Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem volt egy IGBT modulom, mértem hibás volt. Szétszedtem, és ugyan az a látvány fogadott. Egyik részénél egy pontban fekete volt a zselé, az a rész égett ki. Ezt szerintem házilag nem tudod javítani, esetleg ha meg tudod szerezni hozzá a kapcsolási rajzot (az elég nehéz lesz) akkor sima IGBT-re ki tudod cserélni. Persze ha ez a baja egyáltalán. Szerintem nem réz vezetékkel van belül összekötve.
Delta frekiváltó típusa: VFD022M43B, árammérő modul?
Értem , ha esetleg tud valaki kapcsolási rajzot hozzá azt megköszönném. Egyébként egyáltalán nem biztos , hogy a modul a rossz, bekapcsolom " se kép , se hang" tehát a kijelző sem működik egyáltalán. Mégegyszer a pontos tipus:
Telemecanique Altivar 08 tipusú 750 Wattos Tehát ehhez keresek kapcsolási rajzot, illetve bármilyen építőjellegű ötletet szivesen fogadok. Köszönöm
Szia!
A segédtápegységet éleszd fel! Púpos kondenzátort nem látsz benne?
Szia!
Mármint arra gondolsz , hogy megtáplálni a bemenetét 220V-al, mert azt próbáltam, de semmi életjel. Vagy melyik része a segédtápegység? Köszi
Van négy álló elektrolitkondenzátor egy kis sárga tetejű trafó körül. Az a rész a segédtápegység, ami a vezérlőnek és IGBT-meghajtónak állítja elő a működésükhöz szükséges tápfeszültségeket.
Köszi, az lehet akkor ,ami fentebbi harmadik képen is látszik. Körülnézem mi a helyzet vele.
Helosztok.
Aeg microverter tápjának primer oldala kissé elégett. Van másik panel, csak annak meg a zárlatos a szekunder oldala. Nem egyenirányító dióda, kivéve ugyanúgy full zárlat. A halott primeres panel külső feszről (a 35V os kondira) feléled simán. Rajz esélytelen? Nagy tepsi panel, sok smd vel. Nem igazán igazodok ki rajta, igaz nagyon nem volt időm nézegetni mert nincs nálam jelenleg. Mi mehetett át rövidzárba? A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2014
Előfordulhat puffer kondi zárlat is!
Egy AC/DC javítása során találkoztam egy német gyártmányú csavaros lábú elkoval, ami tökéletes zárlatos tönkremenetelt produkált. Egyátalán nem látszott hibásnak kívülről nézve, mert a szétrobbanástól púposodástól megmentette a lefúvató dugó, ami persze alul volt, folyásnyom meg nem volt, mert a panelra lyukat tettek a lefúvató alá, így a panel alatt a teli hűtőbordán volt egy kis fekete megszáratt lötty, ami egyszerű kosznak tűnt első ránézésre. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2014
Kösz a tippet, meg fogom nézni. Ez sima forrasztott lábú 35v 2200uF. Digit részt táplálja. Vannak még ilyen apró háromlábú smd izék is a környéken, szerintem stabilizátorok. Hátha azok közül halt be valamelyik. Remélem ha már rajz nincs, azokhoz a kis retkekhez legalább lesz adatlap.
Szia,
Nos próbáltam a panelt kivenni a műanyag burkolatból, hogy egyáltalán mérni tudjak vmit, de nem tudom kivenni mert az IGBT modul hűtése bele van préselve a műanyag házba, vagy esetleg ragasztva? Tehát az a hőátadó felület, amire fel van csavarozva a hűtőborda. Hogyan lehet kivenni a panelt sérülés mentesen? Egyébként látszik, hogy már valaki barkácsolta,de szerintem Ö sem vette ki a panelt lásd teljesítmény ellenállást.Köszi a választ.
Sziasztok,
Nos , ha bárkinek ötlete van a fentebbi képen látható Altivar 08 frekiváltó szétszedésével kapcsolatban, azt megköszönném. Esetleg kapcsolási rajz lelőhelynek még jobban örülnék.
Szia! Nekem volt hasonló esetem, a vezérlő panel is bele volt műgyantával öntve az alaplapba.
Én azt csináltam és be is jött, hogy vettem egy nagy lélegzetet és eladtam, hibásként hirdetve... Mert van, aminek van értelme, meg van, aminek nincs - szerintem. ![]()
Sziasztok.
Korábban már írtam a frekiváltó problémámról hogy bezavarja a cnc vezérlőt. Írtam a gyártónak ,válaszoltak is , készítsek róla egy kis videót ,ezt megtettem kb 1 hete és el is küldtem nekik,azóta nem jött válasz. A videót itt találjátok. https://www.youtube.com/watch?v=zlpx6Krq3pg.
Régi tranzisztoros freki váltókat ismeri valaki? Ha rosz javitani lehet?Lehet csak egy vagyonér?Az 1.6 kVA mekkora ráköthető motort jelenet Kw-ban?
Szevasz laacika!
Idézet: „Régi tranzisztoros freki váltókat ismeri valaki? Ha rosz javitani lehet?” Nem mondanám hogy ismerem, de találkoztam ilyennel. Volt pár ilyenünk (ABB). Nagyrészt analóg áramkörökből állt. Szerintem egyszerűbb a felépítése, ami miatt talán könny javítani mint a maiakat. Legalábbis ha nem tartalmaznak valami speciális integrált áramkört amit kifejezetten a gyártónak készítettek. Idézet: „Az 1.6 kVA mekkora ráköthető motort jelenet Kw-ban?” Kb. 0.75kW. Esetleg 1.1
Köszi válaszod,ezt vettem meg de hogy jó lesz-e.Ha tudsz mondjál már valamit róla légyszives.Neten én nem találtam semmit róla.
Illetve ha valaki esetleg ismerné ezt a tipust kérem jelezze.
Szia, lehet, hogy nálam is az lesz, már megfordult a fejemben.
Sziasztok.
Egy régi tranzisztoros frekiváltóhoz kérnék bekötési segitséget.
Tipusa TZ-1.1 nem mai darab,én neten nem találltam róla semmit.
Magyar Procon gyártmánynak látom. Létező cég, neten is rákereshetsz.
Itt van: http://www.procon.hu/procon.php?site=kapcsolat Biztosan Neked is készségesen segítenek ha felhívod Őket.
Hát eldöntöttem magam a kérdést, megvettem bele 6db új IGBT-t, kicseréltem őket, és a meghajtó áramkörből 4 tranzisztort meg 4 diódát és már dolgozik is rendesen.
![]()
Gratula,az enyémnek neki mernél állni?Föntebb vannak a képek.
Hali! Köszi!
![]() ![]()
Üdv mindenkinek!
Kérdésem a következő esetleg netalán nincs rá valamilyen módszer, hogy kettő vagy több frekvenciaváltót párhuzamosan működtetni teljesítménynövelés végett? Esetem a következő van 3db egyforma 550w F.V. nem e lehet összeszinkronizálni és mondjuk 1,5kw terhelést üzemeltetni?
Szevasz zotyus!
Van pár megoldás erre, de egyik sem az (szerintem) amire gondolsz. Mert hogy nem tudom mire gondolsz, nem írtad le pontosan. Ha a frekvenciaváltók motorkimenetének villamos párhuzamos kapcsolására gondoltál, akkor azt úgy felejtsd el ahogy az eszedbe jutott! Nem lehet! Hogyan is lehetne? Ahhoz pontos fázis szinkronban kellene lennie nem csak a több kHz-es vivő PWM feszültségnek hanem az eredő motorfrekvenciának is. Persze nem lehetetlen ilyen megoldás megvalósítása, de nem hiszem hogy bármelyik gyártó foglalkozna azzal, hogy ilyen lehetőséget biztosítson. Semmiképpen nem volna gazdaságos. Ha több frekvenciaváltó eredő kimenő teljesítményét mechanikusan (motorokon keresztül) akarod párhuzamosítani, arra van lehetőség. Ez úgy néz ki, hogy a két frekvenciaváltón külön motor van (két motor) és ezek a motorok egy tengelyt hajtanak, merev mechanikus kapcsolaton át. Akár közvetlenül, akár áttételen keresztül. Ez sem jó megoldás, mert rengeteg hátránnyal jár, ami igen sok gyakorlati problémát okozhat, de ez már megvalósítható. Gondoskodni kell arról, hogy mind a motorok, mind a frekvenciaváltók egyformák legyenek. A két frekvenciaváltó pedig egyforma beállításokkal üzemeljen, hogy a teljesítmény egyensúly ne boruljon fel. Abban a pillanatban ahogy felborul, a jobban terhelt oldal kiáll hibával, a kevésbé terhelt meg a másik leállása okán azonnal túlterhelődik és az is leáll. Sokkal jobb megoldás a megfelelő méretezés: egy hajtás egy frekvenciaváltóval. A harmadik párhuzamosítási mód a terhelés megosztás. Valószínűleg ez áll a legkevésbé attól amire "gondoltál". Ez annyit tesz, hogy több frekvenciaváltó esetén bizonyos (szigorú) feltételek mellett a frekvenciaváltók DC köre párhuzamosítható. Ez főleg sok, egymástól függetlenül működő hajtásnál lehet előny, mert amikor az egyik motor regeneratív módban megy, a többi el tudja használni a termelt energiát (nem kell elfűteni ellenálláson). A DC körök terhelése is megoszlik. Az éppen álló motorú hajtás DC köre "besegít" az éppen gyorsító többinek. Ilyen lehetőség nem minden frekvenciaváltónál van kialakítva. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2014
De. Össze lehet, úgy hogy mindhárom frekiváltó egy-egy 550W-os motort működtet. A tengelyeket meg fogazott szíjjal, vagy közösített tengelyhajtással, tengelykapcsolóval egymás mögé felfűzöd. A hibakimeneteket össze kell közösíteni, mert ha valami hiba adódik a többi is "gondba kerülhet". A paraméterek természetesen ua. és a felfutás lefutás viszonylag hosszú...stb
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2014
Üdv! Köszönöm a válaszokat! Mondjuk én a villamos közösítésre gondoltam a kimeneteken 3db F.V. egy motor, de mint írtátok ilyen szinkronizációs lehetőségeket nem alakítottak ki a gyártók.
Járható útnak tűnik a mechanikusan közösített motorok üzemeltetése az F.V.k-ről nos ezt járjuk körül hogy is megy ez? valamiféle szinkronizáció van ezeken a kütyükön? vagy durr-bele bumm fázishelyesen bekötjük őket a motorokra és had menjen?és elég nekik a bekapcsoláskor beálló "gyári"beállítás? Ugye nem tudom PL.,hogy a bekapcs. pillanatában mindig ugyanabban a fáziskimenetben emelkedik e a feszültség vagy teszem azt rapszodikusan hol ez a fázis hol amaz a fázis lesz aktív mert gondolom nem mindegy ez sem, ezekről egy kicsit bővebben miket is kell ilyenkor figyelembe venni. Végső soron nekem mindegy, hogy milyen módszerrel lehetne a kivehető teljesítményt növelni ez a 3db frekiváltó most adott, vagy cseréljem el a F.V.-ket egy nagyobb teljesítményűre? 1,5Kw kivehető teljesítmény nekem már elegendő lenne(szivattyúhajtáshoz kellene a 1,5Kw) Vagy netalán a meglévő 550w-os frekvenciaváltót mint "meghajtófokozatot" felhasználva kiegészíteni egy végfokozattal! Mire is gondoltam? A meglévő kis teljesítményű F.V. 3db 230v-os fáziskimenetéről meghajtani egy fázisonként 1-1-1db kapcsolófokozatot ami már tudja az 1,5Kw-os motort üzemeltetni. Gondolom nem egészen ilyen egyszerű egy ilyen nagy teljesítményű végfokot építeni gondolok itt a túlterhelésekre a védelmekre stb-stb de netalán az amatőr berkekben nem készítettek még ilyen vagy ehhez hasonló eszközt? Köszönöm! Üdv!
Helló zotyus!
Idézet: „valamiféle szinkronizáció van ezeken a kütyükön? vagy durr-bele bumm fázishelyesen bekötjük őket a motorokra és had menjen?és elég nekik a bekapcsoláskor beálló "gyári"beállítás?” Nem kell semmiféle szinkronizáció. Az egyetlen követelmény, hogy a motorok azonos nyomatékot adjanak le minden időpillanatban (rámpaművelet alatt is). A gyári beállítás biztosan nem lesz jó. Idézet: „3db frekiváltó most adott, vagy cseréljem el a F.V.-ket egy nagyobb teljesítményűre?” Igen! Ezt tartom a legjobb megoldásnak. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |