Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Akkor szenzor kizárva.
Kábelhiba mivel cserélted, kizárva. Csati nem oxidos azt mondtad. Akkor marad az ECU. Azért nézd meg azt az 5V-ot, hogy megvan-e, illetve a test rendben van-e a csatinál! Ott elég jól be szokott oxidálódni. Megnéztem egy X14XE-n, ott 151C rövidzárnál, -40C szakadásnál, de nyilván más a 2 ECU.
Nem tudom mi lehet. A fura csak az hogy mind a két ECU pont ugyan úgy hibás lenne?
Igaz az én kocsimba C12NZ-s van és C14NZ-vel próbáltam le de pont ugyan az a hibajelenség? Azon gondolkoztam hogy valami belezavarna? Pl más szenzor hibajele?
Más szenzor biztos nem zavarná be.
Kábelkötegnél vagy csatiknál esetleg valahol nem-e sérült a vezeték, kontakt hiba,testelés. Ezért mondom, hogy mérjél rajta feszkót. És nézd meg akkor is, mikor a hibát csinálja 50C-nál. Ha nincs más, akkor egy 3-ik ECU és akkor jó peches vagy...
Nézd meg, hogy a szenzor száma egyezik e az eredetivel! Vectrával volt hasonló gondom, ott a holtpont jeladó volt rossz. Nem indult, motorszám alapján küldött jeladóval sem indult. A 3. jeladó lett jó, pedig azt egyik katalógus sem írta ehhez a motorhoz. Végül a jeladóra írt szám alapján kerestünk alkatrészt, ami jó lett. A dolog érdekessége, hogy ehhez a típusú motorhoz 2-féle jeladót hozott a katalógus. Indukciósat, és Hal elemeset. A harmadik verzió is induktív volt de teljesen más ellenállás értékű mint az eredeti.
Potencióméter változtatására is ugyan az a hibajelenség, így a szenzor nem lehet rossz.
Megmértem és az 5V megvan.
Rátettem egy heli potit is és elkezdtem tekerni. 700 ohm-nál vált -11 fokra és a feszültség 1,3V-ról hirtelen 3,5V-ra. Volt itthon elfekvőben egy lambda szonda és egy map szenzor is. Rátettem őket de semmi változás nem lett. Megnézem egy másik ECU-val, ha azzal se lesz jó akkor végem van. Életem első kocsijával így befürödni egy igazi szép mutatvány. ![]()
Sziasztok!
OPEL Tigra A,normális-e az,hogy üresjáratban(csukott ajtók,nyitott motorház(lámpa nincs),kiélesített riasztó) esetén 20,6mA az áramfelvétel. Egy újonnan vásárolt gondozásmentes,74Ah-ás Perion akku van benne,amely a vásárlás után egy másfél évet nem volt használva.Az autót aránylag ritkán használjuk,de eddig nem volt ilyen.Az akku tuti vacak,azt cserélem,csak az áramfelvételt nem tudom eldönteni.Szerintetek? Üdv! István
Szerintem normális, nekem ugyan Roverem van de annak az " üresjárati " felvétele 22-25mA körüli a felvétele. 54 Ah-s akku val működik. Ha rádiót leakasztom az még - 7-8 mA .
Ebben a Totalcar cikkben pár milliAmpert írnak...kérdés mit jelent a pár... ?
Holnap akku vétel.Köszi a választ!
Nekem 2 Tigrám van, az egyiken most néztem meg, 32ma. Ebbe nincs riasztó se magnó.
A másiknál ennek a sokszorosa, ott eszi a fejegység memóriája, a riasztó,távirányítós kpzár és még jópár relé amit utólag beépítettem. Sőt, nálam kikapcsolt riasztónál több a fogyasztás, mint bekapcsolva! A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2014
Mérd le rádió nélkül. Azok készenléti felvételei is különbözőek. Akkor már tényleg csak " pár 2 marad.
Igen azért írtam, hogy normális. Az immó is befolyásolja ha van benne.
Akkor holnap beszerzek egy akksit,és beleépítem.Ebben a kocsiban a gyári Philips rádió van,meg egy Enforcer riasztó,központi zárral.
A hátsó ajtó két oldalán lévő vízlevezetők eldugulása esetén történő beázással mit lehet csinálni?Bocs az offért ![]()
Nem tehetsz mást, mint hogy tisztán tartod a kifolyó csövet.
Vagy kiszeded azt a műanyag szűrőt, vagy rendszeresen tisztítod. Ujjad végighúzod rajta az elég is.
Neked is lemegy egy 10centit , majd vissza a jobb ablak mikor lecsukod a csomagtartót?
Igen.lemegy.Akkor marad a tisztítás. Köszi a válaszokat és a mérést.Holnap akku csere.
![]()
Azért kérdeztem, mert nem tudom megoldani a jobb oldali ablaknál, hogy záráskor felhúzza.
A másik ok. Gondolom ez az elektronika bekavar. Minden lehetséges lábat kipróbáltam, de nem megy. Ötleted nincs? Másik tigra régebbi, ott nem húzza le-fel az ablakot csukáskor, ott sikerült megoldanom az ablakfelhúzást. Mégegy kérdés, ha már itt vagy ![]() Az akksi + sarunál van egy fekete vékonyabb kábel. Na az mi?
Az az igazság,hogy a kocsi a nejemé.Én most kapcsolódok bele a karbantartásába,mivel eddig (most is) emeletben lakunk.Lenn a parkolóban nem lehet javítani. Így nem ismerem az autó elektromos lelkivilágát mélyen.Ha beköltözünk a kertes házba,akkor ott már lesz garázs,ahol tudok foglalkozni a kis Tigrissel.(Nekem egyébként egy Coupe G Astrám van,így márkatárs vagyok
![]()
Én elég régóta használom és nem egy leányálom bármit is szerelni rajta, semmi hely nincs benne. Egy izzócseréhez pl. vagy a lökhárítót vagy a lámpát kell levenni...
Viszont hálás jószág ![]()
Mi lehet a baja OPEL Corsámnak (C,1.2,2002-es), ha menet közben elmegy az elektronika?
Ilyenkor semmi se működik, amihez elektromosság kell, a műszerfal is, pl a sebesség 0-át mutat. Viszont a motor nem áll le! És akár 100 km-t is el tudnék vele menni. Viszont olyan is volt, mikor menet közben visszatért az elektronika, megint elment, visszajött és aztán utána nem volt gond vele egy jó darabig. Viszont ha elment, és úgy állítom le a motort, akkor utána nem tudom elindítani. Olyan, mintha beindulna, aztán gyorsan le is tiltaná és megáll a motor is. Ilyenkor levettem az akkumulátor saruit, visszatettem és minden rendben volt. Akkumulátort már cseréltem benne, de a hiba továbbra is fennáll.
Pl. valahol egy testeléshiba a műszerfalban.
Sziasztok
Segítségre lenne szükségem, egy mezőgazdasági gép tompított és reflektorját szeretném lerelézni, mivel elkezdett melegedni a világításkapcsolója. Ehhez kellene kapcsolási rajz, ami alapján be tudom kötni. A gyári bekötésről teszek fel rajzot. A kapcsolóról szeretném levenni a terhet, mivel elég gyenge minőségű lehet (kinai). előre is köszönöm
találtam egy rajzot, de nekem csak 5 lábú reléim vannak. hogyan kellene módosítani?
Szia!
Nem kell módositani, lábszámozás alapján kösd be a reléket.
Hello! Ha öt lábú autós reléid vannak, akkor csak az a különbség, hogy azon van egy bontó érintkező is a 87a azt kihagyod. Ha más relére gondolsz, akkor a pontos típust ismerni kell.
De megbontani nem úgy célszerű, ahogy a rajz mutatja. Hanem a kapcsoló és a biztosíték tábla közé célszerű tenni a relét.
Jó peches vagyok. A 3. ECU-val se lett jó.
Furcsa, mivel lefelé tekered a potit test felé nem szabadna a feszültségnek felfelé ugrania. Itt egy feszültségosztó van, felső tagja fix bent a vezérlőben, alsó tagja meg a szenzor. Esetleg akkor ugorhat meg, ha a motorvezérlő testelése nem megfelelő és ott van kontakthiba. Nézd végig a motorvezérlőbe menő testkábeleket. Rajzod van hozzá?
Esetleg a szenzor testvezetéke és az akku test, illetve a szenzor test és a vezérlő test között mérj feszültséget. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Esetleg, ha a test érintkezőket (nem tudom hogy van, esetleg a burkolatról kapja) direktbe kötni az akkuról egy hosszú kábellel és úgy megpróbálni potival, hátha tényleg testhiba van valahol. Az szerintem nem létezik, hogy 3 ECU-ból 3 rossz és ugyan úgy. Simán típushiba lenne akkor, de neten sehol nem olvasni róla.
Még nem tudom hogy az mennyire megoldható hogy asztalon egy akkuról bekapcsolni az ecu-t és csak a potit rákötni, mert úgy minden hiba kizárható lenne. Nem csak te jártál így a kocsival, nekem off-road lökös volt rajta (Frontera) és bele volt hamisítva a forgalmiba, hogy hivatalos... csak épp semmilyen adatbázisban nem szerepelt, és volt még pár rossz szerkezeti apróság ami nem látszott. |
Bejelentkezés
Hirdetés |