Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Projektorlámpa helyettesítése
Az adatlapon szereplő teljesítmény felvételt jelöl ! Ami az egész berendezésre vonatkozik. A lámpa meghajtója ( ballast ) be van állítva a megfelelő teljesítményre. Kissé lehet állítgatni, de nem lesz hosszú életű. Sem az izzó, sem a ballast. Mert a feszültséget lehet némileg emelni, ennek hatására viszont az áramfelvétele akkora lesz, hogy lekapcsolgat. Azt kellene szem előtt tartani, hogy CSAK avval működik rendesen amivel tervezték !!! Az autódba is hiába próbálsz vizet tankolni. Az egyéb " tuningokról " nem is szólva. Nem lesz jó hidd el
![]()
Szia. Ami most benne van izzó az DLP-ből származik? Mert ha nem akkor azért nem elég erős. Az LCD-be való egyenes csóvát vetít neked meg olyan kell aminek van egy közeli fókusza.
Ha az égő jó akkor próbáld meg kipucolni a port. Nagyon hatásos. tükrökön lencséken tüköralagútban rengeteg por megáll és nagyon rontják a hatásfokot.
Szia. Nagyfesz gyújtású egyenáramú DLP izzó, mint az eredeti, csak 240W-os. Szakinak maradt meg csak az izzó, vatta új volt. A konkrét kérdésed ezzel a szóhasználattal nem teljesen értem, mert LCD-t nem bütyköltem, de ha arra gondolsz, hogy rövid vagy hosszú ívhosszú az izzó, akkor természetesen rövid, tehát a gyári refivel jól fókuszálható, nem az a gond, hogy az ív egy része és vele a fényerő elveszik. Kitisztítottam, mert a potméteren állítani kellett, tehát szét volt szedve. Nem mindig gyújtott be tudod és emiatt tekertem a potin, de szerintem az csak a gyujtófeszt állítja, mert a fényerő nem változik attól függően, hogy a potméter milyen állásban van, kipróbáltam. A begyújtás tökéletes azóta, de a fényerőn nem tudtam emelni. Stevepapa nem tudom mire gondol feszemelés címén, de mivel a nyákon csak egy poti van nyilván teljesen másra. Ettől egyébként az áramfelvétel tuti nem nő, hiszen se nem világít erősebben se nem disszipál jobban és persze ki sem kapcsolgat, de így korom sötét kell hozzá, tehát az eredeti cél, hogy kint vetítsen a házra pont nem teljesül. Glettel ragasztom az izzót a refibe, tulnyomórészt homok így nagyon nem büdös, de ha szobába szánom, akkor inkább ragasztót vettem volna... mondjuk nem késő, mert simán ki tudom szedni nyákfúró készlettel. Egyszer már kiszedtem. Először jobb volt egy kicsit a fókusz, de nagyon elöl volt az izzó a refiben és emiatt a lámpatestbe épített üveg ablakhoz túl közel került. Van egy kis üveg négyzet az izzó előtt, ami a színkereket védi meg a hőtől és az megrepedt. Üveges ingyen vágott vagy ötöt, cseréltem és egy icipicit hátrébb ragasztottam be az izzót, de így most még a szar fényerőből is buktam egy kicsit, szóval erősíteni kéne a tápon.
![]()
Hosszú életű? Ebben a típusban még gyári utánhűtés sincs, szóval ez a gép meg a hosszú élet az nem ugyanaz a sportág. Ennek tökmindegy.
![]()
Ja, így már értem. Szóval az eredeti reflektort használtad fel. Akkor ott szerintem a fókusszal lesz baj. Lehet, hogy pont az üveg felé mozdítva javulna a fényerő.
Nyilvánvaló, hogy a fókusszal van gond, de sztem nem csak azzal. Az a nyomorom, hogy ennek minimum vagy 12000 ansival kéne izzani és amikor nincs rajta a projin a burkolat, akkor a kiszűrődő tiszta lámpafényen kéne látszania, hogy ebben aztán van kajdi, de annyira nem világít amennyire egy projinak kéne, szerintem nem vesz fel annyi áramot, amennyit kellene. Azért nem értem a fókuszproblémát egyébként, mert a gyári refit fejjel lefelé le lehetett tenni egy asztallapra úgy, hogy benne volt az eredeti izzó, tehát az izzó nem lógott túl a refin gyári állapotban. Amikor kiégett nem robbant, egyben maradt az eredeti izzó, én szedtem ki és volt olyan hátul fizikailag a refiben a gyári fókusszal, hogy az izzó végétől a vezeték kényelmesen el tudott menni oldalra úgy, hogy nem is a tövénél volt meghajlítva, rá volt hagyva úgy 2mm. Az ív mindkét izzónál ugyanott van elvileg, de mindegy, bejelöltem az ív helyét, de ha ezt az izzót teszem oda, akkor egy icipicit túllóg a refin az izzó előre is. Valahogy hosszabb egy icipicit az a hasztalan üveghenger része, biztos más gyártó. Emiatt viszont ugyanazon az ívponton túl közel kerül a lámpatest üvegablakához az izzó vége és ilyen fehér dzsuvát ráéget az üvegre meg elrepeszti, nyilván nagyobb hőmennyiséget is disszipál az eredetinél azon túl, hogy sz***l ég a vonatkozó áramfelvétel mellett meg közelebb is van, szóval ahogy a moderátorok mondják "rossz"
![]() Kéne valami megoldás arra, hogy úgy tudjam mozgatni az izzót a refiben előre meg hátra, hogy közben világít, hátha találok valami elfogadható helyen egy fókuszpontot. Most csak úgy szemre teszem nem oda, ahol az eredeti ív volt és megvárom, amíg meghúz a glett aztán teszt, de ez így nagyon körülményes, mert sokáig tart, mire óvatosan kiszedem a száraz glettből, ha sikertelen a kísérlet és nyilván nagy eséllyel az, hiszen az ideális fókuszpont biztosan nem ott van. Ugyan könnyen porlad a glett, miután belekezdek valahol a nyákfúróval, de azért csak para azért, hogy eltörik az izzó, ahogy bányászom mellette meg persze minden dzsuvás lesz, lehet újra alkohollal törölgetni mindent, az is idő. Türelmes fazon vagyok, de azért már gondoltam rá, hogy átütöm, mint a korhadt bádogot, miután másodszorra se lett jó ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2014
Megtaláltam az ideális módszert. A MÁS festékboltban kapható fehérre színezett glettet használva könnyen kiszedhető az izzó. Ez lassabban köt, így egy kicsit tovább tart beletenni, viszont csap alá téve akár napok után is azonnal szétesik, ahogy vizet kap, tehát könnyű kiszedni az izzót, csak el kell áztatni. Pár mozdulat. Így azért több kedvem van megnézni még pár helyet az ívnek a refiben, aztán ha valahol jó annyira, hogy érdemes legyen ragasztót venni... tényleg nincs valami ami olcsó és nincs szaga amikor az izzó égeti? Ti mit használtok?
Magam pl. samottport, vízüveggel keverve. Gyorsan köt, néha túl gyorsan, szagtalan. Ha kell ugyanavval a módszerrel mint az eredeti kifúrható, véshető. Ha megkötött, célszerű sütőben 80-90 fokon szárítani néhány órát. Így nem repedezik össze a ragasztás, de ha megreped sincs gond .
U.i: A boltban kapható, kissé durva szemű. Ki kell rostálni ( teaszűrő ) azt még mikor az asszony nem látja kávédarálóval finomítom. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2014
Hálás köszönet, lehet hogy kipróbálom. Sajnos észrevettem némi kialakulóban lévő foltot a projektor fényezésén. A teljes lámpatest zárófedele, ami a biztonsági kapcsolót nyomja meg hőterhelést kaphat belülről, pedig a lámpatestnek van feneke. Eredetileg volt egy kerámia sapka az izzó fenekén (úgy látszik okkal), amit eddig nem használtam. Letisztítottam és most azzal fogom kipróbálni. Ez a kerámia sapka viszont előre meghatározza az izzó helyét így az nem is kicsit lóg túl a refin előre, de ha hátrébb lenne az izzó jobban süllyesztve, akkor nem férne bele a refi a lámpatest bakelit burkolatába a kerámia sapka miatt. Így közel lesz a színkereket védő üveghez az izzó. Félek, hogy hamar repedni fog, de megnézem azért így is. Most húzott meg a glett. Ha itt lesz jó a fókusz, akkor itt ér véget a történet, eret vágok magamon...
![]()
Még az előző oldalon volt szó arról, hogy kikötöm a ballastot de kiderült, hogy digitális és nem lehet átverni. Úgy döntöttem, hogy amit itt olvastam : http://www.diybulbs.com/?mh-izzok-ganyolashoz,24 hogy lehet gányolni bele izzót kipróbálom és rendeltem is a leírásnak megfelelően egy Osram HCI-T 150 W/942 NDL PB izzót bár nem erről az oldalról hanem a vilagitas.eu ról.
Na most az a probléma, hogy hiába volt szó róla, hogy jó lesz hiába olvastam el a leírásokat egyáltalán nem gyújtja be az izzót. Már 17.000 ft-t elköltöttem de semmi eredmény. Mit tehetek még? (Amúgy egy Acer s1200 projektorról van szó egy osram pt vip 03 mid ballastal) A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
A youtubon van egy videó egy led projektorról gyári led proji.
ugyanúgy a három lcd adott csak az lcd-k mellett van a led és mindhárom led előtt igen pupos lencse . Namost én igen nagyban foglalkozom projektorokkal javytom és eladom őket de sok olyan marad ki a szórásból aminek semmi baja de lámpa kell bele mi lenne ha mint a gyárit megcsinálnám ledesre ugyanúgy ahogy a gyárit persze szűrők nélkül lcd-n ként egy egy kb 50 vagy 100 w-os ledekkel. igaz nem drága alapjába véve a led hozzá de gondolom komoly áram és elektronika kell neki. Bár lehet hogy az össz ér elér egy ebayos kíai projektorlámpát is de lényegesen hosszabb élettartammal . Mit szóltok az ötlethez ?
Szerintem a hutese problematikus lesz. Javaslok roncs laptopokbol hocsoves hutot, kulso ventikkel. A lednek csak aramgenerator kell.
Ilyen nagy teljesitmenyu, szines leddel meg nem talalkoztam, - lehet, hogy csak nem olvasok eleg ebayt. Meg ugye a kinai azt ir ra, amit akar, sokszor ugy ertik a wattot, hogy mekkora wattszamu hagyomanyos izzot helyettesit a fenye. A masik gond szerintem az optika lesz, ergo egyenletes fenyaramot letrehozni az LCD teljes feluleten. Inkabb DLP-sel erdemes probalkozni, a szinkereket a felvillano szines, eros ledekkel helyettesiteni, mert a led egyik elonye a gyors ki/be kapcsolas.
Közben szert tettem egy régebbi hitachi projektorra aminek az a baja hogy induláskor halványan villog a lámpa na mondom ez a lámpa halott de egy másik jóval is ezt művelte.
Van egy poti a tápon amivel a ballast felé menő feszt tudom szabályozni. Na azon visszább vettem a feszt nem tudom mennyit csak lejjebb tekertem akkor beindult szépen. Ma reggel probálom megint csak villog de hiába tekergetem a potit megmértem szépen 270 volt tól lehet egészen 400 ig tekerni. Talán Táp vagy ballastba szkondi csere lehetséges ?
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,egy sanyo projektor nem ad képet,viszont bekapcsol és úgy is marad a ballast ki van kötve, fókusz és zoom állító motorok üzemelnek az lcd panelek sértetlenek, még az üdvözlő kép sem látható,viszont méregettem egy kicsit és nincs 15v a táp felől 5v-6v van, de 15v-kell az lcd vezérlőknek is,lehet ez csak simán táphiba,vagy valami védelem hogy nincs benne a saját lámpa? Tud valaki segíteni?
Szia! Abba nincs hiba,megy minden venti.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2014
Akkor próbál külső tápról adjál neki 15 V-t. Egy diódán keresztül, meglátjuk mit csinál. Ha feláll a rendszer akkor a tápot kell átnézni, vagy átalakítani. Így rajz nélkül nehéz eldönteni, hogy függ e a lámpa kiiktatásától a 15V. Lehet, hogy valami figyeli a " fényt " azért nem indítja az LCD.ket.
Szia! B1204-dióda nem enged át 3lábú,gondolom ha jel érkezik az eggyikre a rajzon 5vSW-ként jelölve akkor átenged,viszont a jel minden esetben az alaplap felől érkezhet lekövetve az áramkört. Meg lett a kapcs.rajz,hála istennek az optical parts-ban találtam. Át lehet verni valahogy?
Esetleg ha PDF-be konvertálnád mert a gépem nem ismeri az alkalmazást felkiáltással, elutasította
![]()
Van egy kapcsoló is a " lámpakamra" körül. Azt átkötötted mert feltétele a 6, és a 15 V meglétének.
Kapcsolót nem találok,a lámpánál egy ventillátor.
A rajz szerint van lámpa bst switch. Q 651 bázisát tedd testre. Keress egy mikrokapcsolót, próbáld meg visszarakni az lámpafoglalatot lámpa nélkül.
Szia! Még jobban szétszedtem,és van ennek egy kis égett szaga,bár nem látni hogy mi füstölt meg,a trafó ad 15v 6v-ot azok után lessz valami,jelenleg temp warm a baja,mert ugye ez még nem volt,pedig minden venti megy,vagy talán a sebesség vezérlése. Nem lehet ennek a tápnak egy részét lehagyni vagy talán az egészet,és egy stabil 5-6-15v ellátni a készüléket?
Lámpa nem lessz véve bele az biztos.
Sziasztok! Hozzájutottam olcsóm egy lámpahibás géphez. Még nem tudom mi lesz belőle. Egyenlőre szeretném ha képet adna. Szétszedtem az optikai részt így rálátni a DMDre.
Ez egy IPAQ MP3800. A ballasztra érkezik be a 230V, 4 eres kábelen átmegy a 400VDC a táppanelre ami szépen megcsinálja a tápfeszeket 3,3V 5V 12V. (ballaszt OSRAM 150H/2 , DC-DC táp OSRAM 300DCH/06) Van egy vékony 3 eres kábel a ballaszton piros fekete fekete. Bekapcsoláskor (távirányítóról is bekapcsol) a ballaszt a vékony piroson kap 5V-ot (megnéztem scoppal nem digitális jel), a középső a gnd a jobb oldali fekete pedig a lámpaok jelzés kéne legyen. Amikor a piroson jön az 5V a ballasztra felpörög a színkerék. A két feketét próbáltam különböző ellenállással összezárni, késleltetve is. A DMD chipen soha nem láttam egy pixelt sem megjelenni. Szerintem amikor felpörög a színkerék kéne lennie valami képnek a DMD-n. Az a gyanúm, hogy ennek valami nagy baja van. Előre is megköszönöm, ha tud valaki segíteni ötlettel, leírással.
Előrébb jutottam. Megtaláltam a lámpafedél kapcsolót (nagyon el volt dugva). A Színkerék elé tettem egy ledlámpát, adtam neki VGA jelet. Bekapcsolás után pár másodperccel ráteszek egy 100Ohmos ellenállást a két feketére ezután elindul. Először kiírja, hogy COMPAQ utána elkezdi keresni a jelforrást. Megtalálja a VGA jelet van képe aztán elmegy a kép és beindulnak a ventilátorok. Melegedés baja nem lehet a kis kézi ledlámpától. Lehetséges, hogy a ballaszt felől nem folyamatosan kéne rá az a 100Ohm, hanem esetleg szaggatva? Az ellenállás késleltetett rárakása nélkül el sem indul.
Üdv mindenkinek! Nem tudom tudna-e valaki segíteni abban,hogy hogyan lehetne kiiktatni a ballasztot,és aktív működésre bírni a projektorom (NEC VT580) elektronikáját. Jelzem az 1kohm-os ellenállásos dolog nem működik.
Ja! A ledesre való alakításról csak annyit, hogy árulnak már elfogadható árban 100W 6-7500kelvin 9-12000 lumenes ledet amivel lcd projektornál is 2-3000 lumenes fényerőt lehet kapni.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |