Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Lapozás: OK   186 / 244
(#) andras99 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
(#) andras99 hozzászólása Júl 26, 2014 /
 
Na megint én...
Az egyik VoiceKraftban elhalálozott az egyik magas... Még új korukban az egyikben a magas elkezdett zizegni, Reloop kolléga korábbi hozzászólása alapján sikerült is megjavítani. Mióta megvan az új végfok, ma elkezdte a másik is. Azonban amikor szétszedtem, arra lettem figyelmes, hogy a driver műanyag "hátlapjából" ki van törve az egyik csavarhely és nem húzza központba a membránt, kuka. Beleraktam ideiglenesen a monitorládából egy FS Audio COMP34Z3 drivert, és a hangja jó irányba változott. Gondoltam ha már új magas kell, veszek mindkettőbe Eminence APT:50-et. Na most ennek 35W a terhelhetősége, 3,5kHz fölött, a ládában meg 2,6kHz/6dB/oktávos szűrő van. Össze lehet valahogy hozni, hogy ne nyiffanjon ki 200W szélessávú terheléstől? (mondjuk sajnos a magasra jutó terhelés zenefüggő...) Abban reménykedem hogy jelentősen kell majd csillapítani a VK magashoz képest. Szerintetek?

Még valami: A JBL ládáknak van egy jellegzetes hangjuk, hogy "nincs közép de mégis van". Jobban nem tudom megfogalmazni. Na ezt hogyan érik el? Ettől olyan steril lesz a hangja ami nekem tetszik. Váltómódosítással megoldható lenne? Pluszba még csilingelő magasa is van.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2014
(#) Szpisti válasza andras99 hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Azt mindenképpen nézd meg, mekkora az APT érzékenysége a közép/mélyhez képest, mert valószínű hogy übereli őket.
Nemrég egy APT150-et tettem egy 97 dB/m/W mélyközép mellé, és amíg egy 8 dB L-padot nem tettem a magas elé, elég durván szabdalta a magas a füleimet.
A váltót nem akkora feladat átméretezni, keress rá a 12 dB/oktáv szűrő méretező online progikra, és nem lesz baj ha valóban 3,5 kHz-től fog csak szólni a magas... Egy ilyen előbb említett L-pad és a megfelelő szűrő meg fogja védeni a túlterheléstől a magasadat.
(#) andras99 válasza Szpisti hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Hát olyan 10dB-lel legalább hangosabb. Egy LK618-12-ről van szó, 12" mélyközép. Akkor másodrendű szűrőt ajánlasz? Azt a WinISD is tud méretezni azt hiszem. Az APT:50-nek szerintem lehet egy újabb kiadása, régebbi adatlapon 45W-ot írnak terhelhetőségnek, az újon meg már csak 30-at, icipicit nagyobb az érzékenysége is... Akkor honnan tudom, hogy melyiket vettem? Szerinted magasabbra megy mint az FS Audio driver?
(#) Szpisti válasza andras99 hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Hogyha 200W-al hajtod, akkor egy 12dB/va váltóval bőven ki kell bírnia az APT-nek. Ha meg még érzékenyebb is a mélyközépnél, akkor úgyis kell egy L-pad eléje, ami még visszafogja a terhelést a magasról.
Keress egy L-pad calculator-t, és megmondja mi kell a magas elé.
(#) ptesza válasza Szpisti hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Van egy terv amiben 95dB-re lett visszafogva harmadrendű váltással , másodrendűvel nem lehetett tisztességes illeszteni a Delta15Lfa-hoz. Az alkatrészek értékeit nyugodtan bekerekítheted a legközelebbi szabványos értékre.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
(#) Szpisti válasza ptesza hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Én 6 és 5 Ohmokat használtam sorosan/párhuzamosan, azt hozta ki a program - és teljesen egybesimult a két szóró.
Idézet:
„A magas sugárzó mágneskörét egy 50x25 lécböl készült a két oldalfal közé beépített
merevítövel alá kell támasztani,és egy kenygyellel nekiszorítani. Pl Hilti szalag”

Ezt viszont nem értem - tán nem bírja el magát az Emi magas mágnese?
Mondjuk amilyen hangnyomás van a dobozban, mindent el tudok képzelni.
Nekem a 75 széles ládába 3 merevítőt kellett tenni, különben berezonált a 15-ös funér időnként.
(#) ptesza válasza Szpisti hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
1-2 dB nem fogsz meghallani. A program az egy dolog hogy miket számol ki mivel a hangszórókat ellenállásként teszi a képletbe. A várható impedanciával nem számol, és ezért akár könnyen 4 ohm alá is mehet...
(#) Szpisti válasza ptesza hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
1-2 dB-t nem, de a 8-at rendesen hallottam ami a két hangszóró érzékenysége közt van. Hasított a magas rendesen.
Az tény hogy a magas így a söntjével együtt rendesen tart a 3-4 Ohm felé , de ott a soros tag ami nem engedi túlterhelni a végfokot ha akár csak magas jelet tolna is. Ráadásul a magassugárzó impedancia menetére sincs rossz hatással a párhuzamos 6 Ohm, rendesen lelapítja az eredőt.
Na meg a 7294 ugyan bridzsben van oldalanként, de szolid 19V váltóról járatom, úgyhogy nagy baj nem lehet egy alacsonyabb eredő esetén sem.
Viszont a medvével 4 napig küzdöttem (az előfokokkal együtt sem külön tápról sem közösről nem akart csendben maradni), de az előbb sikerült végre kiherélnem
(#) andras99 hozzászólása Aug 3, 2014 /
 
Ez milyen lehet? Végülis fele annyi mint egy normális. Szerintetek?
(#) mikrokapcsolo válasza andras99 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Attól függ, mi a használat helye, és körülménye. Ha nem tevezed dobálni, csak tényleg tárolni, akkor jó, ha extra igénybevétel, akkor már felejtős. A muzikerrel pedig csak jó tapasztalatom van, 2x rendeltem tőlük.
(#) andras99 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Egyenlőre csak tárolásra használnám. Arra gondoltam később kapna rendes fogantyút az oldalaira és pillangózárat.

Más: Ugye van nekem egy Crown XLi 800-as végfokom, áramfelvételre 450W-ot írnak. Na most a nagyobb testvérre az XLi 1500-asra csak 400W-ot. Hogy is van ez? Ezek ugye AB osztályú végfokok. Azért fizetnénk többet a nagyobb modellekért, mert annál nagyobb ingyen energia generátor lenne bennük? A D osztályú XLS 1000-re pedig 175-öt...
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
(#) Nagy Tamás hozzászólása Aug 4, 2014 /
 
Üdv! Akinek van egy alap kézügyessége ,néhány szerszáma,és nem okoz gondot a hom made megjelenés ,akkor simán vágjon bele Rack szekrény készítésébe. (kerekek később kerülnek alá)
(#) mraulajos hozzászólása Aug 5, 2014 /
 
Hali!
Ez is is egy házilag/saját kezűleg épített. Erről ennyit, mert ez nem a ki mit épített oldal.
(#) Szabi1 válasza mraulajos hozzászólására (») Aug 9, 2014 / 1
 
Üdv! Ez az én rackem, sajnos nem annyira mutatós mert az alu lemezeket rossz színű festékkel festettem le. Ha vékonyabb anyagból csinálom akkor mehetett volna rá záróprofil, de így masszívabb, és nehezebb
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2014
(#) mraulajos hozzászólása Aug 10, 2014 /
 
Hali!
Valaki vásárolt már innen mikrofont? Esetleg tesztelte e? Ha igen, mi a vélemény?
(#) Lovas Gabi válasza mraulajos hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Én igen.
SLX/BETA58-at (wireless)
Gyakorlatilag jó, bár a tapizaja picivel magasabb. Ha nem egy BOSE rendszeren hallgatod, nem tűnik fel a nagyon minimális különbség a gyárhoz képest.
6 db Sennheiser E-935-öt (wired)
A tapizaj itt is magasabb.
Hangminőségre viszont teljesen gyári, jobb hangja van, mint a SHURE-nak.
2 db Sennheiser EM-300G3/EW300 G3.
Ezek teljesen gyáriak. BOSE-n hasonlítottuk össze egy ugyanilyennel és nincs eltérés.
Ha valaki esetleg tudna ötletet adni a tapizaj csökkentésére, nagyon hálás lennék.
(#) mraulajos válasza Lovas Gabi hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Köszi, lehet ki próbálom.?
(#) Lovas Gabi hozzászólása Aug 10, 2014 /
 
Használ valaki Mackie SRM szériás cuccokat rajtam kívül?
Érdekelne a véleménye.
Nekem egyelőre nagyon pozitív tapasztalataim vannak.
( SRM-650 pár top, illetve SRM 1850 pár sub, DL-1608 keverővel.)
(#) SzervízMacska válasza Lovas Gabi hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Szia! Mivel az általad felsorolt konfig ára durván másfél milla (IPad nélkül), ezért nem hiszem, hogy sok hobbista zenélne vele. A fellelhető leírások alapján ígéretes cuccok egytől egyig, de ami feltűnt, azt leírom. Számomra egy kérdőjel, hogy 15-ös tophoz van-e értelme 18-as szubot párosítani? Ráadásul úgy látom, hogy a teljesítményük megegyezik. Saját tapasztalatom az, hogy a basszus sávra, legalább dupla teljesítmény az ideális - de cáfoljatok meg, ha nem így van. A keverőn csak az nem tetszik, hogy 30 tűs IPad-hez való. Gyakorlatilag kivált egy nagyságrenddel drágább digitális pultot csomó sosem látott extrával megspékelve. Mégis egy özönvíz előtti tablet kell a működtetéséhez, ami talán már be sem szerezhető...
(#) ufy92 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Nem feltétlen a teljesítmény számít inkább maximális hangnyomás.
A másik meg hogy a hangszórók mérete megint csak lényegtelen "párosítás"nál.
Apogee 3x3 (2*15")+Labhorn (2*12" sub)
(#) Lovas Gabi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Ha valóban utánanéztél, akkor a keverőnél bizony van az új változatú I-pad-hoz való csatlakozó is. Komolyabb boltokban megmondod, melyikkel kéred. Egyébként beszerezni egy 30 tűs padot nem nagy ördöngősség, ráadásul nem is nagy költség. (használtan)

Van értelme a 18"-os suboknak. Próbáltam egy olyan subbal a topokat, ami 2000W és 2 db 12" hangszóró volt benne. Mint ha ott sem lett volna. Ugyanez volt a 15"-lal is, nem volt érdemi változás. 18-cal meg megjött az igazi alja. Mivel a 1850-ben van DSP, a topoknál megmondhatod, hogy melyikkel használod. 550, 650, llletve egyéb. Ekkor van egy állítható szűrő, ami 120Hz-ig beállítható potméterrel.
Falunapot már csináltam vele, én is meglepődtem, mekkorát és milyen minőségben szólt. A két szélre kirakott subokat egymáshoz képest ellenfázisban hajtottam és a teljes területen, -ami egy kézilabdapálya volt szabadtéren- volt alja rendesen. Zoltán Erika és az operetténekesek is elégedettek voltak, a polgármester meg lekötötte a jövő évi rendezvényeket. Mondjuk ekkora területre még jó, de ha nagyobb helyszín lenne, bizony meg kellene duplázni a motyót. Csak az ára nem akar lefelé menni.
(#) SzervízMacska válasza Lovas Gabi hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Köszi a választ! Azt azért Te sem mondod komolyan, hogy valaki keverőre kiad több, mint 300 ezret és a bolhapiacon kukázik hozzá megfelelő tabletet? Azt nem tudtam, hogy van lighting csatlakozós verzió, ahol én néztem, csak egy fajta volt opcionális adapterrel. Azt is írták, hogy az adapter miatt kissé kilóg a pad. Itt néztem, mert többnyire náluk vásárolok.

Ezek szerint a szubjaidban lévő dsp tipus szerint hozzáhangolja magát a top ládához...
(#) Lovas Gabi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Pedíg de. Személy szerint nem szeretem az Apple termékeket, de kifogtam egy 3-as Padot jó áron karcmentes, dobozban, hivatalosan. Mivel csak erre kell, fölöslegesnek tartom egy vadi új beszerzését. A DSP-nél pedíg valóban: a frekimenetet hozzárendeli a top ládához, ezt te választod ki. A Topra nem küld olyan jelet, amit a sub le tud sugározni. Nem terheli vele fölöslegesen a topot. Ahol nézted, ők a legdrágábbak. Én máshol vásárolok(még alkudni is lehet...)
(#) voodoo hozzászólása Aug 13, 2014 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy kinek mi a tapasztalata pozitív és negatív is egyaránt érdekelne egy Beyma 15G400-as mélyhangszóróról? Ha volt már nektek/vagy csak sikerült hallgatni ?

Üdv.
(#) hapro hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Sziasztok!

Véleményetek érdekel. Keverő vásárlás előtt állok, kisebb hangosításhoz kellene majd a cucc, és két választási lehetőség van, ti melyiket miért és miért nem ajánlanátok.
Az egyik egy Yamaha MG12/4 zsír új, a másik meg egy stúdióban használt, de tökéletes állapotú Behringer Eurorack 1602a.
A lényeg nekem, hogy legalább két szetereo jelet össze tudjak keverni és legalább két mikrofont tudjon még ezek mellé kezelni, és ha van még egy-két szabad csatorna mondjuk mikrofonnak, vagy akárminek az sem baj.
Árban a behringer 30 a yamaha 40.

köszi
(#) mikrokapcsolo válasza hapro hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Helló! Yamaha pultról eddig csak pozitív tapasztalatom van, ellenben a behringerről, azzal volt már bajom. Mondjuk, ezt a típust még nem használtam, de ha komolyabb minőség a cél, akkor a yamaha. Azért azt megemlítem, hogy eddig amit láttam yamaha pultot, és külső tàpos volt, szinre mindnek komtaktos lett a csatija vagy a kábele, erre is figyelni kell. A behringner pultok tàpja viszontnagyon melegszik, legalábbis az a négy amivel dolgoztam. Én személy szerint nem vennék behringnert, de várd meg mások véleményét.
(#) Lovas Gabi válasza hapro hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Én is inkább a Yamahát javasolnám.
A Behringereket nagyon szídják a körömben a zenészek és technikusok.
A Yamahának szebb a hangja is.
(#) andras99 hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Tényleg, most hogy előjött a téma, mik a tipikus hibái a Behringereknek? Nekem Xenyx 1202FX van, tudni szeretném mire számítsak a jövőben!

Majd valamikor szeretnék egy komolyabb keverőt vásárolni, szempontok: 8 mikrofonbemenet, közép parametrikus EQ, minél több pre aux (min. 2) és minimum egy post, insert I/O a mikrofoncsatornákon, nem fontos de jó lenne valami egyszerű kompresszor néhány mikrofoncsatornán és belső táp. Mit ajánlanátok, amit érdemes lenne hosszú távra? Lehetőleg maradjon 100eFt alatt ha van ilyen keverő.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
(#) Szpisti válasza andras99 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Hidegforrasztások, cinmorzsa zárlat, szakadt ellenállás, szétesett jack alj, potméter kivezetés szakadás -eddig ilyenekhez volt "szerencsém" - ja és kapacitásvesztett elkók
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
Következő: »»   186 / 244
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem