Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Quadkopter építés
 
Témaindító: harsadi, idő: Szept 17, 2012
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 14
(#) kaqkk válasza janikap hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Idézet:
„valami hidrogén ketyere adja az áramot.”
te magad válaszoltad meg a kérdésedet, valószínűleg üzemanyag cella és közvetlenül áramot termel.
(#) Massawa válasza janikap hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Idézet:
„Ám mitől függ hogy mennyi sulyt bir el a drón?”


A fizikai alaptörvényektöl. Mennyi a propellerek felhajto ereje és a motorok mennyit fordulnak - ami viszont az rendelkezésre állo áramforrás függvénye.
Olvasd el Topi eszemfuttatásait.....
(#) bbalazs_ válasza Massawa hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
A belinkelt kepen azert en egy hibrid dront latok, aminek ugyancsak vannak SZARNYAI. Azaz a propellerek felhajtoerejen kivul a vizszintes sebessegbol nyert emeloero is jatszik. Nyilvanvaloan nem olyan furge, mint egy xkopter, viszont tud egy helyben lebegni is, ha kell, bar alapvetoen vizszintes repulesre keszult.
(#) janikap hozzászólása Jan 16, 2016 /
 
Akkor egy sima drónnal nem lehet kivitelezni az ötletem 2km +1kg csak valami beteg ötlet kellene akumlátor helyett már csak kiváncsiságból ti hogyan oldanátok meg a dolgot ?
(#) Massawa válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Söt a törzs közepén levö valamin (motor?) mintha propeller is lenne. De azt hiszem ez már végleg nem tartozik ide.
(#) Massawa válasza janikap hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Nem, de ezt már többször elmondtuk.

Probálkozz léggömbbel. Annak a 2 kg teher meg a 2km távolság nem gond.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
(#) simley hozzászólása Jan 16, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy quadcopter repülési idejét meglehet valahogyan növelni?
(#) Massawa válasza simley hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Általában nem, mert az akku kapacitásától függ. A nagyobb meg rendszerint nem fér bele vagy nehezebb.
(#) kisedison válasza Massawa hozzászólására (») Jan 19, 2016 / 1
 
Már nem azért...de nem véletlenül vannak optikai üvegből az objektívek. Az az a minőség elég akkor egy kis sj4000 is elég.

Ezt meg csak úgy általánosságban. Végigolvasva/követve a topikot, sokan azon sírnak hogy így a repülésvezérlő, meg úgy, meg az RTH funkció rossz, meg nem időben jön... Tanuljatok meg repülni, segédberendezések nélkül, acro módban. Elhiszem hogy kényelmes...de ne.
(#) Massawa válasza kisedison hozzászólására (») Jan 19, 2016 /
 
Amikor két drága objektiv között 20-25 dkg különbség van akkor az ember nem azt firtatja, hogy melyik miböl van, hanem, hogy 20 dkg-t sporolva 3-4 perccel tovább repül a gép.

Az egyik dolog a repülés a másik dolog meg, hogy megbizhatsz-e a rendelkezésre állo informáciokban. Az autot is az ember eltudja fék nélkül vezetni. Csak megállni nem lesz egyszerü.
Azt meg esetleg fejtsd ki részletesen, hogyan lehet biztonságosan repülni "segédberendezés nélkül", pl. Hogyan fogod a földröl látni mekkora még az akkud kapacitása, hogy idöben visszahozd a gépet a földre....
(#) kisedison válasza Massawa hozzászólására (») Jan 20, 2016 /
 
Elég jó DSLR gépem van, egy barátom adott kipróbálásra plexi lencsés obit hogy meggyőzzön....szemmel láthatóan rosszabb a kép vele. Én azt mondom inkább legyen jó minőség, és 4 helyett mondjuk 5ször teszem le a gépet akkucserére. Nem nagy fáradtság.

Egyszerűen meg lehet állni anélkül is, csak technikás a dolog.
Segédberendezés alatt értem például a gps pozíciótartást, és társait. Persze filmezéshez rendben vannak, DE amikor a semmit hozzá nem értők ilyennel kezdenek repülni, és adódik valami mondjuk hogy nincs se gps, se magasságtartás, akkor meg vannak lőve. Okoznak károkat, utána meg mi szakmabeliek szívunk a törvényhozás miatt.
A kapacitását sajnos nehéz látni, sőt legtöbbször nem is pont annyi ami rá van írva. Viszont telemetria van, plusz ott a csipogós akkuőr amit a nagyzolók annyira leszólnak, közben pedig század pontosan ott jelez ahol kell. Ha pedig annyira gáz lenne, akkor zuhanok vele majd a talajtól 10-15 méterre kilassítom és gyönyörűen leteszem.
(#) Massawa válasza kisedison hozzászólására (») Jan 20, 2016 /
 
Senki nem mondta hogy nincs rossz müanyag lencsés obi, sajnos van üveglencsés is ami nem olyan jo mint a másik. S akkor mi van?

A baj az, amikor olyan felvétel kell ahol az idö lényeges, azaz pl. egy sielöt, autot, vonatot stb. kell követni a pálya adott szakaszán. Ott nem lehet leszállni akkucserére. Maga a menet nem hosszu, de nem tudod pontosan mikor jön igy a gépnek ott kell várnia és zabálnia az áramot.
A GPS meg ilyesmi azért kell, hogy tudd hol is van a gép. Az egyik barátom kérdezgette, hogy hány 100 méter magasra kell felrepülni olyan képekért amit mutogattam neki. El sem akarta hinni, hogy még 50 m sem volt a magasság.
Ha meg ismételni kell a felvételt (jön a másik sizö, auto, vonat stb.) alkor meg kimondottan jo, ha a gépet mindig ugyanabba a pozicioba tudod küldeni, és ha jön a téma inditom azonos vonalon. Ezt kézzel 50-200 m távolságbol GPS nélkül nem lehet megcsinálni.
A törvényeket hagyjuk, mert sajnos a törvényhozok jelentös része éppen olyan féleszü (gyakran a média hatására), mint azok akik a parkokban, utcákon a házak között céltalanul iilyen gépekkel repkednek. Ezt a jelenséget én liberális bunkoságnak hivom. ( mindent szabad, utánna meg mindent tiltani kell)
Igen a csipogo jo dolog, anélkül nem is lehetne igen repülni. Itt a kérdés az volt inkább, hogy mi alapján csipog, s miután itt föleg elektronikáról meg softwarekröl van szo, hoztam fel a témát, hogy itt van egy terület, ami még elég nyitott, föleg ha az ember hidegben kénytelen repülni. Melegben, szép idöben soha semilyen gond nem szokott lenni. Azaz, ha valaki tud és akar esetleg egy jobban müködö csipogot is fejleszthet, ami nemcsak az akku feszültségét, hanem a terhelést, távolságot és a külsö hömérsékletet is figyelembe veszi, hogy a gépet biztosan le tudjuk hozni, ha elkezd csipogni és ne történjen ez.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016

image.jpeg
    
(#) Panhard válasza Massawa hozzászólására (») Jan 22, 2016 / 1
 
Sziasztok!
Én csak annyit fűznék hozzá az akksilemerülős témához, hogy akinek amiatt esik le a gépe, hogy lemerült az akksi, az meg is érdemli. Az az ember ne is repüljön többet szerintem. Sok értelme nincs.
Nem kell túlbonyolítani ezt a dolgot, nem kell még telemetria sem az akkufigyeléshez. Csak egy egyszerű csipogós akkufeszfigyelő. Pár Euróért lehet venni. Használata pedig nagyon egyszerű: Nyilván tudja az ember, hogy meddig tud repülni a gépe. (tapasztalatból) Ha mondjuk átlagban 10percig, akkor csak van annyi esze, hogy a 9. percnél nem lesz tőle a gép több száz méter távolságra. Vissza kell hozni időben, és a maradék akksi kapacitást ott a közelben kell elbohóckodni, és ha elkezd csipogni a figyelő, egyszerűen le kell szállni. A repülési időt pedig szinte minden távirányító tudja mutatni. Sőt, előjelzést is be lehet állítani.
Én így használom már évek óta, soha nem volt semmi problémám ebből kifolyólag.
(#) bander91 hozzászólása Jan 24, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. Adott 4 db 30A ESC Simonk "adatlapja szerint" 5A es BEC vel.
A négy BEC ből egyre rákötöttem egy raspberriPi-t aminek elvileg kb. 700mA os áramfelvétele van. Viszont az az esc amire rákötöttem nagyon melegszik, bár teszi a dolgát. A kérdés, hogy ez mitől lehet, azt sejtem, hogy a 7805 ic elfűti a felesleget, de állóhelyzetben még a menetszél se hűti.

Mit tudnék vele csinálni? Kössem párhuzamosan a BEC eket? Vagy mivel fenetudja mennyire stabilak illetve mennyi eltérés van közöttük nem érdemes? Próbálkozott már valaki ilyesmivel? Köszi az ötleteket előre is.
(#) GPeti1977 válasza bander91 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Ne kösd párhuzamosan, hanem használj külön BEC-t amiben kapcsolóüzemű táp van UBEC-nek hívják.
(#) bander91 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Értem köszi, megpróbálom, csak reménykedtem, hogy elkerülöm a +1 alkatrész használatát, elvileg minden gramm számít
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) Panhard válasza Massawa hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Ezzekkel teljes mértékben tisztában vagyok. Elhiheted. Nagyon sokat repültem már. Nem olyan bonyolult dolog ez. Érteni kell hozzá. Meg gondolkodni, sokszor az elektronika helyett is. Azért írtam, hogy általában nem a gép hibája, ha leesik, hanem a pilótáé.
(#) Massawa válasza Panhard hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Ezt majd mond el a computernek ami a gépet beprogramozva vezérli - lehet, hogy megérti.
(#) SzervízMacska válasza Massawa hozzászólására (») Jan 25, 2016 / 1
 
A konkrét problémával szerintem nem fogsz előre jutni, amíg ezek a lítiumos akkuk biztosítják az éltető energiát. Sajnos, nagyon labilisak, jósolni sem lehet ilyen hidegben hogyan viselkednek. Ezt én is megtapasztaltam, és nagyon elszomorított. Úgy van, ahogy mondod: vannak, akiknek komolyabb igényeik vannak, de ezt a minidrón-eregetők sosem fogják megérteni...
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2016
(#) SzervízMacska válasza Panhard hozzászólására (») Jan 25, 2016 /
 
Igen, vettem. De én nem dicsekedtem, hogy mekkora műmájer vagyok. És ha érdekel, sosem készültem pilótának, és különösebben most sem érdekel a dolog ilyen szinten. Én csak annyit szeretnék, hogy minél szebben repüljön, minél jobb felvételeket készítsen, és ha odaküldöm, ahova, úgy álljon ott, mintha oda lenne szegezve. És mindezt úgy, hogy ne kelljen hozzá több éves pilóta iskolát elvégezni.

Igen, itt is érdeklődtem, és sokat olvastam a témában. Ez nem is volt titok. Végül valóban kész megoldás mellett döntöttem, ami a fenti igényeimet maximálisan kielégíti. Ezt igazolja, hogy egyedikre gyönyörűen körbevideóztam a közeli templomot minden probléma nélkül. Természetesen a használati utasítás gondos átolvasása után. Tehát a lényeg, hogy bár nem vagyok tapasztalt repülős, viszont napi szinten használok lítiumos akkuval működő eszközöket, melyeknél a hidegben a kiszámíthatatlanságot, labilitást folyamatosan tapasztalom. Legyen az kamera, fényképezőgép, vagy akár csak egy mobil. Ami itt elhangzott, hogy kiszámíthatóan, csak kicsit bír kevesebbet, az hazugság - már ne haragudj! Ezt ezer más eszköz viselkedése alapján meg lehet állapítani, nem kell hozzá több éves drón tapasztalat...
(#) Massawa válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 25, 2016 /
 
Valoban nem kéne más, mint olyasmi, ami a modern autokban már mindennapos, a pillanatnyi fogyasztás illetve annak a kijelzése milyen gyorsan merül az akku. Ha még ennek a gradiensét használni is lehetne, akkor sokkal pontosabb és biztonságosabb repülést kapnánk. Arrol nem is beszélve, hogy a modern elektroautok ilyen kijelzés nélkül ki sem igen mehetnek a forgalomba, hiszen akkor bármikor, bárhol véglegesen megállnának.
(Már van ilyesmi több profi berendezésben, csak még a dronokban nem találkoztam velük.)
(#) janikap hozzászólása Jan 26, 2016 /
 
Sziasztok!
Ma beszéltem egy emberrel aki drónnal videózik mondtam neki hogy megoldható az én ötletem azt mondta igen csak úgy hogy mikor elmegy a drón és leszállok ott legyen akku csere olyan 1-1.5 km lenne az út a csávónak is 1100g a kamera szerkezete van itt egy kép
(#) mezei86 hozzászólása Feb 10, 2016 /
 
Helo!
én kezdő stádiumba vagyok quadcopter építésbe.
olyan kérdésem lenne,h vettem egy multiiwii se v2.6 vezérlőpanelt,és szeretném flassalni.le is töltöttem egy programot,és 1 szoftvert(arduino) azt irták ,h ez kell hozzá meg a multiwii se v2.4 szoftver verziót,mert jobbat nem találtam. elindítom a programot meg a szoftvert úgy ahogy láttam egy youtubon,de semmi
nem látja a vezérlőpanelt.
biztos én vagy ok hozzá a hülye,de mégis mi lehet a gond???
hol hibázhatok ??
kérlek segítsetek.
előre is köszönöm
(#) kisedison válasza mezei86 hozzászólására (») Feb 11, 2016 /
 
Üdv!
Driverek megfelelően feltelepültek a panelhez? Maga a v2.4 egyébként a jelenlegi legújabb, de lassan jön a 2.5 tudtommal. A komplett multiwii mappát be kell másolni az arduino könyvtárai közé, és onnét be tudod tölteni az arduino programban. Majd a config.h lapom beállítgatod a gépedhez a dolgokat, utána pedig feltöltöd a panelre. Fontos hogy jó soros port legyen kiválasztva.
Ha bármi konkrét kérdésed van szívesen segítek.
(#) mezei86 hozzászólása Feb 12, 2016 /
 
köszönöm szépen.
próbálkozom még akkor,de még megkereslek majd szerintem
(#) Ferrari válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Hello szeretnélek kérdezni hogy ardupilot beállításait ismered? Mert van egy gondom a gepemel a taviranyitorol a bal karal nem fordul a gép se jobbra se balra amióta vissza lett állítva a gyári beallitasokra mi a teendő ?
(#) Ferrari válasza pittyu2 hozzászólására (») Márc 4, 2016 /
 
Hello Pityu érdeklődnek hogy az ardupilot beállításait nem ismered? Udv robi
(#) pittyu2 válasza Ferrari hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Szia. Olyanom még nem volt, a rcmodell /forum multirotor vezérlök nagyon jól tárgyalják a fiuk.
NAZA--NAZE32-CC3D vezérlőket ismerem (sajnos sokat kinlódok ,de valamennyire megy)
(#) koevizoltan hozzászólása Ápr 10, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy előadáson láttam olyan oktokoptert, aminek az ára alibabán 3-8000$ körül indul, de még mindig keveset tud.
Nagy (akár 40kg, de minimum 30kg) terhet kellene cipelnie akár 1-2 órán keresztül (aksicsere végülis nem probléma). Az egyszerűség kedvéért legyen az össztömeg 30kg.
Az irányításon túl minimum 1(ki-bekapcsoló) plusz funkcióra van szükségem, illetve kamera és pozíció (tehát GPS) is szükségeltetik. Fontos lenne, hogy gpsen is tudjak beállítani útvonalat, illetve magától visszatérjen a "töltőállomásra", ha merül az aksi.
A vázat valószínűleg legyártatom, mert nagyon egyedire lesz szükségem.
A cikkben volt szó arról, hogy max 1,1 kg-ot körül tud emelni egy rotor. Az 1100KV és az 1100g nyilván csak véletlen egybeesés lehet. Ugye? Ez miből adódik, hogy számolható ki? A drón tömege 8 felé fog oszlani.

A segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv, Zoli!
(#) pittyu2 válasza koevizoltan hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Hali. 40 kg ??? Motoronként kb:5 kilo emelés , vagy 16 motorral 2.5 kg.(és még csak a teherről írtunk - nincs benne a gépsúj)
Hidrogén cellát honnan szerzel ??Nagy tervek, kíváncsi vagyok a megoldásra .
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
Következő: »»   11 / 14
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem