Fórum témák
» Több friss téma |
Ehhez nagy bemeneti ellenállásu és erösitésü bemenet kell. Ilyen manapság nincs a HiFi-n.
Minimum egy ilyen elektronikára szükséged lesz: Bővebben: Link A linkelt oldalon található kapcsolás a legegyszerűbbek közé tartozik, csak egy példa arra, hogyan kell fogadni a piezo pickup jelét. Mindenképp valamilyen FET-es bemenet, 1 MOhm, vagy inkább azt meghaladó bemeneti ellenállással.
Az erősítő mindenképp a gitárban legyen. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2016
Inkább egy illesztő fokozattal kezdenék, majd egy erősítő fokozattal folytatnám...
A legegyszerűbb példát kerestem, amivel van esélye hangszedőként használni a piezo lapkát. Végleges megoldásnak illik valami komolyabb elektronikát készíteni.
Köszönöm a gyors választ! Kipróbáltam, valamennyit javított rajta de nem tűnt el teljesen a torzulás ( r12-13 at beállítottam ahol legkisebbet torzított, majd az R3 at is növeltem 100k ról 240K ra a felett már neméreztem javulást 660K ig nézegettem) más pedáloknál is észrevettem a jelenséget (rebote 2.5, ea tremolo) . Lehet az aktív EMG miatt, bár nyakinál nem olyan feltűnő.
A torzítás teljes eltüntetésére (legtöbb) humbucker hangszedővel (legyen az aktív vagy passzív, mindegy) nincs is sok esély, legfeljebb akkor, ha jelentősen leosztva kapja a jelet a BBD. Névleges tápfeszültségével (15V pluszmínusz 1V) és ajánlott kapcsolásával talán lekezelné egy humbucker pengetéskor kiadott feszültségét (és azt követő 1-2 periódust), 9V-ról hajtva ez már nem megy.
Az R3-mat elhagyhatod, ekkor az R4 helyére tegyél rövidzárat. Így az U1a egységnyi erősítéssel működik, a nagy értékű R3-mal is majdnem ezt érted el. Ezektől számottevő változást (az R3 csere utáni állapothoz képest) ne várj, mindössze az U1a még megmaradt, jelentéktelen és "felesleges" erősítését szünteted meg.
Értem, köszönöm így már nem görcsölök, majd figyelek a pengetésre... torzítottan meg úgyse zavaró
Valamikor kompresszort szoktak a BBD elé rakni ( annak idején elég sokat szenvedtem annak az optimális beállitásával )
Milyen kompresszort érdemes összedobni?
MXR, kalamazoo nekem beváltak.
Én SSM2166-ot használok erre a célra. A kompresszor IC-nek viszonylag alacsony a bemeneti impedanciája, így a jelet bufferként egy TL071 fogadja. Az SSM2166 körítése nagyrészt gyártó ajánlás szerint készült, a potik beállítási tartománya lett szűkítve a gyakorlatban is használható tartományokra, ill az IC saját belő bufferének erősítése lett kisebbre állítva. Ez utóbbi utólag lett megoldva (ellenállás csere) - szintén humbucker miatt
Egyedül a zajkapujának viselkedése nem tetszik, a húr viselkedése miatt a beállított küszöböt elérve hajlamos ki-be kapcsolgatni. Nagyobb hiszterézissel vagy a némítás nagyobb késleltetésével az is jó lenne, csak ebbe nem lehet beavatkozni, ezeket belül oldja meg az IC.
Volt már itt is több, elég egy egyszerübb, hiszen csak két dolgot kell tudnia, lenyomni a hirtelen hangosabb jeleket, és a ezt a szintet egy ideig tartania ( azaz gyors Attack idö, és lassu decay). És ezt hozzaidomitani a BBD-khez ( optimalizálni a szintet). A kompresszor csak az effekt ágban müködik, azaz a direkt gitárhang változatlanul jusson az erösitöhöz.
Ilyen effektbe építendő kompresszor+limiter célra már nézegettem a lényegesen olcsóbb "kistesót": SSM2167 Egyszerűen lefixált paraméterekkel beépítve, SMD technikával építve az egésznek feszstabbal együtt nem kellene 1,5-2cm2-nél több hely. Akár kizárólag "torzításmentes" limiternek felhasználva is (comp 1:1-re állítva) lehet gondolkodni a használatán.
A limiter a jel korlátozását a kompresszorhoz is használt VCA-val oldja meg. A 2166 esetén a limiter szintje (+ gain is) kívülről állítható. Az attack nagyon gyors, a decay ideje egy kondin múlik.
Elvben még egyszerübben is meg lehetne oldani. Annak idején kazettás magnokban stb elterjedt egytranzisztoros kompresszorokat idomitottuk a BBD-hez.
Üdv, csöves kompresszort akarok építeni, egy darab ecc83-asom van itthon van 82es is de lényegtelen, mert foglalatom viszont csak egy van és egy csővel akarok egy mono kompresszort, atack, decay ratio meg threshold mindenképp legyen rajta.
Sziasztok!
Szerintetek melyik a legjobb nem csöves gitár erősítő? Csöves előfokot, végfokot már sokat összeraktam, de kipróbálnám a fetes, ic-s hangot is.
Csak csinálj egy lineárishoz közelítő végfokot...zeneit.. Az előfok fogja meghatározni a hangot.
Szia. Néhány éve, vagy évtizede kutakodunk a jó hangon. Ami eddig megvan, az néhány egyszerű dologból áll. Nem az erősítő elem mibenléte a lényeg. Visszacsatolt erősítőt soha ne vezérelj túl. Ha IC, vagy hagyományos kapcsolású tranyós/fetes végfokot használsz, diódás, vagy hasonló limiterrel gondoskodj a jel vágásáról, hogy ne legyen túlvezérelve a végfok. A frekiátvitelnél van néhány kitüntetett érték. 100 Hz alatt meredeken kell vágni, különben puffogós lesz a hang. Van egy zavaró freki a gitár hangjában, ez kereken 300 Hz. Ezen a frekin 15-20 dB-es csillapítást érdemes ejteni. Következő a jelenlét. 3200 Hz környékén hallatszik hogy fémből van a húr. Itt illik 10-15 dB-es kiemelést tenni. 5kHz felett zaj, valamint zizi, és percegés veszi át a szerepet, ezért itt amilyen meredeken lehet, vágni kell mindent. Ha torzított hang is érdekel, akkor még méllyebben kell belemenni a dologba.
Szia.Próbáld ki amit én is használok.400 wattos végfok 65 volt helyett 42 volt táp és a bemeneten trimer potival szabályozni hogy a kívánt 60-100 wattot ne lépjük túl.
Sziasztok!
Van egy Marshall JMP plexi előfokom. A gyári kapcsolás alapján készűlt. Hogyan tudom rávenni hogy egy kicsit jobban torzítson? 6N2P-EV cövekből készűlt. Utána jártam az anódáramoknak, a gyári erősítőkben 150 és 200 V körüli áram van az 1-es és 6-os lábakon. Ezeket állítottam be. Ha kicserélem a tápszűrőben az ellenállást, hogy emelkedjen az anódáram, előjönnek a macik. Mellékelem a kapcsolásokat. Az egyenirányítás AZ41-es csővel van megoldva.
Sajnos 150V a 6N2P-nek bőven kevés, én 290V-tal alig bírtam torzítani, mikor az itt fenn lévő cikkek közötti gitárerősítőt építettem (6N2P-EL84SE). Mondjuk ott csak 1 fokozat van.
Ezen a datasheeten találsz különböző beállításokat anód-katódellenállás és anód tápfeszültség szempontjából, a voltage gain-t figyeld, minél több, annál jobb http://www.drtube.com/datasheets/ecc83-philips1970.pdf
Anódáram=anódfesz!!!
Valóban anódfesz.
Elnézést az elírásért!
Építsd meg a jcm900 előfokot tuti jól torzít a 6N2P-EV csövekkel 150V anódfesszel is!
Ez jó ötlet, köszi.
Áldom az eszem, hogy áttértem a nyákról a forr lécre. Bármit cserélhetek korlátlan számban. Nem megy tönkre a panel,
Szerintem próbáld ki ezt. Minimális változtatás kell a jelenlegi erősítőn.
Marshall Randy Rhoads 1959RR amp A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2016
Egyszer már megépítettem ezt. Akkor kapcsolóval lehetett az RR-t kapcsolni. Most az a problémám, hogy adott az előlap(Marshall 1 bemenet, 2 potméter) nem akarok rajta változtatni. Ha az egyik potmétert kicserélem kapcsolóra(tiszta és torz csatorna), az bele illik a dizájnba(bal oldali piros potméter).
Itt van az előlap. Amint lesz a nyomtatóban patron kinyomtatom, és rávasalom.
Akkor vegyél bele Sovtek 12AX7 LPS csövet, annak sokkal nagyobb az erősítése mint 6N2P-nek. Esetleg változtass a 470k/470k osztó értékén, vagy a katódellenállások értékén (ez jelentősen befolyásolja a fokozat frekvencia átvitelét). Eszembe nem jutna 6N2P-t bármilyen highgain gitárerősítőbe tenni...
Sziasztok. Korg ax 1000 g effekt pedált javított már valaki? Nincs kimenő hangja. A kijelzőn minden funkcionál, minden beállítást kijelez, de megszólalni nem akar. Szkóppal próbáltam követni a jelet, de rajz hiányában feladtam. Ha kapok segítséget és sikerül lelket verni bele, örülnék.Ha nem megy a dolog, építtek a dobozába csöves torzítókat, wah-wah pedált.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |