Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   229 / 342
(#) pisti1818 válasza VIM hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Szia! Köszönöm szépen a ségítséget. A táblázat szerint, (ha jól láttam) 103.95 mikrofarad üzemi kondenzátorra lenne szükség. Lényegében ez a motor egy egész kicsi hidraulika szivattyút hajtana meg. A szivattyú gyári motorja is 3 fázisú 1.5 kilowattos motor volt. Próbaképp kondenzátor nélkül is ki bírt hajtani a szivattyúból 100 bart ezután jött egy kínai 2,2 kilowattos 3000 es fordulatú motor áttételezve 13,67 Amperes áramfelvétellel ami nem tűnt túl meggyőzőnek, mert még az előző 100 bart se tudta teljesíteni. Ezután jönne ez az Evig motor amiről remélem, hogy már jó lesz és több nyomaték lenne benne még kondenzátoros üzemben is mint a kínaiban. Végülis inkább nyomatékra lenne szükségem, mintsem fordulatra de azt észrevettem, hogy kissebb fordulatú motoroknak nagyobb motortest lévén nagyobb a nyomatékuk is mint a magasabb fordulatúaknak. (Arról nem is beszélve, hogy abból az egy Évigből lehetséges, hogy 2 darab kínai motor születhetne sújra, és termetre is. ) Viszonyításképp készítettem egy pár képet is.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
(#) VIM válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Szia! Most, hogy így leírtad az előző behajtó fordulatot és teljesítmény igényt így szerintem nem lesz megfelelő ez a motor a 930 wattjával (mert ennyi lesz használható belőle egy fázison) de megpróbálhatod.
(#) erbe válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Ha a kínaiak ráírták, hogy 50 Hz-en 3000 fordulatú, akkor a többi adatukban se lehet megbízni.
Olajszivattyúkra rá szokták írni az ajánlott fordulatszámot és a szállított mennyiséget. Ha lassabban hajtod, akkor is tudja a nyomást, csak lassabban emel. Persze, ha nincs nagyon megkopva.
(#) pisti1818 válasza erbe hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
"Ha a kínaiak ráírták, hogy 50 Hz-en 3000 fordulatú, akkor a többi adatukban se lehet megbízni. " miért mondod ezt, talán nem helyénvaló adatok szerepenek a tábláján? A szivattyú egy hidraulikus prést mozgatna lényegében nem is lenne gond a gyorsaság sem annyira csak inkább nyomaték lenne, hogy a szivattyú bírjon nyonást termelni.
(#) pucuka válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Mert az asszinkron motor fordulatszáma sohasem lesz 50 Hz -nél 3000. Ezen a fordulaton nem tud forogni, mert itt a nyomaték nulla. Az meg nem forgatja a magát a motort sem. Szinkron motor meg nem lehet, mert annak meg az indító nyomatéka nulla, vagy legalábbis kicsi.
(#) RoliNyh válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Szerintem nem kell ezt túllihegni. Megadták a szinkron fordulatszámot és kész.
Az pedig valóban 3000 Rpm 50Hz -es feszültségnél, egy póluspár esetén. Írhattak volna 2950 -et is akár, de az se lenne helytálló igazából, mert a terhelő nyomaték (és a szlip) növellésével az úgyis csökkenni fog...

Magyarán az érték helytálló, senkit nem akarnak ezzel átvágni. Ellentétben pl egy DC-DC konverterrel, amire mondjuk ráírják, hogy 2A, de lehet nem tud még 1 -et sem. Erre azért már volt példa itt (legfeljebb más topikban)...

Ez szerintem kb olyan, mint mikor egy trafó teljesítményét W helyett VA -ben adják meg.
Szekunder oldalon nem lehet kivenni belőle a VA értéket úgysem. Mégsem kezdesz el azon agyalni, hogy akkor most "hú de át akartak verni" ezzel az értékkel...
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) pucuka válasza RoliNyh hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Persze, csakhogy az adatokat a névleges terhelésre szokták, kellene megadni. Más baj nincs vele.
(#) RoliNyh válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Az hogy itthon vagy nyugaton, hogy szokták vagy kellene megadni nem jelenti, hogy Kínában is ugyan úgy járnak el...
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) pisti1818 hozzászólása Feb 9, 2017 /
 
Érdekességképpen: Van egy kínai oszlopos fúrógépem aminek 350 Wattos motorja volt de egy 10 milliméteres fúró megfogta még legkissebb áttételnél is. Ezt lecseréltem, és tettem rá egy régi keverőtárcsás mosógép motorját 110 Wattosat ez még egy 20mm es fúrót is bátran forgat.Teljesítményre kissebb ez a motor csak az egész motortest nagyobb. Van e valami összefüggés a motor fizikai mérete és a fordulat/erő között? (a fentebb említett 2 motor teljesítményben ugyanaz, mégis méretre majdnem feleakkora a kínai, mint a magyar.)
(#) VIM válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 9, 2017 /
 
Szia! Ez a motor valószínű, hogy állandó üzemi kondenzátoros motor és a kondenzátor már nem megfelelő értékű a terhelés alatti nyomaték szintentartásához, mert ez a motor, teljes fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát, nem induláskor.
(#) sportsboypaper hozzászólása Feb 13, 2017 /
 
Sziasztok, egy páraelszívó motort szeretnék bekötni az eredeti kapcsolója nélkül. Ahogy eddig utananéztem, ebben valószínűleg egy kettős tekercselésű motor van. 4 kábel van benne, és a kapcsoló három állású. Próbáltam a kapcsolót kimérni, hogy mikor zárja az áramkört, de sajnos semelyik állásban nem sikerült. Meg tudjátok mondani, hogy hogyan működik egy ilyen 3 fokozatú motor bekötése? Azt gondoltam hogy a nulla az nulla, és a masik harom er, az mind fázis a tekercsekhez, csak nem tudom hogy közösítsem a három vezetésket és kössem a fázisra, vagy pedig találjam, ki valahogy hogy melyik vezeték tartozik a legmagasabb fokozathoz és elég azt bekötni a fázisra. Köszönöm szépen!
(#) RoliNyh válasza sportsboypaper hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
Fénykép vagy típusszám nélkül nem tud neked senki segíteni. Így kb csak vak vezet világtalant...
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
(#) q1w21 hozzászólása Feb 14, 2017 /
 
Sziasztok

Egy másik fórumban kezdtem a segítségkérést és most itt is próbálkozok.
Néhány szöveget onnan ide bemásolok, így könnyebb nekem.

Egy régi, koszos villanymotort szeretnék működőképessé tenni, ha sikerül. Nem vagyok villanyszerelő, nem értek hozzá, számomra ez a javítgatás csak hasznos időtöltés lenne.

Úgy gondolom, hogy egy üzemi kondenzátor kell hozzá és ha nincs leégve a tekercselés akkor működne.
Először multiméterrel ellenőrizném a tekercsek állapotát, de multiméterem még nincs. Ez Link esetleg alkalmas lehet nekem? Ha rendben van a szakadásvizsgálat akkor talán egy üzemi kondenzátorra lesz szükség? Milyet vegyek? A szakadásvizsgálatnál előfordulhat, hogy a tekercsszálak összeérnek egymással, ez okozhat problémát? Ha ilyen van, hogy ismerhetem fel a hibát?
Csináltam képeket az adattábláról és a bekötésről. Ha a forgásirányt szeretném változtatni, ha lehet, akkor a bekötésen mit kell változtatnom?
A motor forog, de lassan. Több próbálkozást csináltam és véletlenszerű irányba indul el. Meglöknöm nem kellett mert magától elindult.
Lefogtam a tengelyt és megtudtam állítani, nagyon erőtlen a motor. Éreztem a kezemmel a remegést, jobbra-balra rángat gyengén. Ha elengedem a tengelyt, forog tovább arra amerre épp megindul.
Miért ilyen gyenge a motor?
Egy gyorskötözőt szorítottam a tengelyre és megmértem kb. mennyit forog. 10mp alatt 20-at számoltam, ez kb.120 fordulat/perc, ez messze van az 1430-tól.
A rossz bekötés okozhat lassúságot?
A motor melegszik. Egyszerre csak néhány másodpercig (10-20másodpercig) üzemeltettem és kis idő múlva a hűtőbordák és a motortest belangyosodtak.
adattábla a villanymotoron kép
bekötés 1 kép
bekötés 2 kép
bekötés 3 kép
bekötés 4 kép
bekötés 5 kép
bekötés 6 kép
rajz bekötés kép

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) erbe válasza q1w21 hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
A motor menetzárlatos. Újratekercselés nélkül semmire se mész vele.
Az adatlapja szerint 60-80 µF-os indítókondenzátor kell hozzá.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
(#) vilamvili válasza q1w21 hozzászólására (») Márc 9, 2017 /
 
Űdv, q1w21, nem értem hogy mért kell ezen problémázni ? Annyi válasz hogy ez már sok, egyszerű a kérdés. A képen van 2varnis cső 2, 2 , vezeték, egy ohm mérő és megmérni a egyik csőben levő vezeték ellenállását majd a másikat amejik ellenállása kisebb az a fő fázis , amejik nagyobb ellenállású az a segéd fázis. A fő fázisra megy a bejövő, vagyis a fázis és a nulla, a másíkkal sorban kötni a kondít és párhuzamosan a fő fázissal. Ha a motor morog és nem forog ki a teljes fordulatra akkor indító kondis, akkor a kondival sorba egy nyomógomb és ha jó a motor annak menni kell. Most nem jól vagyok de ha nem megy írjál választ és lerajzolom hogy én hogyan csináltam.
(#) hg1dmt hozzászólása Márc 19, 2017 /
 
Üdv a csapatnak. Ismerősöm kapott egy Blomberg motort, a fotóit feltettem. Kérnék segítséget a bekötéshez. Köszi. És egy kérdés, ez elbír - e egy 30 centis kőrfőrészlapot:
(#) uniman válasza hg1dmt hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Hello! Az a motor még tud is forogni?!
SIEMENS 1 BK/6056
220V, 50Hz, 10uF
185/ 2800n-1
100W/ 300W
(#) RoliNyh válasza uniman hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
A fűrészlapot még csak-csak elbírja pörgetni, de ha vágni is fogsz vele, szerintem belefullad...
(#) uniman válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
Idézet:
„"ha vágni is fogsz vele"”
Én biztos nem !
(#) Imi65 válasza hg1dmt hozzászólására (») Márc 19, 2017 /
 
30 cm-es fűrésztárcsához a motor 1100W-nál kezdődik. Kisebbel nem sokra mész.
(#) eadx hozzászólása Márc 21, 2017 /
 
Üdv!
Tudna segíteni valaki ennek a motornak a bekötésében, hogy melyik lábára kell a 230 V-ot kötni?
Kell-e neki földelés, mert a gyári kábel csak 2 eres.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Az U2-U1 a betáp és ha hálózatról táplálod (nem leválasztó trafóról), akkor kell védővezető.
(#) hg1dmt válasza uniman hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Köszönöm a válaszokat! Szép napot.
Bekötési segítséget ( rajzot) nem kaptam. Talán másra jó lenne az ismerősnek.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
(#) uniman válasza hg1dmt hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Hello!
Típus ismeretében már akadhat néhány jó tipp a motor bekötéséhez. Pl (bár lengyelül van leírva).: Bővebben: Link
Kérdés mennyire tudod beazonosítani a vezetékek számozását...
(#) eadx válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Köszönöm a gyors választ. A védővezető az egyenlő a földeléssel? Ezek szerint az kinában maradt.
Mind a két kondenzátor be van kötve. Honnan tudja a motor melyik a start kondi és melyik az üzemi?
(#) granpa válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
A motornak nem kell tudni, ott van a kapocsléc rajz: tehát a felhasználónak kell tudni. Nyomógombbal/relével, csak indításig rajtahagyni a C2-t.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
A motoron nincs egy relédoboz? Abban lennie kellene egy indítórelének.
A földelést manapság úgy kell nevezni, hogy védővezető, mert nem egyszerűen csak egy földbe vert szondáról van szó, hanem egy nullával egyesített rendszerről.
(#) eadx válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Relédoboz nincs és nem találom a földeléshez a motoron lévő furatot sem.
(#) kadarist válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Akkor bizony granpa felvetése lesz a megoldás, neked kell megoldanod az indítókondenzátor rákötését. Azok alatt a lemezfedők alatt csak a kondenzátorok vannak?
(#) granpa válasza eadx hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
A földelő vezetéket bármelyik min. M5-ös csavar alá odafogathatod. A nyomógombot pedig sorba kötöd a kondenzátorral és a tekercsvéggel. (Üzem közben leválasztja a kondenzátort.)
Következő: »»   229 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem