Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   236 / 335
(#) proli007 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Hello! Így pld. megoldható. (A Led és az Re ellenállás csak a futó áramkörét modellezi, mint ahogy a Be és Test pontoktól balra eső rész az irányjelzőt és annak be-ki kapcsolását.) De amit a kollégák írnak, megfontolandó ilyenek használata esetén..
(#) gabi679 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2017 1 /
 
Es igy gondolod megoldhato lehetne akar jobra es balra is epiteni egy ilyent ? Es mukodne ? A rajzon levo ertekekkel megepitheto lenne? A legalis resze az mas tema ugy fohom h jo legyen
(#) proli007 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Ha külön van két futó a két oldalhoz, akkor kettőt kell ebből építeni. Ha egy futó van a két oldalhoz, akkor csak az R1-ből kell még egy, és arra mehet a másik oldali index. Ekkor bármelyik oldalra kapcsolod, tápot ad a futónak. Ott látod, hogy működik a grafikonon. Nem? Ha bekapcsol az index egyből megjelenik a táp, ha visszaveszed az indexet, akkor némi késleltetéssel kikapcsolja a futót. Mellesleg nem írtad, a futó micsoda, vagy milyen teljesítményű stb. Mert ha kapcsolni kell valamit, akkor azt is illik tudni mit, vagy miből áll.
(#) gabi679 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Errol a led szallag es vezerorol lenne szo ennek a vezerlonek 135kulombozo programra van ugy szeretnem megcsinalni h pl:30 programja kapcsoljon ha a jobb index megy es a 31program ha a bal.... Hogyan tudnam megcsinalni h kapcsolja igy?
(#) proli007 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Erre nem fogok tudni válaszolni. Részben nem ismerem a kütyüdet, részben ez egy egész más tészta, mint az eredeti kérésed..
De ha jól látom a programokat a nyomógombok nyomkodásával lehet változtatni. Ha csak sorba lehet léptetni a programokat, akkor nem sok esély van ennek megvalósítására. Ha csak jobbra-balra kellene léptetni a 30 és 31 között, az talán megoldható. Viszont gondolom nem futna állandóan. Így ki is kellene kapcsolni. De ha a tápját kapcsolod Be-Ki akkor mi történik? Vissza jön ugyanaz a program? Vagy van külön gomb a be-ki kapcsolásra is?
Egyébként pedig ha jól látom ez egy fólia trasztatúra, amihez várhatóan nehéz csatlakozni. A nyákon kellene forrasztgatni, ha egyáltalán hozzáférhetőek a helyek.
Tehát nem biztos hogy ez egy sikeres projekt lenne, főleg ha nem értesz hozzá..
(#) stevepapa hozzászólása Júl 16, 2017 /
 
Üdv Mindenkinek.

Fiat Dobló dízel. Irányjelző visszajelzőt hová a legegyszerűbb bekötni Nem találom a relét, gondolom a műszerfal alatt van. A biztitáblán nincs olyan pont ahová beköthető? Köszönöm.
(#) gabi679 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 16, 2017 /
 
Miert lenne mas teszta? Csak anyit szerettem volna h van e olyan kapcsolo ami akkor kapcsol egy masik aramkort mikor bekapcsol az index ! A tobbit majd bizd ram
(#) proli007 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 16, 2017 /
 
Rendben! Akkor ott a rajz, ha más gond nincs..
(#) gabi679 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 16, 2017 /
 
Akkor ez a rajz ugy fog szolgalni h mikor index on akkor aramkort zar mikor off kikapcsol ?
(#) proli007 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 16, 2017 /
 
Igen, így szolgál. Annyi különbséggel, hogy a bekapcsolás szinte azonnal, de kikapcsolás kicsit később történik. Hiszen a villogás szüneteit át kell hidalnia, és az utolsó villanás után még nem tudhatja lesz-e még következő, vagy sem. Ha letelt az idő, (aminek nyilván hosszabbnak kell lenni mint két villanás közti szünet) akkor kikapcsol. De a grafikonon ez szépen látható is.
(#) levaitamas hozzászólása Júl 18, 2017 /
 
Sziasztok!
Nem egészen autóelektronika, de máshová nem tudom feltenni a kérdésemet.
Honda CBR-hez vásároltam 5 éve egy Prop Tech által gyártott fokozatkijelzőt. Akkut kellett cserélnem a motoron és feltehetően újra kellene kalibrálni a fokozatkijelző elektronikát. Természetesen nem találok róla semmilyen információt.
Ebben kérném a segítségeteket.
(#) Chipmunk1960 válasza levaitamas hozzászólására (») Júl 19, 2017 1 /
 
Mit lehet ott kalibrálni? 3,5 -ben , vagy 4,62 -ben van-e??????
(#) joco81 hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Remélem jó helyre írom.
Citroen Xsara (2002 1.6 16V) klíma nem kapcsol be.
Mikor bekapcsolom a motor fordulatszámán emel picit de a kompresszor nem indul.
A klíma kuplungtól a BSI-ig visszakövettem a vezetéket, szakadás nem volt. Itt viszont elakadtam. A BSI-ben már nem relé van mint a korábbi típusoknál, hanem egy VN820SP. Az adatlapja szerint a 7-es lábon van az INPUT, itt folyamatos 5V-ot mérek attól függetlenül, hogy a klímát ki vagy be kapcsolom. A 8-as lábon ami a STATUS nevet viseli, egykét tized voltot mérek, ami lehet a multim hibája is.
Van valami megoldás, hogy kizárjam a "High-side driver" hibáját? Kiforrasztani nem merem, mert félek hogy az egész alja le van forrasztva és kiforrasztásnál tönkre tenném.
Minden ötletet meghallgatok.
(#) attika válasza joco81 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Van benne gáz? Nyomáskapcsoló jó?
(#) joco81 válasza attika hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Gáz van benne, ez volt az első amit nézettem.
Nyomás kapcsolót mérni nem tudom, de amikor lehúzom bekapcsolt klímánál visszaveszi a motor fordulatszámát.
(#) attika válasza joco81 hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Én nem gyanakodnék egyből a BSI-re amíg 100% ki nincs szűrve minden más hiba.
Nézted lámpával, hogy egyáltalán kap e 100% áramot a klímakompresszor mágneskapcsolója?
Ne sima próbalámpával nézzed hanem vagy egy multival, vagy minimum egy ledes próbalámpa legyen.
Én azt is kétlem, hogy direktbe kapcsolná a BSI a klímát, keress valami relét mert majdnem, hogy 100%, hogy relézve van.
(#) joco81 válasza attika hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Az egyel régebbi BSI-ben még relé volt, ami néha meghalt. Ebben már fejlesztettek és egy VN820SP kapcsolja a kuplungot. Ez max 9A-t bír, a kuplung elvileg 3A-t fesz fel. A BSI-ben vannak relék amik az ablakfűtést, ablaktörllőt, ... stb kapcsolgatják. Modern autogyártás egy relé besül és komplett BSI-t cserél a szakszervíz. Csak a BSI 150000Ft.
Az előző szériában a mellékelt rajz alapján működött. BSI (A11) zöld csati 13-as kamrájából ment a kuplunghoz (Y11).

A kuplungnál a multi szerint nincs feszültség (egy két tized voltot jelez járó motornál, ami gondolom "zavar jel" lehet)
Próba lámpa nem világít - izzós.
A kapcsoló elem két pontja között - VCC->OUTPUT - a próbalámpa világít és a multi 12V-ot jelez

xsara2.pdf
    
(#) pbalazs válasza joco81 hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Akkor ha jól értem, a driver bemenetén folyamatosan 5V van, de a kimeneten 0, ugye?
Ez akkor lehet, ha rossz a driver, vagy ha védi magát.
Ha rossz, akkor cserés.
Ha jó, akkor a szoftver észre kell vegye, hogy védi magát a driver. Ekkor mondjuk le kéne vegye róla az 5V-ot...
Próbáld meg a driver bemenetét földre húzni pl. 1k-val. Ekkor ha mérsz feszültséget a driver bemenetén, és csökken, akkor a uC tartja 5V-on. A uC és a driver közt tuti van soros ellenállás.

A továbbiak attól függnek, mennyire akarsz belemászni az ECU-ba. Pl. meg lehet keresni a soros ellenállást a driver bemenetén, hátha valami rövidzár van 5V-ra.

A driver hasa be van forrasztva, de azért ki lehet cserélni.
(#) hg6dab válasza pbalazs hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Méréssel tisztázni kéne mennyi áramot vesz fel a kuplung. A PDF 13. oldalán van a "High-side driver" igazságtáblázata, ez alapján melege van, tehát túlterhelés, zárlat lehetséges.
(#) pbalazs válasza hg6dab hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
Igen, lehet túlterhelés, de akkor a uC ki kellene kapcsolja a drivert. Lehet, hogy néhányszor még rápróbál, de végül ki kell kapcsolja.
Ettől függetlenül igen, meg lehet méri, hogy menni villany kell a kuplungnak.
(#) patrick97 hozzászólása Júl 26, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítséget és tanácsot szeretnék kérni. Van egy Suzuki Altom, elektromos ablakemelős ,de szeretnék bele olyan modult ami a lent maradt ablakokat felhúzza, UN, komfort modult. Ezzel csak az a bibi hogy amikor nézegettem a kapcsolási rajzokat akkor feltűnt hogy az ablakemelőm zárlatot tart a motor szálon. Sajnos nem tudom hogy milyen modult érdemes vásárolni ,persze nem 10.000ért gondoltam hanem kb 4-5-6e ért. Igazból 3-4 félét is néztem, csak azt sem tudom hogy sima központizárral kompatibilis e, ilyen Giordon WR "545" a számban nem vagyok biztos.
Pl itt van ez:
RCON2 és 1 komfort modul link
Tulajdonképen azt nem értem hogy riasztó nélkül sima kp zárral összeegyeztethető e ill ha az ablakemelő motoron zárlat van nyugalmi állapotban akkor is jó e? Azt elfelejtettem említeni hogy Automata funkciót is tud az ablakemelő kapcsoló, nem tudom fontos e, még annyit hogy az a "Szellőzés" Funkció valahogy úgy kéne hogy ne kelljen kikötni egy kapcsolóra mert már nincs helyem sajnos, hanem valami olyan kéne mint az RCON2-ön ami 3x felhúzott kapcsolóra aktiválja a szellőzés funkcióját.
Ceaser
Ezt a Ceasart mondjuk nem szeretném elég gagyi.
1
2
talán még ezek amik jöhetnek, tanácstalan vagyok hogy melyiket is kéne megvennem egyértelmű hogy működő jó minőségű darabot szeretnék csak még ilyen nem csináltam így sok a kérdés ez ügyben.

suzuki.xps
    
(#) joco81 válasza pbalazs hozzászólására (») Júl 26, 2017 /
 
Egyenlőre nem csesztetem tovább. Rendeltem egy kínai klón Le.Xi.A -t, ami remélem nem akad fenn a vámon. A kuplungot a helyén nem tudom megtáplálni, mivel nem férek hozzá a csatihoz.
A kuplungban van egy dióda, ami fordított polaritás esetén átmegy zárlatba és a kuplung nem cserélhető csak a kompresszorral együtt.
A BSI-nél meg fennáll a veszély, hogy eltévedtem a visszakövetés közben, bár több rajzon is megerősítést nyert a vezeték helyessége.
(#) DJozso hozzászólása Júl 28, 2017 /
 
Kedves fórum Társaim, ha elakadok, mindig ide fordulok segítségért, ahol rengeteg ember, saját idejét nem kímélve próbál önzetlenül segíteni, a sok hozzám hasonlóaknak. Köszönet érte. A problémám: Toyota avensis T27. 4 Automata elektromos ablak. Szeretném, ha a riasztó bekapcsolásánál az ablakok automatán felmennének. Problémám, hogy az autó Can-Busz rendszerű, és ez az ablakokra is vonatkozik (sajnos). Mellékeltem a beszerzett rajzot. 2 út van számomra (szerintem):
1. Valamilyen úton-módon lelopom a buszról, az ablakok feltekerésére kiadott parancsot, és ezt egy külső kontrollerrel ráküldöm(nem tudom lehetséges-e);!
2. "Analóg" technika: Mivel a rajzon látható, hogy a busz az irányvezérlő kapcsolókban elhelyezett elektronikába fut bele, és onnan a motor vezérlését külön elektronika végzi, irányadó bemenetekkel, így ezen bemenetek vezérlésével is működik az ablak. A vezető oldali ablakot kivéve(Ott csak Up és Down van) van Up és Down és Auto. Kimértem alapból a bemenetek +12V-on vannak, GND-vel "aktivizálódnak". A vezérlés úgy ad jelet "Autó" módban, hogy először lehúzza testre az irány bemenetet, mely úgy marad , ezt követően az Auto bemenetet, majd mindkét bemenet, visszakerül 12V-ra. Így az ablak teljesen felmegy véghelyzetig. A baj, hogy nem jó, ha pl.: az Up és az Auto bemenet egyszerre lesz testen, így egy relével nem megoldható, bár én jobban szeretem, ha nem csattog. Kellene bele , egy késleltetés a két bemenet meghúzása közé, melyek egy-egy fetet vezérelnének, amik a testre húzást végeznék. Meg egy késleltetés a tápfeszültség megjelenése (ami a riasztó élesedésével indul, és mondjuk 20s után megszűnik), és az első bemenet meghúzása közé, hogy időben ne egyszerre akarja a 4 ablakot feltekerni. Van bárkinek is egy jó ötlete, mi lenne a legegyszerűbb megoldás?
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2017
(#) bbb válasza DJozso hozzászólására (») Júl 28, 2017 / 1
 
Szia!

A legegyszerűbb, ha megveszed https://www.aliexpress.com/item/Car-auto-OBD-window-closing-speed-l...8.html.
De ha magad akarsz vele szórakozni, akkor elő az Excelt, meg egy elm327-et és folyamatos módban el kell kapni a csomagokat (én játszottam ilyet az én Hyundai i30-ammal, abban az ablak nem can-on megy, így hiába).
Ennek a menete kb.:
- YAT, vagy másik szöveget kimenteni képes terminálprogram indítása, elm327 csatlakoztatása mind a kocsihoz, mind a géphez, figyelés elindítása - pár parancs (Nekem a YAT nagyon bejött, mindent tud, amit kell, pl. makrófunkciók, kapcsolat konfigurálás pofon egyszerű, tud menteni, ...)
- Elkezdesz játszani a kocsiban, először csak a sima adatforgalmat veszed fel (ne aggódj, jó sok lesz!), majd egyesével az ablakokat
- Elő az excel (vagy más hasonló tudású táblázatkezelő) és elkezded kimutatásokkal, vagy más módszerekkel a csomagok fajtáit kiszűrni, míg meg nem találod az ablakok gombjait
- Ha már sejted, hogy mi történik, melyik modul kommunikációja kell neked és hogyan, akkor ki kell próbálni, amire emlékeim szerint szintén jó az elm327, terminálból ki kell küldeni a parancsot és figyelni az eredményt

Ilyen projektet ha nem is Toyota, de vw golf esetében találsz a neten (a kár a hackaday.com oldalon is!), tudsz belőlük ötletet meríteni.

ui.: ha kicsit közelebb lennél, akkor szívesen segítenék az adatgyűjtésben, hogy ne kelljen bevásárolnod hozzá
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2017
(#) DJozso válasza bbb hozzászólására (») Júl 28, 2017 /
 
Kedves bbb! Köszi a válaszod! A linkedet valamiért nem tudom megnyitni. Alin néztem én is, de kimondottan Avensishez valót nem találtam. Vagy az mindegy? Szabványos a Can kommunikáció? Légy szíves, küldd már el még egyszer. A probléma "sürgősebb" annál, hogy a kisfiam dajkálása mellett, ráfordítható időmből messze jutnék ezzel. Pedig nagyon érdekelne, de majd, egyszer talán vele, főleg ha érdekelni fogja.... Nevelni kell a jövő nemzedéket.
(#) bbb válasza DJozso hozzászólására (») Júl 28, 2017 / 1
 
Nem tudom miért rontotta el a linket az oldal, de talán most...
https://www.aliexpress.com/item/Car-auto-OBD-window-closing-speed-l...8.html
Ha a link nem most se, akkor másolás és a szüneteket vedd ki! A CAN kommunikáció nagyjából szabványos, de azért nem teljesen Viszont toyotáék se teljesen hülyék és rengeteg alkatrészüket felhasználják más-más autóikban, így nagy eséllyel a kényelmi modul ablakokra vonatkozó része az ugyan az. Ha pedig neked nem működik ez a kütyü, akkor még mindig tudsz reklamálni és a pénzed visszakérni tőlük. Nem tudom mennyire sürgős, de persze azt is tudni kell, hogy az aliról azért akár hónapok is lehetnek, mire ideér a csomag.
(#) DJozso válasza bbb hozzászólására (») Júl 29, 2017 /
 
Köszi a linket. Megrendeltem. Én valahogy nem találtam, de ez az én bénaságom.
(#) bbb válasza DJozso hozzászólására (») Júl 29, 2017 /
 
Akkor is ha működik, már csak kíváncsiságból is érdemes a kommunikációt megfejteni Legalábbis én eljátszanék vele egy kicsit...
(#) xitibi hozzászólása Júl 30, 2017 /
 
Sziasztok.
Van egy Kia sephiám amiben manuális klíma van. A szellőztető ventilátora van kötve, oly módon hogy a szellőztető egy négy állású kapcsoló. off ; menetszél (vagy mi); 1;2;3 fokozat, ehhez lehet bekapcsolni a klímát. A klíma csak 1;2;3 fokozatokban mükődik. Azt szeretném elérni hogy be tudjak állítani egy tetszőleges hőfokot ami felett bekapcsol és az eltéréstől függően 1;2;3 -as fokozatban működteti magát illetve akár ki is tudja kapcsolni a klímát. extrának jó lenne ha a beállított értéket mutatná is.
Tud valaki segíteni?
(#) BarnaPili válasza xitibi hozzászólására (») Júl 30, 2017 /
 
Létezett ugyanez a modell automata klímával? Ha igen,akkor bontó,hirdetési oldalak... Ha nem,akkor nem tudom. Biztosan lehetne egy vezérlőt építeni hozzá,ha sok az időd.
István
Következő: »»   236 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem