Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   79 / 137
(#) taurus válasza Dempsey hozzászólására (») Júl 17, 2017 /
 
Az enyém ez.
(#) lacusska hozzászólása Júl 19, 2017 /
 
Tisztelt Fórumozók!
Egy kis segitségek kérnék ha van valakinek erre tapasztalata. Az autó: ASTRA F. 1996. évjárat, X14XE motorkód. Alaplállás: erről az autóról ezzel a motorkóddal egy betüt illetve egy rajzot sem találtam sehol, sem az F sem a G astránál, az üzletekben szinte minden kapható hozzá a kereskedők ismerik ezt a motorkódot, az elektronikus katalógusokban minden benne van.. A probléma: Az autó már korábba is csinálta hogy egyszer csak reggel nem indult be. Akkor nem forgatott az öninditó sem. kicséréltem a gyujtáskapcsoló betétet és az AC relét, majd egy másik probléma (tank) miatt az AC pumpát is.Ez után egy ideig gond nélkül indult. Mostani hiba: reggel nem indul, az akku kifogástalan kb fél éves, tekeri mint a veszedelem az önindítót és a motort a motort, de egy pöffenés sincsen, nem indul be a motor. Elvittem a lányomat meg az unokámat a bölcsibe, majd kb 2 óra mulva bedugtam a kulcsot és elsőre pörög a motor, mintha semmi sem történt volna.
Végig néztem minden csatlakozót, amit csak lehetett , az érintkezők tiszták fényesek portalanok, tökéletesen légmentesen zárnak. DE a MOTOR NEM indul reggel aztán meg megy rendesen 10-15 alkalommal próbáltam az inditást, hibamentesen indul. A következő reggel ismét nem. Meleg van eső nem volt tehát semmi féle nedvesedére nem gyanakszom. Kérdezem van e valakinek tapasztalata erre, illetve van-e valami ismerete hogy hol találok pl kapcsolási rajzot ami az X14XE motort és vezérlőjét ábrázolja.
Előre is köszönöt mindenért. Üdv lacusska
(#) FAZ1 válasza lacusska hozzászólására (») Júl 26, 2017 /
 
Nem tudom, végül is el fog menni???
Bennem a jó szándék és segítőkészség valójában megvan - tehát
itt küldöm az OPEL Astra F javítási kézikönyvéből az elektromos kapcsolási rajzokat.
Sajna nem tudom, majd el akar-e menni?
Már egy kissé lejjebb kellett faragnom, mert 2 MB felett egyszerűen nem viszi. Ez csak az eleje lenne.
Ha elmegy, akkor áttolom a többit is, de csak ilyen adagokban.
Nem a legjobb minőség, de a semminél talán több!

OPEL F.doc
    
(#) mthqwork hozzászólása Aug 9, 2017 /
 
Sziasztok!

Olvastam pár oldalnyit, de azt hiszem másnak e kettő hiba egyszerre nem volt még. A helyzet az, hogy a szervóm néha gyenge néha pedig tök könnyű tekerni a kormányt. Ha álló helyzetben vagyok és megtekerem a kormányt, beesik a fordulat majdnem 500-ig. Ha csak járó motorral állok és rákapcsolja a ventilátort, akkor is beesik egy pillanatra a fordulat, szintén majdnem 500-ig. Mire tippeltek? Szervo pumpa vagy generátor? Akku kizárva, több akkuval is ezt csinálta, ez most egy 74Ah 720A indítóárammal. Este ha rajta van a világítás látszik hogy szépen dimmel amikor tekergetem a kormányt. Az kevésbé zavar, hogy villog és beesik a fordulat, jobban zavar, hogy nem elég erős a rásegítés. Azt hiszem első generációs TRW pumpa van benne (elektro-hidraulikus szervo).

Az autó egy G astra '98 (automata), X18XE1 motorkód, a generátor pedig egy Remy 100A DRA3479.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szia!
Töltésed, illetve a generátor rendben van? Amikor a kormányt mozgatod és behalványul egy kissé a világítás, valamint a műszerfal, szerintem normális alapjáraton. Az viszont, hogy leesik 500rpm-re már ne annyira.
(#) mthqwork válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Ez az amit nem tudok én sem, hogy merre induljak. Tettem fel egy videót, kb 7 másodpercnél, az első "beesés" a két ventilátor kapcsolása, a többi pedig a kormánytekergetésem.

https://www.youtube.com/watch?v=Vs7YwDC_jG8

Azt gondolom hogy először lakatmérővel rá kéne mérni a generátorra, netán kicserélni egy 120A-re, egyébként is lesz erősítő a kocsiba téve, nem ártana neki. Egyszer történt, hogy akku nélkül ment az autó, és elkezdtem kitolatni, kb 2 méterig jutottam, mert amint elkezdtem alászedni leállt. Kaptam a gyártótól egy képet hogy milyen fordulaton mennyi ampert kéne tudnia a generátornak. Viszont nem tudom mi az átlagos áramfelvétele a szervonak, a 80A biztosítékból kiindulva nem 10 amper.. Így akár normális is lehet, hogy akkor leállt az autó.
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Én sajnos csak tapasztalattal tudok segíteni. Az biztos, amikor elhalt az akkum, meg is keményedett a szervó. Kapott újat és minden rendbe jött.
Azért egy 100A-es generátornak illene ellátni villannyal egy szervót. Fordulaton (3000rpm) illik mérni 14,2-14,4V-ot. Csatlakozások rendben vannak (B+, test)? Szervó folyadék szinten van?
(#) mthqwork válasza levaitamas hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szervo olajat többször is cseréltem (a tartályból leszív, feltölt). Az akku nem lehet a baj, mert a vele kapottal is ilyen és ezzel is (egyébként ez új). Fordulaton nem tudom mit produkál, alapjáraton szépen megterheltem, szépen be is esik a feszültség. Bekapcsoltam:
Klíma, hátsó ablak+tükör fűtés, fényszóró, refi, maxon a belső ventilátor, és így amikor tekergettem 12,8 körül volt OBD szerint, a legkevesebb akkor volt amikor elértem a végállást, akkor 11,9-ig is beesett. Ha nem nyúzom ennyire meg akkor 13.3 körül van. Kormány tekerése közben 12.6 körül. Egyébként 14 voltot a régi astrámon is csak beindítás után közvetlen mértem, utána "visszakúszik" 13 körülre. Nem tudom a gyári paraméterek mit írnak ehhez elő, viszont a gyanúm továbbra is az, hogy alapjáraton se szabadna ennyire beesnie. A kábeleket még nem néztem át, az lesz a következő.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) briki válasza lacusska hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Szia!
Nekem x16 xel 1,6 Astrám van. Fordított aramyban írányban volt nálam. Többször nem indult mint indult mint kiderült az ac AC szivattyúm volt rossz. Javaslom hogy amikor nem indul alulról a tank alját megütögetni(,) és próbálni közben/utána indítani. Ha így beindul akkor egyértelműen ac AC pumpa a hibás, ha nem akkor megnézni a gyújtáskulcs indítózás közben ad-e arámot az ac-nak Ac pumpának.
Egy relé kapcsolja nálam(,) aminek a modulja az én esetemben a jobb első ajtó előtti tér alatt van elrejtve a sárvédőnél.


Az ékezetek használata nem opció, hanem elvárás! Kérlek ezt vedd figyelembe!
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2017
(#) levaitamas válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Valahol, valami nem érintkezik rendesen. Mint írtam ellenőrizd a test kábeleket. Akku sarukat is érdemes átnézni, a gyári préselés szokott az idő múlásával érdekes dolgokat produkálni. Nekem is 98-as évjárat, X14XE alapjáraton éppen csak megbillenti a fordulatszám mérő mutatóját ha mozdítok a kormányon. A műszerfal világítás bepislan, de újkorától ilyen.
Megint csak találgatok, de ha leveszed a hosszbordás szíjat (kiiktatva a generátort) mi történik?
(#) Hp41C válasza lacusska hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Két hibával találkoztam már:
1. Astra F 1998: Forgás jeladó. Bár inkább meleg motornál jellemző, hogy egyszer csak megáll, indítás hatástalan. Kis várakozás után indul.
2. Meriva 2003: Ez a típus azt művelte, hogy néha nem indult, néha menet közben a kijelzők visszatértek alaphelyzetbe, aztán (volt amikor csak többszöri ismétlés után) visszaálltak a normális menet közbeni értékre. A műszerfal és a motorvezérlő közötti kapcsolat volt hibás. Ha a hiba az indításkor is fennállt, a motor nem indult.
(#) opelt hozzászólása Aug 18, 2017 /
 
Szép napot mindenkinek!
Érdeklődöm,hogy az Agilámban levő Car 2003-as típusú rádió csatlakozójában van olyan, hogy "Diagnose". Ez mit takar? Milyen diagnosztikát lehet vele végezni, ha lehet egyáltalán? Mellékelek egy képet. Az Agilában levő csatiban be van kötve.

Car 2003.jpg
    
(#) hiper hozzászólása Aug 20, 2017 /
 
Sziasztok!
Nem régiben volt egy szervó problémám, amit generátor okozott. Na azóta, ahogy szépen lassan ( Maximalista módon ujjítgatom fel ) Jött egy hiba megint Történt egy kuplung szett csere 180000 nél és...Elerőtlenedett a motor. Keresem a hibát 1 hónapja és a mai napig nem jöttem rá a hibára. Bízom benne hogy okul majd valaki a saját bal@ságomból. Persze megköszönném ha a következtetésemet helyeselnétek. Szóval az első dolog amit le kell venni, a leömlő, amin a katalizátor van. Na az össze volt állva a csatlakozásnál, 5 percen keresztül ütlegelni kellett a hogy szétjöjjön. innentől érdekes dolgok történtek...Szóval erőtlen, lassan gyorsul ki, a fordulat lassabban esik vissza, 160 nál már nagyon sehova tovább. Persze pöcre indul, szépen jár a motor. Gondoltam a katalizátort vertük szét, ami ebben az esetben helytálló lenne, de nem. Tökéletesen szép átlátok rajta, nincs eldugulva. Persze azért sport kattal is próbálva lett, de nem jött be. Hátsó dob levétel, hát ha eldugult. Közép dobra gyanakszom még mert az eleje forró, másik vége langyos...Na de leakasztva a kat után a hangján kívül nem változott semmi.Jött a légtömeg mérő de diagramon szépen dolgozva 4.18 csúcsértéke...Tökéletes. Aztán megint jön a frász hogy vezérlő egység. No de semmilyen hibakód nincs benne, mindent szépen lát, vezérel, diagnosztizálható minden egyes funkció hiba nélkül olvasható. Fojtószelep, légtömegmérő stb stb...Aztán jött a felismerés hogy...Valami sántít. Mivel püföltük a leömlőt, megsérülhetett a lamdaszonda...Vagy csak elérte a periódusos cseréjét, de biztos hogy nem tettünk jót a kalapácsos simogatással ( Fa betét azért a kalapács előtt volt ) Szóval ránéztünk a lambda szondára és hujuj...750mv-4980mv közt ugrándozik 1s alatt. Szóval nagy valószínűséggel jól megszívatott. Persze a fogyasztás nőtt, még félig meddig él, ezért motor chek lámpa még nem jelzett ki. ha jól tudom ennek értéke a 900mv-1100mv között kellene lennie, szóval viszonylag pontos értéknek kellene lennie. Ha lehúzom, akkor vészüzem és beáll egy magas értékre fixen. Ha egy adott fordulaton tartva nézzük, akkor is össze vissza jár, hatalmas ingadozások közepette. Szóval ha jól gondolkozom, mivel minden szépen látható, mérhető hibakód nélkül, ezzel kizárhatom a vezérlő egység esetleges hibáját, és joggal írhatom azt hogy a valós hiba megvan. Persze ezt holnap eszközölve kiderül. Szóval erősítsetek meg hogy nem az ECU hibás esetleg...Megnyugodnék
Előre is köszönöm a segítséget Üdv
ui:Szabájzásig könnyedén kiforog, talán nagyon picit ingadozik az alapjáratom, rpm kb mx 50/p-t de takarítani kell mert picit koszos a fojtó szelep. Hidegen 1500 fordulat, szépen visszaesik, és itt is egy bibi...Ha picit rálépek a gázpedálra, akkor utána azonnal beáll az alapjárat, Tehát nem szabályoz rendesen a Lamdaszonda. Mellékelek egy gagyi rajzot amit láttam, előre is elnézést kérek érte, de aki olvassa és érti...Megérti
Nzozz, ha lenne hozzászólásod és véleményed, megköszönném

opel.png
    
(#) mthqwork válasza hiper hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
Szia! Neked milyen hibát okozott a szervón a generátor?

Köszönöm mindenkinek a segítséget, úgy néz ki a test kábelem rossz.

Akku - motor 0.1 ohm.
Akku - kasztni csavar (kiegyenlítő tartály mellett) 6 Ohm.

Áthidaltuk az akku és a csavar között ideiglenesen, meglepő módon jobb lett a töltés és SOKKAL könnyebb tekerni a kormányt! Úgy néz ki a pumpa jó, azóta lámpa felkapcsolva is megvan a 14.0V, ha megy a víz hűtő venti is 13.9.

Tudja valaki ez a két test kábel ahogy lemegy az akkutól, hol/hova megy? Az egyik gondolom a motor..
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
(#) hiper hozzászólása Aug 22, 2017 / 1
 
Szia!
Itt Van az én problémám megoldása...Kimásoltam a hiba megoldását, javaslom ti is mérjétek ki

Sziasztok!
Megoldódott a szervó problémám...Ha vissza olvastok egy picit, az összes hibát leírtam. Viszont azt leírom még egyszer hogy történt kormánymű és szervó szivattyú ami nem oldotta meg a problémát. A generátor felől gyújtáson, nem járó motornál már ment a szervó...mikor meg nem, akkor járó motornál lassan könnyebbedett fel a kormányzás...Na a hiba oka, amit én nem sejtettem volna.Hát a GENERÁTOR! Még én is mértem, jó volt a töltése is. Na viszont a fesz-szabályzója szar volt, átengedett a gerjesztő szálon egy 1.5-18v os feszültséget. A másik hiba hogy...A forgó rész végén lévő szénkefe réz gyűrű elkopós volt. Kapott egy alig használt bosh 100A generátort, és megszűnt a hiba.Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, bízom benne hogy eme hiba forrása mások segítségére is lesz. Üdv mindenkinek
(#) opelgyilkos hozzászólása Aug 22, 2017 /
 
Tisztelt Fórumozók!

Érdeklődnék, valaki találkozott-e hasonló problémával?
ASTRA G 1,4 CARAVAN(Z14XE, 2004) autóról lenne szó.
Hibajelenség a következő:
Álló helyzetben egyszer csak égni kezdett az összes irányjelző fény, valamint az utastér világítás ami késleltetve van. Amit sikerült felderíteni, kikapcsolt gyújtásnál ha a biztosíték táblából kiveszem a 22 biztosítékot ez a jelenség megszűnik. Amúgy ha a helyén van a biztosíték és gyújtást adok minden működik, persze az utastér világítás folyamatosan ég. Ahogy átbogarásztam az autó kapcsolási rajzát, mindhárom áramkörnek(utastér világítás, műszerfal, irányjelző) köze van a MULTITIMER nevezetű kütyühöz, erről viszont sem rajz, de még info sem, hogy mit csinál.
Gondoltam a központi zár egységre is, de az sajnos nem jött be, hiába kötöm le a jelenség ugyanaz.
Bármilyen segítségnek örülnék.
(#) vargaf válasza opelgyilkos hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Van Opel Astra elektromos téma, miért nem oda írtad be a kérdésedet?
(#) bbb válasza opelgyilkos hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Szia!

Gyanúsan olyan, mintha úgy érzékelné, hogy nyitva van valamelyik ajtó. Nézz körül az ajtóérzékelők környékén, lehet valahol letestel, amikor nem kéne.
(#) mthqwork válasza vargaf hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Lehet, hogy kicsit hülyén érzem magam majd ezután a post után, de akkor ez melyik téma? Nekem eddig úgy tűnt ez az Opel Astra elektromos téma, azért ide írtam én is.
(#) nzozz válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Az egy fölösleges nyitott topikból áthelyezett hozzászólás.
(#) vargaf válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Fórum » Opel astra g MULTITIMER
Ez volt az eredeti helye a kérdésnek
(#) mthqwork válasza vargaf hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Így már minden világos
(#) Zoli292 hozzászólása Aug 23, 2017 /
 
Sziasztok.Remélem nej nagy baj,de nem Opelos kérdésem lenne,de itt találtam olyan hozzászolásokat ami lehet hogy segít.Olyan problémám van,hogy most vettem egy Ford Escort XR3i-t és egy hosszabb táv útán kb 25 km múlva kilőtte az Ac-nak a biztósítékát.Meg találtam a hibás biztit ki is cseréltem de azt is azonnal kilőtte.Vártunk kb egy fél órát és a kocsi tökéletesen müködött.Oda értünk a meg beszélt helyszinre és többszöri indítás útán sem produkálta a hibát.Késő délútán indúltunk haza és 20 km megtétele útán megint kezdödött megint a bizti kilővés.Próbáltam nagyobb biztivel azt is azonnal kilőtte.Egyik jó barátom 30 km-re Pesttől haza vontatott.Mikor betoltuk az udvarba a kocsit,próba képpen egy új biztosítékkal kipróbáltuk és azonnal jó volt.Többször próbáltam azóta a kocsit,de csak az udvarba,nem jött elő a hiba.Mi lehet,hogy csak hosszabb útnál jön elő ez a hiba,és mi lehet?Ac pumpa vagy Ac relé?.Segítségeteket előre is köszönöm.Tisztelettel Balog Zoltán
(#) mthqwork válasza Zoli292 hozzászólására (») Aug 24, 2017 / 1
 
Szia!

Én végignézném a vezetékelést, valahol ez letestel szerintem (zárlat a kasztni és az AC áramkábele között). Nézd meg az AC pumpa csatlakozásánál is, vezeték sérülést keresnék elsősorban.
(#) Zoli292 válasza mthqwork hozzászólására (») Aug 25, 2017 /
 
Köszönöm szépen a válaszodat!!
(#) briki válasza Zoli292 hozzászólására (») Aug 26, 2017 / 1
 
Szerintem is valami letestel a rázkódás közben, vagy túlmelegszik az AC és zárlatos.
(#) Zoli292 válasza briki hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
Köszönöm.Ma kivittem egy próba körre,olyan 40 km múlva állt le,megnéztem az Ac relét és a mellette lévőhöz képest nagyon meleg volt.
(#) Tomi111 válasza Zoli292 hozzászólására (») Aug 27, 2017 / 1
 
Azok a relék üzemszerűen melegek. Kézzel szinte forrók. A mellette lévő valószínű nem volt állandóan meghúzva. Nem az lehet a hiba.
(#) Zoli292 válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 29, 2017 /
 
Köszönöm a választ!!
(#) Zoli292 hozzászólása Aug 31, 2017 /
 
Sziasztok.A Ford Escort XR3i tulaja vagyok.Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítségét,megoldódott a probléma.AC pumpa és relé cserével.Köszönöm a segítségeteket.Sziasztok
Következő: »»   79 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem