Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   130 / 156
(#) pucuka válasza Olits hozzászólására (») Feb 27, 2018 / 1
 
Úgy tűnik, nem érted. A forgórész keféin, nem termelődik semmi. Azon kell a generátorba bevezetni a gerjesztő áramot, ami a forgórészből elektromágnest csinál. Ezt forgatva az állórész tekercseiben indukálódik a 3f~ feszültség, amit a 6 dióda egyenirányít. A 3f~ feszültség frekvenciája a fordulatszámtól, a nagysága a gerjesztő áram nagyságától (az elektromágnes erősségétől) függ. A gerjesztő áram változtatásával lehet a generátor feszültségét, és ezzel a leadott áramot szabályozni. Legalábbis addig, amíg a generátor bírja. A szabályzó működéséhez kell a segédfeszültség.
(#) Joe_001 válasza Olits hozzászólására (») Feb 27, 2018 / 1
 
Szia!
A segéd diódák kisebb áramra vannak méretezve. Az áram kérdésében egy Kirchoff nevű csóka tud segítséget adni de az elektronok nála is jobban tudják a fizikát(Sőt még nálam is!). Arra mennek amerre kisebb az ellenállás. Ezért van abba az irányban ujjnyi vastag vezeték.
Bocsi nagyon gondolkodtam, elküldjem-e ezt neked, mert amilyen egyszerő aválasz stílusába kioktató is bár nem ez volt a szándékom. Viszont röviden, potosan, cératöröbben nem tudtam fogalmazni.
Remélem segíteni tudtam.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Ebben az esetben a félfázisú diódák teljesítményileg is kisebbek a fő diódákhoz képest?
(#) Olits válasza Joe_001 hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Köszi,nem vettem kioktatásnak.
(#) Joe_001 válasza Olits hozzászólására (») Feb 27, 2018 / 1
 
Igen. A vezérléshez kevesebb áram kell.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
(#) StMiklos válasza Olits hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Szevasz!

A diódán áthaladó áram mindig a terheléstől függ (mint az előbb vázoltam), természetesen a határadatok lehetőségein belül.
Akkor részletesen: a 3 fázisú teljes hidas kapcsolás mind a 3 fázis, mindkét (pozitív és negatív) periódusát egyenirányítja, így az oszcilloszkóp képen (hogy láthatóra utaljak) egy periódus alatt 6 pozitív "púp" (a sinus felső szakasza) látszik, de nem soha nem megy 0-ra.
Ugyan nem számoltam ki, csak hasraütök: teljes hídnál a lejövő feszültség 10 és 12 között változik, de ez csak szkópon látható és nem a szabályozott feszültségre utaltam és csak az arányokat nézd.
A fél hidas kapcsolásnál meg csak 3 púp van és ez sem megy le 0-ra, de közelebb van hozzá.
Itt a feszültség kb. 7 és 12 között lehet.
Üdv: StMiklos
(#) Olits válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 27, 2018 /
 
Köszi.
(#) user1914 válasza Olits hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 1
 
Szevasztok!
Itt is található rajz ami alapján jobban érthető a szabályozó működése.
segéd dióda
vagy itt remélem jó lessz a beszúrás: kockás lapra lerajzolva a szabályozó is..
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) airline hozzászólása Márc 3, 2018 /
 
Sziasztok.
Adott egy Toyota Avensis generátor DENSO 120A amit felújíttattam(kitakarítás,csapágyak-csúszógyűrű-szénkefe csere)próbapadon mérve.Csere után 2nappal kivillan a töltésjelző lámpa alapjáraton és a generátornak is van hangja.Olyan darálós morgó hangja van amit nem tudok mi lehet.Alapjáraton a töltés 13v,fordulaton 14,2v. Tudok ellenőrizni,mérni valamit így felszerelt állapotban?Mi lehet a hiba?
(#) CsemanAttila hozzászólása Márc 4, 2018 /
 
Urak. Adott egy denso generátor. Egyszer csak világítani kezdett a visszajelző és elment a töltés... Alsó gyűrű nagyon gatya... tiszta barázda az egész.. gondolom erre felesleges új keféket rakni ugye?

denso.JPG
    
(#) user1914 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Szevasz!
Egy esztergán 5 perc felszabályozni, és felpolírozni. Mehet bele az új kefe, és amit eddig bírt a generátor most újjá születik. Mégegyszer ennyit kihúz, természetesen új csapágyakkal.
Üdv. M.
(#) CsemanAttila válasza user1914 hozzászólására (») Márc 4, 2018 /
 
Köszönöm... sajnos még nincs kulcsom ehhez az idióta szabadonfutóhoz úgyhogy nem tudom szèthúzni. megy a szakihoz inkább
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 7, 2018 /
 
Ez nem tűnik túl mélynek, simán elmenne még egy kefét. Ha meg már nagyon kopott, esztergályozás helyett érdemes cserélni, ahhoz az ékszíjtárcsát se kell levenni.
(#) sany hozzászólása Márc 8, 2018 /
 
A kocsiban lévő generátor hány amperrel töltheti körülbelül az akkumulátort?
(#) VIM válasza sany hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Szia! Hát ezt nehéz volna megmondani. Azt lehetne mondani, hogy az éppen aktuális kapacitás igényének megfelelő árammal engedi magát tölteni, mert, hogy a fesszabályzó és az ECU dönti el a gerjesztés mértékét a generátorban az meg majd ennek nagyságától függően töltögeti az akkut.
(#) Inhouse válasza sany hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Mondjuk úgy, hogy névlegesen 40-50A körül szoktak max. tudni általában.
(#) sany válasza VIM hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Egy viszonylag öreg 1996 -os Suzuki Swift Sedan típusú autóról lenne szó.
Abban lehet , hogy nincs is ECU. A használt akkumulátor 45Ah, 1 éve vásárolt. Csak azért tettem fel a kérdésem mert, tegnap nem indult el az autó, de aztán egy kis idő múlva elindult. Nem tudom, hogy lehűlhetett -e az akkumulátor a hőmérséklet változás miatt, vagy csak az autó generátorra nem tölt rendesen? Tegnap az akkumulátor feszültségét lemérve 11,6 V -ot mutatott a műszer. Tegnap már fel is töltöttem az akkumulátor a töltőmmel 13,7 V-ra. Azért kérdeztem , hogy mennyivel tölt, mert tegnap mentem a kocsival kb. 10 km -t , de nem változott a feszültsége semmit az akkumulátornak. Lehet, hogy nincs semmi baja a töltésnek. De én úgy gondolom, hogy már csak kellett volna beletölteni , illetve fel kellett volna már teljesen tölteni az akkumulátort. De lehet nincs is semmi gond.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
(#) pucuka válasza sany hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
10 km alatt? Kizárt dolog. Ha 45 A -el töltene, akkor is egy órát kéne menned teljes gázzal.
Lehet az akku cellazárlatos. Ha garis, érvényesíteni kéne.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2018
(#) sany válasza pucuka hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Sajnos most januárban járt le róla.
(#) tibibalogh520 válasza sany hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Járó motornál közepes fordulaton mérjed a feszültséget!
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Az manapság már nagyon karcsú lenne. Nem ritka a 200A közeli, de a 100 amperos egészen hétköznapinak számít.
(#) erbe válasza akos70 hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Hiába tud a generátor 200 A-t (láttam már nagyobbat is), nem biztos, hogy annyival tölti az akkut. Az indítással "meghúzott" akku feszültsége már néhány másodperc alatt megemelkedik. Ezzel hamar csökken a töltőáram. Amint eléri a generátor leszabályzási feszültségét (13,8-14,1 V), már csak a töltők által is leadni képes, 10-3 A fog folyni. Ilyen kis akkuk (45 Ah) nem fognak még 10 percen át sem 45 A töltőáramot felvenni.
(#) akos70 válasza erbe hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Igazad van, én arra reagáltam, hogy max. 40-50 ampert tud egy generátor általában.
Sokkal inkább a fogyasztók táplálásához van szükség ilyen túlméretezett generátorokra, mint az akku töltéséhez.
(#) StMiklos válasza erbe hozzászólására (») Márc 9, 2018 / 1
 
Szevasztok!
Talán érdekes lesz, amit mutatok.
Ez itt egy oszcillogram, egy önindítási és a jobb alsó sarokban az akku kezdeti töltési folyamatáról.
Egy 150A-es sönt van nálam a testelő ágban, annak feszültségeséséről (-ből) származnak a számított adatok.
Indítózás után (jobb alsó sarok) 0,3 másodpercet (eléri az 56A-t) követően már 5A alatt van a töltőáram, fogyasztó még nincs a rendszerben, csak ami a motorhoz kell.
A motor 0,5 másodpercen belül jár, láthatók a sűrítési csúcsok áramfelvételei és számítottan az egyes félfordulatokhoz tartozó fordulatszámok, amely emelkedik természetesen.
Motor 1,25l, benzin, akku 45Ah (nem fért bele nagyobb), ca. 10 fok, motor hideg, ez azért a 3. indítás volt, addigra lőttem be a szkóp beállításait.
Üdv: StMiklos
(#) sany válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 9, 2018 /
 
Hány V feszültséget kellene mérnem ilyenkor? 14-15V között?
(#) VIM válasza sany hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Szerintem különösebben nincs semmi baja az akkumulátorodnak csak fel kell tölteni de nem 13.7V-ra hanem legalább 14.5V-ra. Ez egy kicsit hosszabb időt vesz igénybe, mert a teljes feltöltöttség elérése egy "hagyományos" töltővel lassabban érhető el. Ha a cellák dugóihoz hozzá lehet férni, akkor ellenőrizheted a savszintet és ha letelt a garancia szerintem használhatsz akkuvitet (nekem már régóta bevált) ha nem közlekedsz túl sokat az autóval. Ez a szer megakadályozza a szulfát lerakódását és a víz kipárolgását is lassítja. Az akku lélektanáról egy kis tájékoztató: Bővebben: Link
(#) sany válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Csak azért nem vártam meg a 14,4V -ot, mert kíváncsi voltam , hogy a generátor feltölti -e majd az akkut teljesen.
(#) VIM válasza sany hozzászólására (») Márc 10, 2018 / 1
 
De ha nem vártad meg a töltővel való feltöltést akkor a rövid úttal csak újfent kivettél a kapacitásból és ez okozza a szulfátosodások többségét (rövid utak, ritka használat). Ha nem használod a kocsit így a téli időszakban vagy az utazási szokások nem teszik szükségessé a használatot akkor fel kellene tölteni havonta egyszer, töltővel.
(#) sany válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Tejesen jól látod a dolgot. Akkor nincs semmi probléma egyszerűen lemerült az akksi a hidegtől. Valóban az elmúlt másfél hétben nem nagyon volt használva az autó.
Akkor még most is érdemes lenne feltölteni teljesen?
(#) VIM válasza sany hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
IGEN! Tessék feltölteni! Ne tessék elhanyagolni! Elrettentésként mutatok egy akksit, hogy mit bír ki ha odafigyelnek rá. Ezt még tavaly előtt vettem ki a kocsiból, mondván ne egy 9 éves akkuval menjek a télnek, majd eltettem és tartottam a töltöttségét. Most egy 1.6-os Fordban tekeri az önindítót, mintha mi sem történt volna a lassan 11 éve.
Következő: »»   130 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem