Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   203 / 276
(#) dB_Thunder válasza 6204c3 hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
A kimeneti teljesítmény általában kozmetikázott, de lehet hogy a bemeneti is..
Innentől akármi lehet, az biztos hogy a több jobb.
(#) Phile80 válasza 6204c3 hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Ez a kérdés számomra nem is érthető, mert a hálózatból felvett teljesítmény a beállított áramerősségtől függ. Egy 250A-es hegesztőgép is 10A-t vesz fel ha 80A-el fogsz hegeszteni, viszont maximális áramon több mint 30A-t (már ha tud egyáltalán 250A-t). Semmilyen feliratot ne vegyél komolyan ha a gép kínai, mert bármit ráírnak csak hogy eladhatóbb legyen a készülék.
(#) 6204c3 válasza Phile80 hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Azt nem értettem, hogy miért vesz fel a hálózatból az egyik 1,5x nagyobb ampert mint a másik. Ha mindegyiket maximumon használom.
Köszönöm a segítséget.
(#) Joci_1x válasza 6204c3 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Helló! Az inverteres gépek nagyon jó hatásfokkal dolgoznak (van ezek közt is szórás), de ekkora különbség elképzelhetetlen. Akár milyen jól meg van építve, ha nem megy bele teljesítmény, nem tudja produkálni a megfelelő hegesztő áramot. Az a bizonyos kozmetikázás amit az előttem szólók említettek, valós. Találkoztam olyan 305 ampert ígérő Co géppel, ami 113 ampert adott le mikor megmértem. Az olcsó gépek másik problémája, hogy ha leadja az ígért teljesítményt, meg vannak e benne azok a védelmi funkciók, amitől biztonságosan üzemeltethető, például: letapadás gátlás, túlmelegedés védelem stb, megfelelő e a hűtése. Ez a kozmetikázás olyan, mint mikor akcióznak egy terméket mindig a legalacsonyabb árat jelölik meg, és odaírják: x forinttól, de ha jót akarsz inkább elgondolkozol hol a csapda.
(#) rdenes hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Üdv mindenkinek! CO gép építésébe fogtam és kíváncsi lennék pár dologra a fő transzformátorral kapcsolatban. 140-150A körüli áramot szeretnék elérni és úgy terveztem, hogy primer oldalon 4-5 megcsapolással fogom változtatni a szekunder feszt 15V-27V között. Na most ott kerültem egy kicsit zavarba, hogy a gép a legnagyobb áramerősséget 15V-on fogja leadni ha nem tévedek. Úgy gondolkodtam, hogy 15V*140A=2100VA -> tehát nekem egy kb 2,5kVA-es transzformátort kell építenem. És jól gondolom, hogy a primer fesz növelésével az áramerősség csökken, vagy a legmagasabb feszültségre kell méretezni a a trafót és a folytó tekercs szól bele az áramerősségbe?
(#) david08 hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Szia,
A trafód teljesítménye azt jelenti, hogy maximum üzemi teljesítménye 2100VA. Ez nem azt jelenti, hogy ezt folyamatosan le is fogja adni. Mivel a fogyó elektródás gépeknél a hegesztőáramot a kimeneti feszültség és a huzalelőtolás sebessége határozza meg, így az összefüggés a következő: minél nagyobb a kimeneti feszültséged azonos huzaltolás mellett annál nagyobb lesz a kialakult áram, azaz
Nagyobb feszültség nagyobb áramot eredményez I=U/R.
(#) Phile80 válasza rdenes hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
27V-on kb. 250A-es hegesztőáram szeretne kialakulni. Fogalmam sincs hogyan számoltad ki ezeket az adatokat. Ívfeszültég 600A-ig= 14+0,05*Iív. Tehát kb. olyan tarfóra van szükséged, ami 21V-on 140A-t ad le, ami kb. 3kW + cos fí. De én máshogy kezdenék hozzá, először is kell egy olyan vasmag ami legalább 50cm2 keresztmetszetű, mert a CO gépek maximális áramát nem 100%-os bekapcsolási időre tervezik, mint a hagyományos felhasználású trafókat. 80kg lenne a legkisebb gép is...
Szerintem kezd azzal hogy átolvasod ezt a topikot, mert nagyon tévúton jársz minden tekintetben. Sok hasznos infó van itt.
(#) rdenes hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Köszönöm az infókat. Időközben böngésztem a topikot és valóban teljes tévút amit számítottam. Elindultam abba az irányba, hogy a trafó látszólagos teljesítményével kezdtem operálni. Most ott tartok, hogy az ívere mint egy fogyasztóra tekintek és az Uív= 14+0,05*Iív képletet veszem alapul az egészhez. Mondjuk ennek fényében valóban igaz a 3kVA-es trafó amire szükségem van. Annyit még azért szeretnék megkérdezni, hogy az ívfeszültség ami 21V ez üresjáratra értendő vagy a varrat készítése közben, mert azon agyalok nem lesze-e olyan problémám hogy a varrat készítse közben jelentősen esik a feszültség?
(#) Phile80 válasza rdenes hozzászólására (») Márc 21, 2018 / 1
 
Ívfeszültség, tehát hegesztés közben értendő. Az üresjárási feszültség sokkal magasabb lesz, mert a kondenzátor felhúzza.
Trakis-Hetra gyártmányú mig 140-es, 1 fázisú CO gép általam mért értékei:
(Üresjárás: Uü - Ívfeszültség: Uí - Áramerősség: I)
1 - Uü:27,8V Uí:13,8V I:57A
2 - Uü:31V Uí:14,6V I:65A
3 - Uü:34,7V Uí:17,5V I:74A
4 - Uü:38V uí:17,3V I:97A
5 - Uü:40,3V Uí:18,4V I:107A
6 - Uü:42,9V Uí:22,8V I:108A (6-os fokozat több huzalelőtolással: Uí:21V I:120A)
(#) erbe hozzászólása Márc 22, 2018 / 1
 
Ilyent még nem láttam eddig, pedig ez+az volt már a kezem alatt.
Magyar CO2 hegesztő. Típust, gyártót nem írok. X cég vette Y cégtől évekkel ezelőtt (Y is vasmunkákkal foglakozott, tucatnyi különféle gép volt náluk). Talán oka volt, hogy eladták.
"-Nagy árammal lehet vele hegeszteni, de kis árammal nem lehet normálisan beállítani."
Ránézek kívülről, testkábel fixen jön ki. Ekkora gépeknél (250A), nem szokás.
"-Jó, hozzák el, rakok bele +fojtót a kisebb áramokhoz."
Kibontom, hol a fojtó? Test a diódákról, munkakábel csatlakozó közvetlenül a híd másik feléről megy ki. Aljában egy óriás trafó, 60x65-ös oszlopokkal. El se férne mellé a fojtó. A tekercselése, ahogy az könyvben meg van írva, külön tekercstesten a primer, külön testen a szekunder. A tekercsek között 2 cm távolság. Ahogy az egy MMA trafóhoz illik. Ja, hogy ez MIG?
Lehet, hogy a trafó eső kialakításával helyettesítették a fojtót? Szerintem nem sikerült.
Pedig amúgy elég szép munkát végeztek. Bár a vezérlőpanel nem tetszik. Kész alkatrésztemető. W10M-4
(#) hulala válasza erbe hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Erre hasonlít ?

Trakis.PNG
    
(#) erbe válasza hulala hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Kissé.
Ha csak a külső hasonlóságot nézzük, tucatnyi típus között jóformán semmi eltérés sincs. Még akkor se, ha Made in Austria van a hátulján. Néha még belül se.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2018
(#) BarnaPili hozzászólása Ápr 5, 2018 /
 
Sziasztok!
Azon kattogtatom az agyamat,hogy időnként ki lehet fogni a jófogin lidlis vagy aldis porbeles szikrázókat 25-30ezer Ft-s áron.Nekem van itthon 230V-os mágnesszelepem.
Érdemes lenne ezek közül egyet átalakítani ténylegesen védőgázossá?
A porbeles hozaganyag ugyanolyan karakterisztikát igényel,mint a "rendes" CO?
Vagy nézegessem tovább a hirdetéseket,és akadhat egy 55-60Ezer Ft körüli komplett szettés azt vegyem meg?
Most a napokban volt egy 175A-s Einhell gép palackkal,fél tekercs dróttal,jó áron,de mire felhívtam(reggel 8),addigra már mentek érte...
(#) Phile80 válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Az olcsó porbeles gépekben nincs egyenirányító, nem alkalmas gázzal történő hegesztésre. Ha ilyen olcsó gépet veszel, annak mindig az a vége hogy rá kell költeni nem keveset és csak akkor lesz jó.
(#) BarnaPili válasza Phile80 hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Sejtettem,köszi a választ!
Marad a vadászat egy olcsó aparátra.
(#) zozó40 hozzászólása Ápr 5, 2018 /
 
Sziasztok!segítséget kérnék,Einhell bt gw 170-es co2 hegesztő gyári előtolóját cserélném valami megbízhatóbbra,mert a gyári enyhén szólva nem egy mérnöki csoda(szorul,döcög az egész gagyi)."tudom a gép is,de ez van!" Vajon,hogy lehet az hogy a vez.panelból 5.6volt jön ki,de a előtolómotor 24v-os és megy?mire tudnám cserélni v. miből lehetne építeni?Ötlet,tanács!!!?
Köszi!
(#) BarnaPili válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 6, 2018 /
 
Sziasztok!
Sikerült vennem egy Einhell BT GW150-s gépet.Egy baja van,hogy alacsony huzaltoláson a motor döcögve tol,ha feljebb tekerem a potit,akkor egyenletesnek tűnik.Ezt drót nélkül csinálja,hegesztést nem csináltam még vele.Akkor is így döcög,ha csak maga motor forog,minden mechanika nélkül.
A motort szétszedtem,a kommutátorokat megtisztogattam.A motor 12V-ról szépen forog.
Van rajzotok a szabályzó panelről?Lehet,hogy ott van a gond,vagy ahogy zozó40 kolléga is írja itt feljebb,hogy a tolómechanika egy rakat....?
Köszönöm!
István
(#) erbe válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 6, 2018 /
 
Természetes dolog, hogy nagyon alacsony fordulatszámon nem egyenletes a motor működése. Ritka az az elektronika, ami ennél jobbat tud. Nemrég éppen egy agyonbonyolított W10M-4 került a kezembe, azt se lehetett kis fordulaton tökéletesen beállítani. 2-es fölött már tökéletesen működik. De már ~1,3 körül lehet vele egyenletesen hegeszteni.
(#) Phile80 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 7, 2018 /
 
A W22 és Wel paneleket olyan precízen le lehet szabályozni, hogy 1-es huzallal 90A-el lehet hegeszteni. Nem lehet hogy a potméter volt ott a probléma?
(#) BarnaPili válasza erbe hozzászólására (») Ápr 7, 2018 /
 
Esetemben a motort kézbefogva érezhető hogy meg-megtorpan.Keresnem kell egy 24V-os motort, és azzal kipróbálni.
(#) Honda130 válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 8, 2018 /
 
Azzal is fog torpanni. Az én hegesztőm is ilyen volt a gyári elektronikával.Vettem hozzá ilyen PWM áramszabályozó elektronikát fillérekér, de a végén nem használtam fel, mert azt javasolták itt a fórumon, hogy tegyek rendes hegesztőbe való elektronikát. Én tettem. De sajnos még nem tudtam kipróbálni, mert az átépítéssel nem végeztem. Ilyen motorral oldottam meg, de nekem minden eszközöm rendelkezésemre állt, hogy esztergálhassak, fúrhassak, faraghassak hozzá.
Kíváncsi leszek rá. Jövő héten délutános leszek, minden délelőttön ezt fogom itthon csinálni. Igyekszem végezni vele.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2018
(#) erbe válasza Phile80 hozzászólására (») Ápr 8, 2018 /
 
Nem tudom, hány amperrel hegesztettem az 1-es huzallal, 1,5-ös állásnál még működött 2/2-es fokozatkapcsoló állásnál. 2/1-nél nem olvadt le, hiába vittem lejjebb a huzalelőtolást. 2/3-nál feljebb kellett vinni a huzaltolást.
(#) Phile80 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 9, 2018 / 1
 
Ha nem olvad le, akkor kevés az áramerősség. Azt azért figyelembe kell venni, hogy az 1-es huzal adatlapján minimum 120A-es áramerősséget ajánlanak. Ilyen áramerősséggel nem sokan hegesztenek otthon. Persze alá lehet menni, ha készülék le tud szabályozni, ilyen áramerősségig célszerű 0,8-as huzalt használni. 1-es huzalt szinte csak ipari körülmények között használnak, ahol 150A felett hegesztenek.
(#) erbe válasza Phile80 hozzászólására (») Ápr 9, 2018 /
 
Ha visszaolvasnál, néhány kört megspórolhatnánk.
(#) Phile80 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 10, 2018 /
 
Máshogy írom akkor...Hát ha nem tudod az áramerősséget és azt sem hogy milyen feszültség léptékben kapcsol a fokozatkapcsoló, akkor miért pont az előtolással van baj? Lehet 40-50A-t is ugrik két fokozat között, láttam már ilyen gépet. A potméter érzékenységét lehet csökkenteni egy 2k-os ellenállással a csúszka és a poti 1-es lába közé, vagy 5k poti + 5k sorba és akkor csak fele annyit tol max állásban és azonnal kezelhetőbb lesz.
(#) erbe válasza Phile80 hozzászólására (») Ápr 10, 2018 /
 
1. Nem az enyém a gép, csak javítom.
2. Elég fura a felépítése. (március 22. Nem tudok linket idetenni. )
3. Mivel nem a sajátom, nem fogok egy dob 0,8-as huzalt venni rá, majd eligazítom a gazdáját.
4. A kártyán lévő 2 db trimerrel lehet állítgatni a kezdő fordulatszámot és a meredekséget. Igyekeztem a számomra legjobbat beállítani.
5. A durva fokozat 1-2-3 fokozat között vált. A finom 8 fokozatban.
6. Nem méregettem, csupán beraktam egy fojtót a körbe. 60*65 mm-es mag, 125 mm hosszú, 22 menet 5*4-es laposhuzal. 250 A-nél kicsit szűk lenne, de nem is arra kérték.
A feszültség lépéseket megmértem, elég kicsik fokozatonként. Nem jegyeztem fel.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2018
(#) BarnaPili válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 14, 2018 /
 
Tegnap kipróbáltam a hegesztő tolómotorját egy 12V-os akkus fúró motorja helyébe bekötve. Szépen forog már egészen kis fordulaton is. A redukciós hajtóműnek van egy kis hangja,de nem vészes.
Próbaképpen rákötöttem a 12V-s motort, amit a fúróból szedtem ki,de nem indult el,csak a 3,15 A-s biztosíték ment ki a panelen.
Az elektronika gyanús nekem,amiben van egy TYN412 tirisztor,mint teljesítmény félvezető.
A panelről mellékelek egy képet. Hátha volna valakinek egy rajza erről. A netet széttúrtam utána,de eddig nem sok sikerrel jártam.
István
(#) BarnaPili válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 16, 2018 / 1
 
A panelt kiépítve gondoltam visszarajzolni,de a szerencse mellém szegődött. A rajta található típusszám alapján az elektroda.pl fórumon megleltem a rajzot.
Felteszem ide.

fordszab.jpg
    
(#) erbe válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 16, 2018 /
 
Elég érdekes a rajzod. Például az R15-R11 ellenállások közötti ponttól a közös pontra menő vezeték.
(#) BarnaPili válasza erbe hozzászólására (») Ápr 16, 2018 /
 
Az R15 a motor fékező ellenállása. Vagy nem jól nézem? Bekapcsolt állapotban a relé átkapcsolja a motort a szabályzó elektronikára.
Következő: »»   203 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem