Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   131 / 156
(#) Inhouse válasza StMiklos hozzászólására (») Márc 11, 2018 /
 
A kis kézi elemes LCD-s szkóppal ezt ilyen szépen meg lehet nézni és rögzíteni? Lassan ki kellene próbálnom, ha már én is rendeltem egyet.
(#) StMiklos válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 11, 2018 / 1
 
Szevasz!

Igen, azzal készült, de egy hibát elkövettem (azaz nem próbáltam), hogy nem a single triggert
választottam.
Az oszcilloszgram elején a 2 picit leszámítva az első megemelkedés a behúzótekercs áramát mutatja, még a behúzás ideje is számítható, aztán jön a "főág".
Így nagyon kellett mindent "időzíteni", hogy a lefutás beleférjen (legalább 3-4* belefér, mint amit látsz, tárterületét lehet jobbra-balra scrollozni), az indítózást, a lefutás indítást figyelni, leállítani, aztán fényképezni.
Arra még nem jöttem rá (nem tudtam eldönteni), hogy a "fogazás" görbén az a szénkeféken való lépkedés vagy a mintavétellel kapcsolatos, de a mintavétel felé hajlok.
Feltettem Neked (mert tudom értesz az autóelektronikához) a feszültség lefutást is.
Lehet mazsolázzni.
Egyébként soros védődióda nélkül elég neki 2db 18650 akku, amiket laptopból termeltem ki, olyanból, amire kukát mondott a felül nem "bírálható" töltésfigyelő elektronika.
Mind a 6 az eredeti 2600 helyett 1800-2200-at teljesített.
Vettem hozzá Ebayről akkutartót 1, 2, 3 helyeset.
Próbáld ki, sok sikert hozzá!
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
(#) StMiklos válasza StMiklos hozzászólására (») Márc 11, 2018 /
 
A 3db-os változat akkor jó, ha akkut kell cserélni és addig megőrzi a kocsi (rádió, immo, mittudom én) beállításait.
Arra az időre áthidalja a feszültségkimaradást.
Üdv: StMiklos
(#) Inhouse válasza StMiklos hozzászólására (») Márc 11, 2018 /
 
Köszi! Örülök, hogy ezt feltetted, nógatnom kell magam, hogy szakítsak rá időt!
Azon gondolkoztam, hogy az áramméréshez elvileg sönt sem kell. A nagyáramú mérendő eszközhöz menő vezetéken fog esni annyi feszültség, talán elég lehet az is.
(#) StMiklos válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 11, 2018 / 1
 
Az én söntöm 60mV-os, a szkop 50mV/div.
Azzal le lehet menni 10mV/div-ra.
Ott felül egyébként látszik a tárterület "hossza" és belőle vastaggal jelölve a kivágott terület.
Lassacskán jövök rá aszkóp kezelési trükkjeire, lehetőségeire, talán mentségként mert olyan funkciók is vannak rajta, ami analógokon (az enyéimen) nem létezik.
A gondot talán a felhasznált vezetékszakaszt ellenállásának a mérése jelenti, bár van 1/100-ad ohmot is mérő Wheatsone híd, de nem minden villanyász háztartásában.
De meghatározható ismert áram átcsurgatásával és egyidejű feszültségméréssel.
Bár alig hiszem, hogy ezt mondani kell Neked.
Itt inkább a hosszabb idejű stabilitással van gond.

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
(#) velyron hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Sziasztok! Töltés ügyben kérnék segítséget ha lehet, az autóm generátora hol tölt hol nem valamikor javítva volt már dióda cserés, annyi hibát találtam , hogy a fesz szabályzó csatlakozója oxidált volt ,megtakarítottam aztán jó volt töltött14,2v később este már 11,8v volt. Mit lehet szerintetek a hibája .Köszönöm a választ
(#) airline válasza airline hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Közben kicserélődött a szóban forgó generátor egy felújítottra.Töltés rendesen volt rajta,de 2 nap után azaz a mai nap égett szag volt érezhető,megnéztem a generátort ami elég forró volt.Töltés az csak 12,pár tized volt,a töltés visszajelző lámpa nem világít.Mi okozza a problémát?
(#) sany válasza sany hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Újra előjött a probléma amiről a hónap elején írtam, a kocsi nem indul az akksi feszültsége 11,5V. Most feltöltöm az akkumulátort teljesen. Jól gondolom, hogy itt valami tényleg nincs rendben?
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
(#) VIM válasza sany hozzászólására (») Márc 27, 2018 / 1
 
Ha valami lemeríti az akkudat azt meg kellene mérni, hogy mennyi az áramfelvétele nyugalmi állapotában a kocsinak (max. 50mA lehet). Ha ez több a megadott értéknél, akkor az áramkörök biztosítékait egyesével kell kiszedegetni, hogy ez mikor szűnik meg, avagy melyik áramkörhöz tartozik az a parazita fogyasztás.
(#) sany válasza VIM hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Köszi. Rendben megnézem. Azt jó tudni, hogy csak max. 50 mA lehet. Autórádió igaz van, de az csak gyújtás után működik.
(#) Inhouse válasza sany hozzászólására (») Márc 28, 2018 /
 
Idézet:
„de az csak gyújtás után működik.”
Az egyik része, másik fix 12V-on van, a memória miatt minimum. Meg vannak autórádiók, amiknél egy nyomásra kikapcsolnak ugyan, de megy a kijelző egy része és fogyaszt. Ha hosszan nyomod, akkor kapcsol ki teljesen.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2018
(#) sany válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 28, 2018 /
 
Igen tudom, ez tényleg így van, de az én rádióm mindent elfelejt. A fix kábel is a gyújtás utáni 12 V -ra van kötve.
(#) horygery hozzászólása Máj 19, 2018 /
 
Sziasztok,
adva van egy 97-es 3b5 1,9tdi passat.
A generátor egyik pillanatról a másikra csak kis gázföccsre kezdett el tölteni. Egész télen így használtam, nem kellet rátöltenem.
Azt a tippet kaptam, hogy biztos szénkefe kell bele meg esetleg csúszógyűrű. Gondoltam ügyes gyerek vagyok, megcsinálom.
Kicseréltem, meg akkor már a csapágyakat is. Tényleg a belső kefe és gyűrű teljesen szét volt kopva.
Összeraktam, majd most sem tölt, de most még gázadásra sem.
Bosch generátor.
A ház és a B+ között 1365-öt mértem
A ház és a D+ között ~600-at
és a ház és a DF között is ~600-at
illetve a D+ és a DF között 5 ohmot.

Ha D+-ra adok 12V-ot abban a pillanatban tölt és onnantól amíg le nem állítom tartja a feszültséget 14,2V-on fordulatszámtól függetlenül.

Mit nézzek meg, mi lehet a probléma?

Köszönöm szépen előre is segítséget!
(#) Tomi111 válasza horygery hozzászólására (») Máj 19, 2018 /
 
A töltésjelző lámpa jó? Az előírt teljesítményű izzó van benne?
(#) horygery válasza Tomi111 hozzászólására (») Máj 19, 2018 /
 
Nézd, nem néztem, de az autó 11 éve van nálunk és tavaly ősszel kezdte csak ezt a pici gázfröccs utáni töltést.
Pici gáz és elalszik a töltés visszajelző és rögtön tölt is.
A motor hangja is megváltozik, mint mikor a klíma bekapcsol és a feszültség is felugrik 14V fölé.
No! De most még egyszer megpróbáltam és 1400-as fordulattól ismét tölt...
A DF-en gyújtásra a 12V megjelenik.
A D+ -ra egy pillanatra 12V-ot adva már tölt is.
Valami "elfáradt" benne?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza horygery hozzászólására (») Máj 20, 2018 /
 
Ha vannak a generátorban segéddiódák a gerjesztéshez , meg kellene vizsgálni ,lehet hogy a 3-ból valamelyik meghalt vagy több is , vagy rossz érintkezés közöttük
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2018
(#) zolika60 válasza horygery hozzászólására (») Máj 20, 2018 /
 
Nem kell ezt a dolgot felfújni. A legtöbb mindig is ilyen volt
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2018
(#) VIM válasza horygery hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Szia! Azt próbáld még ki, hogy a DF kontaktusát átmeneti ellenállás mentessé teszed, mert valószínű, hogy nem sok de van. A fő rajz az eredeti a többi csak magyarázó a konszern kocsijaiból.
(#) Fülöp Ferenc 49 hozzászólása Jún 9, 2018 /
 
Kedves kollegák szeretném ha valaki felvilágositana , hogy mit jelent vagy takar a feszszabályzó kivezetéseinek a jelölése a működés szempontjából . Szeretnék tisztábban látni felőle .( Toyota Corolla 1.4 E11 Combi ), előre is köszönöm.

szabi.jpg
    
(#) csibai hozzászólása Jún 19, 2018 /
 
Üdv a kedves itt fórumozó Társaknak!

Kérés,- kérdés:

Generátort kiszereltem mert nem volt töltés. (Astra G)
Azt kérdezném, hogy a mellékelt bekötések valamelyikével le tudom tesztelni?
Megforgatva a tengelyt valami eszközzel.(Pl. fúrógép)
Melyik változat a jó? Vagy esetleg egyik sem? Ha nem akkor hogy tudom letesztelni?
(Az igazság az, hogy szerelőhöz nem akarom vinni mielőtt meg nem győződnék magam is a hibáról.
Tavaly nyáron vittem szerelőhöz, vezérlés csere, vízpumpa stb. Kért 75000 forintot és egyedül csak az olaj volt lecserélve!
(#) csibai hozzászólása Jún 19, 2018 /
 
vagy esetleg így?
Átolvastam ugyan vagy 80 oldalt de nem találtam egyértelmű leírást, amit én is megértenék ezért kérdezek.
Segítségeteket köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2018
(#) kadarist válasza csibai hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
A B+ megy az akkumulátor + pólusára, a D+ a lámpán keresztül meg a akku pozitívra, az akku negatív meg a generátor testre.
(#) csibai válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
Szia! Át ne rendezd a dipólusokat ... de mit nem csinál a generátor, hogy le kellett szerelni? Nem tölt?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2018
(#) proli007 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Jún 19, 2018 /
 
Hello! Én nem tudok infót adni, de itt és itt találsz generátor bekötési rajzokat. És a tesztről is valami.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2018
(#) Tomi111 válasza horygery hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Szia! Most olvastam, mekkora ellenállásokat mértél. A D+ nem jó a 600. Ott ugyanúgy 1300 körül kellene lenni, mint B+ nál. Zárlatos valamelyik kis(segéd)dióda szerintem.
(#) csibai válasza VIM hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Szia kedves VIM!

Sajnos nem akar tölteni ez a generátor.
Furcsa hiba jelenségek voltak ezt megelőzően.
Gyújtás ráadásakor (nem indítózáskor) elkezdett a kormányszervó motorja felpörögni mint egy porszívó olyan hangja volt.
Ez úgy szűnt meg, hogy beindítottam és mentem vele az utcában egy néhány száz métert "forszírozott" tempóban. Ezután érdekes módon a szervómotor már nem pörög fel ha ráadom a gyújtást. Viszont a töltésjelző lámpa gyorsan villog járó motornál is. Mértem az akku csatlakozóján feszültséget, de nem mutat töltést megemelt fordulatnál sem. Végig vizsgáltam a vezetékeket, ott látszólag nincs hiba, így kivettem a generátort. Itt tartok most.
Csak küszködök ezekkel az öreg sz.rokkal..

Üdv kedves Vim, kicsit pihenj is, ne mindig dolgozz!!!
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Köszönöm , átrágom magam , jó lesz.sokat segitettél
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
A fesszabályzót nézted, hogy a szénkefék nem-e túl kopottak benne? Ha be van égve a felülete vagy érték alá van kopva, ki lehet cserélni. Olyan mintha a szabályzó nem adna gerjesztést kontakt hiba miatt.
(#) csibai válasza VIM hozzászólására (») Jún 21, 2018 /
 
Szia Vim!

Holnap tervezem szétborítani, de előbb megforgatom valami fúrógéppel és "kadarist" fórumtárs által javasolt bekötéssel tesztelni.
Bár ha már kiszereltem, akkor mindenképp szétszedem, ha másért nem a szénkefék és a csapágyak ellenőrzése okán is.
Egyébként még azt sem tudom lehet-e külön fesszabályzót kapni hozzá, ha az lenne a hiba.
(DELPHI SI5570 van ráírva)
Következő: »»   131 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem