Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lehet az is, hogy valahol eloxidálódott a csatlakozás akár a pozitív ágban is, vagy ami a leggyakrabban fordul elő hogy maga az akkumulátor saruja.
Ha nem indul el akkor honnan tudod hogy világít a töltés lámpa?
Azért jó lenne biztosra menni hogy mindegyik vezetéket megtaláltam ami a bajt okozhatja. Van a széles réz szallag a kuplung és a kocsi alváz közt. Ezt épnek nézem csavarok rendben van Enyhén kicsit szúr mind a két vége a csavaroknál. Akkor megy egy pozitív szál a generátorra. Csatlakozás jónak tűnik nem sérült ameddig látom. Aksi az jó.
találtam még kettő vékonyabb vezetéket is. Gondolom azok a lámpáké. Ha megjön végre a töltő akkor a feltöltött aksival megpróbálok elindítani. De jelenleg a rolleren vagyok és nagyon hosszú ...
Mérjél már légyszíves feszültséget az akksi pozitív és a motor testen valahol.
Azt jegyezd meg és utána mérj rá direktbe az akkumulátorra. Ha pl az akksin 12,6V-ot mérsz és a motoron meg 10V-ot akkor testkábel hiba van. Szemre, hogy állapítod, meg, hogy jó e a testelés? Idézet: „Enyhén kicsit szúr mind a két vége a csavaroknál” Gondolom belenyúltál a sodrott testkábel egyik kiálló drót darabkájába
IGy van szépen belenyúlkáltam rendesen. Időközben sikerült megmérni az aksit. 12.8v És ugyan ennyi a motoron is. Ha megjön a töltő akkor okosabb leszek ha elindul az autó. t A mérést eddig azért nem csináltam mert a multiméterem eleme lemerült. És Már órák óta kerestem a step down konvertert aminek van volt mérője. Erre meg a gyerek játékai közt találom meg. Aszem jobban el kell dugnom a holmima
Ne dugj el semmit. Inkább mond el neki mi az, mire való, és hogy neked miért fontos.
Szeptemberben lesz 2 éves még
Akkor talán még nincs elrontva. Igyekezz jó irányba terelgetni.
12.8V akkor az az akkumulátor elméletileg jó, mármint feszültségre.
A motortest is jó elméletileg. Ott valami más gebasz lesz. Egy terhelő villát kéne az akksira tenni és kiderülne rögtön, hogy jó e az akkumulátor. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2018
Ne csak a testnél ragadjatok le a pozitív kábel ugyan úgy lehet oxidos például a behúzótekercsen ugyan azt a jelenséget produkálja.
Ez is igaz, de itt most a testkábelen volt a beszélgetés, azt kilőtte így lehet tovább menni.
Azt hogy találom ?
Akkumulátortól kövesd végig a pozitív kábelt, annak rá kell mennie az indítóra meg a generátorra is.
Van egy olyan gyanúm, hogy a generátorba kellene keresni a hibát ha már világít a töltésjelződ.
Jól sejtem hogy hátul lesz az önindító?
Valószínűleg igen, ha esetleg nincs ott kontakt hiba akkor megmérném hogy indítózás közben a behúzó tekercshez eljut-e a 12V ha igen akkor lekötném a generátor + kábelét és úgyis megpróbálnám.
attika Attól hogy a kocsiban nincs töltés esetleg (bár ha nem lehet beindítani akkor nem tudom hogyan világít a töltés jelző hiszen gyújtáson mindig világit ha nem jár a motor) attól még az önindítónak indítani kellene.
Az a baj, hogy egyre inkább az a gyanúm, hogy nem neki kéne ezt csinálni hanem elvinni egy szerelőhöz.
Idézet: „Jól sejtem hogy hátul lesz az önindító?” Itt kezdődnek a problémák.
Erről egyik volt kolégám tevékenysége jut eszembe, aki dízelmozdony szerelő szakmával rendelkezett anno. A gépünket viszont kicsit noszogatni kellett, hogy beinduljon, konkrétan egy két koppintás kellett az indítónak, hogy behúzzon a tekercs. Egy indulás alkalmávan az említett kolégát leküldtük, hogy kopogtassa már meg az indítót. Lemegy elkezdi kopogtatni mint a harkály, de a gép csak nem indul.
Erre leküldtünk egy másik "tapasztaltabb" kolégát, aki már tudta mi a dörgés. Aztán már csak a "tapasztaltabb" koléga felhördülését hallottuk, ami úgy szólt: "Ember mit csinálsz, mindjárt levered a generátort annyira püfölöd! Na eredj innen az is... fa...ra." A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2018
Inkább megkérdezem amiben nem vagyok 100% biztos.
Ezzel nincsen semmi baj hisz ezért van a fórum, de ne sértődj meg te semmiben se vagy 100% biztos.
Ha beindul a kocsid akkor mérj rá egy multival az akksira ahogy fentebb is írták és akkor okosabb lesz mindenki. Lehet csak a diódahíd ment benne tönkre azt meg házilag nem fogod tudni kicserélni.
Ha biztos lennék benne akkor nem jönnék ide kérdezni. De erről szól az oldal. ha jól sejtem.
Sajnos nem indult el. Hiába van feltöltve az aksi.
Megerősítésre vár az alábbi gondolatmenetem. Ha jól emlékszem a az önindító 2 fő részből áll. A behúzótekercs és a fő tekercs ami elindítja motort. Az indításkor hallható kattanás arra enged következtetni hogy a behúzó jó. És onnantól valahol elveszik az energia vagy maga a tekercs adta fel a harcot. De ezt már a szerelőre fogom bízni mert javítani is csak ő tudja.
A mágneskapcsolóban van egy úgynevezett HÍD a képen a bal alsó alkatrész.
Ha ez el van égve akkor csak kattanást hallani mert maga a mágneskapcsoló megkapja a +12V-ot de nem tudja átadni az indítómotornak. Ettől még nem biztos, hogy az a baja, lehet rossz maga az alsó kábel érintkezése is, vagy lehet kefe baja vagy lehet zárlatos is, stb,stb... Ha a híd van benne elégve akkor ha rövidre zárod a mágneskapcsolón a két pontot akkor forognia kell a motornak de neked nem ajánlom mert ott avval hegeszteni lehet. Gondolom nem mértél rá az aksira indítózás közben, igaz? Azt viszont nem értem, hogy világít neked a töltés jelző lámpa ha még csak be sem indult a kocsid? Vagyis azt értem, hogy gyújtás ráadásnál világít de az természetes jelenség. Szerintem is bízd szerelőre a dolgot. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2018
Amikor hazahoztam a kocsit jobb híján betoltuk és el is indult. És ott tűnt fel hogy bizony világít a töltésjelző ikon. Eleinte még elhalványult majd el is aludt amíg el nem értem egy kátyút na onnantól kezdve csak világított hazáig. És igen tudom hogy ott elég nagy amperek szaladgálnak. Az aksi 600A tud kipréselni magából tehát igen azzal már lehet hegeszteni rendesen. Ezért is nem próbálom ki amit írtál.
Sajnos vagy indítok vagy mérek. Nincs segítségem. Bármi baja is van innentől nem tudom megcsinálni sajna. Hiába is van a tudás ha szerszám alkatrész nincs. Köszi azért a segítséget.
Mondjuk elindítod, kiszállsz megméred a töltőfeszültséget. A gázkar is kéznél van tudod kezelni, ha nincs 14-15 v között a feszültség rossz a fesszabályzó. Vagy rövid a szénkeféje, stb.
Töltésed is problémás, meg az indítás is. Sok típusnál az akkumulátortól jövő vezeték az önindítón van közösítve a generátorhoz menő kábellel. Laza, oxidos lett. Le kell szedni a csavaranyát, kábelsarukat, anyát alátétet megtisztítani. Nagy átmeneti ellenállások tudnak kialakulni az évek alatt. Ez nehezíti meg az indítózást, de a töltést is hátrányosan befolyásolja. A kátyú után tapasztaltak is erre utalnak.
Sziasztok a segítségetek szeretném kérni.
Ennek a javító készlet vezetékén lévő kábelvég típusára lennék kíváncsi és hogy hol tudnék rendelni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Valószínűleg ez:
Szigetelt toldóhüvely
Bocs nem erre gondoltam, van még több kép is. Én erre gondoltam.
Sziasztok. Nem taléltam másik fórumban hasonló ötletet.
Adott egy peugeot 407. Km órában van egy monokróm kijelző, ami a km-t, tempomatot, hibakódokat mutatja. Az lenne a jérdés esetleg ki lehetne váltani valahogy egy szines, vagy led lcd-vel? Az a vaj ez ami van ha meleg van elsötétül, nem látszik. Lehet venni újat de az is ugyanerre a sorsra jutna, általábaan a szinesek nem érzékenyek ennyire a melegre, mint pl középen a szines kijelzö vagy a navi. Szóval lenne e rá ötlet a kiváltására?
Meg kellene nézni azt a kijelzőt alaposabban.
Ha nincs szerencséd, akkor valami spéci darab (én ezt feltételezem). Ha viszont kihozták a kontrasztfeszültség lábat, akkor azon talán lehet valamit tekerni. Ha értesz hozzá, akkor egy hőmérséklet-függő szabályozást is bele lehetne tenni, egyéb esetben marad a (faék egyszerűségű) potenciométer. Nagy valószínűséggel nem lehet színesre alakítani. Méretéből adódóan sem, meg vezérlését tekintve sem. Ha óriási mázlid van, akkor valami régebbi oled vezérlése megegyezik. De azok is hullanak, mint a csillagok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |