Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Brushless motor elektronika
 
Témaindító: zoz11, idő: Jan 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 26
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Rosszul gondolod, ha azt hiszed, hogy bármilyen kereskedelemben kapható kontrolleres eszköz programját ki lehet olvasni, és újraprogramozni. Minden gyártó keményen védi a programját.
Tekinthetsz rá úgy, mint szellemi termékre.

Még ha valahogy sikerülne is kiolvasni a programot, az csak hexa vagy bináris formátumban állna rendelkezésre, azt visszafejteni az eredeti nyelvre, vagy megpróbálni átírni a kinyert kódból,
kb lehetetlen vállalkozás még a profik számára is...

Egy dolgot tudsz tenni, ha visszarajzolod a komplett elektronikát, és érted mi mit csinál,
egy új kontrollert betéve olyan programot írhatsz rá, amilyen neked tetszik.

Egy szóval feleslegesen agyalsz ilyesmin...

Persze ehez is elég komolyan és magas szinten kell mívelni az elektronikát és a programozást is...
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2018
(#) Olits hozzászólása Okt 3, 2018 /
 
És olyan hogy programozási nyelv(pl C, Java....stb)létezik ez esetekben?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Ha új kontrollert akarsz programozni persze több választás is van.
Kontrollere válogatja, melyíket milyen nyelven lehet programozni, a C az általában ott van.
(#) Ujvari hozzászólása Nov 25, 2018 /
 
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Már több mint 10 éve nem foglalkoztam ezzel a témával.
Elővettem egy régebbi repülőmet, amiben brushless szabályzó van. És amikor rákapcsolom az akkut, akkor a szabályzó szakaszosan sípol, amikor bekapcsolom a rádiót, és ráadom a gázt, akkor sűrűn sípol a szabályzó, de a motor nem működik. Minden más (szervók) működnek. Mi lehet gond?
Előre is köszönöm.
(#) Kovidivi válasza Ujvari hozzászólására (») Nov 26, 2018 /
 
Kalibrálni kellene a szabályzót a távhoz. Ne kérdezd, hogyan, keress rá a szabályzód használati útmutatójára.
(#) Sly hozzászólása Ápr 14, 2019 /
 
Sziasztok.Lenne egy kèrdèsem amiben nemvagyok biztos..Èpitenèk egy elektromos kerèkpárt...A meghajtomotor az egy 24 voltos 80Ah -os auto/kamion alternátor lenne..Az alternátor átalakitás rèsze az ok,de nemvagyok tisztában az áramokkal...Ha van nekem egy 80Ah os alternátorom ami majd motor üzemben fog müködni,az mennyi áramot fog felvenni?A 3 tekercs fejenkènt 80-at,vagy a három tekercs összesen 80-at?Azèrt èrdekel a dolog,mert amik vannak vezèrlök(olcso kinai) azokbol pl egy 40amperos az elèg e nekem?Tehát ezek ugye bldc kontrollerek..Ezek tekercsentènt tudnak szolgáltatni 40ampert,vagy összeeen tudnak leadni 40ampert?A lènyeg,hogy egy ilyen vezèrlö elèg lessz nekem,vagy kell èpitenem hozzá egy valami komolyabbat?Akupakk az 24volt 54amper...
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2019
(#) pucuka válasza Sly hozzászólására (») Ápr 14, 2019 /
 
Az Ah általában az (akku) kapacitás (töltés) mértékegysége, SI ben származtatott egység, a Q (Coulomb, As, --> Ah) Az áram mértékegysége az A (amper)
Ha a generátorod (alternátor) 80 A leadására képes, akkor a szükségesnél vastagabb huzallal van tekerve, ha a vezérlőd csak 40 A leadására képes. (fázisonként)
Elvileg jó lehet, de a generátor külső gerjesztéséről gondoskodnod kell.
Megjegyzendő, hogy a motor, és a generátor elvileg megegyezik, a gyakorlatban lényeges különbségek vannak a mechanikai kivitelben. A különbség a gyakorlatban leegyszerűsítve, a motor hosszú, és vékony, a generátor rövid, és nagy ármérőjű.A fentiek miatt ne legyenek nagy reményeid, bár működni fog.
(#) Sly válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 14, 2019 /
 
Üdv.Köszi a segitsèget,bár mèg mindig nem tiszta a dolog..Persze külsőleg kell gerjesztenem az okè is...Itt csak az nemvilágos hogy a vezèrlő fázisonkènt tud adni 40ampert vagy összesen a 3 fázisra...Valamint ugye a generátor sem folyton max áramot felvenni..Igen kicsit elirtam az ampert,Ah- nak...Ami ugye amperóra lenne...Tehát a generátoron 24v/80 ampert ir...Mit èrtesz az alatt hogy ne legyenek nagy remènyeim?Persze a generátor nem motor üzemre van tervezve,de sok helyen lehet látni ezt a megoldást...
(#) Kovidivi válasza Sly hozzászólására (») Ápr 14, 2019 /
 
Gondolj bele. Fázisonként (tekercsenként) 40A. Egyszerre csak 1 tekercs kap áramot. Ez azt jelenti, hogy minden tekercs 40A-t kaphat maximum, de utána pihen. A szabályzó áramfelvétele 40A körül lehet maximum. Ha ennél nagyobb, akkor tönkremegy. Amit linkeltél szabályzó maximum 4S-re jó, vagyis kb. 16V-ig. Az se mindegy, milyen szabályzót veszel, van, amelyikben nincs fék, se hátramenet, stb...
(#) Peter65 válasza Sly hozzászólására (») Ápr 14, 2019 /
 
Jó lenne, ha a generátorod adattábláját bemásolnád. A 24V/80A feltehetőleg már az egyenirányított jellemző. Ebből visszaszámolni a fázisáramokat csak közelítéssel lehet, mert nem tudjuk az áram lefolyását. Ha háromfázisú tekercselést feltételezünk, és az áram minden tekercsen állandó addig, amíg vezet, és mivel egyszerre mindig kettő tekercsen folyik áram, így az áram I=Gyök(2/3)*80, azaz kb. 65A.
A vezérlő kiválasztásakor inkább érdemes rátartással nagyobbat választani, hiszen közismertek a kínai specifikációk túlzásai. Ha megadod az esélyes vezérlő(k) linkjét, akkor biztosan többen írnak véleményt. Amit eddig választottál, az szerintem se jó erre a feladatra.
(#) Sly válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Üdv.Köszi a segitsèget..Szoval akkor kb tudjuk a motor fázisonkènt felfog venni nekem 65/2 ampert...Amit linkeltem azt csak informativ jelleggel linkeltem.Egyáltalán van èrtelme ilyen kinai vezèrlőt vásárolni?Lehet bizztosabb lesz ha èpitek...Találtam egy kèt kapcsolást,pl arduino+ir2101+valamennyi fet..Olyan vezèrlö lenne jo amibe nemkell hall...
Ebben ugynèzem van valami fèle visszacsatolás...Kèrdès hogy èpitett e valaki már ilyet,vlalamint a fetek duplázásával,esetleg nagyon kimeneti teljesitmèny èrhető el?Vagy tudtok e valami(nem cèl ic-s cèl processzoros)megoldást erre..?
A generátor adatokrol majd teszek fel kèpet dèlután.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2019
(#) Peter65 válasza Sly hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Ezt a 65/2 ampert nem tudom miért gondolod. Ha motor üzemű, és ideális BLDC-ként működik, akkor is 80A dc áram mellett ugyan úgy 65A effektív érték terheli a fázisvezetékek.
Az árak miatt nem érdemes építeni. Az alkatrészek ára sokszor több mintha egészben megveszed. Illetve egy jó vezérlőt készíteni az nem olyan egyszerű. Ha van egy jó rajzod, a konstrukció még rengeteg buktatót tartogathat.
(#) Sly válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Èrtelek.Esetleg tudnál egy-kèt alternativát mutatni vásárlás szempontjábol?Honnan èrdemes ès mijent?
(#) Olits válasza Sly hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Szerintem minimum 36 V-ról kell működtetni egy ilyen "motort", ahhoz, hogy hatékony is legyen.És beépíteni hall szenzorokat is.
(#) Sly válasza Olits hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
De a hall sensorok ugye figyelik melyik tekercs mikor vezet...A sensor nèlküli elektronika miben " butább"?Mivan ha nem figyeljük a tekercseket,csak kapcsolgassuk őket sorban?Persze ugy hogy mindig a kèt egymás után következőn follyon áram...?
(#) Olits válasza Sly hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Hall szenzor nélkül is lehet vezérelni ,de nem annyira hatékony:nincs olyan nagy nyomaték, amig a motor forgórésze el nem fordul a vezérlő azt sem tudja milyen pozicióban van.
(#) Peter65 válasza Sly hozzászólására (») Ápr 15, 2019 /
 
Ha nincs szenzor, induláskor meg kellene határozni a forgórész pozícióját - ezt nagyon kevés szabályzó tudja. Ha nyílt-hurkúan léptetőmotoros üzemben elindítod a pozíció ismerete nélkül, akár az első pillanatban hátrafelé is indíthatod. Ha már van értékelhető belső feszültség, akkor az alapján már meghatározható a forgórész pozíció, és ugyan úgy működhet, mint a hall elemes érzékelés. De a kerékpár motor vezérlők általában igénylik a hall elemes pozíció jelet.
(#) cimopata hozzászólása Ápr 15, 2019 /
 
Ha van két BLDC motor. Az egyik szenzor nélküli a másik szenzoros.
A szenzor nélkülit egy egyszerű modell BLDC vezérlő panel hajtané a szenzoros motort pedig egy színuszos BDC vezérlő. Mekkora határfok, nyomaték javulás várható a szinuszos javára? Olvasott már valaki erről leírást?
(#) Peter65 válasza cimopata hozzászólására (») Ápr 16, 2019 /
 
Igen, én már összefutottam vele, de nem tudom, hogy megtalálom-e. Van javulás a hatásfokban biztos, bár nem túl sok. A nyomaték növekedésre nem emlékszem, annak inkább a lüktetése csökken. Ha lesz egy kis időm, próbálok valami irodalmat keresni. Mihez kellene?
(#) Fidel hozzászólása Ápr 24, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy skywalker 80A ESC modul, egy hozzá való motorral.
Hogyan tudom ezt a leg egyszerűbben meghajtani, milyen jelgenerátort kell keresnem hozzá?
Annyit szeretnék elérni, hogy egy potmétrrel lehessen a fordulatot állítani.
Nem lesz repülés vezérlő benne.
Egy ilyen panellel szerettem volna használni, de csak pittyeg a motor, amikor megpróbálom kalibrálni:
NE555

Lehet, ez nem is lesz alkalmas erre a célra?
(#) Kovidivi válasza Fidel hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Ne 555-tel próbálkozz. Vagy Arduino, és a legegyszerűbb servo-s kód meg fogja tökéletesen az ESC-t hajtani, vagy Ebay-ről veszel 300Ft-ért (esetleg otthonról kicsit drágábban, de várakozás nélkül) egy ilyet: Bővebben: Link.
Ami még lehetséges, hogy először kalibrálni kellene a szabályzót, ennek módját a leírásból tudod meg (ha kaptál hozzá. Ha nem, akkor neten megkeresni).
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
(#) ferci válasza Fidel hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Szia!
Próbáld felkutatni ehhez a modulhoz a vezérlő idődiagramját. Attól tartok, hogy egy meghatározott frekvencián, bizonyos impulzus-széelsségek között fog csak működni.
Írtak erről pár helyen.
(#) Fidel válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
A kis panel, amit linkeltem, az 555-ös, de nem megy vele.
Arduinot nem ismerem, lehet előbb-utóbb el kellene kezdenem foglalkozni vele, de az nem most lesz!
(#) Fidel válasza ferci hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Köszi!
Megpróbálok majd ennek utánajárni akkor!
Nem foglalkoztam még ezzel a témával, és kicsit értetlenkedtem, amikor azt mondták, hogy csak rákötök egy astabil multivibrátort, és működik vele!?
(#) ferci válasza Fidel hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Mérget nem veszek rá, hogy így a jó, de csinálj egy multivibrátort 555-tel, 15-100 Hz között állítható frekivel és köss utána egy monostabilt, szintén 555-tel és annak az impulzusideje legyen 1-2 ms között állítható. Az alapfrekit pl. 10 Hz-ként változtatva kipróbálod, milyen frekvencián, mekkora impulzuszszélességekre mit lép a modulod, ill. a motorod.
Beállsz egy frekire és tekered a monostabilt 1 ms-ról 2 ms-ig. Utána váltasz frekit és újra...
(#) Kovidivi válasza ferci hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Ez szabványban definiált. Csak rá kell keresni a "servo signal" szavakra a keresőben. Próbálkozni felesleges, ha tudjuk, mit kell előállítani.
De megvásárolható Hestore-ban: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
(#) Fidel válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 26, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget!

Ezt nézegettem már, de nem voltam biztos benne, hogy jó lesz e hozzá!?
(#) Kovidivi válasza Fidel hozzászólására (») Ápr 26, 2019 /
 
Ez a videó szerint jó lesz hozzá: Bővebben: Link
(#) Olits hozzászólása Jún 29, 2019 /
 
Sziasztok.Tudnátok segítséget nyújtani abban, hogy megértsem, hogy egy bizonyos bldc motor állórészére pontosan hova kell helyezni a hall érzékelőköt, hogy jól működjön a motor?Valami szabály van erre?Linkek is jöhetnek.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2019
(#) Peter65 válasza Olits hozzászólására (») Jún 29, 2019 /
 
Először a motor pólus számát kell meghatározni. A különféle fogszámú, különféle tekercs elrendezéssel és mágnes kialakításokkal különféle póluspár számok érhetők el. Itt is egy táblázat ezekről.
Ha megvan a pólus-szám akkor az meghatározza, hogy hány fokos szögben kell lennie egymáshoz képest a három érzékelőnek. Azonban ezen belül is van mozgás tér, mert nem szükséges mind a három szenzornak ugyan abban a póluspár tartományban lennie. Ez azért is jó, mert a hall szenzorokat hasonló mágneses helyzetben lehet elhelyezni, célszerűen a foghézagok alá.
Itt egy rövid példa.
Következő: »»   18 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem