Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Varrógép elektronika
Lapozás: OK   7 / 7
(#) Jimy76 válasza vargaf hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
Még valami!
40 év használja a gépet és azt mondta, hogy olyan gyorsan megy olyankor, amire nem képes a gép akkor, ha tövig benyomja a pedált.
Ezt hidd el,m hogy így van, még ha nehezen elképzelhető ez a valóságban.
(#) vargaf válasza Jimy76 hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
A szerviznek egy pedál javítása nem kifizetődő, inkább elad egy pedált. Ez egyszerűbb és gyorsabb megoldás a részükről és többet is kérhetnek érte. A feleségem varrónő, sok gépe van, köztük a Neumann is, tudom mire képes a TUR2 motor, láttam már pedált szétszedve, van abból is több nálam. És a '70-es évek óta én javítom a gépeket, tudom miről beszélek.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2019
(#) Jimy76 válasza vargaf hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
Oké, de azt sem mondták neki, hogy vegyen új pedált, hanem legutóbb azt, hogy vigye be külön a motort.
Szóval nem értem. Ha biztos a pedál a hibás, akkor miért szórakoznak az ismerősömmel?
(#) Jimy76 válasza vargaf hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
A tesztelés nem könnyű, mivel nem mindig csinálja.
A potméter zárlata is okozhat ilyet?
(#) vargaf válasza Jimy76 hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
Nem potméter van, hanem szénrudak.
(#) libra11 hozzászólása Szept 22, 2019 /
 
Van a feleségemnek egy Bernina bernette Milan 7 gépe. Fogta magát (a gép) és nem reagál a talp lenyomására.
A gépen van start/stop gomb, azzal szépen megy, vagyis a motor jó.
A talp 4 lyukú, kettőn megy be a 230V, kettő meg a talpat köti be. Itt mérve is, de a talp nyákon mérve is 130k és 1k között változik szépen a talp ellenállása.
Ennek ellenére meg se moccan a talp lenyomására a motor.
Mi lehet a baja?
(#) FAZ1 válasza archivalo hozzászólására (») Szept 23, 2019 /
 
Azért van mindig 3 vezeték az ilyeneken, mivel a szabályzóba már eleve 2 szál dróton meg be a 220 V, a 3. drótszálán pedig kifelé jön a már szabályozott feszültség.
A régi talpas szabályzókban valami csőbe (vagy csövekbe, általában 2 cső) töltött grafit (avagy szén) pogácsák voltak, s azok összenyomásával (a pedál által) hozta ki az egyre csökkenő ellenállást, így ezzel az egyre magasabb motor-tápfeszültséget (és persze véle a fordulat-számot).

A mai, kissé modernebb hasonló cuccokban már valamiféle triac vezérlésű elektronikus áramkör van, de annak vezérlési alapelve csaknem ugyanaz!
A régi szenes maga - a legegyszerűbb formáció ...
(#) FAZ1 válasza csakip hozzászólására (») Szept 23, 2019 /
 
Varrógép Centrum, Budapest, Teréz krt. 6.
(#) FAZ1 válasza campers hozzászólására (») Szept 23, 2019 /
 
Kukázz ki ilyen szabályozós elektronikát a meghirdetett lomizáskor valami kidobott rossz porszívóból. Azokban mostanában mindig van ilyesmi szabályzó,
de az utcai lomizos kisebbség viszont, ha azt egyből simán szétveri, többnyire csakis a motort viszik el belőle.
(#) DM hozzászólása Nov 26, 2019 /
 
Szia reloop!
Egy Neumann 814/39-és varrógéppel akadtam el. A hurokfogóba be akadt a képen látható pöcök. Nem tudom hogyan, mert nincs fellazult a semmi. Blokkolja az egész mechanikát. se előre, se hátra és a tű is elgörbült. Ha kicsavarom a csavart és kiveszem a pöcköt, akkor körbe forog, de gondolom annak ott a helye, csak nem kellene beleértve a hurokfogóba. Előre is köszönöm válaszod és bárkinek az ötletét, hogy miként tudok tovább lépni?
(#) reloop válasza DM hozzászólására (») Nov 26, 2019 /
 
Szia! Ebben a topicban OFF a varrógép mechanikai javítása, írok privát választ.
Következő: »»   7 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu