Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   114 / 156
(#) zsoltee0001 hozzászólása Aug 25, 2019 /
 
Sketchuppal kapcs lenne két kérdésem.

Bonyolultabb formák esetén az intersect faces eljárás után miért omlik össze a tárgy, olyan részekre is kihat amihez semmimköze, hibázik, vagy én?

Mellékeltem egy tárgyat amiről szó van, amin vizszintesen le akarok vágni 3 mm-t.
Ha rátolom a téglalapot/intersect faces -itt van a gond.

- Ha a szögmérőt akarom használni, akkor a xyz síkok között, hogy lehet váltani? Mert ugye elvileg fölismerné mit akarok, de ha mégse? Manuálisan nem dönthetem el?
Üdv
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Nem a bírja vagy nem bírja az elsődleges kérdés (az is), hanem a PTFE anyaga, ami magas hő hatására mérgező dolgokat tud kiengedni (szintén nem saját, mért tapasztalat, hanem olvasmányaim során találtam erre utalást)
(#) janigel hozzászólása Aug 26, 2019 /
 
Sziasztok!
Előre bocsátom, hogy a 3D nyomtatásról semmi ismeretem nincs.
Az a gondom, hogy kellene nyomtatni egy óra dobozt, de csak egy sima PDF fájl van amit beméretezve megrajzoltam.
Ezt viszont meg kellene csinálni STL formátumba, a nyomtató számára.
A fórumon belül keresek olyan valakit, aki ezt a fájlt megcsinálná nekem a PDF alapján.
Következő lépésben pedig olyat aki le tudná gyártani. (a méret nem kicsi)
ui: nem programot keresek, hanem megrajzolt STL segítséget.
Köszönöm üdv. janigel

Doboz-1.pdf
    
(#) pipi válasza janigel hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Hali!
Ha kijössz, megrajzolhatjuk. Kinyomtatni ekkorát nem tudok.
(#) kameleon2 válasza janigel hozzászólására (») Aug 26, 2019 / 4
 
Erre gondoltál?
(#) janigel válasza pipi hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Hali!
Majd visszatérünk rá.
Küldök E-mailt.
(#) kameleon2 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Szerintem már a tárgy is erősen bugosan van szerkesztve, vagy rosszul van konvertálva. Én jobbat rajzolnék. Főleg, most, hogy sok mindent megismertem a sketchupban. XYZ síkik között a nyilakkal tudsz váltani. Síkok, vonalak vonszolásánál is nagy segítség.
(#) zsoltee0001 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Belolrol jól néz ki, tartottam magamat a tanultakhoz.
Hát sajna csavarmenetet az ingyenes verzióban csak trükkel lehet csinálni.
Ráadásul még bele kellene tolnom egy hengert, mert trapéz menet kellene.
Ne tudd meg milyen összeomlás sál jár.
Kíváncsi lennék a te modszeredre.
Udv
(#) janigel válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 26, 2019 / 1
 
Szia!
Hu-u-u de gyors voltál.
Hogy erre gondoltam-e ?
Szuper
És még hátlapot is csináltál.
Nagyon szépen köszönöm, sajnos csak egyszer lehet mancsot adni.
(#) bbb válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 26, 2019 / 2
 
Érdekes, nekem még sose omlott össze, pedig egy pár bonyolultabb dolgot megrajzoltam sketchupban…
Csavarmenetre tutorial: Bővebben: YouTube
Bővebben: YouTube
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) zsoltee0001 válasza bbb hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
A második link alapján csináltam. De próbáld ki azon amit mellékeltem, tolj át a menetes részén valamit, kattints egy intersect facest. Kezd el kitorolgetni a fölösleges és meglatom.
Udv
(#) kameleon2 válasza janigel hozzászólására (») Aug 26, 2019 / 1
 
Ha bonyolultabb, cizelláltabb alakzat kell, csak szólj! Bár még festéssel is sokat lehet dobni rajta. A falvastagság most 3mm, de lehet 4mm is, ha kevés lenne. Kb 3. mozdulat felbővíteni. Kicsit eltértem a csapoknál a rajztól, mert így jobban tart és könnyebb kivitelezni, hogy nem henger, hanem bele van kötve a falba. most 2,5mm-es furat van benne, én ezt szoktam csavaroknak tenni, mert menetet is lehet bele fúrni és feljebb is fúrható. Ha stabilabb megoldás kell akkor érdemes a csapokat is vastagabbra venni. Ha lesz benne panel én szoktam félhold alakú patenteket is beletenni, amibe a panel belepattan. Talán itt látszanak a félhold alakzatok, amik paneltartóként funkcionálhatnak.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019

wifi.jpg
    
(#) Attila86 válasza janigel hozzászólására (») Aug 26, 2019 / 1
 
Ha gondolod az én gépemen ki lehet nyomtatni (350x350x400mm).
(#) janigel válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Nem tudom, hogy ekkora méretnél milyen anyagvastagság a jó, (hogy stabil legyen) ennek a megítélését inkább rád bíznám.
Ha úgy látod, növeld meg.
Lesz még az elején néhány lyuk is, gondolom lehet ezt majd fúrni.
Még nincs beültetve a panel, így ezek helyzetét még nem tudom.
Szerdán jönnek meg az alkatrészek.
Vagy rá tudod tenni ezeket is?
(#) janigel válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Ez jó hír számomra, de mennyibe kerülne ?
(#) janigel válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Persze,-csak privátban várom az árat.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019
(#) Attila86 válasza janigel hozzászólására (») Aug 26, 2019 /
 
Mivel ez nem az apróhirdetés részleg ezért nem mondom meg.
Azt elmondom viszont, hogy a bérnyomtatással foglalkozó cégek minimálisan 1500Ft/óra díjért (plusz előkészítés stb) szoktak nyomtatni. Általában inkább 1700-1800Ft/óra körül. A magánemberkék akiket 3D nyomtatós fa**búk csoportokban találsz, pedig egységesen 1000Ft/óráért szoktak nyomtatni. Kivéve a nagyon pici dolgokat, olyanokat már én is nyomtattam csokoládéért nem egyszer.
Az pedig hogy mennyi ideig tart a modell nyomtatása az rendkívül sok dologtól függ és igen tág tartományban változhat. Függ attól hogy milyen típusú anyagból szeretnél nyomtatni, milyen erősnek (kitöltés) és mennyire szépnek (sebesség, rétegvastagság) kell lennie a nyomatnak. Egy elég általánosnak mondható 100mm/s sebességgel, 200u rétegvastagsággal és mondjuk 30%-os kitöltéssel kereken 12 és fél óra ennek a doboznak a kinyomtatása.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Aug 27, 2019 /
 
Ismerkedek az ABS-el.
Letepadással nincs bajom, hajlakk + első réteg 10mm/s sebesség.
Hanem inkább a rétegek szétválása aggaszt.
255/90 fok, a tárgyhűtés 15%, épp, hogy elindul a motor.
Zárt tér, de még mindig belemegy a tapétavágó a szeletek közé.
Már megfigyelhető a túl magas hőmérséklet- alacsony hűtésből eredő egyenetlen felület.
Ennek ellenére még mindig érdemes emelni a hőmérsékletet, szerintetek?
Ha 2,2-essel nyomok, akkor még gázabb a helyzet.
Átnyálaztam a topicot ABS-el kapcsolatba, nagyonsok hőmérsékleti beállítást írtatok, de sehol nem hangzik el a 0,2 fej mivel kóstál többet? Mivel módosul a beállítás.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
0,2-es, nem 2,2-es.
(#) attika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
240/110 fok.
Hűtést sose használunk ABS-nél.
Az asztal hőmérséklete is kevés.
(#) janigel válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Szia!
Remélem nem veszed telhetetlenségnek, de jó volna ezt a 6 db. furatot is rátenni.
Plusz egy méret változott, az itt feltett rajz szerint.
A falvastagság megítélését inkább rád bíznám a mérete miatt.
Köszönöm előre is.
János

Doboz-2.pdf
    
(#) attika válasza janigel hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Nem akarok nagyon bele vau, de nem lenne jó neked 2 darabba?
Akkor többen ki tudnák neked nyomtatni akár bagóért is.
Meg lehet szépen szerkeszteni úgy is ezt a dobozt hogy lapolva illeszthető legyen.
Utána csiszolod, felületkezelés és mehet rá akár egy szín is.

Vagy ismerkedj meg néhány ingyenes szerkesztő programmal és akkor te is meg tudod ezt magadnak szerkeszteni, úgy ahogy te szeretnéd.
Hidd el ez a doboz nem a világ, én is így voltam vele de sajnos előbb utóbb rákényszerül az ember, hogy legalább alapszinten tudjon kezelni minimum egy erre alkalmas szoftvert.

Nem mondom, hogy vér profi lettem mert ez nem igaz de amit szerettem volna azt eddig meg tudtam magamnak tervezni.
(#) Elektro.on válasza janigel hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Szia!
Valóban nem nagy dolog összedobni egy 3D modellt.

Itt egy példa. 3.5" Nextion HMI doboz eleje.

És nyomtatva.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2019
(#) kameleon2 válasza janigel hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Lehet fúrni, de ha pontosan beméretezed, berajzolom - előre is printelhetőek a nyílások, sőt kevesebb anyag is kell. Javaslom a papírsablont, sokat tud segíteni.
(#) kameleon2 válasza janigel hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Ránézek este, most megyek tiltakozni a Helyi építési Szabályzat miatt. Kell a tömeg
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Kipróbáltam a 240/110-et
A mellékelt képen a jobb oldali tárgyhűtés nélkül, a bal oldali teljesen minimális tárgyhűtés mellett.
Tehát a hűtetlen egy darab kaki lett, viszont az erős, a hűtősön átmegy a tapétavágó mint a huzat.
Kezdem azt hinni, hogy nincs megoldás a képletre.
(#) attika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Nálad mindig érdekes dolgok jelentkeznek
A hőfokkal játszadozzál mert tuti abba van a hiba.
A bal oldali "szép" de a jobb oldali meg tuti egybe van tapadva.
Egy 100%-ig biztos, hogy az ABS zsugorodása végett tuti nem kell neki tárgyhűtés.
Nekem az a 240 is még soknak tűnik a képen látottak miatt.
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Aug 27, 2019 /
 
Kiprobalom majd 5 fokos lépésekben csökkentek a hőmérsékletet a fejnek.
Jó ez a fogaskerék tesztelesre.
Udv
(#) jeges válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 27, 2019 / 1
 
Olvasni kell sokat....

Bővebben: Link

még ...még....

Bővebben: Link
(#) kameleon2 válasza janigel hozzászólására (») Aug 27, 2019 / 1
 
V2 a 3mm-es furatolt, V3 a 4mm furatolt és a hátlap csavarjai is süllyesztettek.
Következő: »»   114 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem