Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   104 / 137
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Szept 27, 2019 /
 
Nézd meg az olajat a nívópálcán nem-e vizes, ha ott fehér nyálkás az olaj akkor ott a hengerfej is jó eséllyel kapott. Ismerősöm azt mondta neki nem hengerfejes az autója. Ment vele még párszáz kilométert "jóvazazúgy" alapon, közben a kocsi 6 liter hűtővizet benyelt pár nap alatt. A motor teljesen beállt. Állítólag a hűtő volt lyukas. Csak épp sehova nem folyt a víz el.
Ha víz jut az égéstérbe és kivonatod a forgalomból, akkor jó eséllyel indul el pár kémiai folyamat az égéstérben, ha állni hagyod.
Biztos a termosztát a hunyó? Mert a termosztát általában a vezérlés felőli oldalon van, az EGR meg a másik oldalon. Bár mondom ezt úgy, hogy nincs előttem a motor.
"600 - 3000között ugrál ciklikusan" Nekem az utángyártott lambdával csinálta ugyanezt csere után (szerencsére nem került pénzembe). Aztán kapott egy Bosch-t azóta nincs gondom vele.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Szept 27, 2019 /
 
Nem a termosztát, a "termosztátház" nak hívott valami. Ezen ül az EGR szelep a Z16XEP motoron. Belemegy egy vastag, két vékonyabb a tetejébe pedig egy vékony vízcső. Nem a vezérlés oldalon van hanem pont a másik oldalon a gyújtássori csatlakozó alatt. Ebbe van betekerve a vízhőfok jeladó is ha jól emlékszem. Az olaj nem szutykos, és kb 10 sec et járt a motor mert láttam a fehér füstöt, azonnal leállítottam. Hát igen a mókolás... Lehet a vezérlésen kívül nem kellett volna hozzányúlnom. Ez a tömítés ereszt át, termosztátház tömítésnek írják de a termosztátház az náluk se így néz ki. Ez a kütyü közvetlenül az EGR szelep mellett található, egy egység az EGR el. A nagy négyzet alakú kivágás a tömítésen víznél tömít, a két kerek lyuk az EGR é. Ezért gondolom hogy átereszt a tömítés mert a tömítés csere előtt amíg csak alul csepegett nem volt ilyen jelenség csak mióta ezt megbolygattam. Ha a négyzet alakú kivágás és a két kerek kivágás közt átenged a tömítés akkor a hűtővízet az EGR en keresztül a szívósórba nyomja, ezért füstöl gondolom.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2019
(#) menyus válasza menyus hozzászólására (») Szept 27, 2019 /
 
Kicsereltem a hibasnak velt tomitest es lass csodat, megy az auto. Nem fustol, se feheren, se keken. Tehat jo volt a megerzesem hogy atareszt a tomitas a termosztat felol az EGR szelep fele. No azert nem tokeletes a dolog, 2000 - 2500 kozott rangat az auto es megint gond hogy nagyon alacsony az alapjarat. Jovo heten kap egy lambda szondat es meglatjuk. Amugy meg lejart a fotgalmi, ugyis szervizbe kell vinnem, atnezetek rajta mindent amihez hozzanyultam. Biztos ami biztos.
(#) VIM válasza menyus hozzászólására (») Szept 27, 2019 /
 
Szia! Még mielőtt sokat költenél olyasmire amire nem is kellene, ezeket a motorra jellemző hibákat még átnézhetnéd: A rángatásról és a A szelepfedélben a membrán-ról. Például: Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2019 /
 
Szia! Köszönöm az infót, túl vagyok a PCV szelep (szelepfedélben lévő membrán) és a teljes szívósor tisztításán. Eleve a probléma a PCV szelep átszakadásával indult, amikor is egyik pillanatról a másikra okádta a kék füstöt a motor. A szívósort a szelepfedél kartergáz visszavezetésén keresztül teli nyomta olajjal. Mikor szétszedtem kb 1liter olaj volt a szívósorban. A hengerfej oldalon a beömlőnél valóban fullra el volt kokszosodva minden járat, bár ez független dolog az alap problémától mivel a kokszodás ugye az EGR től származik. Ha már levettem, szétszedtem teljesen és kitisztítottam az egész szívósort. Ahol ami megbontva volt ott tömítések csere. Szívósorban a terelő betétek hőálló szilóval visszaragasztva, hogy ne zörögjön.. stb. 16 szelepszár szimering szintén csere (hengerfej levétele nélkül ugyan de a semminél ez is több. Az új szimering mindenképpen jobb a régi kopottnál) , hosszbordásszíj + feszítő görgő + vízpumpa csere, komplett vezérlés is csere.

A twinport rudazatnál sincs jelentősebb kopás, nem kotyog lötyög.

Most megy rendesen, viszont nincs alapjárat melegen és 2000 - 2500 fordulat körül rángat. Hidegen van alapjárat, kb 1100 tehát az alapjárati motor (illetve a Z16XEP esetében ez maga a "fojtószelepház") elvileg teszi a dolgát. Ahogy melegszik a motor úgy csökken az alapjárat ami természetes, csakhogy annyira leesik teljesen meleg motornál hogy leáll és indításnál is csak gázadással indul el. A szelepház, pillangószelep, illetve maga a szabályzó rész is szétszedve, kitisztítva, zsírozva, tömítés csere..stb. Hibakód (chk. engine) nincs, viszont a másik sárga figyelmeztető lámpa (villáskulcs szimbólum) néha világít. Ha leállítom a motort és újra indítom akkor pár száz méter múlva kialszik, majd újra világít egy idő múlva. Az OBD kiolvasóban sem élő sem letárolt hibakódot nem látok. Igaz nem egy Tech2, egy wifis kínai kütyü amihez van egy mobil app. Hibát törölni lehet vele, meg élő adatot is mutat. De lehet beviszem egy diagnosztikára csak előtte még utolsó sanszként kap egy lambda szondát.

Eddig kb. 50ezret költöttem rá anyagban aminek a fele a vezérlés és hosszbordásszíj szett anyagára. Ha azt nézem hogy a vezérlés cserére 60 - 80 ezret, a szívósor tisztítására 200 ezret mondtak ("komplet szelepházfedél kell mert PCV szelepet nem lehet cserélni és nem is beszerezhető". Nos, 6 USD ért kaptam Ebayen, no comment. ) akkor már spóroltam nem keveset.

Még a szelepházban lévő helyzetérzékelő ellenállás vagy a csúszó érintkező kopására gondolok mint elektromos hibalehetőségre. Esetleg a katalizátor, bár akkor fulladna. Viszont ha nyomom neki akkor megy normálisan, már amennyire egy G astra mehet.

Az ECU is javítva volt 2 éve de teljesen más problémával (melegen elengedte az AC reléjét), nem gondolnám hogy az lenne rossz. Más ötletem egyelőre nincsen, ha nem oldódik meg megy a szervízbe, az alap problémát megoldottam azért már nem kérhetnek pénzt. A diagnosztika meg nem több egy tizesnél. Nem vagyok olcsó János de én is fizetésből élek különben nem egy G astrában szenvednék. Mivel a PCV szeleppel durván meg akartak vezetni elszakadt a cérna, ezért álltam neki én mókolni.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
(#) Georgee válasza menyus hozzászólására (») Szept 28, 2019 /
 
Esetleg ha van kéznél op-comod érdemes lenne az IAC értéket újra tanítani. Hátha stabilizálódna az alapjárat. Fehér füstről most jut eszembe, hogy glikol alapú a hűtőfolyadék, ami hő hatására erős "füstképzéssel" jár. Tehát ha szerelésnél egy kevés is jutott az EGR visszavezetőbe, az is éppen elég ahhoz, hogy fehér füstje legyen. Hasonló folyadék megy a "füstgépekbe" is. az is glikol alapú.
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Szept 29, 2019 /
 
Igen egyértelműen hűtőfolyadék jutott az EGR be, onnét pedig a szivójáratokon kerszetül a hengerbe, ezért füstölt fehéren. Ez most megszünt, jelenleg egy bajom az autóval az alapjárati probléma. OP-Com speciel nincsen csak az a wifis OBD - s kütyü, nem tudom az alkalmas e erre amit írsz. Tény hogy a fojtószelepház le volt véve, tehát ez már önmagában indokolná az alapjárat betanítását az alábbiakban beszúrt weboldal szerint.
Idézet:
„Visszaállítási eljárás - a fojtószelepház tisztítását vagy cseréjét követően

A gyújtás bekapcsolt és a motor leállított állapotában, hajtsa végre az alapjárati betanítás visszaállítása eljárást a modulbeállítás alatt a leolvasó eszközzel.
A motort alapjáraton járatva, figyelje meg a fojtószelepház alapjárati levegőkompenzációjának paraméterét. A fojtószelepház alapjárati levegőáramlás-kompenzációs értékének 0 %-nak kell lennie, és a motornak normál alapjárati fordulatszámon kell járnia.
Törölje a hibakódokat és térjen vissza ahhoz a diagnosztikához, amelyik ide utasította.


Viszont az alapjáratot elvileg az ECU nak magától is be kéne tanulnia, ezt olvastam is és az opelszervízben is ezt mondták. Bár az is tény hogy van a betanításnak egy komolyabb protokollja is... De ugyanitt írják alul:

Idézet:
„⇒ Ha a motor alapjárati fordulatszáma nem lett betanítva, a gépjárművet 70 km/h (44 MPH) sebesség alatt kell hajtani, többszöri sebességcsökkentéssel és meghosszabbított alapjárati fordulatszámmal.
A vezetési ciklust követően a motornak vissza kell térnie a normál fordulatszámra.
⇒ Ha a motor alapjárati fordulatszáma nem lett betanítva, kapcsolja le a gyújtást 60 másodpercre és ismételje meg a 6-os lépést.
Ha a motor fordulatszáma visszaállt a normál értékre, akkor törölje a hibakódokat és térjen vissza ahhoz a diagnosztikához, amely ideküldte.”
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2019
(#) VIM válasza menyus hozzászólására (») Szept 29, 2019 /
 
Szia! A motor sajátosságairól akkor már olvastál Bővebben: Link. Arra gondoltam, hogy a a "twinport" rész, rudazat helyzetét érzékelő potenciométer (szívcső potméter) az jó értékeket mutat e és nincs kotyogása azon a ponton sem? Azt lehet mondani, hogy párhuzamosan van kötve a MAP szenzorral. Ehhez társul a vákuumos szabályzó EP szelep ami a rudazatot mozgatja. A potméterre megy egy barna, kék-piros és egy fekete-fehér vezeték. A fekete-fehér és barna között (széthúzott állapotban, gyújtáson) 5V-nak kell lennie. A fekete-fehér és kék-piros között zárt állapotban (a torló lapok) 869ohm nyitott állapotban pedig 2231ohm az ellenállás.
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Szept 29, 2019 /
 
Köszönöm a részletes választ, ahogy lesz időm lechekkolom az ertékeket.
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2019
(#) Essjani válasza vekony2 hozzászólására (») Okt 20, 2019 /
 
Szia !
Azt szeretném kérdezni hogy sikerült e megtalálni a hibát és mivolt az?
Sajnos nekem is hasonlóakat produkál.
(#) Georgee válasza Essjani hozzászólására (») Okt 20, 2019 /
 
Végét járja az akkumulátor. Érdemes lenne a töltésre ránézni (indítás előtt amikor az akksi hosszabb időt állt). Nekem egyik napról a másikra kezdte el a kétéves akkuval. Esetleg üzemanyag is lehet (nincs elegendő nyomás, nehezen áll be a nyomás, vagy a minősége). A rekord kb 16-22 tekerés volt mire beindult. Ugyanaz a kúthálózat, csak 200km-el odébb tankoltam. Persze évek óta ennél a kútnál tankolok. Érdemes ezeket is figyelembe venni.
(#) nyemi hozzászólása Okt 21, 2019 /
 
Sziasztok. Az érdekelne, hogy ki foglalkozott már az C14-X14NZ Opel ECU belső tápegységével? Milyen IC-vel helyettesíthető vagy hogy lehetne tesztelni? Mert véleményem szerin az okozhatja a rendszertelen alapjárat visszaállást megállás közben . Válaszokat előre is köszönöm
(#) Georgee válasza nyemi hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Opcommal élő adatot nézzél, a tesztelésre szintén opcom. A lambda is betud kavarni. Húzd le a lambdát. Nézd meg úgy mit mutat alapjáraton. Hibakódot fog dobni, az ne zavarjon. Esetleg EGR nem dolgozik rendesen, több égésterméket enged vissza alapjáraton. Az is okozhat alapjárat hibát. Kartergáz cső esetleg eltömődve? Esetleg az IAC is. Az ECU-t hagyd a legvégére. Nem biztos, hogy ott a hiba.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2019
(#) nyemi válasza Georgee hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Köszönöm a tanácsot, de egy időszakosan fellépő hiba amit Opcommal kimutatni szinte lehetetlenség. Amúgy ecu cserével szokták orvosolni ami általában meg is oldja a problémát egy ideig . A fő tünetek : pirosnál megállásnál, magas fordulaton járó motor, "úszó üzem mód" ami azt jelenti hogy gáz nélkül megy az autó. Ezért terelődőt a gyanú az ECU áramköreire.
(#) Georgee válasza nyemi hozzászólására (») Okt 21, 2019 /
 
Nekem a szerelő anno az EGR miatt akart ECU-t cseréltetni. A gyári EGR beállt (autopályán, de lendületből épp hogy elértük a lehajtót). Tett bele után gyártottat, persze 800km-után ugyanaz a hiba. Autó erőtlen, leáll, intsabil működés, lambda hibakóddal. 230ért akart ECU-t cserélni (Annyit nem ér az autó). Még jó hogy minden sarkon áll egy G Astra. Áttettük az EGR-t egy másikból és láss csodát mai napig semmi gondom. Vettem bele egy gyári bontottat. Szóval mielőtt az ECU-ba beleugrassz nézz szét a motortérben, mert egy nagytakarítással is lehet spórolni. Ha öreg az autó lehet egy csőtörés, repedés is, ahol falsot szív a motor, és már borul is minden. Opcommal tudod nézni például az EGR kívánt és az EGR szelepállást. Ha itt például eltér az érték, vagy lassan éri be a szelep a kívánt értéket, akkor már ott a hiba. Sok helyen van referencia érték. Tudod tesztelni vele a különböző elemeket. Lambdacsere volt? Nekem akkor csinálta azt, hogy állt az autó, de a lambda úgy érezte kevés a keverékképzés és 2500-on bőgette a motort álló helyzetben (jelzem után gyártott volt).
(#) FAZ1 hozzászólása Okt 21, 2019 /
 
Nekem az Astra J hátsó lámpatestjében az egyik izzó nem ég.
Kicseréltem egy vadi újra, de azzal sem.
Az automotive kiállításon az Opel standon beszéltem az egyik "opel szakértővel", ő azt mondta hogy nem is kell égjen. Hmmm.
Nekem ezeddig akárhány kocsim volt, azokban mindig mindkét tolatólámpa égett, tehát kissé furcsállom azt, hogy - bár kettő van, de akkor itt a másik minek? Csupán a szimmetria okán?
Azt tudom, hogy pl. piros ködlámpa zárófényből csak egyetlen darab szokott lenni, na de tolatólámpából?
Már megnéztem mindkét oldalt, de valójában még a foglalatuk se egyforma. Az egyik simán foglalat, a másik viszont egy kissé furmányosabb.
Lehet, hogy azt a gyakorlatban valami okosság vezérli, hogy pl. nappal bőven elég az egyik, éjjel meg aztán éghet mind a kettő.
Mondjuk - nálam sötétben sem ég az egyik, csak a jobb oldali.

Valaki - aki mindezt érti? ...
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2019
(#) Georgee válasza FAZ1 hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
A dupla tolatólámpa azért jó, mert bevilágítja este mögötted a területet, így valamennyit látsz hátrafelé, ami sötétedés után szerintem nem utolsó dolog . "Éjjel éghet mind a kettő..." Ráadod a gyújtást hátramenetbe rakod és sötétedés után a kocsi mögé mész és megtudod nézni. Bár nem hiszem, hogy így működne. Neten kutakodva a legtöbb kép csak egy tolatólámpát mutat. Van ahol kettőt. Szerintem ez utólag lett bekábelezve és/vagy szériafüggő. G astra-nál a ködzáró látszólag csak "egy van." Bizonyos modellekben kettő. De mivel opeléknek mániája volt, hogy mindennek előkészítsék a kábelezést, kivéve a hátsó ablakemelő B oszlop biztosíték tábla között (utóbbit nem is értem miért, mert nem kis munka volt hátra az ablakemelőt beszerelni). Tehát beleértem ebbe a napfénytetőt is. Mindennek megvan a vezetéke, így a jobb oldali ködlámpának is. Ott lényegében csak a búrába kell kifúrni az izzó helyét, és lesz jobb oldalt is ködzárófény. Jobb hátsó ködlámpa
(#) Georgee válasza FAZ1 hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
Lemaradt ... Ha az autót gyújtáson hagyod, és hátramenetbe, akkor ugye kapcsolja a tolatólámpá(ka)t. Multiméterrel mérj rá az említett foglalatra. Ha van rajta feszültség vedd ki üresbe, és ha van köze a tolatólámpához, akkor üresben nem szabad feszültséget mérned rajta.
(#) VIM válasza FAZ1 hozzászólására (») Okt 22, 2019 /
 
Szia! Hogy mi és honnan van vezérelve azt ezen a fórumon elég bőven leírják. Bővebben: Link Ha mondasz egy motorkódot és találok valamit róla a rajzok között azt okvetlenül felrakom, bár a "J" Astrákról nem sok lehet meg nekem.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2019
(#) remete001 hozzászólása Okt 31, 2019 /
 
Üdvözlök mindenkit! Egy Opel zafira a 1.6 16V 2002-es (astra g is ez) Reggel nem indult el minden előjel nélkül. Rendesen ment előtte. Az elektronikája valamitől megzavarodott. A hideg motor ellenére beindulnak a hűtőventilátorok. Ha leveszem a gyújtást, majd ha ráadom, leállnak a ventik. Ismét gyújtáslevétel és elindulnak újból. A motor meg nem indul, pedig teker rendesen. Mi lehet ez?
(#) FAZ1 válasza VIM hozzászólására (») Nov 2, 2019 /
 
A motorkód: A14NET19GE
(#) VIM válasza FAZ1 hozzászólására (») Nov 2, 2019 /
 
Ez már nincs meg nekem de most volt szerencsém egy kollégámmal beszélni akinek szintén "J"-s Astrája van és neki sem világít mindkettő tolató lámpa a hátsó lámpában. Azon a fórumon amit belinkeltem ezek a részegységek külön vannak vezérelve és minden külön van leellenőrizve.

Hátsó csomagtér vezérlő egység
Hátsó elektronika modul (REC)
A hátsó elektronika modul (Real Electrical Center, REC) a csomagtérben baloldalt a szerviz-csappantyú mögött balra található központi modul, amely biztosíték- és relédobozt, valamint vezérlőkészüléket tartalmaz. A vezérlőkészülék az LS CAN buszon keresztül kommunikál a busz többi résztvevőjével. A REC vezérli többek között a hátsó világítást, a hátsó ablaktörlőt, a központi zárat és az elektromos ablakemelőt. Különböző érzékelők (pl. üzemanyagtartás töltöttségi szint) adatai kerülnek beolvasásra, és az értékeket a REC busz-információként továbbítja.
Villogó
Utánfutó világítás
Vészvillogó
Hátramenet lámpa
Bal / jobb parkolólámpa
Féklámpa
Helyzetjelző lámpa
Hátsó ködlámpa
Nappali világítás
Út megvilágítása (Follow Me Home)
Vészvilágítás
Izzóellenőrzés
Belső világítás
Központi zár
Elektromos ablakemelő művelet (a REC felelős az elektromos ablakemelőkért, ésd közvetlenül vezérli az ajtókban az összes állítómotort).
Riasztóberendezés művelet (a REC soros UART-porton keresztül kommunikál az ultrahangos riasztórendszerrel, illetve a riasztószirénával).
További műveletek
Üzemanyagtartály feltöltöttségi szintje, a REC beolvassa az üzemanyagszint érzékelője által szolgáltatott adatot, és a buszra küldi azt.
Utánfutó-modul: a REC-re feldugható az utánfutó-modul, azután erre csatlakozik az utánfutó-csatlakozó kábelkészlete. Amikor a REC felismeri, hogy valóban megtörtént az utánfutó csatlakoztatása, megfelelő információt küld a buszra, vezérli az utánfutó lámpáit, és az utánfutóknál is elvégzi az izzók ellenőrzését. Az utánfutó hátsó ködlámpái és tolatólámpája mindazonáltal nem kerül ellenőrzésre, mivel a kereskedelemben kapható legtöbb utánfutó nem rendelkezik ezekkel a funkciókkal.
(#) Georgee válasza remete001 hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
Elsőre vakon érdemes lenne egy hibakódot illetve élőadatot nézni. Nekem ECU gyanús. De ezt csak tippelni merem így.
(#) Georgee hozzászólása Nov 6, 2019 /
 
Kicsit off-os de remélem maradhat a kérdésem. G astrába a toronycsapágy felütköző tányérja kinek mennyire áll el a kaszntitól? Rengeteget kerestem a googleban, sajnos eddig csak az egymás szidásával töltöttem el az időt. És ez nem vitt a megoldás irányába.Felső tányér
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
(#) zolika60 válasza Georgee hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Ha ez a kép a te autódról készült, akkor körülbelül rendben van.
(#) Georgee válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 7, 2019 /
 
Igen, ennyi is lett volna a kérdésem. Lengéscsillapítót cseréltem, és kicsit feljebb került ez a tányér. Csak eddig a fórumokat olvasva egymás savazásán kívül nem sikerült érdemleges választ találnom.
(#) Forgó Roland hozzászólása Dec 7, 2019 /
 
Sziasztok! Van egy Opel F Astrám, C16Nz motorkóddal. Olyan kérdésem lenne, hogy tölt a generátor, most lett felújítva, akkumulátort most vettem, rámértem és mindend tölt,de világít a műszerfalon a töltés visszajelző lámpa. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy mi lehet a probléma?
(#) Georgee válasza Forgó Roland hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Mennyi a töltő feszültséged? Mert akkor szokott világítani a töltés lámpa, ha nincs gerjesztés a forgórészen.
(#) mlaci989 válasza Forgó Roland hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Szevasz.
Mindent tölt? Miket kell töltsön? Szerintem csak az aksit. Ha ég a töltés lámpád,akkor nem jó a generátorod. Érdemes a diódákra rámérni. Lehet csak 2 fázison tölt. De lehet szabályzó hiba is,kefék,kollektor..
(#) Pacso hozzászólása Dec 10, 2019 /
 
Sziasztok! Adott egy Opel corsa c. 12-14 ó állás után érezhetően nehézkesen indul. Az akku jónak tűnik de valami rejtett fogyasztó használja az akkut álló helyben ! Hogyan tudnám megmérni ,hogy mekkora fogyasztó van rajta? Fázis ceruzával néztem és jelzi a fogyasztást. Tudtommal csak a rádió lehetne rajta gyujtás nélkül.További szépnapot kívánok !
Következő: »»   104 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem