Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
A 78XX stabok alapból 2V körüli droppal dolgoznak, egy tranzisztor az még plusz 1V, tehát a 18,7V-ból már csak 15,7V marad. Más megoldást kell találni.
7815 emelt test 1,8V-al. (pl. piros LED-del)
Akkor kell egy ilyen step down konverter 5A 95% hatásfok, pontosan be tudom állítani rajta a 16,8V-ot és nem is drága...
Ezt találtam megoldásnak.
Ha tudja a kis dropot, vagyis 1,7-1,8V alatti be/ki feszültséget, akkor jó is lehet. Én egy diszkrét megoldásban gondolkodtam, egy "P" csatornás mosfet alapú kapcsolásban. Nem sietem el a rajzot, mert ritkán kerülök PC elé hogy rajzoljak.
Itt van egy elnagyolt töltő terv. Hátránya, hogy keresni kell valami low drop stab kockát. A Schottky diódák régi ATX tápokból bonthatóak. Ezek azok a nagy áramú kis nyitófeszültségű izék.
Az ellenállások értéke csak hozzávetőleges, mert egyrészt a konkrét beszerezhető stabilizátorhoz kell méretezni őket, valamint a Schottky diódák nyitófeszültségétől is függ. Stab kockából nekem van itthon 3A-es szabályozható low drop változat, de nem tudom éppen mi kapható. Jó a max 15V-os is ha low drop, és tud 3A-t. Ha nincs, akkor jön képbe a saját diszkrét megoldás. A rajzon a műveleti erősítő csak jelképes, ez szemlélteti az erősítő modult. Az az egy tranzisztoros kiegészítés maga a töltés lekapcsoló áramkör. Úgy kell beállítani, hogy ha leesik a töltő áram egy bizonyos érték alá, a töltő feszültséget csökkentse le.
A felső Shottky fordítva van. de szimpatikus.
Nincs fordítva, az a bypass dióda. Az a szerepe, hogy bedugott tápegység esetén a végfok közvetlen a tápról menjen ne az akkupakról.
Köszönöm szépen a befektetett munkát/segítséget. Akkor nekilátok az alkatrészek beszerzéséhez meg a megépítéshez és teszteléshez - feltéve ha tudok szerezni megfelelő alkatrészt.
(közben én is gondolkodtam egyéb megoldáson ha esetleg ez az út nem jönne össze, erre a megoldásra jutottam...csatolom a képet) Ennek a lényege, hogy két csatlakozás van a tápegységhez az egyik a működés a másik a töltés, a töltésnél egy 2ák-ös relé lép működésbe ami nem engedi az erősítő felé az áramot kihúzva a tápot meg nem engedi a Step down felé vissza az áramot. A kétállású főkapcsoló vált akku és táp között...a műszer meg csak ötlet volt, hogy lássam a töltöttséget és töltőáramot... Bár ezt elnézve ez sokkal maceránsabb mint amit te terveztél....
Valóban bonyolultabb, valamint töltés közben nem tudod használni. Viszont a saját elképzelésed szerint kell megépítened, mert te tudod mit szeretnél. A részletekben meg segítünk.
Eddig nem akadt időm folytatni, talán most, a csatolt elképzelés működhet? Egyenlőre a kimeneti feszültség maradna csak a kettős táp átalakítást csinálnám meg. (lehetőleg úgy, hogy a tápegység is túlélje)
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
Ha csak a kétutas lett átalakítva graetznek, persze.
Az alsó katódokat NE kösd össze! ( rövidzárlat ) A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
Tisztelt Hozzáértők!
A mellékelt képen látható 6V DC 100mA-es tápegység tönkrement a fűrészgépben, mely a lézerfényt és a digitális szögmérőt és kijelzőjét látta el árammal. Kérdésem az lenne, hogy pótolható lenne ezzel a hálózati adapterrel? Probléma e, ha magasabb az áramerősség, adott esetben 100mA helyett 1A. Köszönöm a segítséget.
Egy táp esetében a megadott áram terhelhetőséget jelent, szóval a cseretápnak csak nagyobb lenne a terhelhetősége, de ez nem gond, sőt tovább fogja bírni. Szóval nyugodtan megveheted.
Köszönöm szépen a gyors, megnyugtató választ.
![]()
Sziasztok. Kaptam karácsonyra egy jó kis tápegység hibát...
![]()
Az ötletek felsorolása sokáig tartana. Mérd meg, hogy a vezérlő IC kap-e tápfeszt de óvatosan a hálózati feszültség miatt, a vezérlő IC a primeren van.
Kétféle verzió van. Induláskor vagy az IC-ben van ellenállás ami feltölti a kondit, vagy a nyákon lesz sorba kötve néhány nagyértékű ellenállás. Azt kell kideríteni, miért nem töltődik fel a kondi. Feltételezem ez már az előbbi verzió lesz, ha nem töltődik a kondi, akkor valószínűleg hibás az IC.
Keress doksit az IC-hez és a a doksiban lévő ajánlott kapcsolás alapján látod, hogy iképpen működik, ha nincs rajzod a táphoz, de gondolom nincs. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
Attól tartok nem egészen értem. Az IC egy uc3842an típus. Csatolok egy képet, hátha segít, hogy jobban körül tudd írni mit is kellene keressek.
1., Megvan-e a nagy pufferelkón a sacc 320 volt dc.
2., a 3842 7. lábra megy egy párszáz kohm nagyságrendű ellenállás ( ez változó ) a +320 voltról. Itt nézz körül. Ha nincs semmi vagy csak 1-2 volt feszültség, vagy szakadt, vagy az ic belső zárlatos. 3., a 7.lábra jön vissza a trafóról a segédtáp - dióda, kis elkó, ezek rendben vannak-e. 4., a fet környékén is vizsgálódj, esetleg a source lábban van egy ohm ngyságrendű ellenállás, megvan-e még.
Ekkora teljesítményű tápegységben már kötelező szokott lenni az aktív PFC.
Megnéznéd, hogy az uc3842 ic-től jobbra levő IC-nek mi a típusa? A panelen látszik egy L4-es felirat, ezt Te látod valahol a panelen?
Ennek a tápegységnek vannak alszámai. Puls SL20.110, -310, ... A képből nem látni, hogy melyik verzió. A panelen nem látni aktív PFC nyomát. Amiatt legalább nem kell aggódnod.
![]() Nem ártana egy teljes kép, kimenő feszültségadatokkal. Van-e SB? Ha van, akkor az láthatja el a főtáp vez. IC-t.
Köszönöm szépen mindenkinek! Megpróbálok mindenre válaszolni. A pontos típus SL20.100 A kimenő feszültség 24-28V állítható egy trimmerrel. Van a panelom L4 pozíció, de az nincs beültetve. A puffer kondikon 300V körüli feszültség van. Megtaláltam az ellenállásokat amik szerintem a tápfeszt állítják elő a 300V-ból. smd ellenállások, színgyűrűvel. A kód alapján nem tudtam megfejteni az értéket, de mérve MΩ nagyságú. Az ellenállás előtt még megvan a 300V utána már 0V.
Nem tudom mi az az SB amit keresni kellene valahol.
Ennél nincs SB (Stand By). Ahogy mérted, a 300 V-ból ellenállás adja az UC...-nak az indító feszültséget. Ha nem mérsz azon a ponton semmit, valószínűleg zárlatos az IC vagy más valami a környékén.
Elképzelhető, hogy zárlatos az ic. Kössel le mindent a tápról.
Ha van szabáyozható tápod, tápláld meg az ic-t a gnd-hez képest a 7. lábon egy 100 ohmon keresztül, áramot is mérve, 2-12 volt közötti feszültséggel, mennyire hasonló a supply current áramhoz ( adatlap). Az előző mérésed alapján is zárlatos lehet, de így is kiderülhet, ha sokat akarna felvenni, ill. nagyon forró lesz. Idézet: Ezt, hogy érted pontosan? „Kössel le mindent a tápról.”
Kipróbáltam, nem vesz fel 10mA-nél többet és nem is melegszik.
Akkor vizsgáld meg a 7. lábra jövő kis elkót, diódát és esetleg ellenállást, amik a tápját csinálják indulás után a trafó segédtekercséről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |