Fórum témák
» Több friss téma |
Én már több villanypásztort is építettem, ezek nagy része autó gyújtótrafóval üzemelt, mindegyik adapterről ment, és egyik sem ütött át. Ott nálad valami földelési gondnak kell lenni, mert csak abban az esetben üti át a hálózati trafót, ha túl nagy a feszültségkülönbség a hálózati trafó két oldala között.
Most melyik pásztorról van szó,amelyiket a múlt év november 27. mutattál? Ha igen,akkor kérdés,hogy mit kötöztél mert a kimeneti nagyfesz résznek nincs igazán kapcsolata az előtte lévő inverter résszel,max. a tirisztoron át,de az meg a tirisztort tönkre tenné.Nem értem milyen úton juthat el a nagyfesz az adapterig.Mivel cseréltél nagyfesz trafót autós gy. trafóra,csak annyit kellet volna tenned,hogy az eredeti nagyfesz trafó primer tekercse helyébe kötöd be az autó gy. trafó primerjét.Az autós gy. trafónak a negatívval jelzett lábán van a két tekercs közösítve ez a pont a kimenő nagyfesz negatívja is.Igazából a panelen semmilyen átkötést vagy mást nem kellett volna elkövetni.Mértél áramfelvételt az adapterről,remélem DC kimenetű volt.
Hát engem az olyan maszek készülékek szoktak felb...ni amelyeknek a földelő csatlakozójára kötik rá a hálózati csatlakozó ( dugvilla) földelését.
Mert úgy gondolja a gyártó, hogy ez milyen jó.. De nem! A legtöbb esetben veri a FI relét. Meg ugye nem illik a villanypásztor földelését közösíteni a létesítmény üzemi földelésével. A múltkor is felhívott egy termelő, hogy a villanypásztor kisülésének ütemében halványan felvillannak a LED-es fényforrások a szobában, ami részben zavaró, de részben hasznos is, mert így láthatja, hogy üzemel, anélkül, hogy kimenne ellenőrizni. Hát mondom hozza el megnézem.. Hát igen abban a készülékben is közösítve volt a földelés. Elvágtam a vezetéket és a probléma megszűnt. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2022
Igen az. Ha a nagyfesz a trafó minuszára sül ki, és a trafó primer és szekunder minusza ugyanaz, akkor a nagyfesz a tirisztorra is mehet, amin keresztül a hálózatba.
Régi trafó ki, új trafó primerjét bekötöttem. Lásd a képen.
Hát a kép egyértelmű! Hol van a földelés? A villanypásztor földelése nem az elektromos hálózat földelését jelenti, hanem egy földelőnyárson keresztül külön elkészített földelésről van szó! Hát ez azért így elég nagy probléma! A képen sehol egy rendes földelési csatlakozó. Ezzel így nagyon vigyázni kell!
Látom a képet,de nem látom a nagyfesz kimenetre kötött 8mm-es fix SZIKRAKÖZT!! Szikraköz nélkül oda üt át ahova éppen akar.Sokszor elmondtam ,a kimeneten szinte kötelező a fix szikraköz,ellenkező esetben saját magát öli meg a készülék.A gyári gépeken szinte egyiken sincs normális szikraköz,ezeket terhelés nélkül nem is szabad bekapcsolni még egy pillanatra sem,ha mégis megteszik akkor hasonló események történnek mint most nálad,ezt még leírva nem olvastam egy használati utasításban sem sajnos.
Ez az asztali teszt verzió, de élesben már szikraközzel van. De attól még mindig csapdossa a hálózati adaptert. Földelés ide-oda, még most se tudom mi a teendőm. (azon kivül hogy földeljem le a villanypásztort)
Földelőrúd le van nyomva a földbe, a nagyfesz negativja arra kötve, a pozitív a vezetékre a kerités alatt. Mi kell még, hova kössem a földelést még?
Itt egy képrészlet amit ide a fórumra régebben raktak fel. Talán segít a bekötés megértésében.
A trafó vasmagját az esetemben kössem össze a primer mínuszával?
Ha ettől nem fogja enni az adaptert.. De kétlem.
Nem segített az rajta, újabb adaptert ett meg.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2022
Hát akkor nincs ötletem. Az a gond, hogy amit feltettél képet azon semmi nem látszik.
Valahol nem tud"záródni" a kimenő szekunder kör. Ennek kellene utánanézni. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2022
Szia!
Azért megpróbálhatnád akkumulátorról is, ha még nem tetted volna. Legalább addig járasd, ameddig az akkumulátor bírja..
Akkut persze nem robbantja fel, de azt töltögetni kell. Hálzati adapter kényelmesebb.
Hagyományos ,,fekete doboz,, adapter. Idézet: „Hagyományos ,,fekete doboz,, adapter.” Ez az infó szinte semmit nem mond,mert létezik egymillió fajta. Kértem,hogy mérjél áramfelvételt az adapterről,nem tetted.Tudni kellene a pásztor áramfelvételét és feszültségét!!! Akármilyen adapter csak akármeddig fogja működtetni.Őszinte leszek,én ilyen hibával akkor találkoztam amikor szikraköz nélkül akartam elvégezni egy próbát javítás után.A próbákat egy 20V/6A állítható stabilizált táppal szoktam végezni,ebben van volt illetve ampermérő,így azonnal látom az adatokat,ez alapján választok dugasztápot,ha kell a készülékhez.Természetesen a dugasztápnál is elvégzem a méréseket egy hosszabb (legalább 1 óra) tesztelésnél minden alkatrész melegedését is figyelem.
Kapcsoló üzemű táp nem jó. Sima trafós tápot használj, az bírja. Össze raktam már sok pásztort olyan adapterrel, és még egy sem ment tönkre.
Ebben az esetben áldozz rá kicsit többet..
Keress egy 2x akkora teljesítményű hiperszil vasat, amire elfér sacc 3 mm-es anyagból is 2 db csévetest. Egyiken a primer, másikon a szekunder, amik így kevesebb menetszámmal is mennének. A két tekercs közé pedig elfér még egy vékony plexi vagy hasonló jól szigetelő lap. Így a vason át csak a dupla cséve vastagságon tudna átütni maximum, amit kétlek.
Nemtudom hogy azonosíthatnám neked, gondolom nem típusszámra vagy kíváncsi. Kimenet 12V, 1A.
Már vagy 4 kapcsolóüzemű adaptert tett tönkre. 4 különbözőt! Áramfelvétele olyan 80mA. Labortáppal próbáltam, azt nem vágja tönkre. Labortáppal, de a kimenetre tettem egy multimétert, és feszültséget mértem működés közben. Igen, eleinte volt olyan hogy amikor csapott a szikra, a multiméter 12V helyett, egyebet mutatott, kiakadt, megugrottak a számok. Utolsó módosítás után, (vasmag földelés) ha mérem a bemeneti feszültséget, kisüléskor marad stabil a bemeneti feszültség, nem zavarja meg a merőt. Működés közben ha hálózati adapterről megy, az adapterről hallani kattanást kisüléskor. Jogos, sima trafóssal kellene megpróbálnom.
Jajj de hosszú volt.Megvan a hiba. Kapcsi táp nem jó hozzá! A 0,08 A pont a határon billeg
Az eredeti felállásban a villanypásztorba olyan trafó volt, aminek nincs közös pontja a primer és a szekunder körbe. Ott a szekunder két pólusa között ütött a szikra, elszigetelve a primer körtől. Kapcsitáppal szépen működött, csak ott a trafó szekunder része lett zárlatos, és a szikra ereje csak kuckolt.
Dani,ott a D3 dióda mellett van egy barna kondenzátor annak a lábai hova vannak kötve (?),ha az eredeti nagyfesz trafó primerjére akkor ezen kondi egyik lábát kösd ki és próbáld a pásztort,van e valami változás.
Hali!
Kinek mi a véleménye/tapasztalata? 12V os gyújtótrafós villanypásztornál, melyik a leg beváltabb, leg hatékonyabb trafó.?
Szia. Itt a fórumon a Lada gy.trafót ajánlották. Én,az Opel Kadett trafóval is meg voltam elégedve. (GM)
Hali!
Lehet, buta a kérdés. Mennyire határozza meg, a pásztort működtető áramkör, a szikra erősségét/közét. Szerintem, maga az áramkör, egy megszakító szerepet tölt be, mint a régi járműveknél, egy mechanikus megszakító.? Vagy ez, teljes mértékben a trafó erősségétől, minőségétől függ. Látok egyes v.pásztoroknál olyan szikra minőséget, hogy egy villámnak megfelelne. ![]()
Elméletileg ezek mind 12V-ra lettek tervezve, de anno volt különbség köztük. Akkor még nem volt ily sokféle gyújtógyertya, viszont izmosabb trafót lehetett venni, én is tettem a Ladába, s határozottabban jobban ment tőle. Később meg jöttek az elektromos gyújtások kapcsolásai a Rádiótechnikában.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |