Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   327 / 327
(#) Krisztian1986 hozzászólása Nov 21, 2022 /
 
Sziasztok
Kis segítséget szeretnék kérni az képen látható motor feltámasztásához.Faterom mentette meg a leselejtezésből,évekig ide oda rakosgatták ,állítólag műkődik, visszont hiányzik a kapocs dekli .. A bekötési rajzban kérnék segítséget .
Meglévő asztali körfűrészre kerülne .nyomógomb indítás,illetve egy vadi új kondi áll a rendelkezésre (csatolom )
Ami eddig a fűrészen volt motor az vszinuleg a s.fázisa leéghetet így azt holnap visszem tekercseltettni..,
Visszont ha feltudom támasztani ezt a motort akkor lenne addig is mivel fát vágni Fateromnak.
Keresstem/Olvastam korábbi bejegyzéseket,találtam is egy ugyan ilyen számú motort.. gyári rajzával a kapocs fedélben... visszont még is eltér vmi mert az én motoromnal a x jelölésnél nincs kivezetés ,összesen 6 csatlakozás van ,míg a másik motornál 7db ..
Bocsi hogy ilyen hosszan írtam le a bánatom
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2022
(#) bandika válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Nem érdemes kínlódni vele, az 1,1 kW (ráadásul 1 fázisban) furnért max svartnit vágni jó. Mielőtt megszólnak a furnért ollóval vágják.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2022
(#) Tomi111 válasza bandika hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szerintem simán használható. Enyémen is 1,1es van, igaz ez háromfázisú, 350es lappal. 20 éve vágom vele, amit a lap átér, ha kicsi vastagabb fordítok rajta. Semmi baja. Viszi. Persze le lehet fojtani, de érezni kell. A hangján hallani, mikor erőlködik.
(#) Ge Lee válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Ahány gyártó annyiféle bekötést láttam, de ennek elvileg úgy kéne kinézni, hogy a két átkötésre megy a fázis és a nulla, a kondenzátor meg az Y2 és valamelyik átkötés közé, attól függően hogy milyen forgásirányt szeretnél. Persze ez csak tipp, de a kép alapján ez lenne a logikus.
(#) zamatőr válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 / 1
 
Itt van a bekötési rajz. Értelem szerűen a relé érintkezők helyett kel az indító gombot bekötni.
Bővebben: Link
Adatlap részlet:
CZ 882 T 7 c 1,1 220~ 10 2920 ? IP 44 6205/25×52×15× 6205/25×52×15 ? ? Ci:MotorstartDUCATI 100-125 mikF280V~ MIHA relé
(#) VIM válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szia! Ha jobban megnézzük a tekercsek kivezetéseinek színeit akkor az jól látszik, hogy a főfázis színe a sárga volna a segédé pedig a fekete. Így nem lesz lesz jó ha:
Idézet:
„a két átkötésre megy a fázis és a nulla”
Ha a gyári bekötésből csak az "X" helye van kiváltva az "Y2"-re, akkor ott van a főfázis tekercs másik kivezetése. Ha a mostani felállást vesszük figyelembe és azt feltételezzük, hogy így jobbra forgott a motor akkor én az "Y2"-re kötném az (L) fázist az "U-V1"-re az (N) nullát és egy nyomógombot az "Y2"-ről a kondenzátorra, majd annak másik kivezetését a "W-V2"-re kötném.
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szia! Ha vissza szeretnéd állítani a kapocslécen a törött kivezetést akkor a kitört csavar helyén fúrd keresztül a bakelitet és vágjál bele menetet (4mm fúró majd 5-ös menet bele). A bakelit vastagsága elegendő lesz az ötös menetesszár megtartásához ha lekontrázod egy anyával és esetleg a megtisztított "fészket" (ahonnan a csavar kitört) kitöltöd kétkomponensű ragasztóval. Ezután teheted az alátéteket és a kötéseket egymásra, azokat is elválasztva alátéttel egymástól. Az előbb írtam it egy lehetséges bekötést, nyomógombos működtetéshez azt kipróbálhatod. Azt ellenőrizd le, hogy az "Y2"-n sárga kivezetés van e és ha igen akkor kösd be a fent említett módon.
(#) Krisztian1986 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 13:16 /
 
Szia!
De király vagy ! Köszönöm szépen ! Így már értem hogy miért hiányzik az x ....fel sem merült bennem hogy letört és az y2 re váltották ki ...
Hétvégén lesz időm foglalkozni vele és megnézem a kivezetés szinét , illetve ki próbálom .
A hozzászólás módosítva: Sze, 13:25
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Sze, 17:30 /
 
Szia! Azt mindenképpen meg kellene nézni, hogy az sárga színű tekercskivezetés-e, mert fontos volna a forgásirányváltáskor az áthidalások átfordításához. Arra vigyázz, ha kifúrod a kapocslécet, hogy tegyél (csúsztass alá) alá oda egy vékony lemezkét nehogy beleszaladjon a fúró hegye a kivezetésekbe és megsérüljenek. Arra is vigyázni kell, hogy a tekercskivezetést le ne törd, hogy azt megfelelően csatlakoztatni lehessen a kötési ponton vagy ha letört akkor ki kell pótolni forrasztással megfelelő hosszúságú, lehetőleg hajlékony vezetékkel. Ha igazgatni kellene a kivezetéseket akkor a leszorító csavarokat vedd ki és emeld meg az egészet és igazítsd a megfelelő irányba a tekercsvéget.
Következő: »»   327 / 327
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem