Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   18 / 18
(#) klenósanyi válasza pumpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
Kösd át deltába, úgy próbáld ki! Ha 400/230 V-os a motor, elképzelhető, hogy csillagban nem éri el az üzemi fordulatszámot, attól melegedhet.
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
Mivel nem eredeti a kapocsdekni és a háromfázisú bekötéshhez a kihozatal így benne van a pakliban, hogy valamelyik tekercs vége nem azonos a másik kettőével ezért ellene dolgozik. A legkisebb áramelvételnél lesz megfelelő a kondenzátor értéke. Szerintem is deltába kellene összehozni a tekercsek kivezetéseit és aszerint bekötni egyfázisra.
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 25, 2024 /
 
Most tudtam vele foglalkozni, kérlek nézzétek meg a képeket. Átkötöttem deltába ezek az eredmények jöttek ki. A melegedés még mindig megvan ,de csak masz.40 fokig, üresjárásban. A hangja egy kicsit jobb lett.
Mivel ez a motor egy szőlődarálót hajt meg szerintem kellene teljesítmény is hozzá ezért azt a 1,95Ampert keveslem. A fordulata 950/perc körül van. Ezt a 0,5vagy 0,55 huzalt hány amperral terhelhetem? Mekkora kondenzátort rakjak rá? Sajnos a tekercselési vázlata nincs meg.
(#) pumpa válasza pumpa hozzászólására (») Szept 26, 2024 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat a probléma megoldódott!
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 26, 2024 / 2
 
Tessék róla beszámolni!
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 29, 2024 /
 
A megoldás az volt amikor átkötöttem 380-voltra a motort, szépen fázisonként 1,85A vett fel , megkérdeztem a barátomat tudnál e működtetni 380.-voltról azt mondta igen, de ő erre nem is gondolt. Úgy, hogy így adom vissza neki a motort. Érzésem szerint ez eredetileg nem 950 fordulatra volt tekercselve, és még átkötötték 220voltra ezzel is csökkentették a teljesítményét ezért volt a melegedés De sajnos a tekercselési rajzot nem találtam meg. De kaptam egy 220v. rajzot ezt közzé teszem:

220v.jpg
    
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 29, 2024 / 1
 
Köszi a választ, így világos a megoldás. Az IMI motorok ezen nagyságrendje 1400f/p fordulatúak nem ezer alattiak. Nekem legalább is nincs ilyen adatú a háromfázisúak között. A tekercselésen lehetett látni, hogy inkább háromfázisúnak tűnt, mint egynek. Persze lehetett volna koszorú tekercselés de nem ebben a nagyságrendben és horonyszámmal. A motornak is jobb lesz ha az eredetileg hozzáillő feszültséggel működtetik. Ha szükséged lenne az IMI szervízkönyvre azt majd árküldöm, csak szólj.
(#) Ódenka válasza pumpa hozzászólására (») Szept 29, 2024 /
 
Melegedés lehet túlterhelés, nem megfelelő segédfázis kondenzátor miatt. A tekercsfej és a 6 kivezetés egyértelműen 3 fázisra készült motorra vall.
(#) kalmi.kalmi hozzászólása Szept 29, 2024 /
 
Lehet, hogy nem itt kellene kérdeznem...
Debrecenben van valaki aki egy 1300W-os fűnyíró motort meg tudna tekercselni ?
Gondolom leégett a segédfázisa. Lassan forog, a kondi jó !
(#) VIM válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Szept 29, 2024 /
 
Szia! Ha van kedved akkor kideríthet, hogy a tekercsfejben hol melegedett össze valamelyik tekercs a másikkal. A méréssel meg lehet tudni, hogy hol szűnik meg az esetleges értékcsökkenés ha a bandázsolást kibontva és a tekercseket eltávolítod egymástól megszűnik a zárlat. Nálam néhány évvel ezelőtt ezzel a módszerrel javítható volt a motor. Bővebben: Link
(#) kalmi.kalmi válasza VIM hozzászólására (») Szept 29, 2024 /
 
Köszi az ötletet meg fogom nézni ! Addig is hátha lesz valakinek... Az ingyenesben is kértem.
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 29, 2024 / 2
 
IMI motorok szervízkönve INNEN elérhető 4 napig.
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 30, 2024 /
 
Köszönöm szépen sikerült letölteni! Nem tudom ismeritek-e ezt az Androidos alkalmazást ,közzé teszem hátha valakit érdekel, sajnos csak angol, és olasz nyelven a play áruházból lehet letölteni, én most kaptam a linket, amikor időm lesz, majd tanulmányozom.
(#) pumpa hozzászólása Okt 1, 2024 /
 

Információ kérés!

Üdv! Tudna valaki felvilágosítást adni erről a motorról? 24-hornyos , úgy nézem koncentrikus tekercselés Ff:4lábas, 2db. Sf2lábas 2db tekercs, Horony átmérő: 65mm, Horony hossza 91mm. A huzalátmérőkre és a menetszámokra lenne szükségem.
(#) zaza99 hozzászólása Jan 10, 2025 /
 

vasmag szétszedése

Sziasztok!
Hogyan tudom szétszedni ezt a vasmagot?

Esetleg lehet venni ilyen motort?
HOME FKF 42201 elektromos fali ventilátoros fűtőtestben lévő ventilátor.
(#) Hutty válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 10, 2025 / 1
 
A jelölt részen préselve, kalapálva, megfelelően feltámasztva, szétjön. Vigyázva, hogy ne feszüljön, egyformán adagolva a két oldalt. Vissza ugyanígy.

54.jpg
    
(#) erbe válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 10, 2025 / 1
 
Pl. Ez:
Az árán meg jó esetben kapsz 2 db fűtőkészüléket.
Fűtő ventilátor
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2025
(#) uniman válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 12, 2025 /
 
A teljes tengelyt, meg a méreteit nem látom...
De vannak hasonló motorjaim: pl. mókuskerék ventilátoros Stalman ST-360 kerámiabetétes fali hősugárzóból (meg + egy más gyártmány), de az más konstukció. Van hasonló konstukció, de más rögzítéssel.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2025
(#) zaza99 válasza uniman hozzászólására (») Jan 12, 2025 /
 
Köszi, de nem éri meg kicserélni.
(#) uniman válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 14, 2025 / 1
 
Te kérdezted: "Esetleg lehet venni ilyen motort?"
(#) erbe válasza zaza99 hozzászólására (») Jan 14, 2025 /
 
Tényleg nem éri meg cserélni.
Fali fűtő...
(#) palcsika26 hozzászólása Jan 17, 2025 /
 

Aluról rézre

Sziasztok.
Többször volt már itt ilyen kérdés, aluminiumról rézre váltás. Én is jöttem ezzel a problémával, már régebben, forgórész melegedés miatt.
Csak egy gondolatmenet, ha váltunk aluról rézre, a menetszám és a keresztmetszet megtartásával, elvileg még jobbnak is kellene lenni a motornak. Kissebb belső ellenállás, kissebb tekercsveszteség, nagyobb légrésindukció, nagyobb motorerő, kissebb melegedés.
Viszont a nagyobb légrésindukció miatt megnő a forgórészben indukált teljesítmény ami melegedéshez vezet. Túlmelegedhet a forgórész. Elvileg le kellene csökkenteni a rézhuzal keresztmetszetét annyira, hogy az alu ellenállásával megegyező legyen.
Viszont kissebb vastestü, forgórészü motor alapból vastagabb rézzel tekerve melegedés nélkül működik.
Vagy menetszámon is változtatni kellene? Keresztmetszet csökkentés, plusz menetszámnövelés, hogy ne gerjesszük túl a vasmagot, forgórészt.
Mi erről a véleményetek? Vagy ne agyaljak ilyeneken?
(#) palcsika26 válasza palcsika26 hozzászólására (») Jan 17, 2025 /
 
Csak azért jövök megint ezzel, mert már nem merem megcsinálni!
Nincs 2 mm a rövidrezáró gyűrü. Az a forgórész szét fog pukkanni.
Amugy a vasmag el volt csúszva a házban

IMG_0185.HEIC
    
(#) Enduros hozzászólása 10:09 /
 

HZF 71b-4 370W áttekercselése OZF 71b-4K 250W típusra

Tisztelt Fórumtársak!

Az IMI 20-as katalógust tanulmányozva olyan kérdés merült fel bennem, mint tekercselés tudománya után érdeklődő, hogy például a HZF 71b-4 370W három fázisú motor állórésze áttekercselhető-e minden további nélkül a katalógusban adott OZF 71b-4K 250W egyfázisú üzemi kondenzátoros motorra?

A modelleket összehasonlítva építési nagyságra is egyezőséget mutatnak, illetve a forgórész adataik is egyeznek, valamint az állórész horonyszám, a forgórész horonyszám, a légrés és lemezcsomaghossz adataik is egyeznek.

Viszont azért kérdezem, mert ugye a villamos gépek áttekercselésekor a gerjesztést és így emiatt a fluxust változatlan értéken kell tartani.
A gerjesztés a tekercs menetszámának és a benne folyó áramnak a szorzata. Viszont még nem teljesen világos, hogy számoljuk a gerjesztést az egyfázisú modellben, és mennyire lesznek közel a gerjesztés értékei egymáshoz a két modellben?

Részletezve a modellek adatait is összegyűjtöttem:

Típus: HZF71b-4 (380/220 V, 3x380 V)
Tengelyteljesítmény: 370W
Áramfelvétel: 1,1/1,9 1,0 A

Főfázis:
Tekercsrendszer: kétréteges koszorú,
Kapcsolás jele: csillag/delta, csillag,
Tekercsek száma 12,
Tekercslábak száma: 2,
Lépés: 1-6,
Menetszám: 85,
Huzal: 1 x 0.48 mm,
Anyag: Cu-E,
Huzalhossz: 620 m
Ellenállás 20C-on: 20 Ohm
Huzalsúly: 1 kg

Horonyszám állórész: 24
Horonyszám forgórész: 18
Légrés: 0.25 mm
Lemezcsomaghossz: 50 mm

Típus: OZF71b-4K (220 V)
Tengelyteljesítmény: 250W
Áramfelvétel: 1,8 A

Főfázis:
Tekercsrendszer: kétréteges koszorú,
Kapcsolás: soros,
Tekercsek száma 4,
Tekercslábak száma: 3,
Lépés: 1-6,
Menetszám: 60,
Huzal: 1 x 0.55 mm,
Anyag: Cu-E,
Huzalhossz: 201 m
Ellenállás 20C-on: 14,9 Ohm
Huzalsúly: 0,43 kg

Segédfázis:
Tekercsrendszer: kétréteges koszorú,
Kapcsolás: soros,
Tekercsek száma 4,
Kapcs. jel száma: 3,
Lépés: 1-6,
Menetszám: 71,
Huzal: 1 x 0.5 mm,
Anyag: Cu-E,
Huzalhossz: 238 m,
Ellenállás 20C-on: 21 Ohm
Huzalsúly: 0,42 kg

Horonyszám állórész: 24
Horonyszám forgórész: 18
Légrés: 0.25 mm
Lemezcsomaghossz: 50 mm

A választ előre is nagyon szépen köszönöm!
(#) granpa válasza Enduros hozzászólására (») 11:04 / 1
 
Az adatokból kövezően áttekercselhető. A nagyobb áram a kevesebb menetszámmal ~azonos gerjesztést ad.
(#) Enduros válasza granpa hozzászólására (») 14:48 /
 
Azt szeretném kérdezni, hogy jól számolom-e megközelítőleg, hogy ha az adott OZF 71b-4K 250W egyfázisú üzemi kondenzátoros motornál az I áramfelvétel 1,8A, és a katalógus alapján a főfázistekercs ellenállása 20C-on Rf=14,9Ohm, a segédfázistekercs ellenállása 20C-on Rs=21 Ohm, akkor az elrendezésük alapján a főfázistekercsen átfolyó áram: If=I*(RfxRs)/Rf=1,0529A, a segédfázistekercsen átfolyó áram: Is=I*(RfxRs)/Rs=0,7471A lenne.
Így akkor hogy a főfázistekercs menetszáma Nf=60, a főfázistekercsen a gerjesztés úgy alakulna, hogy If*Nf=1,0529A*60=63,174, valamint a segédfázistekercs menetszáma Ns=71, így Is*Ns=0,7471A*71=53,044.
Így összességében a főfázistekercsen és a segédfázistekercsen az össz gerjesztés a kettő összege szerintem, ami 116,2181, azért mivel üzemi kondenzátoros a segédfázis is és így folyamatos üzemben van.

A HZF71b-4 háromfázisú típusnál, 3x220V kapcsolásnál az I áramfelvétel 1,9A,
akkor 1 főfázistekercsen átfolyó áram az I áramfelvétel 1/3-a: If=I/3=0,6333A.
Így akkor 1 főfázistekercs menetszáma mivel Nf=85, a főfázistekercsen a gerjesztés úgy alakulna, hogy If*Nf=0,6333A*85=53,83.
Így összességében a 3 főfázistekercsen az össz gerjesztés: 3*53,83=161,49.
Következő: »»   18 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem