Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, nagyon köszi! Rendeltem belőle egy marékkal (10db-os kiszerelésben árulják).
Meglátjuk, mire lesz elég, először kipróbálom valami egyszerű áramkörrel egy kísérleti panelen. ![]()
Ha onnan rendelted lehet nem kapod meg...
https://hup.hu/comment_permalink/3139489?destination=/node/183710%3...MV70l4
Azon gondolkozom, hogy a fényképek és állításod szerint három alkatrész van benne:
- egy kondenzátor, - egy tolóellenállás - egy félvezető. Azt nem tudjuk, hogy a nem működés milyen tünetekkel jár: - motor nem pörög - motor pörög mint a fene Mérések alapján: - a félvezető egyik irányban vezet. - például a tolóellenállás mit csinál? SCHCD2S02P panel alkatrész kérdésSziasztok!Kazán paneljén elszállt a csatolt képen éppen látható tranzisztor(?) Tisztítás után a felirata ugyanaz, mint amit fölötte pirossal bekarikáztam. Mi lehet ez? Új panelt rendedltem közben. Úgy tűnik típushiba, mert más is említette már ugyanazt a hibát, amit produkál ilyenkor a kazán, csak neki 4 év után, nálam 11 év után szállt el.
Szia!
Alatta van egy kondi, ami eléggé szegényesen van forrasztva. Feltölteném egy kis ónnal.
Nem onnan rendeltem, hanem direktben Aliról. Köszi!
Szia!
A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál. Teljesen behúzva már gömbvillámokat ereget, és puffog. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy másik tök ugyanilyen fúróm is, úgyhogy lehetőségem volt némi "differenciál diagnózisra". Ilyen esetben az ember nulladik gondolata, hogy az állórész, vagy a forgórész a hibás (pl. menetzárlat), és az esetek 99%-ában igaza is van, de a jó fúró kapcsolójával a szikrázás megszűnik, azzal minden olyan, amilyennek lennie kell, tehát a kapcsoló a probléma. A fellelt alkatrészek alapján a kapcsoló egy klasszikus fázishasításos teljesítményszabályozó, azzal a furcsasággal, hogy diakot azt nem találtam benne. Ami vagy azért van, mert a hiltis mérnökurak kispórolták belőle, vagy azért, mert a misztikus háromlábú félvezető komponens nem "csak" egy triak, hanem bele van építve a diak is. Utóbbi esetben ez egy olyan komponens, amit az angol quadrac-nak hív (magyarul pedig önjelölt Kazinczy módjára kvadraknak neveztünk el). Ezen volt itt némi elmélkedés, hogy hogy is működik, kell -e, vagy nem kell, stb. Gondolom olvastad. "- például a tolóellenállás mit csinál?": minden valószínűség szerint azt, ami a dolga egy ilyen áramkörben: azt szabályozza, hogy a kondi milyen gyorsan töltődjön fel. Amikor utóbbi eléri a diak nyitófelszültségét, ráengedi a töltést a triak kapujára, ami bekapcsol. Ha a kapcsolót elengeded, az áramkör nyílt, ha tökig behúzod, akkor a tolóellenállás rövidre van zárva, a kettő között meg szabályozod vele, hogy az AC hullámforma mekkora részét vágja le, ezáltal befolyásolva a fúró fordulatszámát, miegymást. Most fejből meg nem mondom neked, hogy mekkora ellenállást mértem rajta, de a potival nincs gond. Üdv.
Igen, sajna az egész panel ilyen gyér minőségű.
Jobb híjján erre gondoltam én is, mert nem igazán van találat rá. De vajon?
Idézet: Ez szénkefe kopásra -forgórész zárlatra utal ne az elektronikát hibáztasd . Csiszold át a kommutátort (tuti hogy kráteres) és kapard ki a kommutátorok közti hézagokat , majd cseréld ki a szénkeféket . „A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál.”
Köszi a tippet, de ezeken az alapműveleteken már rég túl vagyok, ez volt az első, amit megcsináltam (ahogy szoktam). A kommutátort fényesre csiszoltam, a szeletek közötti retket egy fogászati szondával kikapirgáltam, lemértem az egymás melletti szeletek közötti ellenállást, ahogy az egymással szemközti szeletek közötti ellenállást is, ezekkel minden okés. Lemértem azt is, hogy nincs -e rövidzár valahol, az sincs. Ugyanezt elvégeztem az állórészre is, mértem a két tekercsen ellenállást, induktivitást, rövidzárat, minden fasza. Menetzárlat ezektől még akár lehetne is, DE!
Ezután jött az, hogy kicseréltem a kapcsolót a működő fúróéra, és csodák csodája, azzal nem szikrázik, ha visszaszerelem a saját kapcsolóját, azzal meg szikrázik. És mivel egyelemű minta nem minta, ezért ugyanezt megcsináltam még kétszer, ugyanezzel az eredménnyel (közben nagyító alatt végignéztem a nyomorult kapcsolót, hogy nincs -e valami kontakt elfeketedve, a réz alkatrészeken lévő korróziót lepucoltam, az egészet megdolgoztam kontakt spray-el). Tehát, valahol a kapcsoló környékén van a probléma. A kondit is lemértem LCR mérő műszerrel, az rendben van, ahogy a potméter is. Tehát így jutottunk el oda, hogy vélhetően a misztikus "35-285-4 H8" kódnévre hallgató háromlábú félvezető alkatrész lehet a hibás.
Talán ha mozdítható akkor kefetartó állítást kéne még megpróbálni . Előfordulhat hogy a szabályzó valamiért "fázistolást" idéz elő ezért megváltozik az állórész forgórész "virtuális" helyzete . A szikrázós elektronikát próbáltad a másik gépben ?
A hozzászólás módosítva: Sze, 16:47
A kefetartót nem lehet állítgatni, ilyen kis fogas műanyag rögzítő biszbaszok tartják helyben. Kiszedni is úgy lehet, hogy óvatosan négy kézzel meglazítod őket, hogy le ne törjön, aztán ki lehet húzni a helyéről. Úgy általában a Hilti cuccok olyanok, hogy minden csak a saját helyére fér be elég passzosan, ami nem hagy túl sok teret a kreatívkodásnak.
Nem, a rossz kapcsolót nem szereltem át a jó gépbe. Megelégedtem azzal bizonyítéknak, hogy rossz gép a jó kapcsolótól működik. Most, hogy így megrendeltem hozzá az alkatrészeket, már inkább nem rakom össze, hogy kipróbáljam, hogy a jó gép is szikrázik -e tőle. Kivárom, míg megjönnek az alkatrészek, amiket rendeltem, aztán építek egy kézműves kapcsolót hozzá. Mármint a kapcsoló elektronikája lesz csak kézműves... remélem. Igényel majd némi kísérletezést, de azt nem bánom, legalább tanulságos lesz.
Szia! Légyszíves nézd már meg, hogy a kód 47B vagy 478. Te közelebb vagy hozzá,én még felnagyítva sem vagyok biztos benne hogy melyik. Ennyit tegyél már meg a siker érdekében! Köszi!
Én már nehezen tudom követni, dehát van neki egy jól működő példánya, meg egy nem jól működő példánya. Ha venne egy harmadikat is, akkor már lehetne kétharmaddal igazságot tenni. Csak cserélgetni kell az összes alkatrészt egymás között.
![]() Vagy megmérné mindkettőt. Vagy spéci alkatrész, beépített plusz alkatrésszel. De nem értek hozzá, és végtelen időm sincsen találgatni (bár nagyon jól szórakozom)...
Amúgy meghát, csak a tokja nem pont olyan.
Ha csak ez lenne a gond, egy homlokcsípő fogóval lehet rajta segíteni. Tapasztalatból mondom...
Igen, amúgy ez a gyanúm. csak hát úgy nehéz bármit biztosra állítani, hogy nem tudni, hogy pontosan mi az alkatrész. De minden körülmény arra utal, hogy triak. Mindegy is, most egyelőre ad acta tettem az ügyet addig, amíg megjönnek a komponensek, amiket rendeltem.
@Gafly úr, ha nem értesz hozzá, és időd sincs találgatni, Te inkább ne segíts, eddig sem tetted. Szerencsére vannak itt konstruktívabb olvtársak, akik értenek hozzá, és szeretnének is segíteni (nagyjából ez az esszenciája ennek a fórumnak, jelen topic-nak meg különösen. Annak örülök, hogy jól szórakozol más kínján, erős jellemre vall. Üdv.
Elvileg tokozásra is lehet keresni alkatrészt...
TO-202 triac... Mondjuk az igaz Quadrac -ra tizedannyit sem talál... ![]() A hozzászólás módosítva: Csü, 15:03
Így tudsz érdemben intézkedni.
A hozzászólás módosítva: Csü, 15:12
Igen, és gyakorlatilag is. Már megtörtént, rendeltem 10 darabot, ilyet.
Meg egy marék ilyet (68nF, 63V). Diak az van itthon többféle is, ahogy poti is. Úgyhogy ha ezek megjönnek, minden adott a kézműves szabályozó megépítéséhez. Gondoltam rá, hogy rendelek quadrac-ot is kísérletezni vele, de úgy tűnik azt kevésbé triviális beszerezni. Lehet még rá úgy keresni, hogy "self triggering triac", vagy "internally triggered triac", de úgy sem lesz sok ajánlat...
Érdekes jelenség, régen is létezett,hogy szikrázik a forgórész, és körbe is viszi a szikrákat.
Nekem meg az érdekes a történetben, hogy szabályoz IS, meg szikrázik IS... Szóval ha a kefe rövid, akkor szikrával pótolja ki az induktív terhelés, de hogy játszik bele a vezérlés, ami nincs is, meg van is? Mert egy triak általában két állapotú.Múködik, vagy nem.A NEM az érdekesebb, mert itt is két állapot lehet: Szakadt, vagy rövidzár.Egyik esetben SINCS vezérlés.Ha rövidzárban van, akkor csak "teljes GÁZ" van. A 63V-s kondenzátort se tennék bele ezek után, csakis minimum 400 V-ost. Szóval most már ott tartok, hogy kezdek izgulni, mi is a hiba tulajdonképpen. Mert ha rájövünk, a javítás csak egy laza szösszenet lesz... Boy
Végig olvastam a leirásod,hozzászólásokat.Ennél a gépnél az állórész tud szivatni,az agyik oldalon keresztbe van kivezetve a tekercs az szokott zárlatos lenni,egy kicsit megmozdítva bejön a zárlat,meg persze feszültség alatt áthúz.
A kapcsoló ( elektronika) nem csinál ilyen hibát. Elég rossz megoldás még ennél a gépnél hogy a zavarszűrő kondi egyből rá van kötve a bejövő 220v os vezetékre,nincs kapcsolva mint más gépeknél. Az irányváltó is a kefehíd tetejébe van beépítve két pici golyóval, érintkezőnek pedig az állórész kivezetéseit használja. Jó játékot hozzá.Rossz kapcsolót találtam csak hozzá az nem csinál semmit nem tudom érintkező bajos vagy valami más. A hozzászólás módosítva: Csü, 22:19
Idézet: „Mert egy triak általában két állapotú.Múködik, vagy nem.” Innen olvass elő pár hozzászólást. A hozzászólás módosítva: Pé, 7:30
Ez már klasszikus:
- Ihletet adó tehéntartók? ![]() - Múzsák. ![]() A hozzászólás módosítva: Pé, 13:14
Mit tagadjam, nekem a TIC226-os régi vágású triakok közül még egy sem marad techalott.
És félig működő.Vagy elfüstöl, ledobja a burkolatát, akkor megszakad.De akkor teljesen. Olyan még nem volt, hogy egyik irányban jó, a másikban meg nem. Most már tényleg izgulok, hogy mi is lesz ezzel a gömbvillámos fúróval! |
Bejelentkezés
Hirdetés |