Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! Annyira nem ismerem a Skoda motorokat felépítésileg de szerintem a tűzfal felől a motorblokkon van felfogatva. Ha fűthető akkor vezeték is csatlakozik a szelephez. Nekem a Seaton (60 ezer kilóméterenként kellene cserélni de nálam) 260 ezernél lett kicserélve fagyásból eredő csődugulás miatt. Bővebben: Link Ami a légszűrőtől megy lefelé vastag cső (kb. 2.5cm átmérőjű) az abba csatlakozik.
Helló!
A probléma továbbra is fennáll. Közben az egyik cimborám elvitte kölcsön mászkálósnak, mert kidöglött alóla mind a 3 Opelje ![]() Egyelőre élünk a problémával. A beázást nem zárom ki. Ennyi idősen már simán lehetnek bajok a modulok szigetelésével is. Ha esetleg nem óhajtja megvenni a cimborám és visszakapom a táltost akkor lehet megkereslek egy fojtószelep keresztcsere próbára. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2025
Szia,
Az ajánlatom továbbra is áll, keress meg majd p.ü. Neten olvastam, hogy már jártak pórul utángyártott fojtószeleppel. A beázás vélelmezése az én általam felvetett problémámra vonatkozott.
Szia! Visszalapozgattam a témával kapcsolatban de nem jöttem rá, hogy milyen probléma áll még fenn az AKL-s kocsinál? Ha a fojtószeleppel lenne a probléma ami nálam is hasonló tüneteket produkált mielőtt le lett cserélve, annak motorjának a hibájáról a képeket fel is raktam. A leállások menet közben szinte minden alkalommal a tengelykapcsoló kinyomásakor következett be amikor a fojtószelepnek alapjáratra kellett volna szabályozni de ezt nem tudta a motorjának hibája miatt. Annyira elvolt kopva a szénkefe és a kommutátor, hogy bizonytalan volt a forgása és nem tudta a pillangószelepet a megfelelő helyzetben tartani az alapjárathoz. Erre hibára csak annyit lehet átmeneti megoldásként tenni, hogy a bowden köpenyén van egy váll rész és azt kell az alapálláshoz képest hátrább beakasztani a villába. Ez azzal jár, hogy az alapjárat mindig magasabb lesz de a motor nem fog leállni, mert a pillangó szelep nem tud levágódni nullára és a motorja szinte ki lesz iktatva az alapjárati fordulat szabályzásból.
Most látom, hogy ezeket a képeket már mutattam Neked.
Szia! Eredetit már nem gyártanak, kizártnak tartom. Mindent kiszerveztek a gyártók,még egy ilyen összetettebb alkatrész darabjait is más-más fogja gyártani pl. a motorját vagy az ellenálláspályáját vagy a házat stb. Ez pl. nem egy "rossz" darab és az ára sem rossz de kapható száz körüli áron is. Az a kérdés, hogy hány kilómétert lehet vele megtenni zavarmentesen és azt visszaosztva meg az eltelt időt, lehet dönteni a megfelelő darab kiválasztásáról.
Hűtőventilátor vezérlőSziasztok! Egy kis megerősítésre vagy útbaigazításra kérném fel az autóvillamosságban járatosakat. A kocsi VAG csoportbéli Seat Leon 1.4 16V (manuális klímával). A hűtő ventilátorok közül csak a kisebb kapcsol be de az teljes fordulaton. Nem tudom, hogy mióta nem megy a nagyobb ventilátor de ez most derült ki a klíma kuplung cseréjét követően, hogy csak az egyik ventilátor megy. Azt jól gondolom e, hogy a vezérlő-ben a két relé az külön-külön kapcsolja a ventilátorokat amiket a hűtőbe csavart kettős hőfokkapcsoló kapcsol. Azt akarom kideríteni, hogy miért nem működik a nagy ventilátor. A motorját kipróbáltam és az rendben működik ha 12 volttal megtáplálom. Ezek szerint ha a nagy ventilátor motorja jó (de csatlakoztatva nem kapcsolódik) ennek ellenére csak a kisebbik működik akkor feltételezhetően a vezérlő nagyobbik ventilátorához tartozó relé lehet hibás? A csatlakozások, biztosítékok, vezetékek rendben vannak. Holnap azt tervezem, hogy a hőfokkapcsolóról megpróbálom lehúzni a csatlakozót és azon keresztül direktbe megtáplálom a két sebességet és akkor kiderül, hogy a relének van e baja. Állítólag be szokott égni az érintkezője. A kapcsoló és a csatlakozója nagyon rossz helyen van, nehezen hozzáférhető úgy, hogy ki lehessen oldani a reteszt.![]() Minden segítséget előre is köszönök!
Ma folytattam a "hibakeresést". Sikerült levennem a radiátorban lévő kettős hőfokkapcsolóról a csatlakozót és próbáltam szimulálni a hőmérsékletek által működtetett kapcsolókat egy átkötéssel a stekkerben. Csak a magas fordulatot lehetett az átkötéssel szimulálni az alacsonyat nem. Ez kizárja a hőfokkapcsoló hibát de azt még nem tudom, hogy a vezérlő az hogyan vagy mikor engedélyezi az alacsony fordulatot. A "klímavezérlő" vagy másképpen hűtőventilátor vezérlő a benne lévő két relé az kapcsolja a hozzájuk rendelt motorokat. Ez most azért érdekes a számomra, mert amint említettem eddig csak az egyik a kisebbik ventilátor ment de az is nagy fordulaton. A motor még a hiba keresése óta nem volt beindítva, hogy legalább felmelegedve "szóra lehessen bírni" a vezérlőt, hogy mikor hajlandó kapcsolni a ventilátorokat DE több ezzel a vezérlővel kapcsolatos videó azt mutatja, hogy normál esetben a hőfokkapcsolóban kieszközölt rövid zárral kapcsolni kellene tudni mindkét sebességet. Még az van hátra, hogy próbaúton felmelegíteni a motort, hogy akkor hogyan viselkedik és figyelni a ventilátorokat. Az is bemutatásra került a videókban, hogy ha bekapcsolják a klímát akkor azonnal indul a két ventilátor alacsony fordulaton ... hát majd meglátom.
Addig is ha volna valakinek ezzel kapcsolatosan tapasztalata vagy építő jellegű észrevétele azt szívesen fogadnám, hogy kiderüljön a vezérlőről, hogy jó vagy nem. ![]() Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2025
Most az van, hogy akkor megválaszolgatok magamnak de legalább megoldódott a rejtély. Az az aprócska nem feltűnő ventilátor csatlakozó maradéktalan (3-4 mm) összedugása okozhatta az alacsony fordulat nem működését. A működése a következő lenne. Van egy kisebb és egy nagyobb ventilátor a hűtő mögött elhelyezve. A kisebb ventilátor és a nagy hűtő között ott van a klíma hűtője amit a kis ventilátor hivatott hűteni ha a hőmérséklet eléri a nagy hűtőben az üzemi cca. 90°C-t. A motor nagy hűtőjébe csavart kettős hőfokkapcsoló fogja kiadni a parancsot a hűtőventilátor vezérlőnek, hogy az mikor kapcsolja a kettő ventilátort alacsony ill. magas fordulatra. Az alacsony fordulat akkor aktiválódik amikor a hűtővíz eléri a 97°C-t, ekkor bekapcsol a nagy ventilátor alacsony fordulaton és egészen addig hűt amíg le nem megy a hőmérséklet 87°C-ra, ekkor leáll. Ha a klíma kompresszor bekapcsol azaz meghúz a mágnes kuplungja akkor automatikusan elindul a kis ventilátor de a nagy is csatlakozik hozzá és ekkor mindkettő még alacsony fordulaton forog. Ha a víz hőmérséklete felszökne 102°C-ra akkor mindkét ventilátor maximális aza magas fordulatra vált és ez a folyamat 97°C-ig tart amikor is lekapcsol alacsonyra mindkettő ill. ha a klíma közben kikapcsolásra kerül akkor csak a nagy ventilátor fog tovább hűtést végezni. Azt nem tudom, hogy a kis ventilátornak mennyi az után hűtési ideje, mert, hogy van neki valamennyi amit a vezérlő majd tudni fog.
A hűtővezérlő száma és annak utolsó betűjele az rendkívül fontos, hogy azonos legyen ha cserére kerülne sor. A nálam lévő vezérlő száma: 1J0 919 506 K Ez a vezérlő figyeli ill. kapcsolja a hűtővíz termosztátnál lévő motorhőfok érzékelő (ECT) értékét, kapcsolja a klíma kuplung mágnesét és ellenőrzi (feltétele az előírt értékű nyomás megléte) a klíma rendszerében a nyomást és a ventilátor motorok áramköri kapcsolódását. A hűtő vezérlő működését le lehet ellenőrizni viszonylag egyszerűen ha lehúzzuk a hűtőben lévő hőfokkapcsolóról a hármas stekkert és abban a Piros szál a direkt 12V. A magas fordulat az a Piros-Sárga szálon egy rövidzárral a Pirosról azonnal maximális fordulatra kapcsolnak a ventilátorok HA a motorok és a relék jók. Az alacsony sebességhez gyújtást kell kapcsolni (nem indítani) és a Pirosról a Piros-Fehérre kell a rövidzár, hogy az alacsony fordulat is kipróbálható legyen. A többi, hűtőrendszerrel kapcsolatos meghibásodásokról nem írok amik ezen a vezérlőn kívül esnek. Gondolok itt a termosztát, klíma nyomáshiány, klíma tengelykapcsoló (kuplung) és a hőfokkapcsoló.
Szia
Szerintem nem teljesen úgy működik a rendszer, mint ahogy te írod. Tudomásom szerint a két ventilátor egyszerre megy, akár kicsi a fordulat, akár a nyagyobbik fordulaton. A klíma és a vízhűtő egymás mögött helyezkednek el, elöl van a klíma. Kb egyforma méretűek. Azért kapcsol be együtt a két venti, hogy a hűtők teljes felületén átszívja a levegőt, jobb legyen a hatásfok.
Szia! Hát ennyire figyeltem meg jól.
Igazad van, hogy a klíma hűtő az elöl van és a mérete is megegyezik a vízhűtőével. Ezt viszont amit a ventilátorok működéséről írsz azt vártam, hogy valaki mondjon valami útbaigazítót, hogy mi a helyes sorrend vagy együttműködés. Azt nem tudtam megvárni, hogy a hűtővíz annyira felmelegedjen, hogy a ventilátorok bekapcsoljanak. A Leonban a hőfokkapcsoló értékei 95/84°C az alacsony fordulathoz tartozó limitek a magashoz pedig 102/91°C. Annyit tudtam kipróbálni, hogy ha bekapcsoltam üzem meleg motornál a klímát akkor azonnal bekapcsoltak a ventilátorok alacsony fordulattal és ha kinyomtam akkor leálltak (a vízhőfok a műszerfali órán 90°C-n állt). Köszönöm a helyreigazítást!
Arra esetleg volna valami magyarázat, hogy miért kisebb az egyik ventilátor?
Pontosan nem tudom, hogy miért nem egyforma a méretük, de én arra gondolok, hogy így nagyobb felületet fed le, mint két egyforma méretű. VW csoportnál G4 től fölfele, amiben 2 ventilátor van, ott mindegyikben így van.
Az, hogy a klímát hideg, vagy meleg motornál kapcsolod be, az mindegy, a 2 ventilátornak együtt kell menni. SKODA OCTAVIA 1 AEE 1.6Sziasztok, tavaly már volt ilyesmi problémám az autóval, akkor hidegen és melegen is csinálta de most csak üzem meleg motornál megtorpan a motor, berakom üresbe és le is állt menet közben, gyújtás le és utána egyből be is indul.Tavaly előtt és tavaly már lett cserélve: Gyertyák, AC pumpa, üzemanyag szűrő, trafó + kábel, rotor, fojtószelep, és az akkori rángatós leállos nem indulásos promblémát végül a Hall jeladó cseréje oldotta meg. Most tanácstalan vagyok, kb 10éve csinált ilyesmit akkor lambdaszonda volt a ludas, most annyit tudtam csinálni hogy széthúztam a lambdaszonda csatiját mentem vele kb 30kmt és nem produkálta a hiba jelenséget. Voltam szerelőnél lambdaszondát dobta csak hibára de azt azért mert ugye széthúztam Kérdésem hogy jól sejtem a hibát hogy a lambdaszonda lehet most a hibás? Csinálhat ilyen jelenséget? Köszi a segítséget
Szia! Ha nincs hibakód akkor a vákuumos csőcsatlakozásokat kell átvizsgálni, hogy valahol nincs e véletlenül kirepedve. A repedés sok esetben nem a látható felületeken szokott lenni hanem alul, ezért érdemes tükröt használni a vizsgálódáshoz. A hiba amit leírsz az a fojtószelep hibára enged következtetni, mert a rángatás és tengelykapcsoló oldáskor a motor leállás azaz a pillangószelep tányérja nem tud alapjáratra szabályozni ezzel hozható kapcsolatba. A motor felmelegedésével a vákuumcsövek és a rajtuk lévő esetleges repedések kitágulnak és fals levegőt szívhat be és ez kihat a (az alapjáratra) szabályzásra.
Nekem erre volt hibakód.
![]() Szakszervizben kihozták a "porszívónak/tangóharmonikának becézett" diagnosztikai készüléket. Nemsokára raktárból hozták kis zacskóban a repedt műanyag csövet, hogy "megvan a mocsok". ![]() Egy óra műszeres diagnosztika volt számlázva, meg a műanyag cső (valami kétezer magasságában volt). Nem cserélték ki a fél motort próbából.
Köszi a tippeket, megnéztem a vákumcsövet az rendben van, fojtószelepet nem dobta ki hibára és remélem nem az a baj mert azt is tavaly cseréltük.
Annyitörtént hogy amióta széthúztam a lambdaszondát mentem 160-170kmt és tünetmentes az autó
Vinném én szakszervizbe de ami nálunk van nem ér semmit... Elfeljtik visszarakni a környezetvédelmi tálcát és utána letagadják hogy nem ők voltak meg ilyesmik...
A motorhőfok érzékelő az rendben van, jól adja a hidegindítási dúsításhoz az értéket? Nem túl alacsony olyankor a fordulat de beindul a motor? A fogyasztás az optimális értéken van? A szonda az a 10 év alatt hány kilómétert szolgált és az alvázszámhoz valót sikerült e bele venni vagy széles sávút?
Tökéletesen indul, nem szenvedősen, kulcs elfordít és már indul is. 1200 körül mozog indítás után hidegena fordulat, mikor bemelegszik 800-900 és az fix.
Fogyasztás kint 6 városban 8.5-9.5 Olyan 60-70ezerkm Hát ez az hogy ha jól emlékszem valamilyen univerzális lett bele rakava és szenvedős volt mire jó lett 3.szondával lett akkor csak jó
Ha univerzálisat sikerült bele tenni akkor az lehet, hogy mostanra elhasználódott. Mostanság 20eFt körül adnak egy utángyártottat (Bosch-t) de arra is az van megadva, hogy 160-ekm után cserélni kell. A gyári száma 06A 906 265M . Most nézem, hogy ehhez nem is kell alvázszám, mert csak ez a szám tartozik az AEE motorkódhoz, a BFQ BCA AVU AXP-hez kell. A Ridex-et keresik gyakrabban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |








