Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   347 / 347
(#) jani1987 válasza VIM hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
A Firefox blokkolta ezt az oldalt, mert megpróbálhatja veszélyes tevékenységre rávenni, például szoftverek telepítésére vagy személyes információk – például jelszavak és hitelkártya adatok – felfedésére.
(#) tki válasza jani1987 hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Fals pozitív lehet vagy helyi probléma, mert a virustotal.com-on egyetlen jelzés sincs - itt érdemes a kétséges oldalakat vagy programokat megvizsgáltatni -, az összes víruskeresőn átment:
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2025
(#) szs válasza tki hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Azt volna jó meg megtudni, hogy az állítólag hivatalos oldal (memoscan.cn) miert is nem jön be (például Janosnak sem, de én is megpróbáltam, -nekem sem).
Pedighát állítják: ott lehet frissülni...

Lehet, hogy csak európából nem?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2025
(#) jani1987 válasza szs hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Mert van bárkinek vpn átjárója?
(#) ftirius hozzászólása Okt 22, 2025 /
 

Üzemanyag szivattyú hiba

Sziasztok!
Adódott egy olyan probléma, hogy az autó egyszer csak menet közben megállt, és azóta nem indul. Illetve féktisztító befújásra indul, úgyhogy üzemanyag ellátási hiba volt gyanús.
Audi A6 1999 2.5 diesel. Motorkódot nem tudok.
Üzemanyag pumpa biztosítékok és a relé az jó.
A tankban lévő üzemanyag szivattyú a gyújtást ráadva nem indul el. Ha jól mértem, akkor nem is kapja meg a 12V-ját.
A kérdésem, hogy mi lehet a probléma?
Valami szenzorhiba, vagy mibármi vajon?
(#) zolika60 válasza ftirius hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Adjál neki feszültséget, hogy akkor megy-e a szivattyú. Ha igen a szivattyú és a relé között folytonos-e a vezeték? Ha jól sejtem a relét a motorvezérlő kapcsolja.
(#) ftirius válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Adtam neki, úgy megy a szivattyú. A vezetékeket még megnézem.
(#) jani1987 válasza ftirius hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Nincs valakinek diagja a közeledben? Nekem csak U581 van. A laptopos próba szoftverekkel meg küzdök.
(#) ftirius válasza jani1987 hozzászólására (») Okt 25, 2025 /
 
Utána kell nézzek.
(#) bbb hozzászólása Nov 2, 2025 /
 

Ford SMAX 2 - TPMS

Sziasztok!

Ford SMAX 2 TPMS szenzor feltanításában kérek segítséget. Barátomnak a gyári szenzoraiban lemerült az elem, így vett helyettük másikat. A szenzorokon lévő feliratok közül csak egy C5DC... kezdetű 8 karakterből álló hexadecimális szám változik, a többi megegyezik. 433MHz-esek a szenzorok, direkt ehhez a típushoz.
Előre bocsátom, hogy még nincs az a TPMS betanító kütyünk, amivel csak odamész a kerékhez, mikor TPMS tanuló módban van a jószág és gombnyomásra tanulgatja az autó. Csakhogy van regisztrált forscan programunk (nem egy ökör ára), amivel lehet programozni az autó paramétereit. Annak rendje és módja szerint meg is próbáltam beírni a számokat, de persze az autó nem ismeri fel a szenzorokat, a nyomás értékeket nem írja ki. Igen, a lépéseket követtem, tehát IPC-ben kikapcsoltam a TPMS kijelzést, majd a BCM-ben kikapcsoltam a TPMS modult, ezután beírtam az értékeket és visszakapcsoltam a modult és a kijelzést is.
Élt bennem a kisördög, ezért SDR-rel megnéztem, hogy mégis ezek a szenzorok élnek-e (merthogy az SDR-rel a régieket nem lehetett megtalálni, azok tényleg döglöttek voltak, csak sajnos a levágott darabokat nem tartotta meg a barátom). Annak rendje ér módja szerint mind a négy szenzor jelét el is kapja az rtl433 program, dekódolni is tudja, látom a hőmérséklet és keréknyomás értékeket tőlük. Csakhogy az ID mezőben egy 10 karakter hosszú decimális szám található, nem pedig 8 karakter hosszú hexadecimális. Ez se gond - bár az rtl433-at nem sikerült rávenni, hogy a számot hexa formában mutassa, átkonvertálni nem tart semeddig. És itt jött a meglepi! A szenzorra ráírt azonosító és a rádióval vett azonosító között semmi összefüggést nem sikerült találni...
Most úgy hagytam ott az autót, hogy a rádióval vett azonosítókat írtam be a forscan programmal, de a kijelzőn a keréknyomás menüben az értékek továbbra se voltak láthatóak, csak --.-- szerepel helyettük.

Aki csinált már ilyet, elmondaná nekem, hogy mit csinálunk rosszul, vagy megnyugtatna, hogy ez ilyen, kell neki pár km autókázás mire megjelenik az érték?

A szenzorra "GM-Aftermarket"-ként hivatkozik az rtl433, a -R 275 kapcsolóval csak ezeket szűri ki és mind a négynek szuper jele van, betonfalon keresztül is tudtam venni őket, nem csak a kerék mellett állva. A rájuk írt modellszám: AG6SP4-F (FCCID: MRXAG6SP4), a rádióval kilesett ID-ből az első hat karaktert a 433MHz felirat alatt megtaláltam rajtuk, de máshol a rádióval vett ID-hez hasonló sincs.
(#) enree válasza Bakman hozzászólására (») Nov 3, 2025 / 3
 
Régi dolog már, csak, hogy mindenki okuljon belőle; a volkswagenben tönkre tud menni a gyújtótrafó úgy, hogy csak egy kicsit megy tönkre... eszem megáll, szóval nem szakadt, hibát nem dob rá, de nem is jó, és minden elmászik. Végső kétségbeesésemben kicseréltem mind a 4 trafót, előkerült kb 20 ló, ami nem tudom eddig merre járt, kisimult a motor járása és minden helyrejött.
Következő: »»   347 / 347
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem