Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   347 / 348
(#) jani1987 válasza VIM hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
A Firefox blokkolta ezt az oldalt, mert megpróbálhatja veszélyes tevékenységre rávenni, például szoftverek telepítésére vagy személyes információk – például jelszavak és hitelkártya adatok – felfedésére.
(#) tki válasza jani1987 hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Fals pozitív lehet vagy helyi probléma, mert a virustotal.com-on egyetlen jelzés sincs - itt érdemes a kétséges oldalakat vagy programokat megvizsgáltatni -, az összes víruskeresőn átment:
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2025
(#) szs válasza tki hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Azt volna jó meg megtudni, hogy az állítólag hivatalos oldal (memoscan.cn) miert is nem jön be (például Janosnak sem, de én is megpróbáltam, -nekem sem).
Pedighát állítják: ott lehet frissülni...

Lehet, hogy csak európából nem?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2025
(#) jani1987 válasza szs hozzászólására (») Okt 5, 2025 /
 
Mert van bárkinek vpn átjárója?
(#) ftirius hozzászólása Okt 22, 2025 /
 

Üzemanyag szivattyú hiba

Sziasztok!
Adódott egy olyan probléma, hogy az autó egyszer csak menet közben megállt, és azóta nem indul. Illetve féktisztító befújásra indul, úgyhogy üzemanyag ellátási hiba volt gyanús.
Audi A6 1999 2.5 diesel. Motorkódot nem tudok.
Üzemanyag pumpa biztosítékok és a relé az jó.
A tankban lévő üzemanyag szivattyú a gyújtást ráadva nem indul el. Ha jól mértem, akkor nem is kapja meg a 12V-ját.
A kérdésem, hogy mi lehet a probléma?
Valami szenzorhiba, vagy mibármi vajon?
(#) zolika60 válasza ftirius hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Adjál neki feszültséget, hogy akkor megy-e a szivattyú. Ha igen a szivattyú és a relé között folytonos-e a vezeték? Ha jól sejtem a relét a motorvezérlő kapcsolja.
(#) ftirius válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Adtam neki, úgy megy a szivattyú. A vezetékeket még megnézem.
(#) jani1987 válasza ftirius hozzászólására (») Okt 22, 2025 /
 
Nincs valakinek diagja a közeledben? Nekem csak U581 van. A laptopos próba szoftverekkel meg küzdök.
(#) ftirius válasza jani1987 hozzászólására (») Okt 25, 2025 /
 
Utána kell nézzek.
(#) bbb hozzászólása Nov 2, 2025 /
 

Ford SMAX 2 - TPMS

Sziasztok!

Ford SMAX 2 TPMS szenzor feltanításában kérek segítséget. Barátomnak a gyári szenzoraiban lemerült az elem, így vett helyettük másikat. A szenzorokon lévő feliratok közül csak egy C5DC... kezdetű 8 karakterből álló hexadecimális szám változik, a többi megegyezik. 433MHz-esek a szenzorok, direkt ehhez a típushoz.
Előre bocsátom, hogy még nincs az a TPMS betanító kütyünk, amivel csak odamész a kerékhez, mikor TPMS tanuló módban van a jószág és gombnyomásra tanulgatja az autó. Csakhogy van regisztrált forscan programunk (nem egy ökör ára), amivel lehet programozni az autó paramétereit. Annak rendje és módja szerint meg is próbáltam beírni a számokat, de persze az autó nem ismeri fel a szenzorokat, a nyomás értékeket nem írja ki. Igen, a lépéseket követtem, tehát IPC-ben kikapcsoltam a TPMS kijelzést, majd a BCM-ben kikapcsoltam a TPMS modult, ezután beírtam az értékeket és visszakapcsoltam a modult és a kijelzést is.
Élt bennem a kisördög, ezért SDR-rel megnéztem, hogy mégis ezek a szenzorok élnek-e (merthogy az SDR-rel a régieket nem lehetett megtalálni, azok tényleg döglöttek voltak, csak sajnos a levágott darabokat nem tartotta meg a barátom). Annak rendje ér módja szerint mind a négy szenzor jelét el is kapja az rtl433 program, dekódolni is tudja, látom a hőmérséklet és keréknyomás értékeket tőlük. Csakhogy az ID mezőben egy 10 karakter hosszú decimális szám található, nem pedig 8 karakter hosszú hexadecimális. Ez se gond - bár az rtl433-at nem sikerült rávenni, hogy a számot hexa formában mutassa, átkonvertálni nem tart semeddig. És itt jött a meglepi! A szenzorra ráírt azonosító és a rádióval vett azonosító között semmi összefüggést nem sikerült találni...
Most úgy hagytam ott az autót, hogy a rádióval vett azonosítókat írtam be a forscan programmal, de a kijelzőn a keréknyomás menüben az értékek továbbra se voltak láthatóak, csak --.-- szerepel helyettük.

Aki csinált már ilyet, elmondaná nekem, hogy mit csinálunk rosszul, vagy megnyugtatna, hogy ez ilyen, kell neki pár km autókázás mire megjelenik az érték?

A szenzorra "GM-Aftermarket"-ként hivatkozik az rtl433, a -R 275 kapcsolóval csak ezeket szűri ki és mind a négynek szuper jele van, betonfalon keresztül is tudtam venni őket, nem csak a kerék mellett állva. A rájuk írt modellszám: AG6SP4-F (FCCID: MRXAG6SP4), a rádióval kilesett ID-ből az első hat karaktert a 433MHz felirat alatt megtaláltam rajtuk, de máshol a rádióval vett ID-hez hasonló sincs.
(#) enree válasza Bakman hozzászólására (») Nov 3, 2025 / 3
 
Régi dolog már, csak, hogy mindenki okuljon belőle; a volkswagenben tönkre tud menni a gyújtótrafó úgy, hogy csak egy kicsit megy tönkre... eszem megáll, szóval nem szakadt, hibát nem dob rá, de nem is jó, és minden elmászik. Végső kétségbeesésemben kicseréltem mind a 4 trafót, előkerült kb 20 ló, ami nem tudom eddig merre járt, kisimult a motor járása és minden helyrejött.
(#) klimás56 hozzászólása Nov 15, 2025 /
 

Kell-e resetelni?

Üdvözletem Mindenkinek!
Van egy 2012-s 5008-s Peugeot járgányom. Valamelyik parkoló szenzor /vagy több/ elfáradt a rendszer hibát jelez. Ha megtalálom a hibásat és berakom az újat, szükséges-e resetelni a hibát, vagy a rendszer meggyógyul ?
Köszönöm a választ előre is.

Kicsit más téma és az autó is. VW 1.9 PdTdi motor PDE problémáját javítottam mostanság, összegyűlt némi tapasztalat, ha valakinek fontosak az infók, szívesen megosztom.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2025
(#) jani1987 válasza klimás56 hozzászólására (») Nov 15, 2025 /
 
Akksi le majd vissza. Ekkor már az új állapot jelenik meg. Vettem lambda szondát de azt írja, hogy a jel nem elég gyors, a keverék dús. Ha ő mondja.
(#) klimás56 válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
Megpróbálom, köszi. Amúgy is leszedett saruval szoktam (?) bütykölni, biztos ami biztos, sőt leállítás után várok negyedórát, hogy BSI elmenjen aludni.
De attól tartok, francia mentalitás alapján szoftverrel lehet csak törölni.
Pl. ha kiég mondjuk egy helyzetjelző, a műszerfalon semmi jelzés , beírja a hiba gyűjtőbe és onnan lehet törölni. Persze szerviz + szerviz + szerviz a végtelenségig +soksok pénz.......
(#) reiti válasza enree hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
Bárminél előfordul. Ha nem cserélik a gyertyát időben és túl nagyra kopik az elektródahézag.
A gyújtófeszültség a hézaggal és a közte levő keverék mennyiségével(hengernyomással) arányosan növekszik.
Egy ponton átütődik a szigetelés, szikra lesz csak nem a szikraközben.
Olyankor égéskimaradást ír be a vezérlő ha nem buta mint a tök, ha de akkor meg semmit.
(#) reiti válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
Gondolom nem gyári szondát vettél. Az is lehet ok. Ha lassú is akkor valószínű hogy gagyi.

Okozhat ilyet a "szívó" oldal kifújása, a légtömegmérő, porlasztó, motorvezérlő.
Nézd végig a csöveket, hűtőt nem e taknyos valahol aztán húzd le a légtömegmérőt!
Ha ugyan az a hiba akkor valószínű nem jó a szonda. Szkóppal tudod ellenőrizni.
(#) jani1987 válasza reiti hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
Fehérváron vettem és alvázszám alaján rendelték. Pár cső cserére szorul mert a hibás részt kivágtam belőle és bár rövidebb lett de még nem deformálódott el. Ha rendeződnek a dolgok rendbe teszem ezt is de most csehül állok anyagilag.
(#) reiti válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
A cső hossza és formája nem érdekes, ha nem ereszt akkor az ok. Arra ne költs!
A hűtő nincs elrepedve?

Fosvágenny PD-nél divat hogy szétkopik és beszakad a hidrotőke csészéje, nem nyílik-csúkódik a szelep rendesen. Nem kap elég levegőt...
Furcsa bubogás hallatszik a szívó oldalról ha megnyitod a légszűrő dobozt vagy leveszed a csövet róla. Olyankor nem szoktam hibakódot olvasni szedem a szelepfedelet, a szíjat, a himbákat meg a tengelyt.
(#) blasz válasza reiti hozzászólására (») Nov 16, 2025 / 2
 
Szia azért ez a jelző a PD. motorokra azért durva.Nekem 1.9pdtdi van. 965.000km van benne második tulaj vagyok.1db turbó,1db veztengely, mindenestül,2db PD elem,müanyag hütöalkatrészek,csövek voltak cserélve eddig.Vezérlés 60.000km,olaj szürő 8000km. ennyi és megy és megy és megy.
(#) reiti válasza blasz hozzászólására (») Nov 16, 2025 /
 
Milyen jelző? A márka?
Lehet kicsit többet láttam széthullva abból a retekből IS mint te mivel autókat javítok.
Hitler idejében még jó volt, de mára elmondható az összes németről hogy *** (rosszabb) mint a francia. Az legalább kényelmes.
A tengely azért volt cserélve mert beszakadt a *** és ledarálta bütyköt?
Sűrűn repedt a hengerfej, félre kopott a porlasztó fészek... Nem véletlen pusztultak ki az útról(a régebbi adagolósból már több működik ).
A kétliteres még rosszabb.

Káromkodás nélkül is lehet!
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2025
Moderátor által szerkesztve
(#) blasz válasza reiti hozzászólására (») Nov 17, 2025 /
 
Szia szintén szerelő vagyok,a fészekre van már tartós megoldásom,az a hiba kiküszöbölhető tartósan.
(#) reiti válasza blasz hozzászólására (») Nov 17, 2025 /
 
Az éppen nekem is lenne. Felhegeszteni és újramunkálni. Az lenne olyan mint a gyári. Csak nem éri meg, olcsóbb egy jó állapotú bontott hengerfej.

A perselyezéshez erősen kevés ott az anyag szerintem. Láttam már vékony acélperselyt bebiggyesztve, de a különböző hőtágulás miatt szerintem az hamar úgy jár mint a régi kamrás hengerfejek. Nem vállalnék rá csak kapugaranciát.

***
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2025
Moderátor által szerkesztve
(#) jani1987 válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 18, 2025 /
 
Egyébként ki milyen diagnosztikai eszközt használ? Ha nem vagytok messze teszt jelleggel kipróbálnám mit tud.
(#) blasz válasza reiti hozzászólására (») Nov 18, 2025 /
 
Nem a persely babrálásával oldottam meg sok sok pd gondot hanem a lefogatásnál van módosítás.
(#) blasz válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 18, 2025 /
 
Vw.csak vag.com
(#) klimás56 válasza blasz hozzászólására (») Szo, 16:39 /
 
Szia! Nullahét eins pont kom???
Én most vettem tőlük a javító cuccot, ennél látom az ésszerű megoldást. Persze van csomó más egyéb javítási mód is.
A felháborodással és a kritikával egyetértek. 270 ekm van a motorban nulla cm-s kora óta nálam van a gép, tehát a km tuti valós és bekaptam én is a pd problémát.
A hozzászólás módosítva: Szo, 16:39
(#) Macsek71 hozzászólása Vas, 14:19 /
 

Mit hallottatok, ez valóban lehetséges ?

Egy érdekességet - vagy kellemetlenséget - figyeltem meg, egy 20 éves francia csodában :
Az üzemanyagszint-jelző műszer (régi iskola, analóg mutatós lásd melléklet). Feltételeznénk, hogy a műszer beosztása kb. lineális, tehát, a 9 osztás hunyorítva ~10% jelenthet(ne).
A valóságban a műszer szerint (piros feletti második pötty) kb. negyed tank állásra, 20-22 litert tudunk tankolni - pisztoly kattanásig ...

AI keresése alapján, ez egy műszer elhangolódás, ha egymás után többször üresre járatom a tankot, megjavul Vígasztalásul írja, hogy a fogytán az üzemanyag jelzés (piros fényű b.kút lámpa) pontosan működik, felvillanásakor 100-120 km-re elég üzemanyag van még ...

Lehetséges ilyen elhangolódás ? Fél tartály esetén már negyedet mutat ? Vagy lehet nem lineális a skála, mert mintha a felső tartományból gyorsabban süllyedne a mutató ...

Off : a jámű egy Renault Thalia 2004-ből
A hozzászólás módosítva: Vas, 14:21

óra.jpg
    
(#) tki válasza Macsek71 hozzászólására (») Vas, 15:47 /
 
A Thalia tankja úgy 40-50 liter közt van. Ha a piroson áll a mutató, még akkor is elég sok benzin van benne (még villogni is tud a lámpája), így nem szokta az ember kipróbálni, hol a legalja... Még ezt leszámítva sincs szó linearitásról, szándékosan ilyenek - vagy így sikerültek, de akkor az összes. : -)
A hozzászólás módosítva: Vas, 15:49
(#) Bakman válasza Macsek71 hozzászólására (») Vas, 16:54 /
 
Idézet:
„Lehetséges ilyen elhangolódás?”
Igen, vezettem ilyen autót. 17 - 18 éves valamilyen VW volt és éppen így (inkább rosszabbul) viselkedett a mutatója, ahogy leírtad. A megtett táv szerint tankoltuk.
(#) szs válasza Macsek71 hozzászólására (») Vas, 19:12 /
 
Nejem Suzukija is ezt csinálja: szinte hasal a mutató, pánikszerűen szaladok tankplni -és még 30 liternél többet nemigen sikerült tankolnom a 40 literes tankba. De a Marutiba sem.
A mostani kocsimba viszont kb. 1/4-nél 28 litert tankoltam, abban még jó a visszajelzés.

Annakidején tanultuk (tanították ): valami változtatható ellenállást mozgat a szintjelző úszó karja, talán idővel változik az ellenállása a pályának?
Következő: »»   347 / 348
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem