Fórum témák
» Több friss téma |
Jóval alacsonyabb hőfokot használok az ólmos forraszhoz. (280C)
Ay eutektikum a Pb-Sn diagramon 183 °C on van 61,9% nál. Páka függő, mert hogy megolvadjon elvileg a183°C is elég, idő kérdése. Mi a JBC pákákon ezeket az adatokat használjuk a hegy kis tömege miatt
Tudom ezt. A kisebb hőfok jelentősen megnöveli a páka és a hegy élettartamát, a nagyobb hőfok meg valószínűleg jobb tapadást ad.
Mondjuk a JBC-nek a hegyét két hetente cseréltük, lehet kínai volt. Nem a fűtőtekercs ment tönkre, kilukadt. Napi 8 órát (heti 40-et) Igaz5mpalatt 400on volt, menet közben lehetett cserélni.
Én eddig nem használtam ilyesmit mert nem volt, és igényem sem merült fel rá. Viszont most egy kedves fórumtársunk -sok egyéb nyalánkság mellett- küldött nekem egy ilyet (itt is köszönöm neki), és volt lehetőségem tanulmányozni. Nagyon praktikus vasdobozban van (fogja a mágnes), kellően súlyos, a 3 db lágy gumiláb mozdulatlanul helyén tartja.
Első dolgom volt megtapogatni, és meglepve tapasztalom mennyire lágy a benne lévő "forgács". A konyhai fémdörzsivel nem lehet egy lapon említeni a látszólag hasonló megjelenés ellenére sem. Előbbi szinte simogatja a bőröm, utóbbi pedig érdesen beleakad, pedig a képen lévő konyhai cucc már erősen használt, új korában még roncsolóbb volt a hatása. Ez a réz/bronz forgács ha egyáltalán koptatja a hegyet, az egészen minimális mértékű lehet. Még nem próbáltam ki meleg pákával, de valószínűleg át fogok térni a ronggyal való törölgetésről erre.
Én néhány éve dicsekedtem vele nagy büszkén, hogy vettem egy ilyet. Akkor kaptam a lehurrogást, hogy meg fogja enni a hegyet meg a bevonat tuti le fog jönni. Azóta se jött le, pedig használtam eleget. Így tizenév tapasztalat után mondhatom, hogy megérte. Időnként le kell szedni az alját, hogy kiöntsem belőle a felgyülemlett ónmorzsalékot, meg ilyenkor megforgatom benne a dörzsit is, de ennyi. A pákát sem hűti le és kényelmes használni.
Ameddig nem volt ilyenem, addig a konyhai dörzsitől nem tudtam én sem elvonatkoztatni, és azt vélelmeztem, hogy ez agresszíven koptató hatású valami. De tévedtem ebben, kimondottan lágy a bronzforgács (meglepően az).
Ennek az alját le lehet venni? Mármint biztosan le lehet, de szabad is, ez üzemszerű? Egyébként kaptam még kimondottan pákatörlő szivacsot is néhány darabot, amit nedvesítve lehet szintén pákatörölgetésre használni. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2025
A jbc clone pákához kaptam egy ilyen tartót. A szilikon szivacstartó sarkában van egy kis rész, ahol le lehet kocogtatni a felesleges ónt. Szóval tudnak ezek az oroszok.
Igen, üzemszerű, hogy leveszed az alját. Úgy tudod kiszórni belőle a dzsuvát, meg úgy kényelmes megforgatni a helyén, hogy másik oldalába dugdosd a pákát.
Megpróbáltam, racionális erővel levenni az alját, de nem sikerült. Nem erőltettem, de azért feszegettem egy kicsit, próbáltam elfordítani is. Fokozott próbálkozás biztosan eredményre vezetne, de ebbe az irányba nem mozdultam el.
A benne lévő "labdacs" a felső lyukon keresztül könnyen forgatható bent, és ki is vehető. Nagyobb mint a lyuk, de ügyeskedéssel kifordítható. Ebben az állapotban (melléklet) látok esélyt az összegyűlt hulladék kiöntésére. Ólommentes forrasztóónSziasztok,Tudna valaki ajánlani jól bevált, megbízható ólommentes forrasztóónt? Amivel nem lesznek kötési problémák. Előre is köszönöm!
Szia!
AlphaMetals Telecore+ (SAC-305-ös ötvözet) Jó minőségű, jó folyasztószerrel.
Ez elég rossz választás, túl magas forrasztási hőmérsékletekkel dolgozol.
Ez egyben megmagyarázza ezt amit írtál: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2650002.html#2650002 Nem a heggyel volt a gond, hanem a helytelen használattal. Ilyen hőmérsékleten a flux pillanatok alatt elillan, nem nedvesít, a pákahegyen salakbevonat képződik, egyenes út a tönkremenetelhez. Ha a "régi ón" alatt az autentikus Sn63Pb37 ólmos ónt érted, ott nem ajánlott 320°C fölé menni, az IPC ajánlásokban is ez az érték van megadva.(Olvadási hőmérséklet 183°C+40°C amikor már folyik, +100°C=320°C,) Ólommentesnél pedig 360°C (220+40+100)az ajánlott forrasztási hőmérséklet. Hiába hobbi oldal, kár olyan tanácsot adni, ami valótlan-esetleg káros.
Szia,
Nagyon köszönöm! ![]() Te is ezt használod? Ha igen, esetleg tudsz beszerzési forrást?
Igen, ilyet használok, és nagyon jól lehet vele dolgozni, ezért mertem ajánlani.
Régebben vettem innen az apróból, meg ha jól emlékszem a TME-től is rendeltem, amíg lehetett magánszemélyként.
Köszi!
Képet esetleg tudsz róla (a címkéjéről) küldeni? Egyelőre nem tudom egyértelműen hogy melyik, talán ez? Bár nekem 0.5mm-es kéne.
Persze.2 típust használok, 0,3 és 0,8 mm-est.
A HF-850 is jó minőségű, de az elvileg innolot ha jól emlékszem. Mellékeltem fotókat.
Idézet: Ehhez képest a műhelyekben évtizedeken át dolgoztak gond nélkül a kattogós wellerekkel egész nap, 7-es heggyel, ami ugye 370 fok körül szabályoz. „Ha a "régi ón" alatt az autentikus Sn63Pb37 ólmos ónt érted, ott nem ajánlott 320°C fölé menni,”
Köszönöm!
SMD forrsztásSziasztok!Egy távirányítóról leesett egy oszcillátor. Ezt szeretném hőlégfúvóval visszaforrasztani. De a lábai az alkatrész alatt vannak, így az alkatrészt kellene melegítenem és ha az átmelegedett, akkor olvad csak az ónpaszta alatta. De ez lehet, hogy nem tesz jót az oszcillátornak. Melegítsem alulról a NYÁK-ot és úgy forrasszak? Mit javasoltok? Mellékelek néhány képet. Köszönöm!
Kilóg a lába a tok alól. Melegítsd azt pákával.
Pontosan az előttem szóló szerint. De mindenképp friss ólmos ónnal.
Üdv. M.
S előtte még a régi ónt távolítsd el róla, hogy ne okozzon problémát, illetve meg tudj győződni róla, hogy az oda vezető két ér érintkezik is a paddal.
Még azt szeretném kérdezni, hogy ha egy kétoldalas NYÁK-ot csinálok és az egyik oldalára már felforrasztottam néhány SMD alkatrészt és megfordítom a NYÁK-ot és a másik oldalára forrasztok egyéb alkatrészeket hőlégfúvóval. Akkor előfordulhat, hogy az alsó elemek a NYÁK átmelegedése miatt lepotyognak, vagy elcsúsznak?
Köszönöm!
Ha nem vigyázol, akkor természetesen túl lehet melegíteni a panelt és lepotyoghatnak alkatrészek a túloldalról.
Ezért a kétoldalas nyákoknál az egyik oldali (kevesebb) alkatrészeket az smd kemencébe juttatás előtt leragasztják (Pontosabban ragasztóba teszik bele az alkatrészt).
Utána a másik oldali alkatrészeket ültetik fel és mehet a kemencébe. Üdv. M.
Ez nem oszcillátor, hanem egy 13.560 MHz-es kvarc! Az oszcillátor mindig egy aktív elem, aminek egy kvarc, vagy kerámia rezonátor, vagy LC kör, vagy RC hálózat határozza meg a frekvenciáját.
Létezik egy tokba integrált kvarc oszcillátor is, amiben integrálva van az aktív elem, és a kvarc együtt. De ez soha nem két lábú jószág. Általában 4 kivezetése van.
Forrasszál pákával ha ónnal dolgozol, és forrassz hőléggel ha pasztával.
Inkább pákát kellene használnod szerintem. Ónszívó szalagKezdő vagyok a témában! Milyen terméket ajánlotok arra, hogy könnyebben " felfusson" az ón a megfelelő helyre?Ónszívó szalagot sem tudom rendesen használni. Próbáltam gyantát, de nem az igazi. Mit javasoltok? A hozzászólás módosítva: Vas, 21:32
A forrasztási pontokat ún. sűritett folyasztószerrel szoktam megkenni, csodákra képes. Pl.: Bővebben: Link.
szerk.: Ószívó szalag használata előtt érdemes frissíteni a forrasztásokat extra, új forrasztóónnal. A hozzászólás módosítva: Hé, 5:29
|
Bejelentkezés
Hirdetés |















