Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   51 / 344
(#) StMiklos válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 4, 2010 /
 
Szevasz!
Igen/nem.. Terhelés nélkül igen, de miután 1 fázisról kb. fél teljesítményed lesz, a 3 fázisú változathoz képest kis indítónyomatékkal, valószínűleg nem lesz használható.
/Van ilyenem hajtóművesem a műhelyben, az 2,2/1,5kW-os Dahlander 1/4 póluspárú, 3 fázisú, az is Ikladi./
Üdv: StMiklos
(#) attrax válasza StMiklos hozzászólására (») Máj 4, 2010 / 1
 
(#) mzsperiksz válasza kadarist hozzászólására (») Máj 5, 2010 /
 
Kb. mibe fájna áttekertetni 230v-ra?
(#) kadarist válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 5, 2010 /
 
Azt a tekercselő szakember mondja meg, nem én. Ki mennyiért. Ötezer, tízezer?
(#) attrax válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 5, 2010 / 1
 
Hé küldtem neked privit vagy nem érdekel?
(#) mzsperiksz válasza attrax hozzászólására (») Máj 5, 2010 /
 
Bocs nem vettem észre. Hogyne érdekelne! Olvasom.
(#) asdfgh65 hozzászólása Máj 6, 2010 /
 
sziasztok egy olyan problémám van hogy birtokomba került egy 3fázisu terménydaráló delta kapcsolású. és nem tudom hogy kel bekötni egy fázisra rajokat szeretnék tőletek kérni.nagyén szépen köszönöm mindenkinek előre is sziasztok.
(#) balogh válasza asdfgh65 hozzászólására (») Máj 6, 2010 /
 
Olvastad az előző 93 oldalt?
Ha nem, olvasd el!
Nagyon meg fogsz lepődni!
(#) bgsf válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 6, 2010 / 1
 
Ez egy elég pöpec hajtóműves motor. Egy megoldás van rá. Mivel csillagkapcsolású, így minden tekercs 230V-ot kap. Van olyan frekvenciaváltó ami egy fázisból csinál három fázist. Két daru így működik a cégnél (egy frekvenciaváltó két motort vezérel, mindkettő csillagkapcsolású), holnap megnézem a tipusát, és beírom ide.
Ez a motor nagyon hasonlít arra amit a darukon használunk! Baromi nagy a nyomatéka, és isten ne adja hogy valaki belenyúljon abba a keverőbe!
Ha veszel ilyen frekvenciaváltót akkor elhagyhatod a többi cuccot! Viszont a frekvenciaváltót programozni kell, ami némi türelmet és tudást is igényel, de van a neten magyar nyelvű használati útmutató. Gyárilag van benne egy alapprogram, amivel rögtön ki is lehet próbálni. Csak amiatt kell a használati útmutató, ha hibaüzenetet ír ki!
(#) mzsperiksz válasza bgsf hozzászólására (») Máj 6, 2010 /
 
Köszi a tanácsot. Várom az adatokat az általatok haszált inverterről.
Üdv
mzs/x
(#) attrax válasza bgsf hozzászólására (») Máj 6, 2010 /
 
persze nem lehetetlen de elég érdekes hogy 2 motor megy egy frekiváltóról.
(#) kadarist válasza attrax hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Mehet két motor egy frekiváltóról, csak a túláramvédelmet a frekiváltó után kell megcsinálni. Viszont a feszültségemelő frekvenciaváltóra én is kíváncsi vagyok.
(#) bgsf válasza attrax hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Nem egyszerre megy a két motor, hanem felváltva. Egyik a fel-le, másik a jobbra-balra mozgatást végzi. Lényege hogy finoman indul, felpörög és finoman lelassít a végállások előtt.
(#) bgsf válasza kadarist hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Nem tudom hogy emel-e feszültséget, de ma kimérem, és majd megírom hogy mit mértem. Már erre én is kíváncsi vagyok, de az tény hogy csak egy fázisról mennek a 3 fázisú motorok. Nemrég cseréltem betápkábelt.
(#) kadarist válasza bgsf hozzászólására (») Máj 7, 2010 /
 
Ha 230/400V-os motorok, akkor simán mennek 3x230V-ot biztosító inverterről, delta kapcsolásban.
Viszont Y400V-os motort nemigen lehet működtetni 230V-ról, még inverter (frekiváltó) közbeiktatásával sem. A frekvenciaváltó feszültséget nem növel.
(#) attrax válasza kadarist hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Hello,hány volt jön ki a frekiváltóból?
(#) mzsperiksz hozzászólása Máj 8, 2010 /
 
A napokban beszereztem egy cukordarálót. Ezt szeretném 1 fázisra kötni, de a motoron nem látszanak a mértékegységek csak a beütött adatok, igy nehéz a kondi teljesítményét kiszámolni mivel csak feltételeni tudom, hogy mi micsoda. Ellenőriznétek, hogy jól számoltam,
220Vx12A=2640VA; 1VA=1W, igy a motor teljesítménye 2640 watt.
KW-onként 70 µF
2,64KWx70uF=184,8~185µF

185µF állandóra. Indítónak + 2-szer ekkora.

Üdv
mzs/x
(#) kadarist válasza attrax hozzászólására (») Máj 8, 2010 /
 
Amekkora belemegy, annyi jön ki.
(#) teren56 válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Szia!
A korrekt megoldást pár oldallal előbb leírtam. Azzal a fázissal, amit segédfázisnak akarsz használni,köss sorba egy Ampermérőt. Kezdésnek tegyél rá 130-140mF-ot. Bekapcsolod a motort, mérsz egyet.Ha kevés, leállítod a motort kötsz rá kondít, majd elindítod a motort.Megint mérsz. Ha meg van a 12A, akkor elég a kondi. Így biztos nem fog leégni a motorod. Arra figyelj, hogy a motor indulási áramát ne a műszeren vezesd keresztül.Indítás előtt egy műszerzsinórral zárd rövidre a műszerbemenetet.Ha felpörgött a motor, csak azután húzd ki a műszerzsinórt.Vigyázz!! Nagyon körültekintően mérj, mert megrázó élményben lehet részed.
(#) attrax válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Mondjuk eleve 230V de ne marháskodjunk már 3kw-os motort 1 fázisról üzemelni gyenge lesz mint a sz*r ha egyáltalán elindul és az a sok kondi idétlenség pajti..
(#) attrax válasza kadarist hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Na azért...
(#) mzsperiksz válasza attrax hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Sajnos nincs lehetőségem a hállózat bővétésére, mert a műhelyt bérlem. A főbérlő nem akar erre áldozni.
Tehát abból kell megoldanom mindent ami van.
Hát kondi tömeg vagy gyenge lesz mint a sz_ar, ez van.
Üdv
(#) attrax válasza mzsperiksz hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Akkor marad az inverter de egy 3kW-os az húzós kb 50-60k és az szerintem nincs is 1 fázisú
(#) kadarist válasza attrax hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
Mi az, hogy "na azért"? Valami gond van?
(#) attrax válasza kadarist hozzászólására (») Máj 9, 2010 /
 
ugyan,semmi
(#) KMarci hozzászólása Máj 10, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy 380/220-as 370W-os motorom, amit egy asztali fúróra szeretnék rátenni és 1 fázisról hajtani. A bekötés már megvan, csak a kondi értékét nem tudom, hogy a 370W-hoz vagy az 57,7%-ához kell méretezni (mert elvileg ekkora teljesítményt tud így leadni).

1 fázisú motor esetén úgy tudom kW-onként kb. 75µF szükséges, de már ellenvélemény is volt, tehát ebben a kérdéskörben is szeretnék megerősítést kérni. 1 fázisú motornál igaz az, hogy nem szükséges üzemi kondenzátor, elvileg csak az indításhoz kellene, mert ilyet is olvastam?

Van itthon 1-2 kondi, köztük elég miniatűr darabok is. Van valami jelölése az indító kondenzátoroknak? Nehogy azt kössek be üzeminek.

Böngésztem már egy pár óra hosszát, de nem értem a topic végének még a közelébe sem Hogyha véletlenül már régebben lezajlottak volna ezek a kérdések-válaszok nézzétek el nekem.

Segítségeteket előre is köszönöm.
Marci
(#) kadarist válasza KMarci hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Szia!
Az indítókondenzátorok általában fekete színűek, és nagyobb kapacitásúak (rá van írva).
(#) KMarci válasza kadarist hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Az itthoni kondijaim közt van egy olasz gyártmányú MotoStart 125µF kondi és fehér színű, mint a többi, persze annak a nevében benne van, aki tud egy kicsit angolul, de a többin nem fedeztem fel semmilyen jelzést se erre se arra utalóan.
(#) kadarist válasza KMarci hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Kapacitásérték sincs rajtuk? Rakj fel képeket a kondikról!
(#) Tomi111 válasza KMarci hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Üdv!

Az indító kondenzátorok általában 250V-osak. Az üzemi kondi legalább 400, de inkább 450V-os(váltó!). Üzem közben a kondin lehet 300V felett is, a 230 vagy 250V-os kondi egy darabig melegszik, majd felrobban.

Üdv! Tomi
Következő: »»   51 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem