Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   75 / 344
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Szia! Hogy van most bekötve? A klasszikus módon deltába van kötve? Te is tudod, hogy ez a motor nem egy fázisúra van tekercselve, ezért a segédfázis működtetéséhez jelentős veszteséggel van fenntartva a forgó mágneses tér és alacsony fordulatnál harmat gyenge a nyomatéka. Az 1400-s fordulat két póluspárt kellene, hogy alkosson de ez most szintén torzultan jelenik meg és nagyon könnyű kibillenteni a "szinkronból". Talán nagyobb értékű kondenzátorral kellene megpróbálni az egyensúlyt fenntartani. Az is lehet, hogy nem megfelelő a kapacitása a mostani kondinak, vagy tényleg rossz a kontaktusa a segédfázissal. Más bekötési módozatban is ezt produkálja a motor? (más kivezetéseket használva, de forgásiránynak megfelelően) A 80mikro nem sok egy kicsit? Szerintem 40-nek is elégnek kellene lennie állandó üzemre.
(#) kovi61 hozzászólása Jan 29, 2011 /
 
Sziasztok! Villanymotorokkal kapcsolatban ismereteim hiányosak ,ezért hozzáértő szakember segítségét kérem a következő témában: Van egy gyárilag motorral összeépített egyhengeres kompresszorom, ami 3 fázison üzemel.( a motor adatai :380/220 . 2/3,46 A .0,75 kw. 1380 n ) a kérdés az ,hogy ezt a motort át lehet-e kötni 1 fázisra úgy,hogy jól működjön.( ne legyen teljesítmény veszteség , ne melegedjen üzemi hőfok fölé stb.)
Ha van megoldás akkor kapcsolási rajzot is kérnék hozzá.
köszi.
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Szia!
Igen deltába van kötve.Sajnos csak a motort hozták ide és azt láttam rajta, hogy deltába van kötve és a 80 mikrós kondi is ki volt kötve. A kondit kimértem a digitális műszerem mutatja a 80mikrót.Én arra gondolok, hogy
1. nyomógombbal indították a keverőt és utána levették róla a kondit és ezért megy össze-vissza.
2 Lehetséges, hogy kicsi a motor 220voltra kötve és ha megtömik a keverőt kibillen a szinkronból, és ezért megy össze-vissza.
A 80 mikrót én is sokallom gondoltam venni kellene rá egy
BE/KI-START kézi kapcsolót, és 45mikrót bekötnék állandóra, és 100-125mikrót indítóra.
De ha gyenge a motor akkor nem érdemes rákölteni.
Vajon mennyi marad ebből az 1000watból 220 volton.
(#) KTobi válasza kovi61 hozzászólására (») Jan 29, 2011 / 1
 
Ez a motor csillagba van kötve, így üzemel. Van rá lehetőség, hogy 220Vrol üzemeljen, de akkor is el kell a három fázis. Ezt egy frekvenciaváltóval tudod elérni. Méghozzá olyannal, ami monofázisú táplálású, és a motort át kell kötni háromszögbe. Rákereshetsz itt az oldalon is, van fent frekvenciaváltó rajza. Ha csak így akarod használni, hogy fix 50Hzed legyen lehet megéri elkészíteni.
(#) kovi61 válasza KTobi hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Köszönöm KTobi-nak ,hogy reagáltál a kérdésemre . Valaszod új kérdéseket vet fel bennem . A frekiváltó megvásárolható e szakboltban, vagy meg kell építeni ? kb. mennyibe kerül? Megköszönném ha pontosítanád, hogy hol találom a kapcsolási rajzot. köszi
(#) baloghzoli1 válasza KTobi hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Szia
Ezek a frekiváltók nem olcsó ketyerék,lehet jobban jönnél ki ha veszel egy 0,75kw 230v-s motort.De itt egy frekiváltó Omron J7

ui:Bocs Kovinak szántam
(#) KTobi válasza kovi61 hozzászólására (») Jan 29, 2011 / 1
 
Szakboltban megvásárolható biztosan. Viszont kicsit összetettebb dologra van kitalálva, így főleg szakemberek használják. Az aszinkron motorok nagyon olcsók, a szabályzásuk egy vagyon volt, ma már odáig fejlődött az ipar, hogy megközelítőleg a motor áráért lehet venni hozzávaló szabályzót.
Nem tudom mibe kerül újonnan egy 1,5kWos motort. Körülbelül annak az áráért tudsz venni frekvenciaváltót. (A te motorod lassabb, nem 3000er a fordulata, így drágább, a hozzá való szabályzó is) Ehhez még kell valamennyi kezelőszerv, indítógomb, leállító, fordulatszabályzás, stb.
Két példa ami megfelelhet. első második Amire vigyázz, hogy a kimenete és a bemenete is 230VAC legyen.
Rajzot itt találsz az oldalon, fent van a kereső, ki fogja hozni a találatokat.
(#) kovi61 válasza KTobi hozzászólására (») Jan 29, 2011 /
 
Köszi az infókat. futok 1-2 kört ez ügyben, ha felmerül még kérdésem ,jelentkezek. köszi.
(#) teren56 válasza pumpa hozzászólására (») Jan 31, 2011 / 1
 
Szia!
Olvass vissza a 128.oldalra,ott megkapod a választ a kérdésedre.Egy fázissal kb.600-650W-os lesz a motor.
(#) mofesa hozzászólása Feb 4, 2011 /
 
Üdv mindenkinek.Van egy mosógép motorom,amit 220v-ról szeretnék üzemeltetni.Hat vezeték jön ki belőle:V1,V2,W1,W2,U1,U2.Hogyan kellene bekötni,hogy a legmagasabb fordulatszámon normálisan működjön?Kérlek titeket segítsetek ebben.
(#) kadarist válasza mofesa hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Szia! Kösd be így: Bővebben: Link. A centrifuga a gyorsabb.
(#) mofesa válasza kadarist hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm.
(#) Robi85 hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Sziasztok.

Van egy szivattyúnk, de sajna valami lett vele, mert ha bedugjuk akkor csak lassan pörög, és nem akar beindulni rendesen. Milehet a probléma vele szerintetek? Fater megkérdezte egy kollegályát és azt mondta neki, hogy vagy a segédfázis, vagy a kondi ment tönkre. Szerintetek?
(#) VIM válasza Robi85 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Szia! Szerintem is! A kérdés mindig konkrét legyen, írj típusszámot, vagy gyártónevet és teljesítményt, stb. .....!
(#) Robi85 válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Rendben, megnézek rajta minden adatot, ha rajta van. Csinálok róla képet is.
(#) aston hozzászólása Feb 8, 2011 /
 
Sziasztok.
Imi villanymotor kondenzátor meg relé adatait feltudnátok tenni jobb minőségbe, megtaláltam a fórumon de egy pár adat elmosódott.
(#) VIM válasza aston hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szia! Régebben nem voltam annyira járatos a technika kezelésében és AS módban úgy sikerült. Most remélem jól látható és kinyomtatható.
(#) aston válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Szia.
Köszönöm szépen, ez tökéletesen látszik.
Kérdésem lenne hogy a OFZ 90C-4N típusú motornak a táblázat szerint 120 microF indítókondenzátor kell. Az indítókondenzátoron két érték van feltüntetve akkor ha 120microF a két érték közé esik és feszültség 280V /táblázat szerinte/ akkor az a kondi kell a villanymotorhoz? Ha jól gondolom.
Elnézést a tudatlanságom ért, de nem vagyok szakmabeli.
Bekötésébe is szeretnék segítséget kérni, de majd előbb készítek képet a kapcsolótábláról.
(#) VIM válasza aston hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Igen! Az a motor 1100W és 1450f/p fordulatú.
(#) lacek29 hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy 2.2KW-os 380/220-as villanymotor,ami deltába van kötve.Ezt a motort kellene egy fázisra bekötni. Mekkora üzemi,és indító kondi kellene ekkora motorhoz?
(#) VIM válasza lacek29 hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Szia! Szerintem egy 80mikró kellene állandóra és plusz egy másik 80mikrós az indításhoz. Az áram értéket le kellene ellenőrizni az indítást követően (lakatfogóval), hogy a megfelelő értéken van-e és annak megfelelően csökkenteni a kapacitás értékét.
(#) lacek29 válasza VIM hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Lakatfogó az sajna nincs.
(#) replininja hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy 7,5 kW-osvillanymotorom. 3*25A-s biztiken jön be az áram, elmüéktől. IndÍtáskor, csillagba,üresen, két fázist lever. A biztik B-k.

Meg tudom valahogy oldani?
(#) kadarist válasza replininja hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Szia!
A motor jó? A csillag-delta kapcsoló jól van bekötve?
(#) KTobi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Most hogy így említed. A csapágyakat nézze meg. Másnak nem igazán lehet baja. Megeshet, hogy besült a csapágy.
Hirtelen számolva (ami fejben maradt) 20A körüli áramot vesz fel indításkor. Ha ez mellett semmi nem megy a házban, el kellene, hogy tudjon indulni. Esetleg kézzel kicsit meglökni indításkor.
(#) kadarist válasza KTobi hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
És miért kettőt ver le?
(#) KTobi válasza kadarist hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Hidd el, mindig lehet rejtett hiba. Vagy az a két fázis le van terhelve, már nem bírja ki a motor indulását is, vagy egyéb zűr. Mérni kellene, valami adatok kellenének.
Ja és mit ver le. A főbiztit? Mert nem hiszem, hogy direkt a főbiztosító után kötötte be a motort, kell ott lenne egyéb "al"biztosítóknak is. olvadó, automata, stb. Szóval részletezze a problémát.
(#) kadarist válasza KTobi hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Igen, információk kellenének! Könnyen forog? A tekercsek egyenlő ellenállásúak? Nincs testzárlat?
(#) replininja válasza kadarist hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Igen van albizti, deafő biztosítékot verte le.(2-t) Két hűtő megy alakásba,világítások,1tv

Nem csapágyas, nagyon jol forog. Nincs csillag-delta kapcsolo. A motor teljesen tehermentes, most akarom beépíteni egy 4 dugattyus kompresszorra
(#) replininja válasza replininja hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Albizti B20 A, de nem azt verte le!

(Zárlat van)
Következő: »»   75 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem