Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Oszcilloszkóp, avagy hogyan kell használni?
Lapozás: OK   83 / 83
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Jan 31, 2018 /
 
Az a csík ott a szélén, azt jelenti, hogy ott a vége a tárolt jelnek. Valószínűleg azért ugrik oda, mert az egyik kurzor ki van tolva teljesen a képernyő szélére. A két kurzor között a SELECT gombbal tudsz váltani.
Egyébként a horizontal position gombbal tudsz jobbra balra menni. (Az auto gombot meg felejtsd el, nagy csodának állítják be minden szkópon, de sosem fogod megtanulni a kezelését, ha arra számítasz, ha az auto majd kitalálja, mit akarsz nézni.)
Jut eszembe. Alaphelyzetben a szkóp megjegyzi a legutolsó beállításokat, és ki tudja mi volt az. A PRGM/Init panel állással alaphelyzetbe tudsz mindent hozni. (Ne lepődj meg, a trigger mód ilyenkor auto level állásba kerül, és jel nélkül kb. másodpercenként megakad a szkóp, hogy triggerszintet állítson. Ha zavar, trigger mode-auto vagy normal.)
A kalibrátor frekvenciája ezen nem fix. Az időalappal változik, hogy minden állásban legyen pár periódus a képernyőn. 5Mhz felett nem is lesz négyszögjel. A mérőfejet kompenzálni alacsony frekin kell.
(#) c27 válasza szapcsika hozzászólására (») Jan 31, 2018 /
 
Értem, kösz. Azt a sávot szélre miért teszi be?
Láttam olyan videót pár napja ahol a fél képernyőn volt olyan sáv (beszínezve a képernyő) és csak a képernyő közepétől kezdődött a jel.
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Jan 31, 2018 /
 
Azzal jelzi, hogy ott a vége a képernyőnek. Néha viszont szükség lehet arra, hogy a jelet jobban eltoljad, pl. amikor egy tárolt jellel akarod fedésbe hozni, vagy hasonló. Tehát nem áll meg a szélénél, de ezzel jelzi, hogy ott már nincs érvényes jel.
(#) c27 válasza szapcsika hozzászólására (») Feb 1, 2018 /
 
Kipróbáltam, mondjuk azért a kurzor mozgatása kicsit érdekes. Alapból elég kicsit lehet mozgatni, amikor két vonallal akarom behatárolni a jel periódusidejét akkor mindig váltogatni kell a két vonal mozgatása között, hogy sikerüljön. A horizontal positionnel viszont együtt mozog a kurzor sikerült egy négyszögjelet úgy triggerelni, hogy pont nem tudtam pontosan behatárolni, csak úgy ha a trigger levelt átállítottam (1/8 1/4 ... 7/8 elég sokféle van).
Még ami érdekes, hogy elég zizis a kalibráló jel (legalább is az analógéhoz képest zavarosabb) képet mellékeltem.

Ezen kívül kapcsolás után 2-3mp-el a képernyő jobb oldala felvillan a képernyő felett lévő 3 leddel együtt. Olyan viszonylag egyenletesen eloszló tompa fény valószínűleg a képernyő jobb széléből indul és a képernyő közepéig terjed kb. 1 mp-ig tart. Ez szokványos kikapcsolási jelenség?
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018

DSC_3877.jpg
    
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Feb 1, 2018 / 1
 
Lehet azt a kurzort gyorsan is mozgatni, csak jobban meg kell tekerni a gombot. Először könnyen forog, utána van egy ellenállása, de akkor még tekerhetsz rajta. A pozíció gombok ugyanilyenek.
Az 1/8 stb. nem a trigger level, hanem, hogy mennyi adatot mentsen a trigger előőtt és után. Alapban fele-fele.
A kalbráló zizis, az ilyen. sima digit jel, kicsit megformálva. A célnak megfelel, nem kell jobb. Amúgy egy digit szkóp mindig zajosabbnak látszik, mint egy analóg.Ettől nem kell megijedni.
A kikapcsolás normális, mindegyik ilyen típus ezt csinálja.
(#) c27 válasza szapcsika hozzászólására (») Feb 1, 2018 /
 
A kalibráló jel egyébként ahogy írtad is x frekvencia felett már nem négyszög, inkább hasonlít szinuszra. Legalább megnyugtató, hogy minden ok, mondjuk a kurzor és a pozíciógombokat próbáltam jobban tekerni, de már nem mertem erősebben.
Kb. olyan nyomatékkal próbáltam mintha egy M3-as csavart próbálnék meghúzni, jobban nem mertem, lehet, hogy be lenne ragadva olyan létezik? Egyáltalán milyen elven működik ez a "durvább" fokozat valami rugóerő ellenében kellene tekerni?
Még a venti ami kicsit zavar, azzal lehet kezdeni valamit? Kár, hogy nem fordulatszám szabályzósra csinálták és akkor pörögne jobban ha melegedne, mert most elég hangosan megy.
Egyébként jó kis szkóp, de majd úgy is akkor fogok jobban kérdezgeti, ha elkezdem méregetni az áramköröket. (Azért egy sima analóg szkóp faék ehhez képest.)
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Feb 1, 2018 / 1
 
Igen, a kalibráló gyakorlatilag csak erre szolgál, hogy gyorsan lássad, hogy minden rendben, meg a mérőfej kompenzációra. Másra nincs is szükség, nincs olyan dolog a szkópon, amit ehhez kéne állítanod. (Szemben néhány régi analóg szkóppal,)

A poti egészen könnyen forog és ott is marad egy kb 90 fokos szögben. Utána viszonylag nagyobb erővel tudod rugó ellenében fordítani, onnan már visszaugrik. Így összesen kb 180 fokot tudsz rajta forgatni. A szabadonforgós részben finoman viszi a kurzort, a rugós részben pedig egyre gyorsulva, ttól függően, mennyire forgatod el.

A három pozíció meg a kurzor ilyen. A többi körbeforgatós.
Nyugodtan próbáld ki, nem fogod letörni, érezned kell, hogy így működik.

A venti hangos, azzal nem tudsz mit csinálni. Ez tele van nagy energia fogyasztású alkatrésszel, ezzel együtt kell élni. Két perc múlva úgyis gyorsan menne, amint bemelegszik. Ez nem videokártya, hogy keveset fogyasszon, ha nem játszanak vele
Sőt, az a jó, ha belül fix a hőmérséklet. Ha jelentős hőmérsékletkülönbségnek teszed ki, akkor előfordul, hogy újra kell futtatni az önkalibrációt.
(#) c27 válasza szapcsika hozzászólására (») Feb 7, 2018 /
 
Még két észrevételem lenne a szkóppal kapcsolatban:
Az egyik, hogy nem olyan tűéles a kép, legalább is nem lehet beállítani a focus és az astigmatism trimerekkel. Vagy szélen lesz tűéles a kép vagy középen próbáltam nagyjából egyenletesen beállítani, nem mondom, hogy rossz, de gőzöm sincs mit lehet elvárni ettől a csőtől. Egy félórás szenvedés után beállítottam amennyire tudtam. Gondolom mást nem lehet állítgatni, hogy jobb legyen. Bár azért nem annyira rossz (most inkább a jobb felső része picit életlen, csináltam képet, de nem adja vissza élethűen, na meg persze közelről lehet jobban észrevenni).
A másik érdekes dolog, hogy a vonalak picit meg vannak hajolva, pontosabban a vízszintes vonalak picit lefelé hajolnak a képernyő közepétől lefelé, felette pedig a két végük felfelé hajlik. Ezzel lehet valamit csinálni vagy érdemes egyáltalán foglalkozni vele? Nem annyira jelentős az eltérés, de azért látható.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2018
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Feb 7, 2018 /
 
Ezeken mind lehet segíteni. Természetes,. hogy az idővel ezek a dolgok kicsit változnak.
Vannak további állítószervek a képgeometria beállítására. Ehhez ki kell nyitni a szkópot, lehúzni a kalibrálás engedélyező jumpert. (Külső hűtést nem elfelejteni!).
A kalibrálás menüben ilyenkor engedélyezve lesz a külső kalibrálás, és az ADJUST menüt kell választani. Ekkor a szkóp különböző teszt ábrákat fog felrajzolni, illetve kiírni, hogy mit állítsál.
Szépen be lehet állítani. Mind a cső munkapontot, mind a fókuszt, mind a geometriát, mind pedig a pontos képméretet és pozíciót be tudod állítani.
Javaslom, először ezt a részt részletesen olvasd el a service manualban. Fejből nem tudom az egész procedúrát,ha kell, tudok részleteket mondani, meg fotózni. De nem nehéz, és igazából nem lehet elrontani semmit. (Kivéve, ha engedélyezett kalibrálás közben törlöd a kalibrációt, de az sem egy nagy kaland újra csinálni, de azért figyeld, hogy melyik menüt választod.)
(#) c27 válasza szapcsika hozzászólására (») Feb 7, 2018 /
 
Ok, majd keresek 2db pc ventit és azzal fogom hűteni. Gondolom elég ha csak az alját fogják fújni a ccd-k környékét, vagy megpróbálok szerezni valami nagyobbat. Majd átolvasom a service manualt, ha lesz egy kis időm, bár annyira nem sürgős, szerencsére.
(#) nagym6 válasza c27 hozzászólására (») Feb 8, 2018 /
 
Tökéletes rajzolat nem létezik ks. csönél. Fókusz, asztigmatizmus beállításnál pici hiba mindig marad, geometriai torzítás is valamennyi lesz ahol a vonal nem pontosan egyenes. Minimalizálni lehet, de tökéletes nincs, ez nem hiba.
(#) Cinema válasza c27 hozzászólására (») Feb 8, 2018 /
 
Azon a képen, amelyiken a vonal látszik az jól néz ki, de azért azt megnézhetnéd, hogy nincs-e a közelében a készüléknek egy mágnes, hangszóró, nagyobb vasmag, vagy transzformátor, mert az is el tudja torzítani a vonalat, vagy eltolja a képet. A föld mágneses tere is el tudja a vonalat ferdíteni valamerre, így attól függően, hogy melyik földrészen, országban használják, valamelyest korrigálható.

Üdv!
(#) c27 válasza Cinema hozzászólására (») Feb 8, 2018 /
 
A vízszintes vonalak a képernyő 4 sarka felé hajlanak.
Nincs a közelében semmi ilyesmi, majd elolvasom a leírását és valamikor majd megpróbálok kicsit állítani rajta, hátha jobb lesz, mondjuk azért annyira most sem vészes. Gondolom a geometry és az edge focus lenne a megoldás nyitja, de ha úgy alakul lehet egy display kalibrációt lefuttatok fene tudja ezalatt a huszonvalamennyi év alatt mi merre mászott el.
(#) szapcsika válasza c27 hozzászólására (») Feb 8, 2018 /
 
Ne ha úgy alakul, hanem hozd be a display kalibrálás menüt. Ekkor pont a célnak megfelelő tesztábrákat fogsz kapni. Csak úgy tekergetni nem érdemes. Egyébként igen, a geometry fogja jórészt a hajló vonalakat állítani, de hatással van rá az y axis alignmemt is. Az edge fokus a szélén lévő fókuszt állítja, a high drive focus pedig a nagy fényerejű részek fókuszát. A grid bias a cső munkapontját, ezzel pedig az alapfényerőt. Sokmindennek van egymásrahatása, lehet, többször kell ezen-azon állítani. De pont ezért haladj a manual szerint. Ezen kívül még a képméretet, pozíciót és a vektoros/pixeles részek fedését kell állítani, ezeknek az állítószerve máshol van, a display panel hátulján. Ezeket a beállításokat nyugodtan megcsinálhatod, mert pont, ahogy mondod, 20 év sok idő. Itt semmi visszafordíthatatlant nem tudsz csinálni. A kép szinte biztos, hogy jobb lesz. Az túloldali panelen ne tekerj el semmit, mert oda már kellműszetezettség, hogy beállítsad.
(#) szapcsika válasza szapcsika hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Lehet félrebeszélek. Most eszembe jutott, hogy a 2430A-ban az adjust menüben kell állítani a másik panelon is. A CCD-k erősítésén. A saját teszt jelét azonos szintűre kell hozni, de ez csak annyi, hogy addig tekerni két potit, amíg fedésbe kerülnek a jelek. A service manual azt hiszem elég zavaros ezen a területen, de most nem keresem elő. A 2440-ben van egy elég összetett procedura a CCD-k órajelének állítására, azzal kevertem, de az itt nem játszik, ez nem 500mSa/s.
Meg ha amúgy nincs bajod a jellel, akkor amúgy sem kell hozzányúlni.
Következő: »»   83 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu