Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TDA7294 végerősítő
 
Témaindító: Dióda, idő: Ápr 17, 2006
Lapozás: OK   368 / 607
(#) reloop válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Szia! Nagyon jó lett! A trafó elválasztás példaértékű
(#) vipera1997 hozzászólása Júl 18, 2012 /
 
valaki tud ajánlani egy aránylag egyszerű de mégis működő nyáktervet?Köszönöm
(#) Robi85 válasza vipera1997 hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Bővebben: Link
Használd a keresőt és találsz rengeted jól bevált paneltervet.Bővebben: Link
(#) Lacko12 válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Váóó nagyon szép lett gratulálok hozzá!
(#) polonkaig válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Nagyon jó lett. Esetleg annyit csináltam volna még, hogy a bemeneti csatlakozókat az "erősítős" felének a hátoldalán vezettem volna ki az egyik oldalon, a másik oldalra meg a hangfal kimeneteket. Azért hogy kevesebb zavart szedjen fel a táp oldalról, mert ahogy látom, a vezetékek egymás mellett futnak egy nagyobb átmérőjű lyukon keresztül a két rész között. Tudom, árnyékolt kábel, de az csökkenti a zavarokat, nem pedig teljesen megszünteti.
Illetve ha a hely engedi, akkor a hűtőborda alá hoszabb távtartókat érdemes rakni, hogy a bordák között jobban tudja szívni a levegőt a ventilátor. Így kisebb fordulatra van szükség, ha fordulatszabályzós a vezérlése.
A dobozt teljes egészében Te készítetted?
(#) Alkotó válasza polonkaig hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Igyekszem sorba menni mindenen, mert voltak koncepcióim már a kivitelezés első lépéseitől, és törekedtem a kompromisszumok minimalizálására.
- Első lépésként, már a panelt eleve olyanra terveztem át, aminél meg tudom oldani a leszorítólemez használatát. Több helyen láttam ilyen elvű rögzítést, és nálam is nagyon jól bevált, el tudtam kerülni a hűtőtönköt.
- A huzalozásban másképpen gondolom a helyességet. Az említett furaton átmenő kábelek a szűrt tápfeszültség, a kimenetre menő vezetékek, a védelmi áramkör tápja, és a bemenet vezetékei (megjegyzem, ezek nem közönséges kábelek). Tehát nincs közöttük egyetlen kritikus sem, mert azokat valóban jó messze, a másik "emeletre" és annak is a másik oldalára tettem. A zavar szempontjából kritikus vezetékek a trafó-greatz és a greatz-puffer közöttiek, amik nálam rövidek, vastagok, és messze vannak az érzékeny helyektől.
Az eredmény igazolta a koncepciómat, semmilyen füllel érzékelhető zaj, búgás, sziszegés, vagy egyéb más sutyorgás sem hallható. Sőt, nyitott bemenetnél is megdöbbentően csendes (véletlenül így teszteltem először).
- A hűtőborda és a választólemez közti helyen sem kell módosítani. A "hézag" nem az áramlás miatt szükséges, hanem azért, mert a meleg borda hőjét nem kell átadni az alaplemeznek. Ha kisebb lenne, akkor erősödne a melegítő hatás, ha meg nagyobb, akkor romlana az áramlási sebesség, amivel csökkenne a kényszerhűtés hatékonysága.
- A ventilátor alapból áll, és a melegedéssel arányosan nő a fordulata. Már 40°C körül elindul, és a maximális fordulathoz közel még egy LED is kigyullad, jelezve a hűtési intenzitás maximumának elérését (ezt még eddig nem láttam, műterheléssel sem érte el az ehhez szükséges meleget).
- A lemezeket Én hajtogattam. Annyi mentségem legyen, csak egy satum és kalapácsaim voltak a feladathoz, meg néhány célméretre vágott szögvas darab. Másik gond a rozsdamentes lemez merevsége, és az ütésekkel szembeni érzékenysége. Igyekeztem a tőlem telhető maximumot kihozni a körülményeimből. Tudom, élhajlítóval biztosan jobb lett volna, de ebből a szempontból csak funkcionalista vagyok.

Biztosan elkerülte pár apróság a figyelmem, de a szerkezet minden elvárható szempontnak kifogástalanul megfelel. Kimondottan ajánlom másoknak is ezt a megoldást, ha hajlandóak vagyunk szakítani a "lapos doboz" gondolatával.
(#) Szlacek hozzászólása Júl 18, 2012 /
 
Hello építettem egy 2x 100w-os erősítőt ezekkel a panelokkal (2db) a tápom +-41v mindent bekötöttem megfelelően első inditás meg is volt midnen rendben ment, aztán második indítás óta az egyik panelon -8v van a kimeneten, valamikor van hang valamikor nincs méregettem de nem találtam meg a problémát még :S! Esetleg tippetek van hogy hol lehet a probléma?
(#) emersys válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
Szia.
Ha jól látom Fleta toroidja remek helyre került.
(#) accaboj válasza Szlacek hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
Lehetséges hogy kinyírtad az IC-t a túl nagy feszültséggel. Hány Ohm-os hangszóróval terheled?
(#) Szlacek válasza accaboj hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
4ohmmal de nem bömböltetve csak szépen legminimálisabb hangerőn mert kicsi a hangszóró teljesítménye nem akartam, hogy elszálljon. első 2 indítás jo volt a 3adiknál meg azóta van negatív tápfesz a kiemeneten.
(#) reloop válasza Szlacek hozzászólására (») Júl 19, 2012 / 1
 
Szia! Ellenőrizd le az elektrolit kondenzátorok polaritás helyes bekötését. Vizsgáld meg, a forrasztási oldalon maradt-e szennyeződés. Ezeket valószínűsítem.
(#) Szlacek válasza reloop hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
Megvan a hiba, kontakt hiba volt a biztosíték foglalaton mikor meglöktem a biztosítékot, bár fixen volt de szikrázott most megerősítettem minden megfelelően szól köszi Reloop
(#) kinkat válasza reloop hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Helló!

Köszönöm szépen a tervet. Sikerült megépítenem bár az élesztésre nem került sor még.
Mellékeltem egy elgondolást a biztosíték, egyenirányító és puffer kondikról, ez az elképzelés jó lehet?
(#) reloop válasza kinkat hozzászólására (») Júl 22, 2012 / 1
 
Szia! A panelek remekül néznek ki.
A táp puffer kondenzátorainak a GND-re menő lábai a lehető legközelebb legyenek egymáshoz. A GND vezető sáv egyik végére kösd a trafó középleágazást, és a túlsó végéről vidd a testet az erősítő felé. Ekkor lesz a legkevesebb a búgás. A hangszóró test ugyan köthető a csokiba is, de kétcsatornás erősítőnél előnyösebb a táp GND-re kötni, ezzel földhurok kialakulását előzheted meg.
(#) kinkat válasza reloop hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
8ohm os hangszórók esetén (kb +-42 voltról hajtva ) mekkora biztosítékok kellenek? 2,5 amper es van itthon.
(#) reloop válasza kinkat hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
A két csatornához 5A-es kell. A 2,5A-rel egyet el tudsz indítani.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 22, 2012 / 1
 
Most már kétféle tápfeszültségről is kipróbáltam az erősítőt, illetve a tartós meghallgatás mellett, méréseket is végeztem (ezeket persze a magam primitív módján).
- A kapcsoláson történ néhány változtatás, ami az építés tapasztalatait, foglalja magában.
- Az erősítő mérve, közel dupla teljesítményű a nagyobb tápfeszültség esetén, de füllel ez alig okoz érezhető hangosság többletet. Szó sincs arról, hogy ne lehetne érzékelni, de a különbség nem jelentős.
- A méréseket a nálam megszokott módon, PC szkóppal, függvénygenerátorral (1kHz szinusz), és műterheléssel végeztem. Jelen esetben a műterhelés 8R volt.
- Külön kiemelem Reloop rendkívüli CLIP jelzőjét, ami szinte hajszál pontosan ott jelez ahol a mérő-szinusz teteje éppen vágni kezd.
- A hőfigyelő, egyszerűsége ellenére tudja amit kell, nem javaslom annak elhagyását.
- Nem értem a pontos okát, de tényként kell kezelni a melegedési viszonyokat. A nagyobb feszültséghez durván nagyobb meleget tételeztem fel, de nincs ilyen. Az én kivitelezési sajátosságaim mellett, jelentős szoba-hangerőn sem megy 50°C fölé a borda.
- Egy csatorna-híd üresjárási áramfelvétele 108mA, 50V-os táplálás mellett (labortáppal hajtva és mérve).

Mérés I. (Elvi 50V)
Uszek=38,9V/37,8V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve)
Utáp=52,3V/47,2V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve)
Uki=26,2V/26,4V (CLIP éppen kigyullad/mérőjel vágni kezd)
Pki-tartósi=84,7W (Rt=8,1R, és CLIP éppen jelez)
Ube=404mV (mérőjel vágni kezd)

Mérés II. (Elvi 70V)
Uszek=53,2V/50,7V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve)
Utáp=71,9V/62,2V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve)
Uki=35,4V/35,6V (CLIP éppen kigyullad/mérőjel vágni kezd)
Pki-tartósi=154,7W (Rt=8,1R, és CLIP éppen jelez)
Ube=534mV (mérőjel vágni kezd)

A mérés értelmezésébe -különös tekintettel az e körül kialakult nézetek különbözőségére- nem térnék ki. Annyi bizonyos, az "egytápos" megoldás tudja a magasabb feszültséget is, amit az erősítő jelentősen nagyobb teljesítménnyel viszonoz. Ez méréssel egyértelmű, de füllel egyáltalán nem jelentős.
Szeretném ismét kifejezni köszönetemet Reloop fórumtársunknak, aki elévülhetetlen érdemeket szerzett ennek a kapcsolásnak a kifejlesztésében, illetve a személyesen nekem nyújtott segítségéért.
... A végleges rajzot nem tudom mellékelni, mert bent hagytam a "dolgozómban". Hétfőn korrigálom a dolgot. ...
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 23, 2012 / 1
 
A módosított rajz.
(Eltérések: a hangszóró és a relé érintkezői helyet cseréltek, mert így lehet praktikusan bekötni; a tápfeszültség "megnőtt"; A venti-vezérlésbe bekerült C20 és a LED-jének előtétjét is csökkentettem.)
(#) Kovidivi válasza Alkotó hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Nagyon szép kapcsolási rajz!
(#) kinkat válasza kinkat hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Sziasztok!
Megtörtént az élesztés, de sajnos csak az egyik fele szól a jobb oldali... Valami ötlet?
Az ic nem melegszik tápot kap rendesen!
(#) reloop válasza kinkat hozzászólására (») Júl 24, 2012 / 1
 
Szia! Bemenet/kimenet rákötését ellenőrizd. Mérj egyenfeszültséget testhez képest a kimeneten - pár mV lehet, valamint a 220k kondenzátor felőli lábán - több mint 4V-nak kell lenni, de akár a pozitív táp is lehet.
(#) kinkat válasza reloop hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Köszi, de már sajnos az ic elszállt. A másik talán még él. Úgy hiszem pihentetem egy kicsit az elektrót.
(#) csabacsaba hozzászólása Júl 27, 2012 /
 
Nagy vonalakban haladok az erosito epitesevel.3db tda7294 hid megy bele ebbe a dobozba
(#) Davidd válasza csabacsaba hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szeva!Gratula.Egy kerdes merult fel bennem,meghozza az hogy hogynem 4 csatornas erositot csinalsz akkor,mert szerintem az a hutes eleg 2hid/borda. Megvan mar miket fogsz vele hajtani?
(#) mkrisz hozzászólása Júl 28, 2012 /
 
Sziasztok!

Találtam egy tervet ami megtetszett csak kiegészítettem reloop kolléga LED-es clip kapcsolásával. Megnéznétek nekem, hogy ha így maratom ki akkor jól működne a dolog? Várom észrevételeiteket és azt is, ha Ti másképp oldanátok meg! Kapcsoltam a layout file-t.
(#) reloop válasza mkrisz hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Szia! A clip-jelző tranzisztorának emitterét kösd az ellenálláshoz. A réz oldali feliratot tükrözd. A clip áramkört a neki megfelelő oldalról táplálnám, mivel külön van a táp biztosítva.
(#) mkrisz válasza reloop hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Tényleg az kimaradt... Azért kötöttem egy oldalra mert egy trafóról menne a 2. Vagy hülyeség? Van egy -/+42V os trafóm egyenirányítva kb 500W lehet.
(#) peter1995 hozzászólása Júl 29, 2012 /
 
Sziasztok. Beag AET 453 tápja elég lehet egy tda7294 hídhoz? Van egy komplett beagom amit kicsit megritkítottam most csak egy sima erősítő de az eredeti végje kevéske nekem a hangsugárzómhoz.
Gyári trafó gyári graetz 2x4700+2x1000µF pufferrel 36V van
(#) Szabi1 válasza peter1995 hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Üdv. Hát a tápkondi elég lesz, a fesz is ok, Szerintem a trafó és a graetz nem lesz elég 4-5A kell!
(#) reloop válasza mkrisz hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
A biztosíték előttről bekötött negatív táp végül is megfelel a clip jelzőnek. Kicsit kimunkáltabbnak érzem, ha mindkettő biztosítékkal védett helyről kap áramot, oldalanként külön-külön. Egy átkötés nem tragédia, és akár teljesen egybevágó lehetne a két csatorna.
Következő: »»   368 / 607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem