Fórum témák
» Több friss téma |
Viszont ha kívülről kötsz rá földelést, akkor nem veszed észre a rossz csatlakozót. Ha már szervizről beszélünk... Tarts kéznél egy fáziskereső ceruzát.
Az is igaz, hogy akkor nem veszem észre
![]() ![]()
hellosztok!
Avval a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a pincébe ki akarok alakítani egy kis műhelyt. Társasházba élek, így a szomszédoknak is van ott pincéje. Na szóval a pincének alapból van kismegszakítója, de ha zárlat lesz, akkor leveri a megszakítót, de sajna az az összes pincére szól. Az lenne a kérdésem, hogy van a pincébe beépítve konnektor és hogy ahhoz tudnék úgy kötni egy kismegszakítót, hogy a konnektorból kismegszakító, utána még egy konnektor és ha abba a konnektorba zárlat lesz, csak azt vágja le ami a két konnektor előtt van, ne pedig azt ami az összes pincéjét. Remélem érthető volt a leírásom ![]()
Teljesen érthető, hogy mi lenne a célod.
A célodat 100%-ban nem fogod tudni elérni. Zárlat esetén nagyon gyorsan hatalmas áramok alakulnak ki. Minél hosszabb és vékonyabb a vezetéked, annál lassabban és kisebb zárlati áram tud kialakulni. Persze ez normál körülmények között is korlátozza a használható áramot.
Olyan kismegszakító kell, ami kisebb áramú, és egyúttal gyorsabb is mint az előtte levő -ezzel elérheted a célod. Esetleg a zárlati áram is korlátozható - pl egy kis soros tekercssel (pl. nyitott lemezelt vasmagra feltekert szigetelt huzal). Létezik amúgy gyári, sínre szerelhető korlátozó tekercs is.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2012
Tulajdonképpen a konnektor elé szeretnél tenni egy kismegszakítót. Minden gond nélkül megoldható, de ahogy írták előttem gyorsabbnak kell lennie az előtte lévőnél. Ha leírod milyen gépeket szeretnél üzemeltetni róla, szerintem tudunk is ajánlani karakterisztikát.
Nézz körül kicsit, mert például az ELSO német szerelvényekből is van gyári EPH csatlakozó, kifejezetten ilyen feladatokra van kitalálva. Én kádnál használtam. Nem olcsó de a legkulturáltabb megoldás - igaz süllyesztett (UP).
Hello
![]() Az lenne a kérdésem, hogy milyen szabály vonatkozik arra, hogy kötődoboznak illetve dugaszoló aljzatnak milyen távolságba kell lenni a gázcsőtől ?
Sziasztok!
Szerettem volna kicserélni a dugaszolóaljzatokat a lakásba, de az egyik alumínium vezeték szabályosan eltört. Mivel ezek még a régi rendszer szerint vannak kötve két vezeték át van kötve. (PE és N ) Az új konnektoron nincs elég hely átkötni a két vezetéket. Ezt hogy tudnám megoldani? valamint valakinek jó ötlete az alumínium ill réz vezeték összekötésére ? képeket is szívesen fogadok ![]()
Szia!
Sürgősen hívj villanyszerelőt, mert ez a nulla-védőérintkező összekötés életveszélyes! Ha megszakad a nulla a dugalj előtt, akkor a fázis szépen kiül a nem kettős szigetelésű készülék fémtestére. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
Amíg nincs behúzva a három vezeték (nulla, fázis, védő) addig nincs ötlet.
Ez érdekes lesz, mert be van öntve a cső és panellakásról van szó
![]() Régen nem gondoltak a vezeték cserére... A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
Szia, a panel lakások nagy részében cserélhető a vezeték, ha csőben van, akkor csak esetleg a sarkokkal lehet gond. Sok sikert!
András
A panel lakások nagy részében NEM csőben van a vezeték! MMfal!
Kivéve a plafon alatti vezetékcsatornát.
Véső, kalapács, gipsz, kötés, ha nem tudod tisztességesen megkötni az aluminiumot mert annyira elöregedett, akkor teljes hosszban csere. Ez a hátránya az MM fal vezetéknek.... Ha a beton illesztési hornyaiban van vezetve, akkor csőre tudod cserélni, vagy MTK kábelre. Vagy MM fal vezetékre de rézre.
Átkötni tilos. Villanyszerelőt kell hívni, aki kicseréli a következő dobozig a vezetékeket és hoz onnan fázist, nullát, védőt. Ha csőben van a vezeték, akkor a csőben, ha nem, akkor jöhet a bűvészkedés ilyen, olyan csatornákkal, panel illesztésekkel. Arról nem is beszélve, hogy ha nincs a legközelebbi dobozban jó föld, akkor meg sem fogja csinálni, hanem azt is odáig be kell húzni. Vagy el kell felejteni a konnektort (talán ez a legegyszerűbb). Ha csőben megy a lakásban a vezeték, akkor már érdemes egyúttal az összeset rézre cserélni. Nem kis előny.
Akkor nekem szerencsém volt csak?
Újabban épült házakban már csőben van. Elférni meg bőven elfér, mert a rézre váltás miatt lehet számolni keresztmetszet csökkenéssel. Ez a ház a nyolcvanas évek közepe fele készült, itt cső az egész, a falban műanyag dobozokkal. Régen még volt, hogy fadoboz köré öntötték a betont.
Mások válaszaival ellentétben szerintem nem fog ez sikerülni. A kismegszakítók névleges áramtól függetlenül azonos idő alatt ugranak le zárlatra, ha a zárlat elég nagy a névleges áramhoz képest. Elég nagy alatt értve mondjuk 30-50szeres értéket. Annyi meg egy normális helyen bőven van.
Sziasztok!
Nagyon érdekes dolgot figyeltem meg. Van két asztali gép a lakásban és például valamelyik nap reggel mindkettő ment lehet ma is ment csak kikapcsolták de itt ez be volt amikor felkeltem. Az mindig rendesen ki van kapcsolva ez meg csak hibernálva de ez nem játszik be mert az is bekapcsol. Mi lehet ez a jelenség? Egyik nap újraindulhatott ez mert nem azt írta monitor bekapcsoláskor hogy zárolva hanem azt hogy be kell jelentkezni. Meg a programok is be voltak zárva. Ma reggelre meg csak felkelt a hibernálásból nem indult újra. Akinek van erre valami ötlete az írja le. Házban 2 klíma 2 kiló körüli fogyasztás de nem mentek szóval ez is kizárva. Mellettünk a boltunkban 2 klíma az egyik 2 kiló a másik 4 kiló de max. az egyik ment és ha ment akkor a nagy. Gázbojler van ez sem vesz nagy áramot. Nyugis környék semmi ipari gép sehol az utcában. Cím szerint egy hosszú utcán vagyunk de ez b épület és itt a kis utcára néz az ajtó és az oszlopról itt van behúzva. Ha nem tudok rájönni építek valami monitort ami méri 0-24-ben a feszt frekit és rá lehet jönni mi a gond. Ha ti találkoztatok már ilyennel írjátok meg. Egyszer itt gépezés közben tévé kapcsolt ki mögöttem de a set top box maradt meg minden csak a tv. Utána távkapcsal visszakapcsoltam ment rendesen azóta sincs gond. Ez olyan 10 körül lehetett. A bolt meg a ház egy oszlopnál van bekötve mindkettőbe 3*16 amper megy. A boltba még van 6 kilowattnyi hűtő is... Előre is köszönöm a segítséget! Üdv! A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2012
Frekvenciát felesleges monitorozni...
Arra gondolok, hogy arra gondolsz, hogy ingadozik a hálózati feszültség. Amit leírtál, abból ez számomra nem következik egyértelműen...
Lehet ingadozik nem vagyok biztos benne ezért írtam!
![]()
Erre találták ki a szünetmentes tápegységet. Amúgy a biosban lehet állítani, mit csináljon a gép feszültség kimaradás esetén...
![]()
De akkor lemegy x alá a fesz és amikor visszanő beindul? De ma nem indult újra csak felkelt a hibernálásból.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2012
Üdv!
Egy vasszerkezetű osb borítású melléképületben így oldottam meg a szerelést, majd üveggyapottal szigeteltem és egy újabb réteg osb-vel zártam le. Megfelelő ez így érintés-, tűzvédelmileg? Az épület önállóan számottevő fémszerkezetnek minősülne, ez esetben is szükséges külön EPH csomópont létrehozása, vagy elég ha a védővezető gyűjtősínhez kötöm? (+ potenciálrögzítő szonda, védővezetők...) Tekintettel arra, hogy más nem villamos fémszerkezet nem igazán van. Tulajdonképpen ahol van külön EPH csomópont ott egy vezetékkel összekötik a védővezető sínjével, de az elv ugyan az, csak külön kezelik? Láttam olyan megoldást, ahol egymás mellett futó (víz fűtés ilyesmi) csövekre szépen elhelyezték a EPH bilincseket és pontról pontra összefűzték. Ez így elfogadott? Arra irányul a kérdésem, ha pl pont a legelső EPH vezeték szakad meg a teljes szakasz kiesik, de a galvanikus összekötés megmarad a csövek közt, csak az EPH csomóponthoz nem kapcsolódik. Köszönöm! Közben megtaláltam a képet amin ez látható: EPH A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2012
Van egy LC2D25P7 típusú mágnes kapcsolom de már pár napja küzdök a bekötésén. A következő képen akarom megoldani van 3X25A nappali és van 3X25A éjszakai áram . A mágnes kapcsoló bal felső oldalára bekötöttem a nappalit a jobb felső oldalára meg a éjszakai a jobb alsó részére meg bekötöttem a éjszakai bejövőt amin menne a fűtés de azt akarom hogy ha nincs éjszakai áram akkor váltson át nappali köre. Ha a A1-re rá kötöm a + A2-re meg a - akkor beh húz de ha másik oldalon is bekötöm ugyan azt akkor megbolondul mert az is be akar húzni.
Az lenne a kérdésem mit hová kössek a előlapon hogy Valcsák egymást? http://media4.rsdelivers.cataloguesolutions.com/LargeProductImages/RF609027-01.jpg Igy kötöttem be http://kepfeltoltes.hu/120911/Beszkennelt_dokumentum_www.kepfeltolt...u_.jpg na akkor A rajz szerint van bekötve. Felkapcsolom a vezérelt áramot be húz a vezérelt tekercs. Lekapcsolom a vezérelt áramot egyböl behúz a nappali tekercs de amint vissza kapcsolom a vezérelt áramot a vezérelt tekercs nem szakítsa meg a nappali tekercs áramát és ezért csak próbál behúzni .
Szia!
Ez egy motor irányváltó kapcsoló, aminél reteszelve van a két kapcsolófél egymáshoz képest, ha átvált. Neked két független mágneskapcsoló kell, azokkal egyszerűen megoldható a probléma. A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
Sziasztok!
Szétszedtem egy GanzKK0-20 típusú kapcsolót, és sajnos szétesett. Mindene megvan, de sajnos nem tudom összerakni. Nem az érintkezős rész, hanem az állásrögzítő szerkezet. Ha valaki tudna küldeni egy képet a belsejéről, azt megköszönném. A Ganz honlapján van egy vázlat, de abból én nem látok semmit. Üdv! Balázs A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2012
Sziasztok!
Az egyik barátomnál felütötte a fejét egy komoly villanyszerelési probléma. Az történt, hogy nemrégiben járt nála egy villanyszerelő, akit megkért a barátom arra, hogy cserélje ki a régi Bakony típusú kismegszakítóit modernekre, mert az új elektromos láncfűrésze el sem indult ezekkel a kismegszakítókkal. A csere megtörtént, minden működött egészen addig amíg a cirkót ellenőrző gázos szakember meg nem érkezett. Ő átnézte a barátoméknál felszerelt cirkót, és erre az időre kihúzta a cirkó dugóját a konnektorból. Ekkor a következő dolog történt: Elég sok helységben (szinte az egész lakásban) eloltódott a villany. Majd amikor a szerelő visszadugta a konnektorba a cirkót a villanyok ismét felkapcsolódtak. Jelenleg így működik minden elektromos rendszer a lakásban, de ha kihúzzuk a cirkót a falból a fent leírt jelenséget produkálja a hálózat. Ebben a lakásban van még régi alumínium kábelezés is, de már van amit kicseréltek rézre. Ottjártamkor egy kicsit megvizsgáltam a hálózatot, sok időm nem volt rá. A konnektorban, amiről a cirkó megkapja az elektromos ellátását, megvan minden, fázis, nulla és védővezető. Majd megnéztem a kismegszakító táblát, és a következőket találtam: A három bejövő vastag vezetéket megtaláltam, a fázist (fekete) a nullát (kék) és a védőföldet (piros). A kötések a fázis esetén rendben vannak, bejön a kismegszakítókra és szépen át van kötögetve vezetékkel az összes kismegszakítóba a bejövő fázis, mintha csak elosztósínt használtak volna. Az elmenő fázisok szépen bekötve a kismegszakítók másik oldalára, ezzel nem is volt gond. Majd ki volt alakítva a kismegszakító dobozában a nullavezetők közösítésére egy sorkapocs sín, és természetesen a védőföldnek is. A nullavezető sorkapcsába be van kötve a bejövő nulla, és néhány elmenő nullavezető. Ez eddig rendben. Jön a védőföld sínje, na ide be van kötve a bejövő védőföld (vastag piros vezeték) és az elmenő védőföldek, szintén piros vezetékek, és ami nagyon furcsa volt, hogy három (szerintem) elmenő nullavezeték (kék) is be volt kötve ide. Szerintem ez okozza ezt a problémát, de nem vagyok biztos ebben. Véleményetek szerint mi lehet ez a kurfli? Az EPH pont csak nem itt van? Gondolom az valahol máshol lehet, megoldva, hogy közösítve van a nulla és a védő. Mindenesetre nagyon érdekes ez a jelenség, kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy mi okozhatja ezt. Azt sem értem, hogy mit keres a védőföld sínjén az a három elmenő nullavezető (kék vezeték)? A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |