Fórum témák
» Több friss téma |
A csípést okozhatja a frekiváltó belsejében mindenféle szűrő egység, nem biztos, hogy a motor szivárog!
Legutóbb így járt egyik ügyfelem, elvolt törve a védőföld a kábelben és "kellemesen" csípett a motor - az volt kéznél. ![]() A védőföldelés jótékonyan hat erre, kell rá.
Helló SALáta!
Idézet: „6 mA szivárgó áram amit a házán mértem (miután sikeresen megcsípett) picit aggaszt. Ez így helyes?” A frekvenciaváltók jelentős kúszóáramokat produkálnak az RF szűrések és a kapcsoló üzem miatt. Ezért nem nagyon lehet áramvédő kapcsolóról ("FI relé") üzemeltetni őket. Idézet: „Azaz a motor a gépkezelő agyonvágása nélkül üzemeltethető?” Földelés nélkül semmiképp nem üzemeltethető áramütés jelentős veszélye nélkül! Kell a földelés!
Ez erre a teljesítményre való. (99Hz-ig) A PIC-es része az működik. de tovább nem folytattam ezt a projektet.
http://www.radio-konst.narod.ru/ a 32. sorszámű, a google lefordítja... Ha nem akar a hex file bemenni a PIC-be valahol van egy jó, megkozmetikázott ...asm példányom.
A motor csapágya rossz, természetesen szét kellett szedni hozzá hogy típus kiderüljön. A forgórészen ív nyoma látható, és egy sérülés még, felütődés más helyen. Motor tengelye és a föld között minimális ívet lehet húzni. Ha a forgórészen ilyen sérülés van gondolom ez a motor felejtős, forgórészt kellene cserélni ha jól sejtem . Amúgy bár nem csendesen de rezgésmentesen jár.
Természetesen mindenkit mindenkivel egy csillag pontba összekötök, mozgó részekre külön megy földkábel. Köszönöm az eddigi segítséged, jó hogy vannak még önzetlen segítőkész szakemberek. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Hello valaki tudna küldeni nekem magyar nyelvű használati útmutatót ehhez a típushoz? Meg tudja mondani valaki hogy mért van az egyikben 4db a másikban 2 db kondi? Ezeknek van olyan típusa hogy 1-3 fázisú. Ha azért akkor melyik a tisztán 3 fázisú és melyik a "duál"?
Helló kiccsavo81!
Magyar doksiról nem tudok. Idézet: „Meg tudja mondani valaki hogy mért van az egyikben 4db a másikban 2 db kondi?” Mert nem egyforma a kettő ![]() Vagy valaki az egyikből kiforrasztott két kondit. Vagy kettőt be a másikba. Miért van jelentősége ennek? Idézet: „Ezeknek van olyan típusa hogy 1-3 fázisú. Ha azért akkor melyik a tisztán 3 fázisú és melyik a "duál"?” Amelyik típusjelének SE karakterek után álló második karaktere "D" az 1/3 fázisú táplálású. Ezek táplálhatók egy fázisról és 3 fázisról is 208-230V AC feszültség között. Itt Mo.-on ezt nem tudod csak egy fázisról táplálni (hacsak nem teszel elé trafót). Amelyiknél ez a karakter "1" az egy fázisú táplálású, amelyiknél meg "3" az három fázisú. Mindegyik kimenete 3 fázisú! A 2. képen látható SE23400400 tehát 3 fázisú táplálású, de ez az adattábláról is kiderül, mivel ez áll ott: 3 ~ L1, L2, L3 (3 ~ azt jelenti, hogy három fázis) Ui.: Nem ártott volna leírni a gyártó nevét is. Az a 8 gombnyomás, nekem megspórolt volna 5 percet... A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
Üdv! Commander SE, ha minden igaz? 750W-osban van ilyenem...
Hello,igen Commander SE. De az a gond hogy a 3 db-ból csak egynek van meg a zöld burkolata,amin a típust is jelölik.Az az egy SE 23400400.Az egyikben nincs benne gyárilag 2 kondi(forrasztás nyoma nem látható,ezért gondoltam hogy nem kivette valaki, meg az első részén annak 3db helyett 2db varisztor van)ebből gondoltam hogy lehet hogy valamelyik másabb mint a többi.Mivel ezeket külön,darabokban kaptam lehet hogy a 2kondisé a ház és lehet a se23400400,a másik kettő meg lehet a duál,és ezért van bennük 2 kondival több. 220 V-ra kötve az a hiba kódot írja hogy alacsony feszültség.
Szia! Valószínű, azért ír alacsony feszültséget, mert 3 fázist várna oda. A kondik feszültségtűréséből is kiderülhet, 230V-ra 450V=, 400V-ra bizonyára jóval nagyobb, vagy 2 db sorba van kötve.
Minap kaptam egy Delta frekvenciaváltót. Elakadtam a beállításánál.
Nem is tudom kiírjam-e az összes paramétert. Ez a 220 as verzió 0.75 kW os 3x220 egy fázisról járatva. A probléma hogy a saját beépített feszültség kijelzője bőven túllövi a beállított maximum feszültségeket. Egy orosz analóg multiméterrel 200 V körül mértem, egy ócska dmm el 176 V ot. A motor 190 V / 300 Hz 1.3 kW. A beállított paraméterek: P3 - 300 , P4 190 , P5 190 , P6 150 , P7 95 , P8 20 , P9 12,6 , Fel lefutások 15 sec. 300 Hz re felpörgetve a beépített áramérő 3.4 A mutat. Van két paraméter amit nem értek. 53 as - motor üresjárati áram százalékban , 52 motor névleges áram százalékban. Az egyetlen probléma a "belső feszültségmérés" és a beállítások közötti eltérés. Később szeretném majd rs485 portról vezérelni, de az még odébb van, bár lehet biztosabb lenne a 0-10 V vezérlés. Lehet később ezzel a váltóval hajtom a motort, nem igazán lesz kihasználva. Mennyi lehet az üresjárati felvétele? (sokallom azt a bő 3 A ) A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Helló SALáta!
Ha a motor névleges adatai 190 V / 300 Hz 1.3 kW akkor a P3 - 300 jó, de a P4 190 nem jó. Ide a motor névleges frekvenciáját kell beállítani, mert ezen a frekvencián adja a motornak a névleges feszültséget. Tehát ide is 300-al kell beállítani. A multimétered nem biztos hogy helyes értéket mutat néhány KHz-es négyszög impulzus sorozatra...
Így igaz. A BKV nagy mozgólépcsőit (75- 130 kW) indító ellenállásokkkal csúszógyűrűs, rövidrezárt forgórészű asszinkron motorokkal hajtják. kb. 5 sec alatt érhető el az üzemi fordulat. Indításhoz egyes gépeknél (Westinghaus gyártmányú) lágyindítókat, ill. lassításra is alkalmas ARC hajtásokat is Használtak. Az ARC gyorsításkor lágyindító üzemben működött, leálláskor a váltó védő kikapcsolása után szabályozott egyenfeszültséggel örvényárammal Vo-ra lassítja le a gépet. A rendszer veszélye, hogy 0.1 sec idő alatt kell a váltófesz kikapcsolását követően az egyennel rákapcsolódni a tekercsekre. Nemrég ezt a rendszert frekiváltóra cserélték le, mert előfordult, hogy időcsúszás miatt találkozott a váltó az egyenfesszel. Az eredményt képzelheted.
![]()
Úgy van ahogy írod, a kondi ha 400v = feszt tud kettő sorosan van kötve, mert egyenfeszültségként 540-560 V= fesz jelenik meg. Előfordult, hogy 700V =-ot is mértem. Egyébként nagyobb gépeknél 8-8 db 4700 Uf/ 400 V = kapacitásokat is használnak középleágazással. Nemrég egy ilyen egységben egy tenyérnyi IGBT tranyó úgy robbant szét, hogy a burkolatot is ledobta.
Most 1 V/Hz a beállítás (Nem jöttem rá miért) 170 V nál 170 Hz. Itt már nem picit csúszik a motor, szinte megáll nem követi a frekvenciát. Rá fogok jönni, egy hetet adok a küzdésre magamnak háta megálmodom. Addig is nézegetek rs485 átalakítót, aztán eldöntöm miről is vezérlem későbbiekben. A mach3 tudja pluginnal rs485 ről is elviekben, tudja a 0-10 V ot is gyakorlatban mindkét eszköz . Talán jobban járnék a 0-10 V fordulat vezérléssel és a relés kapcsolgatással (ott van charge pump) így lehet biztonságosabb a PC CNC rendszer .
A főorsó elérendő maximális fordulata 24.000, ezt csak áttétellel fogja tudni, minimum fordulat 12.000, ez némely műanyagok jól munkálható fordulata, ennél kisebb illetve nagyobb fordulat csak másik tartománnyal (áttétellel) megvalósítható , még a 12.000 fordulat is necces mert ekkor a motor pont fele fordulaton megy . A fő dolgot vagyis a motor névleges fordulatát (190 V 300 Hz-n 16.000 f/min) még nem írtam le, pedig egy fontos adata a motornak. Köszönöm hogy segítesz, nekem nem ez a szakterületem, inkább a gép használata. De ha magam akarom összerakni hobbiból a gépem ehhez is kellene értenem .
Urak!
Nincs valakinek meg a Samsung Moscon G5 (CIMR-23P7G5) leírása legalább angolul? Koreai és egyéb pálcikás leírásokat leltem csak... ![]()
Egy okos telefon sokmindent megold. Én is olvastam már vele kínai újságot, amit véletlenül az alkatrész mellé becsomagoltak.
Üdv József!
Ez a CIMR dolog nagyon ismerős ![]() Nem lehet hogy valamelyik másik gyártó frekiváltójával esetleg megegyezik? Ideiglenes: Idézet: „Egy okos telefon sokmindent megold.” Na ja. Én pl. ébresztő órának használom. ![]()
Sziasztok!
Nekem is gyanús, hogy egy kaptafára készültek ezek, csak más gyártótól, azonos szofttal. Tegnap le is töltöttem a Yaskawa hasonló kategóriájáról a mesekönyvet és hamarosan tesztelem a dolgot. Okoskodó telefont nem akarok beszerezni, velem még ez a hagyományos is rivalizál...Emiatt minden évben sokszor leejtek egy ilyen ostoba fajtát, hogy nehogy ezek is öntudatra ébredjenek és ki tudja, mit forralnának...Ha nagyon szívózik, sós kútba teszem, majd kerék alá. Nehogymá' itten...
Minden klappol, mindent tudok, mindent állítok, ... miről is van szó...?
![]() Nagyon meglehet, hogy egy 2.2kW-os, de a 230V-ra készített már kacagva vinné, de így itt állunk megfürödve. Ugyan nem az enyém az együttes, mégis elszomorít a dolog. Most kisebb motorok kiszolgálását tervezzük az apparáttal.
Van egy problémánk ami összefügg ezzel a frekiváltós fórummal, így gondoltam megkérdezem itt, talán lesz olyan aki olvassa és tud valamilyen megoldást erre a problémára. Nos akkor a probléma: Van a műhelyünkben hat "nagyobb" teljesítményű villanymotor amik frekvenciaváltóval vannak vezérelve. Ezekkel nincs is gondunk, hanem amióta ezek be lettek építve a számítógépek szünetmentes tápjai folyamatosan tönkre mennek. Szerintem a frekiváltókból jövő zavarjelek okozzák ezt. Hallottam már valamilyen hálózati zavarszűrőkről amik kimondottan ilyen helyzetekre vannak kitalálva. Azt nem tudom, hogy a motorok körébe, vagy a számítógépek betápjába kellene beépíteni. Ha volna valaki aki ebben a kérdésben járatos akkor kérném adjon tanácsot nekem, vagy ha tud konkrét dolgokat ajánlani azt is szívesen venném.
Szia!
Hogyan mennek tönkre vagy mit tapasztaltok a tönkremenetelkor?
Valamilyen "AVG relé" hibával mennek tönkre a hálózatfigyelő és kapcsoló részben, de ezt a szervizben mondták, és nem fogadják el garanciális hibának sem, így meg elég drága éves szinten tíz-tizenöt szünetmentest venni.
Üdv JZoli!
A frekvenciaváltók sok felharmonikust termelnek, amik visszajutnak a hálózatra is (szennyezik a hálózatot). Ezek ellen lehet védekezni fojtótekercses szűrők beépítésével. Nem tudom mekkorák azok a "nagyobb teljesítményű" motorok, de ha a frekiváltó és a motor nagy, akkor hálózati szűrő is nagy kell ![]()
7,5 és 15 KW között vannak. Mivel a problémát csak a szünetmenteseknek okoznak, úgy gondoltam, hogy oda kellene valamilyen szűrőt beiktatni, legalább azokat meg lehetne védeni a zavarjelek ellen. Van erre valami "gyári" megoldás?
Hali!
Van sokféle. Nem tudom melyik fog megfelelni és melyiket tudod beszerezni, de olyat keress (google), hogy "AC power line filter". (Bár meglepne, ha ilyen nem volna beépítve abba az UPS-be eleve). A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Üdv! Szeretnék segítséget abban, hogy ágyúval verébre... Altivar ATV12Hxxx... váltóról van szó. Kellően bonyolult, tegnap késő este elértem nála, hogy külső potiról és kapcsolóról induljon, szabályozzon. Külön véres harcba került, hogy mindkét irányba forgasson. Aztán este kikapcsoltam, ma be és mindent megtagad... Írja ugyan a poti állását, de az "rdy" kijelzés és a "ref, mon,conf" mellett villogtatott pöttyökön kívül mást nem csinál, ezzel el is van.
Tegnap még az Ll1-Ll2-re hallgatott, indult, most meg csak itt vigyorog a képembe...
Üdv József!
Ennek sok oka lehet. Az említett LED-ek azért villognak, mert kapcsolgatod, próbálkozol, vagy magától villognak? Ha utóbbi, akkor melyik LED villog? Az Altivarnak van egy olyan jellemző vonása, hogy a start bemenetei élvezéreltek. Amiatt power up után nem indul el akkor sem, ha kap start parancsot. Pontosam úgy viselkedik, mint ha nem kapna. A start bemenet ugyanis nem szintre, hanem fel és lefutó élre érzékeny. Ha ez a baj ezt át lehet állítani szint érzékenyre is. Lehet az újraindulás gátlás is az oka. Ez megakadályozza, hogy amikor a frekvenciaváltó hibára fut, újrainduljon a hiba megszűnése után. A fesz kimaradás is lehet ilyen hiba. Ennek is utána kellene nézni. Esetleg valamelyik be nem kötött bemenet freewhel vagy fast stop módra van beállítva. Ilyenkor ezek inaktív állapotai tiltják a motor indítását és ilyenkor is rdy van a kijelzőn... A schneider imádja a modbus-t. ![]() Esetleg a RUN vagy STOP gomb prioritása bekavarhat. Pl. minden indítás után egy RUN gombnyomás után hajlandó csak elindulni LI bemenetről.
Szervusz!
Szenvedek vele, pedig ma megtaláltam magyarul is a leíréását. Ahogy nézegettem, menteni kellett volna talán a beállításokat, nem tudom, sokszor alig találok bele a megfelelő menübe. Biztosan nagyon okos masina ez, nem az én agyamhoz illeszkedik... Az ATV11 ehhez képest egy gondtalan üdülés. Nagy nehezen megint visszaállítottam a gyári beállításra, azt sem értem, gyárilag miért nem állítják be, hogy vagy kívülről, vagy a saját kezelőjéről működjön, legyen egy alap, hogy használni, kipróbálni lehessen. Ha módomban áll, többet erre a típusra nem teszek szert, eddig bármelyikkel megértettem magam... Az összes led villog és most nSt világít a változatosság kedvéért. Most megpróbálom elérni nála, hogy külső potiról menjen, aztán... szétverem egy vascsővel... ![]() Na igen, azt nem tudom, ennél a sorozatnál, vagy az elődjénél van még egy kellemes jelenség, ha a túláram miatt megreked a motor, csak az áramtalanító főkapcsolóra hallgat. "Szépen" forog a megrekedt szinten és szerinte ez így maradhatna örökre, nem vesz tudomást egyik kezelőgombjáról se... Ui: Tévedtem, alapból tud menni a kezelőjéről... De nem onnét akarnám! ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
Fogalmam sincs most miért, de sikerült. Elvileg, ha eltárolom a jelenlegi beállításokat, holnap is emlékszik rájuk...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |