Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hello! Esetleg a szivattyú felfogatásának rezgés csillapítása hiányzik, és átviszi a kasznira a zörgést? (De fogalmam sincs hogy milyen ez a valóságban, csak felmerült bennem a gondolat, ahogy olvastam.) üdv!
Én is ezen gondolkodom.
Még egy kérdés. Most kicseréltünk benne elég sok dolgot. Első lengéscsillapítókat. Olaj,üzemanyag,lég,pollen szűrőt.Tömítéseket.Generátor szíjat,vezérműszíjat meg feszítőgörgőt meg vízszivattyút.Gyújtásfedél elosztót.Mikor megvettem akkor eléggé megtorpant az autó mikor nyomtuk neki. Most meg ahogy kicseréltük a szűrőket stb most állítólag egy fokkal jobb. Ma megint mentünk vele de most állítólag jó. Aki szerelte az mutatta hogy milyen retkes üzemanyag volt benne. Most lehet azért lett jó mert most tisztult ki az injektor.Vettem a kúton injektor tisztító folyadékot. Hátha ez is segít mert még nem töltöttem bele. Akkor majd még töltök bele egy kis denaturált szeszt is mert mondták az is tisztító hatású. Ez a hibajelenség lehetséges attól hogy piszkos volt az üzemanyag és most az injektor és az egész rendszer kezd kitisztulni ? A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
A benzinszűrő megfogja a koszt, nem igazán juthat az injektorba. Ha belejutna, akkor van abban is egy finomszűrő, az megfogja.
Akkor sajnos nem tudom mi lehet. Holnap elviszem egy profi szerelőhöz.Átnézi majd a szivattyút is, meg mondom hogy kicsit vezesse Ő is.Ő majd ráköti a kódolvasót is a kocsira.
Ha tudok valami információt akkor jelentkezem. ![]() Köszönök szépen mindenki segítséget.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm! ![]() ![]()
Üdv!
Kérdésem lenne hogy: hogyan lehetne kiküszöbölni azt hogy amikor az autómat beindítom, akkor a magnó ne hallgasson el 1 pillanatra. Tehát folyamatosan szóljon. Első gondolatom az volt hogy egy kondenzátort elékötni. De mégis milyen kondenzátort? Hány volt,és farádost? Valamit a magnó folyamatos 12volt-os tápjára, vagy a másik 12volt-os vezérlőtápra? Köszönöm előre is a válaszokat.
Nem biztos, hogy müködni fog, mert lehet, hogy ez alapbol igy van, azaz a magno figyeli a kocsit és erre igy reagál ( pl. Ujra inditja, vagy kikapcsolja a belsö idözitöket, amik a gyujtás kikapcsolásakor bizonyos idö után leállitják a keszüléket vagy figyelik a biztonsági kod érvényességét.).
Szóval olyan pontot keresek, ahonnan megtudhatom, hogy zajlik-é töltés, vagy sem. A töltésvezérlő elektronikán kell nekem az egyik láb, ha jól sejtem, de melyik?
Szia! Mindenképpen akku kell oda, mert a rádió fogyasztása több A-es nagyságrendben van. Saját tapasztalatom alapján 1F-os kondenzátor is csak néhány másodpercig bírja. Az, hogy melyik szálra, nem tudom, mert én mindig közösíteni szoktam. De a bejövő pozitívot majd egy diódával le kell választani.
Bocsánat, hogy rossz helyre címeztem. Zoli: ha egy kis akkut odatesz, mindegy a lámpa mit csinál. Egyébként a mai rádióknak ez a feszültség figyelés a processzorába van programozva. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2014
Általában indításkor még a fűtőmotor is le szokott állni. De nem is gond ez, mert legalább hallom az indítás alatt, hogy mikor indul be a motor.
![]()
Közvetlenül az akkusarura kell kötni a tápot és kész!
Esetleg egy özönvíz előtti rádiónál jó lehet...
Sziasztok!
1994-es 1.3 benzines Escort üzemanyag szintmérője össze-vissza mutat. Ha teletankolom, akkor általában maximumot mutat, de fél tank környékén már olyan, mintha a BUX index grafikonját rajzolná... Néha még az is megesik, hogy a kulcs kivétele után ott marad, ahol éppen áll, nem megy le nullára. Tudnátok segíteni, mit mérjek, nézzek, pucoljak, cseréljek? Köszi: E.
Üdv!
Én a tankban lévő jeladóra gyanakodnék, de nem biztos. Az, hogy nem megy le nullára, az normális. Sőt úgy kellene működnie. Legalábbis az én '99-esemben is olyan(a könyve szerint is!). Az üzemanyag szintmérő és a hőfokmérő nem megy vissza a gyújtás levételekor. Ott marad, ahol éppen áll. Ha utána pl. hideg motorral indulok, akkor megy vissza a hőfokmérő, addig áll középen a normál hőfoknál.
Autómban (TAVRIA)van egy 1994-ben gyártott olasz GAMMA (MC1?) riasztó_központizár vezérlő.Ez a szerkezet ki lett kötve gyakori vakriasztások miatt.Mindkét távirányítójával nyitott,zárt,élsítette a riasztót.Mi lehet a hiba oka?Esetleg kapcsolási_bekötési rajzot lehet hozzá találni?
Köszönöm a válaszod.
Időhiányban még nem tudtam semmit csinálni vele. A jeladó ebben az esetben egy sima potméter, ami feszültségosztóként üzemel?
Sziasztok!
1997-es Opel Zafira 1.6 benzines autó kormányszervója vacakol. Induláskor nem megy, aztán lassan "felenged" és beindul (illetve most már többször megesett, hogy később se tért magához). Folyadék van benne. Van ennek a fajtának esetleg valami típushibája, ami gyakran elromlik a szervó környékén? Illetve, ha esetleg százezres nagyságrend lenne a javítás, az megoldható, hogy leeresztem az olajat és egyszerűen szervó nélkül használom? Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni. Endre
Típushiba ügyben nem tudok nyilatkozni, de az biztosan nem megoldás, hogy leengeded a szervóolajat, mert azzal csak rosszabb lesz a helyzet. Tán jelenleg is az a baja, hogy kevés. Nyöszörgő hangokat nem ad végállásban? Most nézem ennek elektromos szervoszivattyúja van. Azt kéne megvizsgálni, egyáltalán megy-e benne a motor, nyomás kapcsolója kapcsol-e olyankor amikor nem működik rendesen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2014
Mérj töltést. Ha nincs töltés, akkor nem megy a szervó sem.
Olajat ne ereszd le, inkább valamelyik elektromos csatlakozást húzd szét végszükség esetén. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2014
Köszönöm mindkettőtöknek a gyors választ!
Látszólag a tartály tele van, lehet, hogy levegős valahol? Nyomáskapcsolót hol találok? Nem nyöszörög végállásban, soha nem tette (azt a hármas golfom csinálta ![]() Akna nélkül meg tudom mérni a motort benne? Ahhoz csak simán egy táp meg, vagy bonyolultabb? Töltés tuti van, mert folyamatos használatban van az autó, hanem lenne, akkor már rég lemerült volna az akksi.
Ha jól látom a képén, akkor a tartály alján van a szivattyú. (Nem szervizprogramból néztem ki, hanem egy alkatrész kereskedőcég kínálatából.) Nem tudom milyen az elektromos rendszer ami működteti, de ott kell feszültséget mérni. Hoppá mit találtam! Sok sikert hozzá.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2014
Értem, megpróbálom valahogy. Vicces lesz, jól el van dugva.
Huh, okosabb lettem, boldogabb nem!
![]()
Sziasztok! Egy kis segítségre volna szükségem, a szinte veterán korú autómhoz. Ez egy 86-os VW Passat turbódízel. CY motorkóddal. A probléma a következő. Van egy vízhőfok és mennyiség jelző áramkör benne. Normál működése a következő volna: Amikor gyújtásra teszem egy piros LED Villog pár másodpercig jelezve a rendszer működését aztán kialszik és legközelebb csak akkor villog, ha baj van. Tehát vagy alacsony a hűtőfolyadék szintje, vagy forrás közeli hőfokra melegedett. Ezzel szemben jelenleg azt csinálja, hogy folyamatosan villogva marad indítás után, ha hideg a motor. Hiába melegszik normál hőmérsékletre akkor sem alszik el. Viszont ha csak egy kicsit is kimozdult már alaphelyzetből a hűtővíz hőmérő és leállítom majd újra indítom a motort normálisan működik megint, egészen addig amíg újra teljesen le nem hűl. Sajnos nem találok az elektronikáról rajzot és ehhez kellene a segítségetek. Persze ha nincs más mód kiszerelem és visszarajzolom, de ez macerás, mert mindennap megyek a járművel. A hőfokjeladót cseréltem a helyzet nem változott.
![]()
Szia! Sajnos nemtaláltam ilyen rajzot, de emlékeim szerint egy 10V-os fixstabi biztosította a müszernyákon a tápot a műszerek, ledvillogtatóáramkör részére, valószínű kontakt hiba lessz, a müszerfal csatlakozói, ill magán a nyákon oxidáció.
Üdv!
Azt a részét már vizsgáltam. Nem lehet kontakthiba, mert minden alkalommal ugyanúgy viselkedik. Egy bizonyos motorhőfok fölött leállítva és újra indítva tökéletes amíg le nem hűl, leállítás nélkül pedig nem javul meg magától.
![]()
Szia!
Nekem is volt ilyen gondom már.Persze "külföldiában" kezdte el. A műszert szétszedtem, egy sima 741-es intézi a dolgát benne, nekem az haldoklott.Esetleg még a zener szórakozhat benne. üdv: hp
Köszönöm, megnézem. Rajzot nem tudsz véletlenül róla?
Nem rajzoltam vissza, ránézésre is megértettem a magam igazán minimális elektronikai tudásával. Sima komparátor (ha igy nevezik egyáltalán) kapcsolás, igazából csak saccolja a forráspontot.Nagyobb gondot okoz majd sérülésmentesen szétszedned, mint megjavitanod
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |