Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   36 / 101
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Úgy látszik, hogy fizetős lett
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Üdv laacika!

Elnézést! Valószínűleg megint elkövettem azt a hibát, hogy több információt közöltem mint ami a kérdésben volt.

Az eddig a témában írt válaszaimat hagyd figyelmen kívül, mert most újra válaszolok a kérdésre:

Idézet:
„Valaki csinált már freki váltóhoz fordulatszám mérőt?Tehát amit a freki váltó hajt motort annak jelené ki a fordulatszámát. Lehetséges ez?”


Igen!
Én is csináltam ilyet nem egyszer (de ez már megint egy kicsit több infó)
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2014
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Szia.

Miből áll amit csináltál,illetve mi kell hozzá?Ha részletesen elmagyaráznád lehet én is megbirnám csinálni.
Egyépként az normális hogy tegnap kipróbáltam a freki váltót,ráakasztottam egy 1,5Kw-os mocit (deltába természetesen) és 50Hz-nél fázis és fázis közöt csak 130V-ot mértem,80Hz-nél pedig 220V-ot.
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 / 1
 
Az a helyzet, hogy majdnem minden frekiváltónak van analóg kimenete.
Ezen egy előtét ellenállás és egy megfelelő deprez műszer segítségével a fordulatszám kijelezhető, csak skálázni, vagy átszámítani kell. Szirty kolléga említé fentebb.
Több frekiváltó programból beállítható, hogy mennyi 50Hz-n a motor névleges fordulata és a kijelzőt át lehet állítani, hogy üzem közben ezt mutassa.
A végfordulat tudtával, pl. 1400 n/p, a fordulatszám nagyon könnyen, fejben is megbecsülhető, 5 Hz-n 140 n/p. Ha sokkal pontosabb kell, akkor a felprogramozásnál a motor sleep-jét, stb. is be kell állítani.
Ha nagyon pontos kell, akkor meg építeni egy jeladót a motorra.
Na ezt még soha nem éreztem szükségesnek a felhasználásaimban, ilyen szerencsés vagyok.
Az, hogy mit mérsz a motoron és az mit jelent, sokmindentől függ. Digitális műszert felejtsd el, olyan négyszögjel van a motoron, hogy valamit mutat a műszer, de nem sok értelme van.
Hogy minek méred, azt se értem, de bizonyára én már nem vagyok annyira kíváncsi és haladni szeretek dolgokkal. A motor tekercsein az áram színuszgörbe alakú a feszültség meg 0-230V között egy változó szélességű négyszögjel, na azt mérd meg, ha tudod és mint említém - minek. Működik? Az a lényeg. Nekem mindenképpen. A többit meg elolvastam szakirodalomban és megnyugodtam. Ezek a kérdések, válaszok már régen meg vannak oldva.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2014
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Helló!

Az én megoldásom Profibus DP terepi buszos kommunikációs kártyával szerelt Danfoss VLT5000 és FC302 frekvenciaváltóból állt, Siemens SIMATIC S7-300 és S7-400 beépített Profibus DP interfésszel, valamint különböző Siemens HMI-kből ipari PC-ből (Box PC) állt.
A PLC programja kiolvasta terepi buszon keresztül a frekvenciaváltóból a motor fordulatszámát a HMI eszköz pedig érintő képernyőn megjelenítette.

A néhány kHz-es négyszüg jelalakú PWM jelet egy 50Hz színuszra felkészített kézi műszer nem biztos hogy megfelelően képes mérni (ahogy azt József is említette).
Most nem keresem meg, de szerintem a VF61M is képes a kijelzőjén megjeleníteni az aktuális motorfeszültséget. Annak higyj inkább.

Továbbá:
Amennyiben ez egy használt frekvenciaváltó (gondolom az, de ezt megint csak nem közölted, csak sejteni lehet) akkor első amit minden ilyennel tenni kell az a gyári beállítások visszaállítása! Mert ki tudja mit hova tekergettek el benne.
Van ugyanis egy v/f pattern, ami meghatározza hogy a motor mekkora frekvenciánál mekkora feszültséget kapjon. ha ez el van állítva akkor is mérhetsz ilyen meglepő értékeket (feltéve hogy a műszer tényleg a valóságot mutatja).
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Például én most beállítottam valakinek 3x36V~ os motorhoz egy frekiváltót, az érdekesen működtetne egy hagyományos motort. Azért azt tanácsoltam, egy leválasztó trafó legyen az elején... Aztán bízzunk a motor szigetelés állóságában.
Így van, az első, vissza a kályhához a programban.
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Igen,erre én is gondoltam hogy resetelni kellene,de félek hogy utánna nem birok semmit beállitani,ismerkednem kell még a váltóval,arra gondoltam amit neten találltam hozzá azt leforditom és olvasgatom,kinyomtatva.
Akkor tudomásom szerint reset után a következőket kellene beállitani,Felfutás,lefutás,az emlitett V/F,esett itt szó a Sleep ről is amit nem is igazán tudok hogy mi,azon kivül hogy csúszást jelet.Innentől jelentéktelen beállitásokról van szó mint pl:Hz-et potival vagy le föl nyillal álitjam stb.
Természetesen használt a váltó és egy Mez (Szlovák) 1,5Kw-os motor van rajta.
A fordulatszám megjelenitését egyenlőre haggyuk (egyépként egy kis esztergán van a motor,ezért szeretném hogy mindig szem előtt legyen az épp aktuállis fordulatszám).
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Az alap állítása általában azt tartalmazza, hogy van egy 3-10mp-es fel-lefutási idő és 50 v. 60Hz kimeneti frekvencia és a kezelőről történő működtetés.
A leírásban benne van, mi az alap beállításhoz tartozó érték.
A fordulatszám egy kis esztergánál nem olyan létfontosságú, hogy a motorra értve +/-10%ot eltér-e, vagy pontos.
A kimeneti frekvenciából pedig az általam vázolt módszerrel felírható a potméter skálájára, hol tart a fordulatszám.
A felfutási időt 1mp-re állítanám, a lefutásit pedig a lehető legrövidebbre, ami vagy nulla, vagy néhány tized Hz, típustól függ.
(#) laacika válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Igen ha ennyire nehezen megy egy ilyen kis fordulatszám kijelzés akkor marad az a verzió hogy ugye tudjuk azt hogy a motor 50Hz-en kereken 1400-at forog,akkor 25Hz-en kereken 700-at fog forogni,ehhez igy lehet csinálni egy skállát.
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Pontosan erről van szó. Ha rálátsz a kijelzőre, akkor ezt fejben sem nehéz kiszámolni, úgyse kell hajszálpontosan. Ha meg nem látsz rá, akkor a poti alá rajzolsz egy skálát és megvan.
(#) elektroton válasza Szirty hozzászólására (») Márc 29, 2014 /
 
Szirty!
Köszi a kiigazítást, felületesen néztem meg. A holland nyelvet szótárazni próbáltam, nem is sikerült jól ezek szerint.
Volna egy érdekes kérdésem Hozzád vagy aki ismeri a témát. Egy frekvenciaváltókat is javító cégtől másodszorra jött vissza javításból egy Siemens Micromaster (3) 1,1kW-os frekiváltó. Először teljesen üzemképtelenül, kijelzés nélkül került vissza. Újfent el lett küldve, hogy ténylegesen javítsák meg. Megérkezett másodszor is, most nem építettem be a helyére, tanulván a korábbiból, csupán egy próbakábelt (230V) kötöttem rá. Paraméterezés közben nem tudtam beállítani a megfelelő értékü motor áramot, tovább haladva a paraméterekben, kiderült, hogy 250W-os típusnak megfelelő a szoftvere, a 1,1kW helyett. Lehet, hogy működött volna a motor vele de inkább nem építettem a helyére, tovább nem próbálkoztam vele. Kérdésem: hogyan történik a motor áram mérése, ezzel a "hibás" szoftverrel hogy értékelte volna a 750W-os motort a max 1,7A állítható értéken a kívánt 2,5A helyett.
(#) laacika hozzászólása Márc 29, 2014 /
 
A freki váltó és a motor közé egy 3 fázisú kapcsolót betehetek ugye?Inkább kérdezek mint .....!
(#) Orbán József válasza laacika hozzászólására (») Márc 30, 2014 / 1
 
Idézet:
„A freki váltó és a motor közé egy 3 fázisú kapcsolót betehetek ugye?Inkább kérdezek mint .....!”

A kérdés nagyon lényeges: Eszedbe ne jusson!!!
A motoron mindenféle műveletet a frekvenciaváltó bemeneteiről végzünk.
Indítás-leállítás, fordulatszabályozás, irányváltás.
A váltó és a motor közt fojtó lehetne csak - itt megleszel nélküle - kapcsoló semmiképp. A frekiváltót kikapcsolni, áramtalanítani is álló motornál kéretik - üzemszerűen legalább is.
A frekiváltó paraméterezhető, hogy mit csináljon áramszünet esetén, ami X idejű.
Menjen tovább nyugodtan, ne induljon újra, vagy gyújtson rá...
Ezeket be kell állítani.
(#) laacika válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Rendben köszönöm.
(#) Szirty válasza elektroton hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Helló elektroton!

Idézet:
„Kérdésem: hogyan történik a motor áram mérése, ezzel a "hibás" szoftverrel hogy értékelte volna a 750W-os motort a max 1,7A állítható értéken a kívánt 2,5A helyett.”


Áramváltóval vagy hall elemmel szokták mérni a motor áramot.
Ez egy nagyon kritikus pontja a frekvenciaváltónak, nekünk rengeteg gondunk van frekvenciaváltók teljesítménymoduljaiban áramméréssel.

Itt talán az okozhat problémát, hogy kisebb teljesítményű frekiváltóban másmilyen az árammérés áttétele (méréstartománya) ami miatt hibás eredményt ad a mérés.
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Helló!

Most nem értek egyet Józseffel.
A legtöbb esetben a frekvenciaváltó és a motor között lehet kontaktor. Ha a frekvenciaváltó gyári installációs leírásában nem tiltják az ilyen megoldást, akkor lehet rakni.

Kicsit rizikós lehet egy nagyobb teljesítményű készülékre menet közben rákapcsolni egy motort, de volt már ilyen a gyakorlatomban és nem lett semmi baja. Vagy meg se kottyan neki és a motor elindul, vagy túláram miatt a fv. hibával kiáll.

Az ilyen megoldást lehetőség szerint kerülni kell, de vannak esetek, amikor nem lehet elkerülni vagy éppen így az egyszerűbb megoldani. Leírok ilyen eseteket:

- Vészleállítás olyan fv.-ón, aminek nincs certifikált safety interlock bemenete. Persze ilyen esetben számításba jöhet a fv. betápjának lekapcsolása, de van hogy a készülékben terepi busz kommunikációs kártya is van. Így a táp lekapcsolása buszhibát okozna. Ilyenkor a motor áramkört szakítja vészleállításkor egy mágneskapcsoló.

- Sok berendezésben kötelező a szerviz kapcsoló. Ez egy lakatolható mechanikus kézi kapcsoló a motor közvetlen közelében, ami megszakítja a motor áramkörét. Biztonsági szerepe van, a véletlen ráindítást megakadályozandó.

- Bizonyos alkalmazásoknál a fv. mellett van egy bypass kapcsoló. Ezt átkapcsolva a motor a fv.-ót megkerülve kap áramot (kritikus üzemnél a fv. meghibásodása esetén használják). Ez a kézi kapcsoló leválasztja a motorról a fv.-ót és a motorra közvetlenül rákapcsolja a 3 fázist.

- Amikor több motor van egy frekvenciaváltón. Ilyen esetben minden motor védelméről külön kell gondoskodni, a fv. védelmi funkciója nem hatásos ilyen esetben a motorra nézve.
Ilyenkor minden motornak saját motorvédő kapcsolója van ami túláram esetén lekapcsolja a motorról a feszültséget. Jellegéből adódón ezt épp akkor teszi amikor a motor a legnagyobb terheléssel üzemel (túlterhelés).

Látható, hogy ezek mindegyike védelmi vagy biztonsági okokból van megvalósítva. Így kijelenthető, hogy a motor lekapcsolása üzem közben csak igen ritkán történik meg, de azért megtörténhet. Ez nem szokott nekik semmi gondot okozni.
Az üzemszerű, gyakori lekapcsolgatást érdemes kerülni.
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Üdv! Mentségemre legyen mondva, hogy a kisebb teljesítményű frekvenciaváltóknál, amikkel találkozom, szinte mindegyik manuálban óvnak a motor és a váltó közti kontaktor alkalmazásától. Tekintve, hogy 99%-ban 1 fázisú betáppal rendelkeznek, így a hálózati oldalon levő vészleállító, áramtalanító megoldja a leállítást, ha a szükséges ijedtség úgy hozza.
(#) kadarist válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Motorcsere miatti biztonsági leválasztáshoz érdemes kapcsolót tenni a motor mellé.
(#) elektroton válasza Szirty hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Szirty, köszönöm a választ.
(#) laacika hozzászólása Márc 30, 2014 /
 
Szirty itt is van leirás a VF61M-ről.
Most én a napokba beköttem egy háromállású kapcsolót a freki váltó-hoz (jobb-bal forgásirány) de sajnos még a f váltót nem birtam beállitani úgy hogy ne a stop-RUN-al kapcsoljam ki be hanem a bekötött 3 állású kapcsolóval.Ha jól értelmeztem akkor a Vektor lámpának kell világitania,és a RUN feletinek elaludnia,igy inditható a rákötött 3 állású kapcsolóval.
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Üdv!

Úgy kösd be a kapcsolót, hogy egyik állásban az F-CC pontokat kösse össze, másik állásban az R-CC pontokat.
Utána a CMOD paraméter értékét állítsd 0-ra.
0 = Vezérlés sorkapcsokon keresztül
1 = Vezérlés a beépített nyomógombokon keresztül
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Szia.

Nagyonszépen köszönöm a segitséget,sikerült fél perc alatt!
Egyben meg is kérnélek még pár dologra.
Miket kellene még okvetlen beállitanom?Gondolatom szerint a V/F karakterisztikát ami meghatározza hogy a F váltó mennyi voltot adjon a motornak bizonyos Hz-nél,ettől ugye nagyban függ a motor lassú fordulaton való üzemeltetésénél a leadott nyomaték.
Amit még biztosan kell az a fel és lefutás,kissebb időre kell vennem.
Légyszives ezeket is ird le részletesen,örök hállám.
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Helló!

A gyorsítási időt (felfutó rámpa) az ACC paraméterben, a lassítási időt (lefutó rámpa) a DEC paraméterben tudod állítani másodpercben 0.1-3600 tartományban.
Az idő a beállított maximális sebességig történő felgyorsításra illetve onnan történő megállásra vonatkozik (ezek gyárilag 50Hz-re vannak állítva és az FH valamint UL paraméterek tartalmazzák).
Tehát ha 50Hz a max. sebesség de te 25Hz-et állítottál be és 2 másodperces felfutó rámpát, akkor 1 másodperc alatt fog 25Hz-re gyorsulni (így a rámpa meredeksége független az előírt sebesség értékétől (referenciától)).
A lefutó rámpa végrehajtása függ a beállított lefutási módtól, mert a motor megállhat szabad kifutással is. Ilyenkor leállításkor nincs lassítási rámpa, a motort azonnal elengedi. De a referencia csökkentésekor ilyenkor is van lefutó rámpa.

A V/F karakterisztikát én nem bántanám.
Azért javasoltam a gyári alaphelyzetbe állítást, mert azzal a normál felhasználásra áll vissza.
Azt nem tudom hogy van- benne olyan paraméter csoport ami (más frekiváltónál van) ezt a karakterisztikát adja meg több töréspontos közelítéssel, nem ástam bele magam annyira most, a hollandot erősen töröm sajna

A Pt paraméterben lehet befolyással lenni arra hogyan vezérelje a motort. Vannak gyári preset v6f patternek. Ez a paraméter megmondja melyiket használja:
0: v/f konstans nyomatékra
1: Négyzetes nyomatékra (ezt ventilátornál használják)
2: Ez talán a nagy indítási nyomaték beállítása
3: Sensorless vector control (ez adja talán a legjobb nyomaték karakterisztikát)
A gyári beállítás: 0

Azt mindenképp vedd figyelembe, hogy a motor csak a névleges nyomatékát tudja leadni (vagy kevesebbet) de többet nem.
Tehát fele fordulaton fele teljesítményű lesz, negyed fordulaton pedig negyed teljesítményű!
(#) Torriceli válasza Szirty hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Üdv,segítséget kérnék NORD Compakt SK 4000 frekiváltó üzemeltetésére.ki, irány váltás 3 állású kapcsolóval és a menü programozásába.7-es+15v 8-as (DIN1),9-es(DIN2)digitális kapocslécig el jutottam.
(#) Szirty válasza Torriceli hozzászólására (») Márc 31, 2014 / 1
 
Szevasz!

Nem ismerem ezt a típust, de átnézve a doksiját a következőre jutottam:

Idézet:
„7-es+15v 8-as (DIN1),9-es(DIN2)digitális kapocslécig el jutottam.”


A rajzot nézve a +15V a 8-as kivezetés, de DIN1 az 5-ös, a DIN2 pedig a 6-os.
Tehát a kapcsoló egyik állásában az 5-8 (előre forgás) a másik állásában a 6-8 pontokat kell összekötni (hátra forgás). (16. oldal)

A P051 paraméter értéke legyen 1 (DIN1 bemenet funkciója előre forgatás)
A P052 paraméter értéke legyen 1 (DIN2 bemenet funkciója hátra forgatás)
Ezek a gyári alap beállítás értékei is egyébként.

A P007 paraméterrel lehet megmondani neki, hogy ne az előlapi nyomógombokról lehessen a motort indítani, hanem a digitális bemenetekről.
Ehhez a P007-be 0 értéket kell írni (gyárilag 1 van benne)

Ha a P006 0 értékű, akkor a P005-ben beállított frekvenciával a motor elindul ha a DIN1 vagy DIN2 bemenetre feszültséget kapcsolsz (7.5-33V DC).

Ha valamelyik fenti paramétert nem engedi állítani, akkor a P009 paramétert állítsd 3-ra.
A P009-el lehet korlátozni a paraméterekhez való hozzáférést, ami gyárilag 0, amikor csak a P001-P009 paraméterekhez enged hozzáférni. A 3-as beállítás minden paramétert enged.
(#) hthomas válasza Szirty hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Szia Szirty!
Idézet:
„- Vészleállítás olyan fv.-ón, aminek nincs certifikált safety interlock bemenete. Persze ilyen esetben számításba jöhet a fv. betápjának lekapcsolása, de van hogy a készülékben terepi busz kommunikációs kártya is van. Így a táp lekapcsolása buszhibát okozna. Ilyenkor a motor áramkört szakítja vészleállításkor egy mágneskapcsoló.”


Csak egy gondolat: Vészleállításhoz szerintem azért nem jó ez a fajta megoldás, mert a motor által hajtott valami az ESTOP után csak szépen lassan kipörög, és pont a vészstop szerepe nem valósul meg. (gondolok pl cnc főorsó, stb...)
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Szia.
Ismét nagyon sokat segitettél,magam nem sokra juttam volna szerintem.
Nagyonszépen köszönöm a segitséget,amiket leirtam mindent sikerült beállitani,kis fordulaton sokkal nyomatékosabb lett a motor a PT paraméter átállitása után,és mostmár jók a fel és lefutási idők is.
Egy érdekeset viszont észrevettem,ha a lefutást nagyon a nulla közeli értékre állitom és 50-60Hz körüli fordulatszámnál (1400-körül) hirtelen letekerem a Hz-et akkor letilt és kiir valamit.
(#) Szirty válasza hthomas hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Üdv hthomas!

A legtöbb esetben ezt a motorlekapcsolós megoldást alkalmazzák vészleállításnál.
Nem csak frekvenciaváltónál, hanem mágneskapcsolós motorindításnál is így, szabad kifutással áll meg a motor, mert a biztonsági relé egyszerűen elejti a motorkapcsolóját.

A safety interlock-kal szerelt frekvenciaváltók is azonnal megszüntetik a motor gerjesztését a biztonsági leállás alkalmával.
Ez a leggyakrabban használt biztonságos megállítási módszer, mivel a legtöbb helyen megfelel (prések, hidraulika szivattyúk, ventilátorok, szállítószalagok esetében pl.)

De természetesen igazad van, hiszen itt is (ahogy szinte minden szabály alól) van kivétel.
Ha a szabad kifutású leállás újabb veszélyhelyzetet hoz létre vagy anyagi kárt okozhat (szerszám törés, termék tönkremenetele, tűzveszély, robbanásveszély, balesetveszély, stb).
Nyilván egy daru emelőmotorját nem így állítjuk meg hogy eldobja a terhet. Meg az erőmű hűtőközeg szivattyúját sem biztos hogy le kell kapcsolni ha vészgombot nyomnak.

Az ilyen kivételeknél külön intézkedés szükséges a leállításkor. Pl. fékmotor alkalmazása, a fék megfelelő vezérlése biztonságos leállítás esetén, vagy szigorú esetben vezérelt leállítás.
Ezt elvileg a berendezés tervezésekor egy kockázat elemzés során meg lehet határozni.
(#) Szirty válasza laacika hozzászólására (») Márc 31, 2014 /
 
Üdv!

Igen ezt akartam is írni csak már így is túl sokat rizsáltam itt.
Gondoltam hogy bele fogsz futni.

Amit ilyenkor kiír az valami olyasmi lesz hogy DC túlfeszültség.
Gondolom az "OP2" hiba jelenik meg a kijelzőn.

A jelenség oka az, hogy ha meredeken lassítod, akkor a motort a terhelés lendülete kezdi hajtani és a motor áramot kezd el termelni ami visszajut a frekvenciaváltóba. Ez a visszatáplált energia növeli a DC kör feszültségét (amit a hálózat is táplál). Ha ez a feszültség túl nagy lesz, akkor jön ez a hiba.

Ez természetes jelenség, az elkerülésére szoktak fékező ellenállást alkalmazni. Ennél a típusnál ez a PA és PB pont közé kapcsolható nagy teljesítményű szigetelt ellenállás. A frekvenciaváltó fékezéskor ezen az ellenálláson elmelegíti a motor által termelt energiát.
Ide néhány 100W néhány 100 ohmos ellenállás kell, hogy milyen pontosan az sokmindentől függ, a frekiváltó leírása a mérvadó (ami sajna ebben az esetben nem nagyon van). Ha ebben gondolkodsz, akkor vedd figyelembe, hogy erre az ellenállásra folyamatosan kikerül a hálózati feszültség (akkor is amikor a motor nem forog) tehát érintésvédelmi okokból erre figyelni kell.

Ha nem akarsz ellenállatkodni, akkor két választásod van:
- Hosszabb lefutási rámpaidőt adsz meg, aminél ez a hiba nem jelentkezik.
- A motor kifutását szabadonfutásra állítod. Akkor nincs lefele rámpázás, a motor és a hajtott tömeg a saját tehetetlenségével lassul és áll meg. Egy kis DC fékezéssel ezt még meg lehet bolondítani

A szabad kifutással az lehet a gond, hogy ha a motor teljes megállása előtt újra indítod a motort, akkor szintén hibajelzésre számíthatsz.
(#) laacika válasza Szirty hozzászólására (») Ápr 1, 2014 / 1
 
Szia.

Igen valami ilyesmi hibakódot ir ki,de ha egy kicsit is több lefutási időt adok neki akkor már nem.Most csak magába a motort pörgettem vele,majd ma megpörgetem az eszterga főorsóját és kiderül mekkora lefutási időt tudok neki hibakód nélkül.
Szerintem lefutás nélkülire állitás esetén is elég hamar leállna mert 2db szélesebb ékszijnak azér van fékező energiálya.
Minden esetre nem rosz tudni hogy pl ellenállatkodásra is van lehetőség plussz még DC fékezésre is.
Nem hiszem hogy valamelyikre is lesz szükség.(Persze ha jóval nagyobb súlyú tokmány lenne rajta (lenditőkerék-ként működne) akkor biztosan szükség lenne pl az ellenállásra.
Ismét köszönöm átfogó preciz válaszod!!!
Szép napot:Barta László.
Következő: »»   36 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem