Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Hello! Igen, ha eredetileg is bakelit lapra van szerelve, és a tengely szigetelten van kihozva.. A potin ugyan is -1000V feszültség van
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
Szia !
Ez a potméter legfeljebb kontakt hibás lesz normál esetben, ha mégis elfüstölt akkor a csere darabbal is ugyanígy jársz. Az R19 100 K egyik végén -1000 V-ot kap a másik 24 K sorosan a katódra van kötve, ha a KS csővel minden rendben van akkor az áramkörben nem alakul ki akkora áram ami a potmétert tönkretenné. Egy katód fűtés zárlatnál azonban igen.
Akkor ezek szerint ki kellene mérni a katódfűtés és a katód között van-e zárlat. Ugye itt szakadást kell mérnem , akkor ha minden rendben van? Szerintem csak kontakt hibás lett a potméter füstöt szerencsére nem láttam.
Azért nem vagyok biztos benne, hogy mégis milyen potméter kellene. Remélem találok bele megfelelőt.
![]()
Szakadást kell mérni, "amperszagot" írtál nem tudom mire gondoltál.
Holnap kimérem a potmétert is. Gondolom, hogyha megvan a 100kOhm , akkor csak kontakhibás lett. Szaga az van neki nem is kicsi.
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2014
Vedd le a külső burkolatot és meglátod az ellenálláspálya állapotát. Csere esetén hasonló
vagy jobb szigetelési állapotot kell elérned az 1000 V nagy feszültség miatt. Műanyag házas műanyag tengelyű kivitel a legjobb megoldás, de nem tudom kapcsolós van-e.
Mi a helyzet az R20 24 K körüli soros ellenállással, nincs elszíneződve esetleg megégve ?
Szia!
Szétszereltem a potmétert. Égést nem látok az ellenállás pályán. A csúszkára az az érintkező amely rámegy eléggé fekete. Megmértem az ellenállását , de csak 71 KOhm-ot mértem. Ha tekergettem változik az ellenállás.
Épnek látszik. De kiforrasztom , aztán megmérem nem szakadt-e véletlen.
Az R20 ellenállás értéke 24,2 Kohm. Megmértem a fűtést, az 1 -es és a 14 -es kivezetésen rövidzárat, az 1-es és a 2 -es kivezetés között pedig szakadást mérek.
A KS cső rendben van a mérés alapján, a potméter 71 K belefér a +- 20 % tűrésbe, az R20
azért van megcsillagozva hogy értékét jusztírozva az adott KS csőhöz igazítsa a fényerőt.
Akkor valószínű, hogy csak a potméter használódott el?
Kitisztítod, visszarakod, bekapcsolod a készüléket és kész. Ha mégsem jelenne meg a fény,
ellenőrizni és mérni kell a katódsugárcső áramkörét. Ellenőrzés, fűt-e a KS cső, látod izzani a fűtőszálat. Mérés test és katód között , szabályoz-e a fényerő potméter. Feszültségek ellenőrzése a KS áramkörében. A FESZÜLTSÉGEK MÉRÉSE RENDKÍVÜL KÖRÜLTEKINTŐEN ÉS ÓVATOSAN VÉGZENDŐ TEKINTETTEL AZ IGEN NAGY FESZÜLTSÉGRE -1000 v !!!!!!! A méréshez nagy belső ellenállású / legalább 20 Kohm/Volt / DVM-re van szükség a kis áramok miatt.
Rendben, akkor visszarakom a potmétert. Sajnos a feszültségmérést (ha szükséges) nem tudom megcsinálni , mert csak digitális multiméterem van.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
Inkább cserél ki egy újra. Az a poti amúgy is a terhelhetősége határán dolgozik, nem véletlenül égett meg. Egy kis pára, meg némi por bőven elég ahhoz, hogy átüssön. Ezt elég nehéz kimérni, jónak látszik, de . . .
Érdemes ugyanolyan szerkezetű potira cserélni, gondolom a régi 6 mm -es átmérőjű volt, az újnak is olyannak kellene lennie, mert a tengelyén a nagy feszültség miatt szigetelő toldó volt valószínűleg. Így nem kell "buherálni".
Jó lesz az is, egy kis trükközéssel alkalmassá tehető a mérésre. A kisebb műszerek 1000 V-os
DC méréshatárban 10 M a nagyobbak 20 M belső ellenállással mérnek. Sorba kapcsolsz a + mérővezetékbe 10 M vagy 20 M ellenállást és megduplázod a méréshatárt. Természetesen kettővel szorozni kell a leolvasott értéket.
Szia!
Sajnos , ez egy kisebb típusú potméter, 3 mm-es tengellyel. Egy műanyag idom segítségével van felfogatva az előlapra, teljesen elválasztva a készülék fémvázától. Újat nem is tudom, hogy honnan lehetne venni, elsősorban a Hestore -ba szeretnék hozzá hasonló típust, de sajnos nem találtam, illetve nem vagyok benne biztos, hogy ide beszerelhető lenne -e a kínálatban szereplők között valamelyik, akár "buherálva" is.
Szia! Itt van amit konkrétan keresel. Ha van elég hely, a poti testnek. A tengely végét akár le is tudod köszörülni, hogy beférjen az idomba, vagy 2 komponensű epoxi ragasztóval mindent meg lehet oldani. és még szigetel is.
Üdv: Mike
Köszönöm.Szerintem lesz hely neki.
Nekem is van egy OML-2M orosz szkópom amit sikerült tönkretennem. Mértem vele és eggyel kisebb méréshatárra akartam rakni de kettővel sikerült (így nagyobb feszt kapott mint amit meg tudna jeleníteni) és azóta nincs függőleges eltérítés.
![]() A kapcsolási rajza: 1, 2, 3 Megvan az egész kézikönyve is a teljes alkatrészlistával ha szükséges azt is be tudom scannelni.
Szia !
Másik oszcilloszkópra lesz szükséged, valószínű a bemeneti FET-ek / V1-2-3 / hibája.
Köszi a választ. Nincs másik szkópom úgyhogy akkor keresek valakit aki megjavítja.
Sziasztok!
Van egy Tektronix 465 szkópom, amit szeretnék működésre bírni. Hibásan vettem, a tápfeszültségeket már átnéztem, voltak eltérések, ezért a kondikat lecseréltem újakra. A "Beam finder" gombot nyomkodva néha látható egy-egy felvillanás. Ha lehúzom a "Vertical output board" két vezetékét, akkor megjelenik a pont. A vízszintes eltérítés jónak tűnik. Jól gondolom, hogy a "Vertical output board"-on kellene keresnem a hiba forrását? Tektronix 465
Szia! Végig kellene nézni az egész függőleges eltérítást az elejétől a végéig. Ha nem látod a sugarat, akkor valószínűleg ki van akadva a pozitív vagy a negatív tápra.
Ezt okozhatja zárlatos félvezető, szakadt ellenállás... Elsőnek meg kellene mérni a földhöz (nem a védőföldhöz) képest a két függőleges elektróda potenciálját. (természetesen csatlakoztatott erősítővel) Abból már következtetni lehet valamire... ui.: Ésszel húzogasd le feltöltött ks. csőről az erősítőket, pillanatok alatt képesek elszállni.... A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
A vertikális erősítő kihúzza a sugarat az ernyőn kívülre, asszimmetriája miatt. Nem csak a "Vertical output board", hanem a vertikális csatorna bemenetétől a végéig okozhat hiba ilyen jelenséget. Mindkét csatornánál van hiba? Ha igen, akkor az elektronkapcsoló után, tehát ahonnan már csak egy csatorna van, onnan a végéig lehet a hiba. Ez esetleg egy multiméterrel is kinyomozható.
Köszi a válaszokat!
Közben találtam ezt a doksit: troubleshooting-scopes.pdf A 43. oldaltól kezdődik a vertikális rész hibakeresése. Azt írja, hogy a TRIGGER VIEW megnyomásakor a trigger jel közvetlen a DELAY LINE elé kapcsolható. Ezáltal két részre osztható a vertikális egység. Ha nincs kép, akkor a hiba a DELAY LINE driver után lesz. Kipróbáltam, nekem nem volt kép. Azt is írja, hogy a DELAY LINE kivezetéseit zárjuk rövidre, ha a sugár megjelenik középen, akkor a hiba a DELAY LINE előtt lesz. Ha nincs kép akkor a függőleges végerősítőben, CRT-ben, vagy a kettő között. Ezt még nem próbáltam.
Ha doksi van, minden van. + egy kis logika. A végerősítőben van a hiba. A legkényesebb rész a nagyfeszültségű tranzisztorok. elsőnek azokat vizsgáld, tápfesz, kollektor fesz, stb.
Sajnos tranzisztorok nincsenek csak egy spec IC, remélem nem az lesz a baja, mert nem olcsó...
custom IC
Sziasztok! Nagy fába vágtam a fejszémet. Van egy Voltcraft 632FG tipusú oszcilloszkópom. A CH2-n a trigger szintet nem tudom állítani, a CH1-en minden tökéletesen működik. Elektromos végzettségem megvan, az alapvető elektronikai is, de utóbbit még gyakorlatban nem sokat használtam. A kérdésem, kérésem az lenne, hogy a javításban milyen irányba induljak el? Természetesen szükségem lenne egy kapcsolási rajzra is, próbáltam keresni, de eredménytelen volt. Egyelőre még nem szedtem szét , nem mértem semmit. Köszönöm a segítséget. Üdv: Yoe
|
Bejelentkezés
Hirdetés |