Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igen,van rajzom hozzá. Rendben rámérek meg megnézem a vezérlő testelését még egyszer.
Bár a szenzorra menő testkábelt már kicseréltem, meg megpróbáltam a szenzornak már a rádiótól testet vinni. razor1995 Megnézem hogy mi lesz ha az akkuról adok neki testet. Van labor tápom,arról eltudom indítani az ECU-t.Megnézem azt is. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Elvileg akkor a szenzor testjét kizárhatjuk. De a vezérlő testpontjait mérd végig, főleg akkor nézd, amikor hibás lesz az érték a szenzornál.
Jó ötlet az asztalon való tesztelés is. Adsz neki tápot, rákötöd a potit meg a műszert és nézed. Ha ekkor is hibás a jel, na az már érdekesebb. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Idézet: „. A hiba az hogy mikor átlépi az 50 fokot akkor leugrik -11 fokra a diagnosztika szerint.” Nem lehet, hogy a diagnosztikai szoftver hibás? Mivel nézted? Van a motornál valami tünet is, hogy rossz a mérés? A szenzoron eső feszültséget műszerrel mérted vagy a diagnosztika alapján nézted? Az asztalon teszteld le az a legjobb megoldás, ez hamarabb is eszünkbe juthatott volna.
köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Üdv mindenkinek!
Na kiderültek a dolgok. Elvittük egy másik autószerelőhöz. Rátette a diagnosztikát, persze ez sokkal komolyabb volt és láss csodát, semmi baja nem volt a hőmérsékletnek. Aki először nézte annak a gépe volt rossz. Hát félig örülök félig pedig ideges vagyok hogy feleslegesen kidobtam 13ezret munkadíjra meg alkatrészekre. :/ Az első szerelő azt mondta hogy jó a lambda szonda. Akihez most vittem ő meg azt mondta hogy valószínűleg nem jó. Mondta hogy működik csak be van lassulva. Átmentünk a szomszéd városba és ott egy hitelesített lambda mérővel ki lett mérve és igaza volt a komának. Lassú a lambda szonda. Szerencsére volt egy csere darabom és arra kicseréltük. Most már az is jó. Ha minden igaz akkor most már jó a kicsike. Lehet tesztelni a fogyasztást. ![]() Amúgy a motornál tünete nem volt. A szenzoron eső feszt műszerrel mértem. A legfontosabb hogy köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Komolyan mondom ez volt a legutolsó dolog ami az eszembe jutott...
![]() Embert így megszivatni... Mi a neve annak az* szoftvernek? A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Köszönöm a választ! Gondolom, akkor ezt csak szervizben lehet megjavítani?
Nem csak ott, de gondolom nincs rutinod ilyesmiben, ezért jobb ha elviszed valakihez aki ért hozzá.
Valóban nincs rutinom az ilyenben
![]() Biztos hülye lesz a kérdés, de szerinted mekkora az esélye, hogy ez a baja és ha ez lenne, akkor ez kb. mennyibe kerülhet?
Elég nagy, bár látatlanban nehéz biztos diagnosztikát adni. Ha ez a hiba, akkor anyagköltsége nincs, csak munkadíja, de azt nehéz megmondani mennyi, mert sem a hiba helyének megtalálási idejét, sem a javító ember óradíját nem tudom. A kettő szorzata a fizetendő összeg. Ez szerencsés esetben közel nulla, mert egy a típust ismerő ember egyből odanyúl ahova kell és kész is, de több órás kínlódás is lehet belőle.
Azért ez így első körben nem tűnik olyan vészesnek, keresek egy szakembert és köszi a hozzászólást.
Ja igen, nem tudsz esetleg egy jó szakembert ajánlani Pesten, aki megbízható?
Üdv!
Gondjai vannak, illetve egy Valeo fényszóró mozgató motorelektronika bekötésére lenne szükségem. A dobozán PA6.6GF30 felirat taláható. Erre a " barátunk" relét ír. Köszönöm a figyelmet.
B Corsa állítómotor? Ha igen, akkor 1-es láb test, 2-es láb állító potméter, 3-as láb tompított+.
Szia!
Ez egy MG Zr 160 motorja, ettől persze lehet, hogy ugyan olyan. Köszi azonnal megnézem.
Tudnál valami rajzot adni a bekötéséről ? Milyen értékű a poti, hogyan van bekötve, illetve hová?
Gyanítom, hogy nem lényeges a potméter értéke, mert csak referenciafeszültségnek kell. Tegyél 4k7 potmétert a 12V és a test közé, csúszkát meg kösd az állító bemenetre. Legyen a potméter középállásban az első próba előtt, majd csavarj a potméteren negyed-háromnegyed között, és figyeld, mozdul-e a motor. Ha mozdul, akkor kitekerheted végig.
Rákeresve egyből azt találtam, hogy Corsa-ba való. Bekötése pedig úgy van a potinak, ahogy potyo említette. Poti két vége a test és a táp, csúszka meg az állítómotorra.
Köszi, közben megtaláltam a Rave cd-n a bekötését. Igaz ez egy Rover 400, de szerintem u.az
Igen, így van. Köszönöm. Már csak egy kapcsoló kell
![]() Idézet: Nem gyártanak ezekből mindenféle autóhoz különfélét. Esetleg csak más címke vagy árcédula kerül rájuk... „de szerintem u.az” A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
Köszönöm az infókat, jó lett! Ennél a 3 láb a test!
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
Szia.A müszerfal csatija nem érinkezik,amikor a hiba elöfordul csak probáld meg a tenyereddel megnyomni az oraegységet,és meglátod elindul.A megoldáshoz ki kell venni a müszerfalat,mad kipattintod a csatlakozot.A csatlakozo két fülére kétoldalu ragasztot ragasztasz,hogy kinnebb ugorjon majd vissza az égész.H szétkapod meglátod miröl van szo Nem nagy melo.Sok sikert
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Adott egy 97-es diesel passat amihez szeretnék kulcsot tanítani, mivel csak 1db-ot kapott hozzá a tulaj. Másoltatott hozzá kulcsot valamint megvan hozzá a transponder is. (ugyan olyan mint az eredeti kulcsban) Az óra gyári száma 3B0 919 880D (még zöld világításos, ha jól tudom Magneti Marelli bár a hátulján csak annyi van MM4) A következő a problémám : kiolvastam az óra login kódját a VAG K-kommander-el majd VAG-Com progival próbáltam hozzá tanítani az új kulcsokat (mint eddig minden autónál) De amint beírom a login kódot elalszik az immo visszajelző és bármilyen, akár transzponder nélküli kulccsal is indítható az autó egy ideig. Motor leállítása után eltelik kb 10-15 perc és onnantól semmivel nem lehet beindítani és villog az immo visszajelző. Ha beírom a login kódot akkor megint elalszik és kezdődik elölről... Találkozott már valaki ilyennel, vagy esetleg tudja, hogy mi okozhat ilyen "hibát"? Elképzelhető, hogy rossz login kódot kapok? mert eddig minden óra 4 jegyű login kódot kapott ez viszont csak 3 jegyűt. Válaszokat előre is köszönöm. További szép napot üdv Laci
Sziasztok!
93-as 1.3 Cl Alba Escort ventilátoros hűtését szeretném egy kicsit jobbá tenni. Akarok csinálni egy kis elektronikát, ami kapcsolgatja a ventilátort, az szeretném, hogy még a gyárilag beállított határhőmérséklet elérése előtt beinduljon. Létezik olyan (eredetileg nyilván más autóhoz való), változó ellenállású hőmérő, amit be tudnék csavarni a jelenlegi hőkapcsoló helyére? Az elektronika megépítése már nem okoz gondot ![]() Előre is köszi. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
Miért nem veszed le a hőfokjelet a műszer hőgombájáról?
Gondoltam rá, de szeretném, ha a kijelzés azért megmaradna.
Megmaradna, csak a feszültséget vezeted rá a jeladóról az elektronikádra. Ott meg egy komparátorral összehasonlítod a referenciával, az meghajt egy tranyóval egy relét és kapcsol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |