Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   167 / 345
(#) Ricsi89 válasza Szebence hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Az ablakoknak meg kellene tanítani a véghelyzetet. Próbáld meg, hogy felhúzod az ablakot, gombot pedig nyomva tartod pár másodpercig. Utána ugyanez lefelé is. Hátha segít. Nem tudom, hogy fordéknál ez pontosan hogyan működik, de egy próbát megér.
(#) Szebence válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Lefelé nem kellett megtanítani, csak felfelé, és közben sikerült rákeresnem, de úgy kellett betanítani, ahogyan írtad és sikerült is. Köszi!
(#) Szebence válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
A testet megkapja 2-3 Ohm ellenállása van akkutól a ködfény csatlakozójáig, a pozitívval van a gond. A kapcsolója direktbe kapcsolja a 12V-ot a ködfényre, vagy relén keresztül?
(#) hibbantpasi válasza Szebence hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
A 2-3 Ω rengeteg,csak számolj utána, 3 A-es terhelésnél mekkora feszültség esik rajta....
(#) Emberke hozzászólása Aug 3, 2014 /
 
Lenne egy kérdésem.Vettem egy ködlámpát a suzuki swift gts-be.És vettem hozzá 100 wattos izzót is.Lehet úgy csinálni hogy kapcsoló,utána relé,relé pedig egy 15 (vagy nagyobb) amperes biztin keresztül közvetlen az aksiról kapná az áramot?

Köszi!!
(#) BarnaPili válasza Emberke hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Ezt csak így lehet megoldani.A kapcsoló sem bírná sokáig a 2x100 W-ot.plusz a vékony vezetékeken is jelentős melegedés lépne fel.(ekkora ködlámpateljeítménnyel fölszárad előtted az út )
(#) SzervízMacska válasza Emberke hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Nem tudom, megnézted-e, hogy mekkora izzó való abba a lámpatestbe? Mert a 100 W- hoz rendes hűtés kell. Ha nem belevaló, kifakul a foncsor és elolvad a műanyag burkolat.
(#) Emberke válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Hali!

Nem szedtem még szét az új ködlámpát de azt mondta a boltban a főnök (ismerősöm) hogy a belseje fém (krómozott) elől pedig szemmel és koppintással érezhető hogy üveg. De viszont a hűtés hogy oldható meg?

Köszi a hsz-t!
(#) Ricsi89 válasza Emberke hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Általában valahová rá van írva a lámpatestre, hogy mekkora teljesítményű izzó való bele. Annál nagyobbat nem érdemes belerakni, mert csak tönkreteszi a lámpát. Hiába fém a belseje, az is bemattul a túl nagy teljesítményű izzótól, vagy akár a krómozott réteg is lepattoghat.
(#) Emberke válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Értem!

Akkor jó lesz a pincében a szerelő padomhoz az izzó
Alubordával megspékelve.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2014
(#) SzervízMacska válasza Emberke hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Nagyjából sehogy... A hűtése a gyári kialakításon múlik. Egyébként a foglalatot és a belső kábelezést is pillanatok alatt szét tudja olvasztani egy túl nagy izzó.
(#) Emberke válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Nem volt időm ma ránézi,de azt tudom hogy a befogatás sajnos nem egyezik a gyárival.Az 4 rugós (állítható szögű) volt.Ez pedig csak simán egy füles és van hozzá egy könyök idom.Nem tudom még hogy rakom be.De majd meglátom holnap.
(#) VIM válasza Emberke hozzászólására (») Aug 5, 2014 /
 
Szia! A neten sok mindenre választ kapnál a kérdéseidre és az ide vonatkozó izzók teljesítményére és betűjeleire is amiket be lehet építeni a foglalatokba. Ha ettől eltérő értékeket alkalmazol nem csak magaddal fogsz "kitolni", hanem a szemben jövőkkel is, vagy majd nem kell csodálkozni azon, hogy nem veszik le a reflektoruk fényét a Tiéddel szemben. Sok az a 100W fényerőben és teljesítményben is egy szgk.-nál abban a búrában amit lehet hozzá kapni. Ha a hozzávaló izzót építed be hosszú életű lámpád lesz és remélhetőleg keveset kell majd használni a funkciója miatt.
(#) jog27 hozzászólása Aug 6, 2014 /
 
Sziasztok!

Elektronikus indexrelének mekkora nyugalmi áramfelvétele lehet? Utólag lett beépítve egy keleti kocsiba egy F Astra index reléje és mivel sokallom a nyugalmi áramfelvételét a kocsinak most keresem a lehetséges "bűnösöket". UAA1041 - es IC van az indexrelében.
Köszönöm!
(#) potyo válasza jog27 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Húzd le róla a drótokat, és figyeld az áramfelvétel változását.
(#) zolika60 válasza jog27 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Az index relének nulla az áramfelvétele kikapcsolt állapotban.
(#) rascal válasza jog27 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Nekem keleti autóm van (Lada) és ott ráadott gyújtásnál kb. 3A-es a nyugalmi áram. Én is utánanéztem, hogy miért, és kiderült, hagy a generátor gerjesztőtekercse van már álló motornál is áram alatt. Nálam ez relén keresztül kapja, így a biztik kiszedésekor és ott áram méréskor nem is látszott, csak abból jöttem rá, hogy az egyik bizti ki/be rakásánál egy relé is kattog és a gerjesztő áram nem megy keresztül biztosítékon.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2014
(#) Ricsi89 válasza rascal hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Még csoda, hogy van gerjesztés a generátornál. Az lenne a gáz, ha nem lenne.
Annak az indexrelének meg max pár mA áramfelvétele lehet. De nem értem mi a gond? Az csak gyújtásnál kap áramot, akkor meg általában jár a motor, nem számít az áramfelvétele annak a relének.
(#) rascal válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Hát csak ráérne akkor áramot adni neki, amikor már hajtja a motor. Vagy ez ilyen előmelegítés is, hátha befagyott? (pl. Szibéria)
(#) VIM válasza rascal hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Szia! Az nem a gyújtás áramfelvétele volna? A trafó nyugalmi áramfelvétele kb. ennyi szokott lenni de az elektronikus gyújtó egységé (inverteres) is ezen a határon mozog. A generátor gerjesztés a PC 702 relé feladata volna.
(#) potyo válasza rascal hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
És hogy veszi észre, hogy jár a motor? Azt abból nézték karburátoros autónál, hogy elindult a töltés. Töltés elindulásához meg kell a gerjesztés. Bár kifinomultabb szerkezeteknél csak egy kis előgerjesztést kapott a generátor a töltésjelző izzón keresztül, amivel már fel tudott gerjedni, és a teljes gerjesztőáramot már sajátmagának állította elő.
(#) stevepapa válasza potyo hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
A fesszabályzó feladata, hogy észrevegye a motor indulását. Az "előgerjesztés t" a visszamaradt (remanens) mágnesesség adja.
(#) rascal válasza VIM hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Nem az volt, mert azt lehúztam. Innen - idáig volt már téma ezen a fórumon, ezért most itt nem részletezem.

Potyo: pl. egy kis elektronika figyelhetné a megszakítót, a fordulatszám-mérő is onnan tudja.
(#) potyo válasza stevepapa hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
A szabályzó feladata a szabályzás, semmi köze ahhoz, hogy a motor jár vagy sem. A szabályzó mindig úgy vezérli a gerjesztést, hogy a generátor kimenő feszültsége a beállított értékű legyen. Hogy ez teljesüljön, ahhoz persze kell megfelelő fordulatszámú forgás is, de a szabályzót az nem érdekli.

A felgerjedéshez valóban sokszor elég a remanens mágnesesség is, de lágyvasról lévén szó a remanens mágnesesség idővel csökken, és néhány napi állás után már esetleg csak nagy fordulaton lenne elég a felgerjedéshez. Ezért adnak egy előgerjesztést a töltésjelző izzón keresztül, amivel már alapjáraton is, esetleg picivel afelett felgerjed a generátor. Az említett Ladanál viszont - de ez nem csak keleti elgondolás, mert volt olyan Citroen is - a teljes gerjesztőáram folyt végig a generátoron, amíg nem járt a motor, nem csak egy kismértékű előgerjesztés.
(#) stevepapa válasza potyo hozzászólására (») Aug 6, 2014 /
 
Köszi, tudom hogyan működik kb 6 évet szántam rá
(#) potyo válasza stevepapa hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Akkor miért írsz olyat, amiből az jön le, hogy nem tudod?
(#) stevepapa válasza potyo hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Nem írtam olyat A motor hajtja a generátort, a fordulatszám függvényében szabályozza a feszültséget, illetve a gerjesztést is a " fesszabályzó" Ennek több variációja létezik, létezett. Az újabbak egyre cifrábbak, működésügyileg !
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2014
(#) potyo válasza stevepapa hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Idézet:
„A motor hajtja a generátort, a fordulatszám függvényében szabályozza a feszültséget, illetve a gerjesztést is a " fesszabályzó


Nem, a fordulatszám nem bemenő paramétere a szabályzónak. A szabályzónak egyetlen bemenő jele van, mégpedig a generátor kimenő feszültsége. A szabályzó csak ezt a feszültséget figyeli, és akkorára állítja a gerjesztő áramot, hogy a kívánt értékű legyen a kimenő feszültség FÜGGETLENÜL a fordulatszámtól és a terheléstől.
(#) stevepapa hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Tulajdonképpen ugyan azt írtuk csak félreértettük a dolgot. A fordulatszám függvényét az állandó kimeneti feszre gondoltam. Tehát minegy mennyit pörög
(#) declare hozzászólása Aug 13, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy Opel Astra H autom es vettem bele LED "egöket" belsö vilagitasnak.

Az egyik problemam, hogy a csomagtartoban ha kicserelem akkor villog gyorsan parszor a led es lekapcsol. Mas foglalatban (kesztütarto, terkepolvaso) jol müködik, tehat nem a led hibas. A sima izzo az jol müködik.

A masik gondom, hogy elöl a közepsö olvasolampa folyamatosan vilagit a Leddel (csak este latszik, akkor is csak nagyon gyangen, de vilagit). Gondolom a sima izzonal ez nem latszott. Ha multimeterrel megmerem 2,2V merek allandoan. Ezzel erdemes foglalkozni? Meritheti ez az akkut? Sajnos volt olyan problemam a kocsival, hogy gyorsan merült az akku :/

A csomagtartoban viszont ha mertem egeszen erdekesen kicsi feszültsegeket mertem. Teljesen mast mint elöl az autoban. Ez mitöl van? Gondolom ez az oka, h nem müködik rendesen a led....

Nagyon nem vagyok jaratos a temaban (gondolom ez latszik de erdekel, szoval ha valaki tud segiteni, azt megköszönnem
Következő: »»   167 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem