Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Igen ,van fék,be is van állítva(anya, rászorítva ) ,hogy a megállás pilanatában ne futhasson meg a dob.Ezzel nincs semmi gond,akkor van ha az túl lazára,illetve túlfeszítve kerül használatra.Az okosabb gépeken állítható ,hogy megállás után az áram átadótól menyire hosszan hagyja a drótot.Azért ennyire nem akarok belemerülni,mert itthoni használatra felesleges.Csak egy korektebb PWM-szabályzást akarok a drót előtolónak,persze fékkel együtt.
Nem kivánok túlságosan belevauzni a témába,de azért szeretném megirni a saját véleményemet is pro/kontra,hogy kell-e és hogy használják-e a fék funkciót a hegesztő kitoló elektronikákban.
Rengeteg kitoló elektronikát javitottam már az utóbbi évtizedben (darabszámra is és tipusra is),160A-tól 600A ig. Az való igaz,hogy a varstroj,iskra,különböző wel tipusok,stb javarészt tartalmaznak fék funkciót(de pl. a varstroj VAR-03 nem tartalmaz fék fonkciót).Az már más téma hogy mikor és mennyire indokolt. Több gyártónál (kisebb teljesitményű Co2 gépben viszont nincs),és mégis használható.Pl a környékben van egy Co2 gép gyártó (RoToR),annak kb 70%-ban nincs fék funkció a hegesztő elektronikájában,és mégis használhatók a gépei(több évtizeden át nem tudná eladni a gépeit ha olyan használhatatlanok lennének(találkoztam egyazon féknélküli vezérlővel (24V) a 200A-es és 400A-es gépeiben,(két görgő,vagyis egy pár) kitolóval szerelve.Használható gépek. Azon nem vitázok hogy a fékkel ellátott vezérlők talán precizebbek,de kérdés hogy minden esetben szükség van-e rá,és mekkora gond ha lekapcsolás után még kitol 5-15mm drótot. Maradjun abban,hogy szerintem precizebb megállást biztosit a fékes vezérlés,de ha jól megszerkesztett a kapcsolás,akkor nem feltétlen szükséges a motor fék funkció. Mint a mesében is mondják,aki nem hiszi járjon utána. További szép napot/estét mindenkinek.
Valaki megtudná mondani hogy az a réz spirál az mi,Mi célt szolgál?Köszönöm.
A nagyfeszültségű gyújtás becsatoló tekercse. Tulajdonképpen egy transzformátor, ami TIG/AWI hegesztésnél az indítás pillanatában létrehoz egy nagyfeszültségű ívet az elektróda és a hegesztendő anyag között, ezáltal lehetővé teszi a főáramú ív létrejöttét anélkül, hogy az elektródát az anyaghoz érintenénk.
A barkácskategóriás villanyvasút motorral felszerelt tolókat nem soroljuk ebbe a kategóriába, mert azoknak kis motoroknak nincs lendítőtömege és fogaskerekes áttételen keresztül forgatja a görgőt. Persze hogy nem kell ezeket fékezni, mert annyira gyengék, hogy sok esetben ha nem egyenes a kábel ki sem tudja tolni a huzalt megfelelően.
Köszönöm szépen válaszod,én abba voltam hogy a mögötte lévő fekete tekercs vagy mi amiből a vastagabb piros vezeték jön ki az állitja elő a nagyfeszültséget.
Ilyen lett a plusz csatlakozó átkötése,remélem korrekt lett.
A kettő együtt állítja elő nagyfeszt.
Értem,köszi,átkötés korrekt lett?
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2015
Phile80 tudom mire gondolsz,de tévedsz,mert a varstroj 180A és 190A valóbanbarkács kategória(monofázisú,legfeljebb 2 fázisú),DE a kitoló motorja már nem az a kis motrocska(én hajszáritó motornak nevezem),ami 300-350mA fogyasztású.
Szintén két görgős (egy pár görgő),és mégsincs az elektronikájában fékező rendszer,de nincs pontegesztési mód sem. Ugyanolyan motrokat használnak a 3 fázisú gépeigben is a 200A-230A-esekben,ahol viszont van motor fékező elektronika,de van ponthegesztés opció (ezek tények). Szerintem (saját vélemény) a motorfék akor kell ha van ponthegesztés opció.A sima hegesztéskor nem feltétlen szükséges a fék (inkább mondanám elektronika függőnek).
Meg vagy értve. Arra azért felhívom a figyelmedet hogy a túl rövid idő alatt történik a fékezés az nem lesz jó . Én azt tapasztaltam hogy 1-2 milimétert kell hogy kitoljon amikor el engeded a tasztert . Ha csontig ég akkor sűrűbben fog beragadni ! 1988-ban vettem a CO-mat és kezdtem autókat kihegesztgeti ( most már abbahagytam ) kezdetben sokat szenvedtem mert minden új volt számomra. Majd gyakorlás közben sok mindent megértesz és lehet hogy a te kezed alatt más beállítást fogsz alkalmazni mint egy profi autóbádogos . Ezek a különbségek nem lehetnek drasztikusak mert ha azok akkor valami nem OK . Mindig figyel arra hogy a huzal és a dűzni tiszta legyen ! Sprey-t jobbnak tartom a zsírnál mivel az mélyebben behatol, a fejben lévő lyukakon némi adag bejut a dűzni belsejébe is de az nem árt. Várom a beszámolódat a hegesztéseidről még akkor is ha az elején bosszankodsz is valamiért de ha tudok segítek.
Azoknak a motoroknak amit említesz, az össztömege sincs akkora mint a normális huzaltovábbító motorok forgórészének. Hozzáteszem, pusztulnak is rendesen az ipari gépekben azok a gagyi tolók. Ha szétszeded a profi tolót és mellé szétszedsz egy bóvlit, látni fogod a különbséget. Amíg a profi tolók az esetek legnagyobb részében 1 csigahajtásból állnak, addig az általad hajszárító motorosnak nevezett típusok fogaskerekek garmadáján keresztül képesek csak a megfelelő fordulatszámúra csökkenteni a motor magas fordulatszámát. A sokszoros áttételezés és a kis tömeg nyilván kisebb tehetetlenségi nyomatékkal bír,mint egy szimpla áttétel, emellett a súrlódási tényező is a többszörös áttételezés miatt hatványozottan jelentkezik, tehát amit klasszikus esetben az elektronika végez el fékezés formájában, itt a mechanikai súrlódás oldja meg a problémát. A Varstrojhoz azért annyit hozzátennék, a műhelyemben dekkol egy 1600-as, és bizony hajszárító motoros a huzaltovábbító. Tudom,a 190A-es kivitelben már nem a kicsi hajszárító motor van, abban egy fokozattal nagyobb. lehet vagy 20W-os. Egyébként az ősrégi gépekben is volt fékfunkció, sőt egyes Mannessmann gépeken ez állítható is volt kívülről egy csavarhúzóval. De ponthegesztés üzemmód egyikben sem volt. Mindezt nem azért írtam le ide mert vitatkozni szeretnék, de a tények makacs dolgok. Persze az is tény,hogy ma már költségtakarékosságtól vezérelve pont a lényeg sikkad el a gépekből. A kifogástalan használhatóság.
Azt tudom én is,hogy az 1600 varstrojban még az a kis nyeszlett műanyagházas semmi kitoló van (nem sokat,de azért 5-6 darabot már cseréltem le,sőt alakitottam át nagyobb kitoló rendszerre).Azokat én sem becsülöm semmire,de az utána következő méretű kitolók már azért mennek sokáig (néha szükségeltetik egy kollektor egalizálás és kefecsere,majd mehet tovább a termelésbe).Én sem azt állitom,hogy a fékes elektronikás vezérlések rosszabbak,vagy az anélküliek jobbak,csupán azt akartam kifejezni,hogy nem elengedhetetlen a fékes vezérlés(mint ahogy te is irtad hogy manapság több tipusnál is kimarad a költséghatékonyság érdekében).Főképp a házi gépek elmennek anélkül,a profibb gépekbe meg inkább rakják.
Részemről ennyi.
Üdv.
Először is had köszönnyem ,meg a felajánlott segítséget.Némi rálátásom van a dologra (tizen pár éve hegesztőként dolgozok).Szerintem fék ügyben egyszerű a képlet ,ha nem" szalad "meg a drót a gomb elengedése után nem kell,vagy fordítva.Nálam is akkor van gond ,ha az előtolás maximumra tekerem,ekkor már nem képes megállni ,túlszalad,de ez fékkel orvosolható,ennyi.
Sziasztok.
Vannak itt ugye akik értenek ám a hegesztőkhöz,lenne egy kérdésem,hogyan lehetne azt megoldani hogy egy füst elszivó 220v-os ventilátort motort valahogy vezérelni a hegesztővel úgy hogy csak akkor menjen mikor hegesztek,vagy esetleg még hegesztés után egy kb 5-8 mp-ig még menjen,nem tudom van-e erre lehetőség,valami egyszerű de nagyszerű megoldás lenne jó. Köszönöm előre is válaszaitokat.
Mivel az ív sokkal erősebb fényt ad mint a világítás, ezért szerintem egy fototranzisztorral vezérelt időkapcsoló működhet. Vagy egyszerűen az a mágneskapcsoló, ami a főtrafót kapcsolja indíthatja az időkapcsolót.
Hú de jól hangzik ez a fototranzisztor,mennyiből illetve mennyire lenne bonyolult g ilyen kapcsolás egy 220 as venti motorhoz?60-80w körüli a motor.
Még egy megoldás ,pár menetet tekersz a massza kábelből (-) egy vékony műanyag csőre,ebbe meg egy reed relét(csak a kapszulát) raksz.Igy oldottam meg a TIG -nél a HF gyújtás kikapcsolását.Habár a fototranzisztor lényegesen mobilabb megoldás.
Ez sem rossz ötlet,csak igy ugye a kábel tekervénytől kell egy szál vezeték a venti motorjáig,a fototranzisztoros megoldás jobban tetszik,ez mennyire bonyolult?Nagyon nem vagyok egy elektronikai zseni igy igencsak segitségre lenne szükségem eg ilyen megépitésében.
A reedes megoldás elhelyezhető gépen belül is,de ettől a fotótranzisztoros lényegesen egyszerűbb.Valahol volt kapcsolási rajzom ,de ha a Kezdő kérdések topikban kérsz kapcs.rajzot lehet gyorsabban lesz.
Sziasztok.
Feltennék még egy kérdést,nemrég vettem egy bolti bemutató darabos nagyfrekis Awi gépet,idáig meg vagyok vele elégedve de a minap rájöttem hog olyan hülyeséget ir ki Ampert hogy kész.Sajna az a fajta gép ami csak hegesztés közbe irja a kijelzőn az Ampert,elektródás módban 160Ampert tud,feltekertem teljesen 2,5 ös elektródával és egy 4-5 cm s varrat közben 125 körüli értéket irt ki,pedig nagyon nem annyi volt,ez bőven érezhető volt,miért irhat ki ilyen valótlan adatot? Köszönöm válaszaitokat.
A géped kínai és a műszer ami benne van az nincs kalibrálva, kb disznek van benne. A vevők lenyűgözésére szolgál többnyire, de ha van valami hiteles műszered, ahhoz be lehet állítani, de az esetek nagy részében soha nem lesz pontos. De ez a téma nem ebbe a topikba való.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2015
A digit kijelző ilyen alkalmazásban kb. semmit sem ér. A műszer nagyjából 0,5-1 másodpercenként vesz mintát, az áram pedig folyamatosan változik. Tegyél be egy söntöt meg egy analóg műszert és már azon is csodát fogsz látni, pedig az sem tudja követni az áramingadozást.
Köszönöm szépen válaszod,igazából nekem az lenne a legmegfelelőbb ha nem hegesztés közbe irná ki az adott Ampert hanem egyfolytába,tehát még nem kezd el hegeszteni már akkor is mutatja a beállitott Ampert,gondolom ez nem lenne negy feladat annak aki érti ezeket a dolgokat.
Lehet hogy az elektródán 125A-megy csak átt. Mivel 2,5-ös. Próbáld meg 3,2-es elektródával és meg fog javulni.
Ha jól értelmeztem,akkor a hagyományos festett feliratozás helyett szeretne egy digitális kijelzést.
Szerintem egy poti állás függő feszültség változást figyelő elektronika kell neki(digitális kijelzéssel),amit helyesen kalibrálva használhatna úgymond áram beállitásra.Csupán kijelzőnek (és nem áram korlátozónak,vagy figyelőnek).
Ugyan erre gondoltam én is,hogy lehet egy vastagabb 3,2 es elektródáal is mást fog mutatni!Holnap kipróbálom.
Az előző inverteres gépem kijelezte már akkor is ha csak bekapcsolt állapotban volt,és az úgy teljesen rendbn volt,tudtam hogy mit hegesztek és hàny Amperra állitsam,de ez hogy hegesztés közbe irja ki,rádàsul hülyeségekt ennek igy nem sok értelmét látom!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |