Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   165 / 228
(#) kalmi.kalmi válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Tehát nem csillag kapcsolás van ? Hanem delta ?
(#) RoliNyh válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Működik csillag és delta kapcsolásban is, kipróbáltam. Jövőhéten teszek fel képet akkor...
(#) kalmi.kalmi válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Előre is köszönöm....
(#) gyula66 válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Én is köszönöm!
(#) RoliNyh hozzászólása Ápr 24, 2017 /
 
Most jut eszembe, ebben a topikban Bővebben: Link...
(és az utánnalévő hozzászólásokban) már írtam néhány dolgot a motorról, ha gondoljátok olvassátok el...
(#) 444Tibi hozzászólása Ápr 24, 2017 /
 
Sziasztok, talan jo topikba irok,
kaptam egy agymotoros kereket, egyenaramu. Allitolag menetzarlatos,'a tekercsen se elszinezodest, se serulest em latok. Hogyan tudnam ezt kimerni, multimeter minden kommutatorszeleten gyakorlatilag nulla ohmot mer. eleg vastag a tekercshuzal.
Semmit nem tudok rola, se uzemi feszultseget,'semmit. Valamiert szetszedtek, de nagyon be lehetett rohadva, tobb csavar beleszakadva, talan nem is erdemes foglalkozni vele...
Egy hobby bevasarlos rollert azert csinalnek belole talan.
(#) ezermester1 válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Helló! Ami a videón be van mutatva magyarra lefordítva szerintem egy frekvencia szabályzó! Gondolom én abból,hogy egy freki szabályzó nagyon hasonló elven működik.
(#) RoliNyh válasza ezermester1 hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Nevezheted annak is, de nem így hívják. Egyébként csak annyi a különbség, hogy a frekvenciaszabályozó ami AC motorokhoz van, az frekvenciamodulált színusz hullámot ad a kimenetén (ha jól tudom).
Az ESC pedig négyszög hullámot kapcsol a BLDC motorra. De úgy tudom, létezik már olyan fajta is, ami a felső oldali FET -eket PWM -el is szabályozza a motor fordulatszám függvényében, így éri el a motor tekercsein a növekvő feszültséget, nem pedig direktben rákapcsolja az akku teljes feszültségét indulásnál...

Lehet épp azért kapott eltérő nevet, hogy ne keverjék össze, az első AC motorokhoz kell, a második meg BLDC motorokhoz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2017
(#) RoliNyh válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Úgy is mondhatnám a frekiváltónak váltóáramú színuszhullám a kimenete, az ESC -nek meg egyenáramú négyszöghullám a kimenete.
(#) Peter65 válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Szia!
A legegyszerűbb talán az, ha összerakod, és áramgenerátorosan megtáplálod. Ha egyenletesen forog, akkor jó, ha rángat, akkor pedig van benne zárlat. Áramgenerátor helyett nagy belső ellenállású tápegységgel is megtáplálhatod, ami korlátozza az áramot. Pl. egy kisfeszültségű izzót köss vele sorba.
Elvileg a szeletek közötti induktivitást kellene kimérni, de szerintem nem érdemes elbonyolítani a dolgot. Ha menetzárlatos, akkor nem biztos, hogy megéri újratekercselni. Inkább venni kell egy másikat, de akkor inkább egy BLDC motort válasszál.
(#) Maczi0 hozzászólása Ápr 25, 2017 /
 
Üdvözletem.Abban kérnék segítséget,hogy adott egy elektromos robógó töltője (36v-1,6A) ami meghibásodott.A hibajelenség akövetkező:A töltést jelző led pirosan villog kb 1 mp ütemben.Közben kattanás hallatszik az elektronikából.Rámértem a szekunder oldalra és a villogás függvényében változik a feszültség is.Esetleg valami támpontot tudnátok adni hogy kezdjek neki a hibakereséshez?Előre is köszönöm.
(#) RoliNyh válasza Maczi0 hozzászólására (») Ápr 25, 2017 /
 
Milyen kattanás hallatszik? Az is együtt kattog a LED -del? Talán relé van benne?
Amúgy semmi kép vagy valami?
(#) 444Tibi válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Köszönöm a tippeket,
kaptam egy ismerőstől, semmi más csak a szétszedett kerék. Ő mondta hogy az ismerősének az ismerőse azért szedte szét, mert kefetartó hibás, mivel a kefetartók tökéletesek, arra jutottunk hogy valószínűleg menetzárlatos lett, más baja nem nagyon lehet. Szinte újszerű, a beépített fékszerkezeten és a keféken nem is látszik hogy egyáltalán használva volt, de akkor miért trancsírozták szét...?
Na majd rájövök.
(#) lacika81 hozzászólása Ápr 26, 2017 /
 
Üdvözletem.Abban kérnék segítséget,hogy adott egy elektromos robógó töltője (36v-) ami meghibásodott.A hibajelenség a következő:A töltést jelző led zölden villog kb 1 mp ütemben.Rámértem a szekunder oldalra és a villogás függvényében változik a feszültség is,20-40 V között.Esetleg valami támpontot tudnátok adni hogy kezdjek neki a hibakereséshez?Előre is köszönöm.
(#) Tomi111 válasza lacika81 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Üdv! Lehet kiszáradt kondi a primer oldalon, kis értékű, 47-100µF nem a puffer. De lehet szekunder zárlat is. Közvetlen a trafó utáni dióda, esetleg utána a pufferkondi zárlat. Így látatlanba a diódára tippelek. ( Schottky !) Bár akkor meg nem lenne feszültség a kimeneten.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
(#) ferci válasza lacika81 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Hali!
Nézd meg a primer oldalon a vezérlő IC segédtápját. Pici elkó csere a tizenvalahány voltos +tápján talán rendbehozza.
(#) Biro F. válasza Maczi0 hozzászólására (») Ápr 26, 2017 /
 
Üdv.
Először is fotózd le vagy írd le milyen alkatrészek vannak a primer és a szekunder oldalon így nem lehet tudni milyen felépítésű a töltőd, egy példa, primer oldalon KA3842 pwm ic van, szekunderen pedig LM324-es ic . Ezekből a töltőkből sok félét készítettek.
(#) lacika81 hozzászólása Ápr 27, 2017 /
 
Ez az adatlapja.....

DSC_0339.JPG
    
(#) lacika81 hozzászólása Ápr 27, 2017 /
 
Itt van a panelja
(#) lacika81 hozzászólása Ápr 27, 2017 /
 
Az előző kérdésre válaszolnék...........Az én töltőmnek A primer oldalon KA3842 IC van,szekunderen LM324-es
(#) Biro F. válasza lacika81 hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Üdv.
Szekunder oldalon a 0,1 ohm 2W-os ellenállást cserélheted, ez az ellenállás megszakadt, a három 1N5408 diódákat mérd ki. Primer oldalon érdemes kicserélni a segéd táp D6-os schottky diódáját valamint a C5-ös kondenzátort. Lényeges még a forrasztásokat is át nézni.
(#) lacika81 hozzászólása Ápr 27, 2017 /
 
A 0,1 ohm 2 w os ellenállást nem találom ..
(#) Biro F. válasza lacika81 hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Ahogy írtam a szekunder oldalon van, pontosabban a C13-as kondenzátor és a D14 dióda között van.
(#) lacika81 válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Ok megtaláltam.....eddig a többi alkatrész rendben van,de hallani valami kattogást az mi ?
(#) Biro F. válasza lacika81 hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Kattogás megszűnik, ha kicserélted az ellenállást.
(#) Maczi0 válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Köszönöm a hozzászólást.Nem is kattogásnak nevezném,inkább sercegés.Kb 1 mp-ként és a töltöttségjelző is felvillan akkor.Relé nincs benne.A nagyfesz kondin 300v van.Viszont a tranzisztor után ami megy a trafó primer oldalára ott már össze-vissza változik a feszültség a sercegés függvényében.Ábra mellékelve.

1.JPG

2.JPG
   
(#) RoliNyh válasza Maczi0 hozzászólására (») Ápr 27, 2017 /
 
Ezek a képek eléggé gyengécskére sikerültek. Egyébként ha jól számolok, a primer pufferkondin nem 320V körül kellene lenni a fesznek? Nem lehetséges, hogy zárlatos, és átüt? Annak kb sercegő hangja szokott lenni. Tovább gondolva, ha átüt, leesik a feszültsége, a LED kialszik, aztán megint töltődik egy darabig és világít a LED, majd kezdődik előről...
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
(#) kalmi.kalmi válasza Maczi0 hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
Cseréld ki a meghajtó ic melletti kondit. Nem a hálózatira gondolok hanem a kicsire, ott a hűtőborda előtt-mellett.
(#) lacika81 válasza Biro F. hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
kicseréltem hiba ugyanaz
(#) 444Tibi válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 28, 2017 /
 
Teljes siker, mármint a mechanikus szopások, fúrás, menetfúrás, stb. összerakás után.
A premén 8 darab M5 csavar fogja össze, abból 3 jó, a többinek mélyebbre kellett fúrni, menet, és hosszabb csavarok.
Satuba a tengely, áramgenerátor, nagyon szépen forog, egészen lassúra véve sem rángat, az áramfelvételben nincsenek kiugrások, tehát a menetzárlat kizárva.
12 voltról nagyon lassan forog, valószínűleg 48 voltos lehet. Megpróbálom a hobby scooter projektet, egy egyszerű váz, eleje egy kukázott 20" montiból lesz.
Vezérlő, megfelel 3-4 BUZ11 a végfoknak, a mezei 555 PWM szabályzóval? Frekvenciát kb. hová tegyem, én 20-25kHz saccolnék, felette kommutációs problémák, alatta meg fütyülne rendesen.
Áramhatárolást 30-40A..? Vagy majd a tapasztalat.

Életemben nem volt ilyen a kezembe, de most felcsigázott, ha esetleg bolondokat kérdezek, nézzétek el, korrigáljatok.
Következő: »»   165 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem