Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   147 / 148
(#) oatis válasza oatis hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Újabb mérés harmadik műszerrel. A háromból kettő közel azonos lett. Most pár percen keresztül folyamatosan mértem.
R pont: 14,25-14,40V-ig Fordulatszámtól függően. Világítástól függetlenül.
B+ pont: Alapjárat: 13,9V, Világítással 13,6V Magas fordulat:13,9V Világítással ~13,5V.
A B+ csonk mostmár csak langyos volt, komolyabb melegedés nem volt észlelhető. A 0,1V-os fesz esés nem mérési hiba, valóban esik ennyit.(Többet is csak lassan visszamászik. Kb.15-20mp).
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Ok alakul, ez akar igy mar maradhat is de:
A hatso pajzson minden csavaron illetve anyán huzzal amennyit enged
8-as kulcs kell ha nem tevedek es 10-es.
A B+ csatlakozorol vedd le az anyat es a szemes sarut es az ezek alatt levo anyán IS huzzal, meg a szembe levo szinten asszem 10-es kulcsos anyan is, ez adja a testre a negativ diodasor áramát, a kicsike anyák meg a diodasort huzzak ossze.
Eredmeny? Max 0,2-0,3 volt elteresnek kene lenni az R es a B+ kozott ezután.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2020
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 8, 2020 / 1
 
Én vagyok az idióta, hát tudom: hogy egyrészt a testelést mindig ellenőrizni! (Öreg kocsinál pláne.)
Másrészt nem elég ha jónak tűnik, nézzem is meg!
A negatív vezeték motorhoz való rögzítésénél volt olajos-koszos, kicsit korrodált a saru.
(Kuplungcsere volt, így ez a rész meg volt bontva, és ilyen gondosan rakták össze sajnos )
Régebbi kérdésedre válaszolva, aki ilyen munkát kiad a kezéből, azzal többet nem állok szóba, úgyis csak kifogást keresne, hogy ígymegúgy, arra nem vagyok kíváncsi.
Egyébként köszönöm a segítséget! Remélem egy darabig rendben lesz!
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2020
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Aug 8, 2020 /
 
Ok, ez akkor megoldva.
Nagyszerű
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2020
(#) pipi válasza ftirius hozzászólására (») Aug 10, 2020 / 1
 
A gégecső-csati csatlakozást sem ártana javítani...
(#) ftirius válasza pipi hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Az felett el is siklottam, köszönöm!
(#) patrick97 hozzászólása Aug 27, 2020 /
 
Üdvözlet!

Olyan gondal állok szemben hogy adott egy S.Alto 2006-os ,F10D motorral. Látszólag minden rendben, pöcc-röff ,kontoroll lámpák is felvillannak gyújtáson ahogy kell, majd motorindítás után elalszanak, a töltésvisszajelző még halványan sem világít. Azonban puszta kíváncsiságból rátettem a multimétert , és azt vettem észre hogy a megszokotthoz képest jelentősen csökkent a töltőfeszültség, "alapjáron" hidegen amikor a motor kb 2000-2500RPM-en dolgozik akkor 14.3V van fogyasztók minden nélkül max a rádió megy benne. Amint felkapcsolom a tompítottat lemegy 13.5V-ra ha a klímát is rárakom 2-es fokozaton akkor 13V-ra megy le a feszültség, korábban ilyen nem volt mindig atom stabilan 14.5 V-ot tartott. Ha minden létező fogyasztót felkapcsolok maxra beleértve a gyári ködlámpákat(2X55W) és az ülésfűtést (2X50W) +hátsó ablak fűtés, hátsóködlámpa ,akkor 12V-ra megy le sőt az OBD2 csatlakozoban lakozó ELM327 néha 11V-ot mutat, korábban ilyet nem csinált mindig visszaszbályzott 14V fölé pontosan 14.5V-ot tartott(14,5-14.51). Egyedül akkor ment le 13.5V-ra ha tekertem a szervókormányt.
Pár hete kicseréltem benne a generátor hosszbordás szíját mert már eléggé szét volt repedve,elsőre nem siekrült rendesen megfeszíteni így csúszott, mentem vele pár napot de csak elinduláskor kezdett el csúszni, majd gyárottam hozzá egy célszerszámot azzal már sikerült meghúzni a szíjat a gyári értékre 10kg nyomóerő"nél 8-9mm-t kell behajolni erre állítottam.
A kérdés; előfordulhat hogy ez az érték túl feszes neki? - a szervízkönyve úgy írja hogy új szíjnál a fenti értékek élnek, amúgy meg 10kg-nál 12-15mm a benyomódás.
Az akkumlátor kb 3 éves Banner 40(41)Ah 12.6V fölött van a nyugalmi feszültsége, így az jónak tűnik.
A kérdés, mi lehet a rossz? Előfordulhat hogy tönkre ment benne a feszültségszabályzó? Járó motornál semmi kontroll lámpa nincsen. Ahogy a motor eléri a rendes üzem meleg állapotát úgy romlik a helyzet, látom a multméteren hogy megy le folyamatosan lécsözetesen a töltőfeszültség a motor melegedésével arányosan.
A generátor névelges adatai amit a gyártó megad. 70A (13.5V-nál) ,A feszültség beállítása: 14,2-14,8V)
Az értékeket úgy mértem hogy a multiméter cipeszeit a generátor B+ sarkára és a házára csiptettem, majd az akkumulátoron is mértem. Az akkun és a generátoron mért értékek megyegyeztek.
- kieg.kérdés: Ha úgy jön ki a dolog hogy szabályzót kell benne cserélni akkor az ERA márkájú az elfogadható minőség? 5700Ft-ért van helyben új ERA 215683 szabályzó.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
(#) Joe_001 válasza patrick97 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Szia. Nekem ezt a testkábel saruja okozta. belül a kábel meg volt rohadva. Sok szerelőnél járt bejárva fél Európát. Mivel a gyári kábel drága és csak gyári van, mellé húztunk egy másik vastagat. azóta nincs ez a gond. Persze a generátor szokásos gondjai is ezt a hibát okozzák, kefe, csúszógyűrű.
A fesszabályzót a csúszógyűrűvel vagy annak szabályozásával illik cserélni.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
(#) patrick97 válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Szia! Kiprobaltam hogy athidalom az auto testkabeleit egy klbikakabellel, az egyik csipesz ment a gen hazara a masik pedig az akkura, a baj hogy semmi valtozas nincsen, ha leveszem a csipeszt semmi sem valtozik a multimeteren. Azt hiszem jatszik velem ez a generator mert ma ugy hozta hogy kozvetlenul inditas utan 14.3V terheles nelkul. Ha felkapcsolom a tompitottat akkor 14.1V ha meg emelle a futest 2-esen akkor 13.5V, minden letezo fogyasztot akkor alapjarton 11.8V ot merek de hallom hogy a generator terheli a motort.
Azon gondolkodom hogy ha erot meritek magamon akkor kiveszem a gent, majd elviszem a szervizbe ami szerencsemre itt van egy kopesre...
(#) szs válasza patrick97 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Aztán lehet, hogy semmi baj, csak nyár van, 30 fok környéke.
Én szereltem be fesz.mérőt a kicsi teherautómba, hidegebb időben valóban 14.4V-ra szalad indítás után, és bfmelegedve sem megy 14,2V alá.
Mostanában (és előző évek nyarain is így volt) napközben (az indítás utáni 14.4V után) ahogy fokozatosan melegszik az ájer, fokozatosan 13.8V-ra is lemegy a mért feszültség -mert nagyon meleg van. Ősztől megint 14,4, bemelegedés után legalább 14,2.

(Nekem nincs légkondi, amivel külön terheljem, a fűtést meg ilyenkor nem kapcsolom be, megmekkennék)
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
(#) Joe_001 válasza patrick97 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Jártam úgy hogy rövid volt a kefe, az csinált ilyet. időnkként keresztbe állt, és időszakosan szorult.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
(#) szs válasza Joe_001 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Az meglepő dolgot is tud produkálni.
Nejem kicsikocsijában nem akart 12V felé menni a feszültség, de ha bekapcsolta a lámpát akkor bezzeg valami 4-5tizedet fentebb ment.
Amikor nagy könyörgésre megjavították (szerencsére volt másik generátor addig is), azt mondták: kefe...
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
(#) patrick97 hozzászólása Aug 31, 2020 /
 
Sziasztok ma jott vissza a Gen a szervizbol ahol probapadra tették azt mondtak hogy az eg adta egy vilagon nincs semmi baja. Nem tudnak vele mot csinalni annyira jo, most mondjuk nem tudom hogy oruljek e vagy sem. A tartot es a csavarokat a generator es a konzolok közötti reszet megtisztom es majd remenykedem. Az mondjuk lehet hogy nem volt rendesen bedugva a csatlakozo, tul konnyen kijott...
(#) patrick97 hozzászólása Aug 31, 2020 /
 
Kozben mertem egy ellenallast az erintkezo pontok kozott , eleinte 2 ohm-ot majd idovel lement 1.2-re. (Most 1.1ohm) Ez jo ,vagy tul sok?
(#) attika válasza patrick97 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Ha azt mondták, hogy semmi baja akkor mit méregetsz rajta?
(#) blasz válasza patrick97 hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Beszerelted,és csinálsz valamelyik tartó csavarhoz negativ kábelt a motorhoz,ha bizonytalan vagy a rendes testelésben.
(#) Joe_001 válasza blasz hozzászólására (») Aug 31, 2020 /
 
Meg az akkuhoz is.
(#) Kincsan hozzászólása Szept 2, 2020 /
 
Sziasztok.


Nézelődtem, keresgéltem már mindenfelé ezzel kapcsolatban, de nem jártam sikerrel eddig.
Ezért gondoltam itt megpróbálom, lehet találkozott már valaki ilyesmivel.

Az alany: 2008 év végi Megane 2 kombi, 1.6benzin

2 hete kezdődött kb. sok fogyasztó esetén leesett menet közben a fesz. ~10V -ra.
Régebben is láttam már kicsit villogást a műszerfalon, 200E KM, oké, gondoltam a generátorban vmi most adta meg magát.
Elvittem Bagra a Palyavill -hez, felújították.
Visszaraktam 2 napja és semmi változás, 0 töltés, ugyanaz a helyzet.
Ez egy VALEO gyári generátor, COM csatis (intelligens generátor).
Testábelek a kocsiban kár nézegetnem, mert végig garázsban tartott autó, újszerű kábelezzésel, átnéztem azért, de minden kontakt tökéletes.

Lehetséges, hogy nem kap az ECU -tól jelet a generátor a COM csatin?

Teljesen kiborultam mikor visszaszerelve sem oldódott meg a probléma.
Ha valaki tud valami okosat kérem segítsen.

Üdv szép napot mindenkinek!
(#) VIM válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Szia! Talán akkumulátor baja van.
(#) Kincsan válasza VIM hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Nem hiszem. A töltőmmel teljesen feltudom tölteni, 100% -ot ír rá az akkutöltő, 13V körül van teljesen feltöltve. kb 5 éves akku.
Plusz teljesen 0 a töltés, generátor teszt funkcióval % -osan mérve 0% a töltés, az akkutöltővel néztem.
Ha szar lenne az akku, nem engedné teljesen felölteni, vagy ha igen akkor pedig gyorsan merülne le és indításnál nehezen indítana nem?
Plusz akkor is lenne töltés a generátortól, de most egyáltalán nincs, csak akkuról megy a kocsi ha jár a motor és szépen lassan meríti az akkut, ha rákapcsolok valamit. Ha sok mindent akkor pedig rögtön leesik 10V körülre.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
(#) szs válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Pedig az az akku beteg, -ha csak 13V-ot mérsz, amikor már nem vesz fel töltést.
A kocsid legalább 13,8-14,4V-on igyejezne tartani, a legkevesebbre állított akkutöltő sem hagyná abba 13,8 alatt, a többségük inkább nagyobb feszültségnél áll le, -amelyikben nincs feszültségkorlátozás, az magasabbra is vinné.
Ha nem megy 13V felé az akku külső töltővel sem, az cserélendő akkumulátor.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
(#) Inhouse válasza szs hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Szerintem arra gondolt, hogy amikor levette a töltőről, akkor volt annyi.
Olyan akku hiba nincs, ami a járó motorú autóban azt okozná, hogy nincs töltés. Ha cellazárlatos az akku, de azért beindult, akkor is felrántja 14V körülre, csak pezseg mint a fene.
(#) Kincsan válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Igen köszi a megerősítést.
Töltés közben lehet feljebb szalad, én töltés utáni mérésre gondoltam, 12v-13v között sztem az normális lehet.
De egyáltalán 0 töltésem van járó motornál.
Szóval valaki ilyen okos generátorral bajlódott már?
COM -csatis.
Nem kap vezérlést az ECU -tól?
Autóvillamossági műhely lesz belőle sajnos :S
(#) Inhouse válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Szerencsére még nem volt dolgom "okos" generátorral. Passz, oda már diagnosztika kellhet.
A nyugalmi feszültség 12,5-12,7V között kell legyen feltöltött állapotban.
(#) VIM válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Talán akkor el kell fogadtatni az ECU-val a generátort.
(#) Kincsan hozzászólása Szept 2, 2020 /
 
Történt egy fura dolog.
Teljesen feltöltöttem az akksit, ~13V fesz volt benne, saruk vissza, autót elindítottam, volt töltésem teljesen megfelelően, elkezdtem örülni. (14V felett volt valamennyivel a fesz, százalékosan is megnéztem a töltővel generátor teszten 75% és 84% -os plusz töltés ez az, a 0% jelenti a semmi töltést) (minden fogyasztó ki volt kapcsolva)
Aztán gondoltam elkezdem terhelni, szabályozza-e megfelelően a motorvezérlő a generátort, így is rendben lesz-e a dolog.
Refi fel, ülésfűtések be, ventillátor maxra--------> pár sec és a generátor töltése teljesen megszűnt, mintha kidobtam volna az autóból 1 sec alatt. Rögtön leszaladt az akku 12V körülre.

Olyat csinálhat a motorvezérlő, ha rossznak látja az akksit akkor nem működteti a generátort?
Ki kell próbálnom egy teljesen jó akkuval, ami biztosan jó.
(#) Gafly válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Szerintem nagyon nem jó irányból közelited meg a problémát...
De nem értek hozzá.
(#) 444Tibi válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 / 2
 
https://injektor.hu/11-publikus-cikkek/eset/243-xxxv-esetleiras-lin...atoron

Nem tudok mobilrol linkelni, rossz lesz az url, bocs. Ez nem lehet esetleg nalad is?
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
(#) VIM válasza Kincsan hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
A Renault már okozott máskor is meglepetést. Bővebben: Link
(#) Inhouse válasza 444Tibi hozzászólására (») Szept 2, 2020 /
 
Jó kis esetleírás!
Következő: »»   147 / 148
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem