Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   12 / 15
(#) Bkrisz válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Ma még kipróbáltam még egyszer, járt szépen majd átváltott kicsit rángatosba, de ha lefogom megnyugszik Bal oldala kézzel érezni hogy igaz picivel de az az oldal melegszik jobban. (nincs rajta hűtőventilátor)
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Az az oldal, ahol benne van a maradék segédfázis tekercs bekötetlenül?
Akkor lehet hogy belül kicsit az is meg van sülve.

Ha másra nem, tapasztalatszerzésre jó volt.
Ha már ennyi munkát belefektettél, lehet a másik tekercset is érdemes lenne kioperálni.
Ha akkor nem, vagy szimmetrikusan langyosodik, akkor örülés. Vagy teljes újratekerés.
Már eddig is nagy dolgot vittél véghez.
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Még 3 db tekercs van bekötetlenül. Na majd meglátom másfél óra volt a kiműtés tegnap, igaz most már tudom hogy durvábbnak kell lennem mert egy száljával elszakad a réz sokszor és többet érdemes húzni. Amik mennek oldalra vezetékek a következő tekercsekhez azokon sincs lakk, csak ugye belemegy az összeolvadt műanyagba.
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Apámnak volt ilyen "horony alakú" réz "kiütője"...
(#) Ódenka válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Ha van induktivitás mérőd, egyesével mérve a felbontott tekercselést, gyönyörűen megállapítható, hogy mindjárt érdemesebb lett volna az egészet újratekerni...
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Itt csak az egyik horony lett üres, igaz ott lehet jól jött volna.
(#) Bkrisz válasza Ódenka hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Nincs ilyenem sajnos. Reménykedtem hogy csak a felső tekercs van oda.
(#) dcsabi hozzászólása Ápr 5, 2021 /
 
Nem olvastamvégig az összes hozzászólás, ugyan érintőlegesen láttam hasonlót.
Van egy egyfázisú villanymotorocskám kb 120W-s ezt szeretném áttekerni, vagy áttekertetni 3 fázisúra... A horonyszám: 24 Így reménykedem benne, hogy tudom szabályozni a fordulatát, fokozatmentesen széles tartományban. (FV) Egy fontos helyen ventilátort hajt majd, FG_Vent. A triakos szabályozók, eddig csődöt mondtak...
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
(#) dobo válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 6, 2021 /
 
Egyfázisú frekiváltóval nem próbálkoztál?
Lehet egyszerübb mint át tekercselni és 3 fázisú frekiváltóval szabályozni.
(#) Ódenka válasza dcsabi hozzászólására (») Ápr 6, 2021 /
 
Én egyszer kaptam felkérést, sertéstelepen a szellőztető ventik szabályozására. Nem akart jó lenni, kivittem a szkópot és egy gyári kimenetét megnéztem. Nem nullától indult a szabályozás, (fázishasítás) hanem a színusz hullám tetejénél indult - fokba nem tudnám, elnézést. Ilyenre építve az enyéim is működtek. Fontos, hogy a triak átkötve VDR és rc snubberrel is. Valamint a ventiknek van egy bizonyos lendtömege, ami szerintem szintén jót tett.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2021
(#) Gafly válasza Ódenka hozzászólására (») Ápr 7, 2021 /
 
Igazad van, kevesen tudják hogy induktiv terheléshez nem a nullátmenet való.
Idézet:
„Peak Switching SSR (PS) For inductive loads with remanent iron core”
(#) Csonty hozzászólása Máj 24, 2021 /
 
Sziasztok!
Van egy leégett egyfázisú szivattyú motorom, amit újratekercseltem. A művelet sikeres volt, pörög megfelelően viszont búg, tehát használat közben remeg a motor. Olyan mint mikor nagyobb kapacitású üzemi kondit kötünk a motorra. Próbálkoztam kisebb kapacitású kondival is de a probléma nem szűnt meg. A tekercseléskor a menetszámot, megtartottam, viszont a fő fázis tekercséhez 0,75mm helyett 0,8mm-es huzalt használtam, a segédfázisnak maradt a 0,55mm-es. Az adatlap szerint a motor eredeti, kimeneti teljesítménye 750W. Jelenleg hálózatra kötve 5.2A-t vesz fel, illetve valószínűleg ez miatt kicsit jobban melegszik az "elvártnál".
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a gond? Hogyan tudnám megoldani a problémát?
(#) erbe válasza Csonty hozzászólására (») Máj 24, 2021 /
 
Menetzárlat.
(#) tufatofu hozzászólása Aug 2, 2021 /
 
Sziasztok! Van egy 1,5kw-os 3 fázisú működő osztrák gyártmányú villanymotorom amit szeretnék áttekercseltetni 1 fázisra. Maga a motor szép nagy, egy 2kW-os kínai fele ekkora. Az lenne a kérdésem, hogy ilyen áttekercselgetésekből fakadóan várható teljesítmény, fordulatszám vesztés, ill. mennyire szokták "büntetni" manapság a megrendelőt az efféle óhajokért? Továbbá mennyire megbízható a 3 ból egy 1 fázisra áttekert motor? Sajnos nem ismerem a procedúrát.
Köszönöm a válaszokat!
(#) Gafly válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Frekveciaváltó volt az első ami beugrott a kérdésre...
(#) tufatofu válasza Gafly hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Sajnos nem ismerem a frekvenciaváltókat, hogy 1 fázisból milyen a 3 fázis, viszont nagyon drága. Talán az árból kijönne egy tekercselés.
(#) gömb válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Át lehet tekercselni minden további nélkül, a névleges teljesítménye az kb maradna is, viszont a túlterhelést nem fogja úgy bírni. Értem ezalatt, hogy az 1,5,kW névleges t. 3f motor az mondjuk 3,5kW-nél fog "lefulladni", kb ott van a billenőnyomatéka. Az 1,5 kW n. t. 1f motor viszont max 2kW-nàl le fog fulladni. Ezek nem kőbe vésett számok, de jó közelítés. Ha tudjuk hogy nincs szükség túlnyomatékra akkor mindkettő megfelel, ám ha igen, akkor az 1f motor több bosszúságot okozhat, vagy nagyobb kell belőle.
Ez a forgómező tulajdonságaival függ össze. 3f esetén túlterhelés mellet is megmarad a szimmetrikus forgómező, 1f-nél nem. (A kondenzátort mindig utána kéne igazítani, de még akkor is csak "kétpontos" a forgómező).
A fordulatszám az ugyanúgy a frekitől és a pólusszámtól fog függeni, a szlip nem lesz lényegesen nagyobb.
A vasmag és a kalicka nem specifikus általában 1/3 fázisra, kivételek persze vannak (16 horony pl).
A megbízhatóság leginkább a felhasznált anyagoktól és a munka minőségétől függ.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2021
(#) tufatofu válasza gömb hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Köszi a választ! Esetleg egy tól-ig árat tudnál saccolni, mert fogalmam sincs mennyi manapság a tekercselés? Legutóbb egy 1800w-os fűnyírómotort tekertettem vagy 6 éve, az volt akkor 10 ezer.
Ja és a kondit mi alapján számolják ki az új 1F tekercshez, mert gondolom megmondja mekkora kell rá?
(#) erbe válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Használt frekvenciaváltó nem túl drága. Ha szerencsés vagy, olcsóbban megkapod, mint az áttekercselés. 30.-e alatt nem nagyon készül el. Mint írták, utána a frekvenciaváltó lehetőségei sokkal bővebbek. Lassú felfutás, állítható fordulat, nyomatéktartás, túlterhelés védelem,...
(#) gömb válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 2, 2021 /
 
Ez tényleg csak sacc, de szerintem legalább a duplája. És akkor az csak ugyanaz a fűnyíró motor, ami sokkal kisebb mint az általános célú zártházas motorok. Mert ezeknél a felvett teljesítményt adják meg, és eléggé túl vannak gerjesztve, ez a kisebb méret ára. De abban az 1500w motorban biztosan sokkal több réz van,igaz a munka vele nem lesz annyival több.
Kondit, úgy szokás belőni hogy a segédfázis feszültsége kb megegyezzen a főfázissal, bár ha más menetszámmal készül a segédfázis akkor eltérhet. Pl épp ezeknél a kínai fűnyíró motoroknál ilyen 360 V ül a segédfázison.
Meg lehet azon is variálni hogy üresjáratban egyezzen meg, vagy teljes terhelésen, vagy a kettő között. A 2. esetben lesz a legnagyobb billenőnyomaték, viszont úgy nagyobb a vasmag melegedése üresjáratban.
További variáció hogy hagyományos 2/3-1/3 felosztásban készül-e a segédfázis, vagy egyenlőnek (ez is egy jó koncepció, sőt). Illetve még azt is meg lehet csinálni hogy kétoldalas 3fázisú tekercs, a delta egyik pontjára megy a kondi. Ez teljesen jól működik egy fázisról is. Ilyenek pl a régi IMI motorok. De jó ideje már sok 3f motor egyoldalas tekercseléssel készül (talán kicsit gyorsabban kész van a gyárban, meg 3f-nál nincs vele gond) és ezzel csak a baj van egyfázisú üzemnél. Nem tud elfogadható szimmetria kialakulni, viszont a kétoldalasnál igen.
(#) tufatofu hozzászólása Aug 3, 2021 /
 
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek! Kondenzátorral megpróbáltam, de kicsi az indító nyomaték(indító kondival is), azaz ha üresen felpörög és utána húzom rá az ékszíjat van benne erő, de terhelve elindulni nem tud. Most egy méretre fele akkora de 2kW-os 1F motort raktam rá helyette, viszont azt meg nem lehet szétszedni, mert össze van sajtolva és kezd morogni a csapágy benne, ezért hamarosan csapágyazni kéne. A 1,5L-es ásványvizes üveget a méret behatárolása miatt raktam oda.

Mindenesetre megpróbálok szerezni egy frekvencia váltót, de ha 20-30 ezerből megúszom az áttekerést az talán még jobb...
(#) Ge Lee válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Sok éve is úgy volt már, szerintem most is úgy van, hogy egy áttekercselés árából veszel használtan 2db motort, de másfelet biztos. Egy időben vettem néhány motort, ilyen 5-10 ezer között, akkor kérdeztem, 16000 lett volna egy áttekerés.
Neki kéne egyszer állnom ennek is, mert ha maga csinálja az ember akkor kb. harmad árból megvan, de egyszerűen a könyvi hevenyészett ábrákból nekem nem jön le hogy mi és hogyan van kötve, van egy halom tekercs, összevissza fűzve és kötve a hornyokba. Mert van egy 3 fázisú elég (relatíve) nagy mocim (ezer éves) ami pont jó lenne a készülő nagy gyalumra, de az egyik tekercse menetzárlatos (mérve is). Elindul a motor, szépen megy is, majd kb. 1 perc után dől ki belőle a füst.
(#) gömb válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Akkor valószínűleg egyoldalas tekercselés. Nekem az imi a présgépen ha teli csigával leállítottam, akkor is újra bírt indulni üzemi kondival (3f 550w motor, 1f 20µF-ról használva). Annyi hogy a nagy erő az olyan 150u/min-től jött meg, (bordásszíjjal ennyi holtjátéka volt, nem kellett leemelni a szíjat). De indító kondival 0tól is bír rántani.
Ezt kár lenne pl áttekerni, bár át tudnám.
De van egy evig 2,2 kw, na az egyoldalas, az is elindul megfelelő mennyiségű kondival, de melegszik is hosszú távon, ndítónyomatéka kicsi. Azt át fogom tekercselni.
(#) tufatofu válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Sajnos már elpofátlanodtak a lomosok is. Megnézi az interneten, hogy egy új motor pl 50 ezer számlával garanciával a "bótba" , a rozsdás teszteletlen hulladékért pedig szeretne kapni 45 ezret. Az "igényesebbek" lefestik vastagon zománcfestékkel a rozsdát, és fel van "újítva", méjd ül rajta évtizedekig, mert nem nagyon veszik meg.
A tekercseléshez szerintem a nagyfokú rutin is lényeges. Nekem a tekercselésekkel(igaz nem sokat tekercseltettem) nincs kellemetlen tapasztalatom. 6 éve nyúzom már az újratekercseltetett fűnyírót, 15 éve pedig egy nagy AEG ipari flex forgórészét tekertettem meg amire új kommutátor is került. A mesterember ki centírozta, és azt mondta, ha ő rakja össze, leplombázza és 3 év garanciát ad rá. Ennek már 15 éve.
(#) Alkotó válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Miért nem járatod inkább 3 fázisról? Ha esetleg nincs ilyen hálózatod, akkor be kell köttetni. Általában ami nincs, de szükség van rá, azt megvásároljuk. Később is jól jöhet a három fázis, főleg ha egyéb motorokat/gépeket is üzemeltetni akarsz.
(#) tufatofu válasza gömb hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Olyan nem szokott előfordulni, hogy a pólusszám vagy bármi miatt nem lehet megvalósítani az 1F-re áttekerést? Vagyis mindet át lehet?
(#) tufatofu válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Sajnos nincs erre most többszáz ezer forintom,(lehet milliós tétel is), mert fadobozba már nem kötik be, ami ráadásul a folyosón van, ami miatt teljes átalakítás kellene. A másik szempont a mobilitás. Legutóbb a szüleimnél festettem a radiátorokat, ahol szintén nincs 3 fázis. Törekedtem, hogy minden 1 fázisú legyen. Ipari gépeket nem üzemeltetek üzletszerűen.
(#) gömb válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Akkor azok már az átverésre szakosodott "lomosok". Nekem is van vasas spanom de nem ilyen, múltkor 12ert vettem tőle 1,5 kw 3f evig motort. Igaz teszteletlen, de ennyiért még ha rossz is megéri... (Egyébként működik).
Neten is érdemes lehet keresni.

Kicsi az esélye. A sokhornyos szisztémát tulajdonképpen minden esetben át lehet 3f-ről 1f-re tekercselni, fordítva is csak akkor van gond ha 3nak nem többszöröse a horonyszám (pl van 16 hornyos 1f moc itt, ezt csak aszimmetrikusan lehetne 3f-re alakítani). De általában 24, 36 vagy 48 hornyosak szokzak lenni az állórész koszorúk, a forgórészek olyan 18-48 között így ebben a telj. tartományban. Ezek oda-vissza variálhatók. A forgórésznél az okozhat gondot ha a pólusszámot növeljük (pl egy 4p motort 8p ra) akkor egy 18 hornyos forgórész nem lesz ideális, mert annak p*3 horonytól érdemes indulnia. De ha csak a fázisrendszer változik akkor ez a gond nem jön elő.
(#) Ge Lee válasza tufatofu hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Nem a lomisoknál kell nézelődni hanem ismerősöknél, meg hirdetési oldalakon. Nem tudom merre laksz, meg hogy milyen motorra lenne konkrétan szükséged, de nekem van felesleges 1 fázisúm, nagy fordulatú, és 1,5kW. Már az újabb, lapos, alu konstrukció, lényegesen nagyobb induló nyomatékkal és árammal, néha le is veri a B16-os automatát. Nem használom mert jobban szeretem a 3 fázisú motorokat, pláne hogy nálunk van is 3 fázis.
Ilyen teljesen újban is van a nyaffogáson 18-ért, mondjuk az valami kínai. Én ezt is olcsóbban vettem mint amennyiért áttekernének egy ilyet.
(#) gömb válasza gömb hozzászólására (») Aug 3, 2021 /
 
Én egyébként motor(generátor)ral csinálok 3 fázist ha majd kell, de az IMI 3f motorokhoz nem létfontosságú.
Következő: »»   12 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem