Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. Kösd le ,utána próbáld ki ha minden rendben.
Egy ideig biztos. Itt az a kérdés hogy hosszú távon nem e lesz gond.
Szia. Szerintem nem ,mert az csak visszajelző.
Hali, Kiveheted, a Glimm lámpa nem terhelés neki, csak jelzés, hogy működik.
Azért húz át mert rövid az ellenállás teste.
Próbáld meg a sorba kötött ellenállást több tagból összeállítani, figyelve az ellenállás össz értékére.
A jófogást tallózva találtam egy villanypásztor hirdetést amit a hirdető úgy hirdet, hogy ebbe a készülékben nem az autókban használt gyújtó trafó van hanem valami a Makrai KFT által gyártott speciális nagyfeszültségű trafó van..
De mi az a speciális nagyfesz trafó? Én szét néztem a trafó gyártó weboldalán, de semmi ehhez foghatót nem találtam.. https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Brutal_Villanypasztor___Makrai_N...03.htm
Sose kopnak el a piacról ezek az ótvar házibarkácsok? Ennyiért már Gallaghert is kapni, az legalább rendesen tesztelt, nem csak kinyomtattak rá egy EN meg egy CE feliratot.
![]() Gyárt egyébként a Makrai is egyedi trafókat megrendelésre, lehet, hogy olyan ez is.
Na, jó ha működött fél hónapot a villanypásztor... A kimeneten a lámpa villog, de csak alig, A két kimenetet meg szinte egymáshoz érintve se csap át a szikra. A kondenzátor feltölt kb 450Vra, ki is sül ahogyan kell. Létezik hogy egy trafó meggyengül? Vagy a tirisztor nem enged át eleget, vagy mi lehet a gond?
Szia a trafó lett menetzárlatos szekunder oldalon.Próbáld ki másik trafóval.
Mifélével lehetne helyettesíteni? Autótrafó?
Mitől mehetett tönkre fél hónap alatt? Ha állandóan a kimenet a földhez érte? PL fűszálak érnek hozzá a vezetékhez, és azon keresztül üt át állandóan?
Csak az én véleményem!! Az a nagyfesz trafó eléggé megkérdőjelezhető.Kicsi,nem igazán lehet betartani a tekercseléskor a létfontosságú távolságokat,hogy ne üssön át.Nem tudni milyen trafó,de ránézésre nem biztos,hogy az igazából egy nagyfeszültségre készült példány,lehet,hogy csak egy mezei (hasra ütésre) 230V/12V trafó,láttam már rá példát.Ha ilyen esetleg az messze nem felel meg az előírásoknak és mint "esetedben" ez a vége.Az ilyeneknél túl sok a menetszám egy sorban és nincs az a gyanta ami ezt szigetelni tudja.Előbb-utóbb átüt valahol,főleg,ha szikraköz sincs,aztán menetzárlat vagy szakadás a vége.
Túl jó. Gyujtótrafóval minden szikrázik. A gyertya kimenete már átüt a házra, túl nagy szikrát csinál. De végülis megtudtam, hogy az eredeti trafóval van a hiba.
Tegyél a kimenetre korlátozó szikra közt és megoldódik a túlfeszültség probléma is.
Olyanom nincs is. Akkora feszültség generálódik, hogy a szikrázik minden kifejezés azt is takarja, hogy a szikra a magról átcsapdos a bemenetre is. Autóba a trafó jól működött, viszont ott nincs ekkora feszültség. A vezérlő elektronikával kellene kicsit szórakozni, hogy ne töltse 450Vra a kondenzátort, hanem hamarabb süsse ki. Tehát egy állítható erejűre kellene átcsinálni. Az első kép alján lévő D13 dióda körüli ellenállást cseréltem egy trimerre. Így lehetett fokozni a kisülés gyorsaságát, de az erejét is. Ha lassabban sült ki, szerintem gyengébb volt. Ha gyorsabban sült ki, a kimeneten már az ellenállásokon is keresztül csapott a szikra néha.
Valami mást kellene változtatni, ami csak a szikra erejét venné vissza Idézet: „Olyanom nincs is” Hát ha nincs akkor készítesz egyet,egy darab 2,5mm2 drótod csak van.A nagyfeszültségű kimenetet a dobozon kívül kösd össze egy darab dróttal (mintha rövidzárat tennél),hajlíts mindkét végére egy szemet,fogasd a csavarok alá,majd a drót közepéből csípőfogóval vágj ki 7 mm-es darabot és már kész is,most majd terheletlenül itt fog átütni és nem csapdos mindenhova. Az a készülék nem hinném,hogy egy világbajnok joule szempontból,ha még ezt is csökkented akkor még a macska is feltartott farokkal sétás át alatta,talán még dorombol is boldogságában.
A trafó kimenete maga a vasmag, és a gyujtógyertya csatlakozó. (a bemenet pedig 2 kontakt egy dugaszon. Bemenet primer, kimenet szekunder, igaz?)
Ha igen, akkor ha jól értem, a szekunder oldalon tegyek egy drótot, és akkor ott kellene a szikrának átcsapni, ha nincs terhelés? Csakis így próbáltam ki. A gyujtogyerta dugaszra rácsavartam egy darab ónt, a végét meg közel tettem a vasmaghoz, hogy lássam fog-e működni a villanypasztor az autótrafóval, fog e szikrázni. Tehát egy szikraközt csináltam? Így a gyertya kimenet rácsapott a vasmagra, és a vasmag és a bemenet között is repkedtek a szikrák. Abból kiindulva hogy az eredeti Villanypásztor amikor még működött, és közel tettem egymáshoz a kimenetet, vagy 2-másfél centire, a szikra átcsapott, és volt egy bizonyos erősségű hangja. Autótrafoval, mikor ez a szikra csapos, sokkal hangosabb, Igy gondolom erősebb is. Amikor még működött a villanypásztor, kutyu visitva lőtte ki magát mint egy rakéta, amikor hozzá ért. Ha arra így reagált, akkor ezt inkább meg se próbálom rajta. Nem is tudnám, mert mondlm, szikrázik oda is ahova nem kellene. Apropó szikraköz. Javítottam múltkor egy TV tápot, abban láttam egy 1N4007 nagyságú diodat, de üveg volt, átlátszó volt. Néha szikrát láttam benne. Az is szikraköz volt? A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Idézet: „A trafó kimenete maga a vasmag, és a gyujtógyertya csatlakozó.” NEM!! Idézet: „(a bemenet pedig 2 kontakt egy dugaszon. Bemenet primer, kimenet szekunder, igaz?)” Igaz. Idézet: „A gyujtogyerta dugaszra rácsavartam egy darab ónt, a végét meg közel tettem a vasmaghoz, hogy lássam fog-e működni a villanypasztor az autótrafóval, fog e szikrázni. Tehát egy szikraközt csináltam?” Csináltál egy szikraközt,de nem jó helyre! A gyújtókör negatív pontja lesz a nagyfesz kimenet negatív pontja és a földelése is.Az eredeti trafónál az áramkör negatív pontja nem volt összekötve a gyújtókör negatív pontjával mert az a trafó egy leválasztó trafó volt két különálló tekerccsel.A mostani autótrafó két tekercsének egyik fele belül össze van kötve,így van 3 csatlakozási pont,ha így értelmezzük akkor a két tekercs közös pontja a gyújtókör negatívja és a nagyfeszültségű kimenetnek is ez a negatív vagy föld pontja.A vasmagnak a kapcsolásban nem kell testen lennie,de ráköthető.
Bővebben: Link
Egy ilyenem van. Igen, oké, végülis 4 kontakt van rajta, de gondoltam hogy ebből 2-2 párhuzamosan van, ezért írtam 2 csatlakozót. Linket megnézve a két belső oldalhoz közelebbinél van egy + jelölés. A két külső konektor meg közepén egybe van olvasztva. Ezért volt az, hogy a szikrát a vasmagra vezettem, onnan meg átpattant állandóan a gyujtokör negatív pontjára? Nem figyeltem meg, de ezek szerint mindig csak az egyik kontaktra csaphatott, amelyik a szikra mínusza is? Vagy csaphatott bármelyikre. Akkor most hogyan is kell bekötni? A villanypásztor állandó + ad, és csak a mínusz kapcsolja a trafóra. A két belső kontaktot, ahol a + jelzés van, kössem az állandó +ra, a két külső kimenetet pedig a triakra ami a mínusz kapcsolja majd? A földelő rúd vezetéket pedig ugyanúgy a trafó két külső konektorába?
Gondolom a Daewoo tekercsre gondolsz,mert van itt több is,nem egyértelmű a link.
Azt magadnak kell kimérned,hogy melyik a két tekercs közös pontja.A közös pont és a nagyfesz kimenet között több kiloohm is lehet míg a másik (primer) tekercsnél valami 1 ohm környéki ellenállás mérhető.
Ezt majd megpróbálom. Másik problémám, hogy vezessem el a vezetéket egy másik pontra, hogy az ne látszódjon? Pl az udvar egyik oldaláról a másikra, de természetesen keresztbe nem huzhatom, átjárhatónak kell lennie.
Vagy fent a magasban oszlopon szigetelőkkel vagy a földben műanyag vízcsőben gyújtókábelen,de ez nem olcsó.
Hello! És mi lenne ha nem a nagyfeszt viszed át a másik oldalra, hanem ott is lenne egy pásztor. Lehet olcsóbb megoldás..
Cirka 3méter távot kell lepásztorozni... Méghozzá áram sincs ott.
Érdekes, hogy a nagyfesz kimenet, és a bemenetekt mérve, mindegy melyikre teszem, 8Kohm körül van. Megbontottam a konektort is.
Próbáltam gyenge táppal, merre fog ütni a szikra, mindig más kontaktra. Vettem egy gyenge elemet, ujjammal megprobaltam hol lehetlesz érezni, ha fogtam a nagyfeszt, és az egyik bemenetet, éreztem hogy üt. Fogom a másik bemenetet, ott is érezni hogy üt. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2021
Idézet: „Érdekes, hogy a nagyfesz kimenet, és a bemenetekt mérve, mindegy melyikre teszem, 8Kohm körül van.” Még szerencse,hogy így van.
Akkor hogy tudom meg melyik a közös, hogy kossem be?
Idézet: „Linket megnézve a két belső oldalhoz közelebbinél van egy + jelölés.” Ehhez jön,hogy tudod melyiken jön ki a nagyfesz,mert ugye ide csatlakozik a gy.gyertya kábel eredetileg és még a fentebb mellékelt rajzokat is megnézed akkor talán ....... ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |