Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   314 / 317
(#) atomgep válasza bbb hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Nem voltam sikeres a CAN bus kommunikáció felderítésében, ami a J Astra ablakemelő kapcsolóhoz megy. A CAN busz olvasó nem látott semmit (az OBD csatlakozón keresztül viszont igen, szóval jól működött). Ettől még lehet CAN. Nem tudtam, milyen sebességű, végigpróbáltam mindent, ami az Astrában megy (ez még GM, tehát van GM LAN, MS és a szokásos 500kbps HS de nagyon röhögtem volna, ha az utóbbi menne az ablakemelőhöz). Úgy tudom, LIN nincs a J Astrában.

Hogyan tudok továbblépni? Logikai analizátorról nem tudom, eszik-e vagy isszák. A csúcs fesz 11V körül van, nem tudok rádugni simán egy Arduino-t és ráengedni egy softwareserial-t, hátha lát valami értelmeset. Esetleg ha Bp vagy környékén valaki meg tudná nézni, írjon egy PM-et légyszí.
Köszönöm.
(#) pbalazs válasza atomgep hozzászólására (») Máj 16, 2022 / 1
 
A CAN 5V-os, azaz ha 11V-ot látsz ott, akkor az nem CAN.
Nem ismerem az autót, de egy ablakemelő buta jószág, azaz LIN is lehet.
Nem lehet, hogy sima PWM jelet találtál, ami valami izzóhoz megy?
(#) atomgep válasza pbalazs hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
A CAN-nel kapcsolatban én is hasonlót gondoltam, de nem voltam biztos benne. Mielőtt rádugtam, megnéztem, hogy mit bír a TJA1042 (ezt a can bus transceivert használom) és az adatlap szerint +-58 voltot, gondoltam, baja nem lesz, ha teszek egy próbát.

Azért gondolom, hogy nem PWM, mert a négyszögjel "magassága" és frekvenciája nem változik akkor, ha fel- vagy lekapcsolom a tompítottat (ekkor bekapcsol az ablakemelők világítása is). Sima multiméterrel nézve is pár tized voltot esik csak a feszültség lekapcsolva, lehet hogy ezt rosszul gondolom, de PWM-nél egy multiméter feszültsége jobban le kéne essen.

Lehet LIN is, én sem ismerem annyira az autót, bár az enyém, de kapcsolási rajzot égen-földön nem találni hozzá. A hasonló korú Insigniákban van LIN busz, én nem hallottam, hogy a J-ben is lenne, de kizárni nem tudom.
(#) frissadam válasza frissadam hozzászólására (») Máj 16, 2022 / 1
 
Valakinek van tapasztalata a dologban? Köszi!
(#) pbalazs válasza atomgep hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
A CAN transceiver csak a CAN lábain visel el 58V-ot, a tápján nem! Ez nem azt jelenti, hogy a busz 58V-os is lehet, hanem hogy nem megy tönkre, ha valahonnan 58V kerül a buszra.
A tápja 5V, ezért a CAN busz is 5V-os.

A négyszögjel amplitúdója az akksifesztől függ, nem is fog változni.
A frekvencia is az akksifesztől függ, az sem fog változni.
Dimmelni tud a lámpa?

Van szkópod? Meg tudod mérni? Ha 100-200Hz körül van, akkor az PWM.

LIN: ez egy 12V-os kommunikációs busz, azaz ha sima periodikus négyszögjelet látsz, akkor ott nincs kommunikáció, azaz nem LIN. Ehhez is szkóp kéne...
(#) frissadam válasza frissadam hozzászólására (») Máj 16, 2022 /
 
Azért köszönöm.
(#) david87 hozzászólása Máj 16, 2022 /
 
Sziasztok!
Volna egy kérdésem van nekünk egy Toyota Dyna haszongépjárművünk.
A jelenséget amit produkál hogyha el inditom az autot a műszerfalon továbbra is ég 5 darab vissza jelző lámpa.
Van egy vezeték ami megy a generátora azt ha ki kötöm akkor ki alszanak vissza jelzők. De ha a testről egy izzón keresztűl viszem rá a műszer fal egy világitó visza jelzőjére akkor ki alszik mind az 5 visszjelző lámpa.és csak gyújtás modba világitanak tovább.
(#) atomgep válasza pbalazs hozzászólására (») Máj 17, 2022 /
 
Szia! Van egy nagyon egyszerű kézi szkópom, az alapján 1-2kHz-es tartományról beszélünk.
De beütött a heuréka: megnéztem az autóban a hibakódokat és ott van tisztán és világosan a BCM-ben, hogy nem tud kommunikálni a LIN buszon a 8-as egységgel. Szóval mégis LIN. Akkor a kérdés az, hogy van-e egyszerűbb megoldás egy nyamvadt led fel-lekapcsolására annál, hogy beépítek egy LIN controllert, mikrokontrollert meg egy tranzisztoros kapcsolást a könyöklőbe. Mert annyit nem ér az egész.
(#) Inhouse válasza atomgep hozzászólására (») Máj 17, 2022 /
 
Van egy világító LED-ed az ablakemelő kapcsolóban és ezzel szinkronban kell világítania valaminek? Megnézed, hogy ez a LED, hogy van kötve, ha a katódja testen van, tehát a pluszt kapcsolják, akkor egy NPN, ha fordítva, akkor egy PNP tranzisztor és egy bázis ellenállás, ezzel aztán kapcsolhatsz már relét, vagy FET-et, ami indítja a LED világításod. Tápnak lennie kell az ajtóban, ha ilyen elektronikát tartalmaz.
(#) atomgep válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 17, 2022 /
 
Köszönöm az ötletet. Gondoltam, nem berhelem széjjel a gyári kapcsolót és nem kötök bele plusz kábeleket. Úgy indult a projekt, hogy a kapcsolóhoz menő kábelkötegben biztos van valami, amit jelnek használhatok, erről derült ki, hogy LIN kommunikáció, amit a kapcsoló testben lévő elektronika értelmez és a 4 billenőkapcsolóján lévő ledet az alapján vezérli. Ez az a szint, amikor elengedem a dolgot, mert a kapcsolóházat biztosan nem bányászom szét. Akkor már hozok egy plusz kábelt az ajtó átvezetőbe. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
(#) frissadam hozzászólása Máj 17, 2022 /
 
gm 98105657
55575611
PIERBURG 7.00868.02.0

Szelep2

Szelep

Hello Opel Meriva 1,7 CDTI Z17DTH. Turbo geometria vákum ágban melegen folyamatosan 540Hgmm vákumot mérek. Független a gézpedálállástol. Alapjáraton is ennyi és gázon is. Ha padlozom akkor 0. A szelep elereszti a vákumot. Elvben ez a szelep vezérelni a geometria állását. Sajnos nem találtam semmiféle adatlapot a szelepröl. Tudja esetleg valaki, hogy kellene ennek a szelepnek normál esetben müködnie? Adatlap ilyesmi?

Köszi!
(#) atomgep hozzászólása Máj 20, 2022 /
 
Sziasztok!
Látom, nagyon jó csapat van itt, hátha ebben is tudtok segíteni. Egy barátom Suzuki SX7 2006-osáról van szó. A kormányszervó sebességfüggően segít rá, emiatt annak a vezérlője a BCM-től kap egy sebességjelet. A probléma, hogy ez a jel nem jut el a szervó vezérlőig, emiatt az hibát ír és a rásegítés mértékét nem változtatja. A BCM az ABS-től CAN buszon kapja a jelet, a BCM jól tudja a sebességet, diagnosztika kiírja (illetve pl. a km óra is jól mutatja a sebességet, ami szintén a BCM-ből kapja, csak más úton).

A srác korábban cserélt BCM-et és szervókormány vezérlőt is, ettől nem javult meg.

Ami szembetűnő, hogy a szervó vezérlő oldalon nem 5V, csak kb. a fele mérhető (5V-nak kéne lennie). Ez nem CAN, hanem egy frekvencia-modulált négyszögjel egyébként. A BCM és szervó vezérlő közti kábel ellenállása rendben van úgy, hogy csak a két vége között mértük. De a BCM pinjein a srác eddig nem mért, mert egyetlen nagy csatlakozó megy bele, ami tartalmaz minden jelet és tápot, tehát ha azt a csatit lehúzza, akkor a BCM be sem kapcsol vagyis nem ad ki semmilyen jelet. Egyelőre azt javasoltam, hogy szúrjon be két tűt a szervó felé menő kábel pinjeihez és úgy mérje meg a jelet szkóppal a BCM oldalon, miközben mozog az autó. Azt is mondtam, hogy ha a tűk bent vannak, húzzon át egy zsír új kábelt a szervo vezérlőhöz, így kizárhatjuk, hogy mégis kábel probléma van (a jó ellenállás ellenére). Itt tartunk most.

Esetleg más ötlet a hiba határolásához? Valaki találkozott hasonlóval? Jel generátorunk nincs, így nem tudjuk rákötni a szervó vezérlő bemenetére, hogy azt piszkáljuk.
Köszönöm!
(#) Baxi válasza atomgep hozzászólására (») Máj 21, 2022 /
 
Szia,
A szervó vezérlőjénél a betáp vagy a mérendő négyszögjel van féltápon? Lehúzót csatinál is csak fele van a várt fesznek? Azért kérdem, mert lehet hogy a szervó vezérlő terheli be a jelet. Amúgy jel alakot vagy feszt mértél/néztél, mert egy "mezei" multit a " frekvencia-modulált négyszögjel"-el nem biztos hogy valós adatot/feszt ír ki?
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
(#) Kolti0 hozzászólása Máj 21, 2022 /
 
Sziasztok. Megszűnt működni a központi zárunk 2002.es évjáratú C corsánkon. Indexeket villogtatja, de nem nyitja, zárja az ajtókat. Kettő biztosítékot találtam a könyvében: "közp. vezérlőegység" és "központi vezérlőegység" lehet, hogy nem is a zárra vonatkoznak, sőt biztos de kimenve nincsenek az is biztos.

Van valahol külön biztosítéka esetleg? Vagy hol keressem a hibát? Újra tanítani próbáltam akku saru levétel egy éjszakára, elem eltávolítás a kulcsból, majd gyújtás ráadást követően megnyomni az egyik gombot, de nem lett jó.

Az egész egy alapos akku lemerülés után lett, de akkor még kinyitotta az ajtót.
Mi lehet a gond? Mit kellene ellenőríznem.
Az indexeket villogtatja gombok nyomásakor, de a zárakat nem működteti.

Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
(#) jimmi12 hozzászólása Máj 22, 2022 /
 
Sziasztok, 2006-os Alhambra-n távirányítóval lehúztam mind a négy ablakot. Felhúzni távirányítóval egyiket sem lehet. A sofőr oldali kezelővel három működik, a bal hátsó meg se moccan. A kábel átvezetőket mind a négy ajtónál megnéztem és javítottam, de az ablak továbbra sem működik. Hol lehet még a hiba?
(#) atomgep válasza Baxi hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Lehúzott csatinál mértük csak, ott van fél táp. Láttuk a jel alakot, az elméletileg rendben, csak az amplitúdó túl kicsi.
(#) Joe_001 válasza frissadam hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
A V70 2,4 D-ben a turbó vakum szelepe alapból zárva van. A geometriának segít visszajönni a vákummal, ha kell segíteni, kinyit . Ha így kell működnie a tiednek akkor a tidr kuka. vedd ki és adj neki 12Vot tápról és nézd meg átfújható-e áram alatt, anélkül visszazár-e. A hibája a szívónyomás menet közbeni mérésével deríthető ki.
(#) Joe_001 válasza Kolti0 hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Szia, tölts le róla rajzot. Nézd meg a stekkerre mind a két táp megérkezik-e. Ha igen akkor belül lehet a gond, a nyitórelék egyik morzéján 12V nak kel lennie. ezekkel kapcsolja a nyitómotorokat.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2022
(#) frissadam válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Köszi a segitséget!

Link1

Link2

Ezt a két linket találtam a témában. Esetleg "autodata"-ban valaki nem tudná megnézni hogy mit kellene ezen a szelepen és a vezrlöjelen mérni?

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2022
(#) Joe_001 válasza frissadam hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Igen, erre gondoltam, az enyém is így néz ki, de gondolom a csatlakozása az más.
Örülök. hogy segítettem.
(#) Joe_001 válasza frissadam hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Kiveszed, alap állapotban zárt a két csövecske között.. Ha tápról adsz neki 12Vot akkor átereszt a csövecske között. Valószínűleg a tied mindig nyitva van, legalábbis az elmondásod szerint. Az is lehet szutyok akadt fel benne.
(#) frissadam válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 22, 2022 /
 
Köszönöm! Biztosan rossz a szelep. Majd megnézem. Lehet csak koszos. De egy adatlap jo lenne a szelephez ha tesztelni szeretném. Jelenleg egy kézi vákumpumpával potolom. Manuális geometria állitás.

A másik probléma, hogy az auto 1500 fordulatig nem indul el. Abban az értelemben, hogy nem engedi rá a teljes teljesitményt mig el nem éri az 1500 fordulatot. Turbo tölt 0,4 Bar-t 1200-1300-as fordulaton. Az auto még sem reagál a padlogázra. Ahogy eléri az 1500 fordulatot kattanaás szerü modon elindul és tlejesen gázpedál állásnak megfelelöen müködik minden. Olyasmi modon indul el mint amikor a VTEC vált a hondánál. Csak városban elég kellemetlen mikor beugranék egy helyre a forgalomban és gázra meg sem ugrik az uto. Mindig vissza kellene kapcsolni, hogy elinduljon.... Hogy möküdök ezeknek a CDTI motoroknak a befecskendezése? Van külön gyorsitö szivattyú és az nem dolgozik nekem 1500-ig?

Köszi a segitséget!
(#) Kolti0 válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 23, 2022 /
 
Köszönöm. Sajnos nekem magas ez.
Visszavittük a szerelőhöz ahol így járt, de ő se tudott mit kezdeni vele.
Történet a következő:
Műszakin volt mikor el akartuk hozni le volt merülve az akku, meg lett bikázva kb. azóta nem nyit.
Indexek villognak, de nem nyit ki egy ajtót se.
Egyáltalán azt se tudjuk, hogy hol keressünk az autóban a központi zárhoz tartozó biztosítékot.
Ahol a biztosítékok vannak ott nincs a központié.
(#) frissadam válasza frissadam hozzászólására (») Máj 24, 2022 /
 
Link

Más is küzd ezzel a problémával. CDTDI nem huz rendesen 1500 fordulatig. Be tud tölteni a turbo 0,4 Bar-t de az auto le tud fulladni mert még sincs teljesitmény. Flapperre pillangoszelepre légtömegméröre EGR-re nem reagál a hiba ha le lesz csatlkaoztatva. Valaki találkozott már a problémával? Megoldást talált a dologra?

Köszi!
(#) dB_Thunder válasza frissadam hozzászólására (») Máj 25, 2022 /
 
Idézet:
„A másik probléma, hogy az auto 1500 fordulatig nem indul el”

Vannak ám elvárások! Melyik autó húz ilyen alacsony fordulaton??
Elmondom neked csak a nagy köbcentis (3-4-5 liter) motorok, illetve a villany!
Pl a Scorpióm a V6 2,9L húzott az alapjárattól kezdve! Ezt turbós motor soha nem fogja tudni!
R32 GTR például csak majd 5000 fordulatnál indult el...de akkor nagyon!
(#) Lezli46 hozzászólása Máj 27, 2022 /
 
Sziasztok!

F.Fiesta 1.3i. FRESH. 2006. Kmóra nem mer, nem mutat.



Ráadom a gyujtást displayen km érték helyén csak szaggatott vonalak. Kmóra mutató egy mp- re kivágodik kb 160km - ig aztán visszaáll 0- km- re. Menetközben semmi sebességmérés- mutatás sincs sohasem.

VSS- jeladót cseréltek már., mostanit kivettük, Hall- s., rossznak mértük elektromosan, de ugy túnik hogy a fagyálló belefolyt a csatiba, a +15 Pi n megmelegedést is látni a müanyagona tü melett. Az auton nem is nagyon régen cseréltek már müszerfalat, bontott lett klonozva.nagyon róvid ideig jó volt állitolag.



A két hibakódót sok helyen ABS vagy ECM belsöhiba kiséröhibakódjaként irják le.., találkoztatok már ilyen jelenséggel ?? És mi lett a kifutása?
(#) Lamprologus hozzászólása Máj 29, 2022 /
 
Ford Galaxy "ventillátor relével" kapcsolatban kérdeznék...
Kap egy +12V-ot, egy testet, és van egy vezérlő vezeték, másik oldalon a ventillátor.
Elvileg kétirányú "kommunikáció" van, egyrész megkapja a kocsi vezérlésétől, hogy kapcsolja ki/be a ventillátort ( vagy milyen sebességgel forogjon) másik irányba meg visszaküldi hogy megy-e a ventillátor...

Na a kérdés az, hogy a vezérlő vezetéken mi történik?
(#) AZoli válasza Lamprologus hozzászólására (») Máj 30, 2022 /
 
Idézet:
„Na a kérdés az, hogy a vezérlő vezetéken mi történik?”

De hiszen leírtad, kommunikáció történik rajta.
Feltehetően LIN busz.
(#) frissadam válasza dB_Thunder hozzászólására (») Máj 30, 2022 /
 
Köszi! Probálj ki egy geometriás turbos autot. Honda VFR 800 Vtec húz alapjárattol 10500-ig és sima szivo... Köszönöm a segitséget.
(#) Lamprologus válasza AZoli hozzászólására (») Máj 31, 2022 /
 
Ok! Nem fogalmaztam elég pontosan!
Azt tudom hogy mi történik, csak azt nem, hogy hogyan!
Feszültség szintek, frekvencia, áramok, adatcsomagok ... stb...
Szóval ami alapján lehet mérni valamit, ami alapján fel lehet állítani valami diagnózist!
Következő: »»   314 / 317
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem