Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, nagyon köszi! Rendeltem belőle egy marékkal (10db-os kiszerelésben árulják).
Meglátjuk, mire lesz elég, először kipróbálom valami egyszerű áramkörrel egy kísérleti panelen. ![]()
Ha onnan rendelted lehet nem kapod meg...
https://hup.hu/comment_permalink/3139489?destination=/node/183710%3...MV70l4
Azon gondolkozom, hogy a fényképek és állításod szerint három alkatrész van benne:
- egy kondenzátor, - egy tolóellenállás - egy félvezető. Azt nem tudjuk, hogy a nem működés milyen tünetekkel jár: - motor nem pörög - motor pörög mint a fene Mérések alapján: - a félvezető egyik irányban vezet. - például a tolóellenállás mit csinál? SCHCD2S02P panel alkatrész kérdésSziasztok!Kazán paneljén elszállt a csatolt képen éppen látható tranzisztor(?) Tisztítás után a felirata ugyanaz, mint amit fölötte pirossal bekarikáztam. Mi lehet ez? Új panelt rendedltem közben. Úgy tűnik típushiba, mert más is említette már ugyanazt a hibát, amit produkál ilyenkor a kazán, csak neki 4 év után, nálam 11 év után szállt el.
Szia!
Alatta van egy kondi, ami eléggé szegényesen van forrasztva. Feltölteném egy kis ónnal.
Nem onnan rendeltem, hanem direktben Aliról. Köszi!
Szia!
A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál. Teljesen behúzva már gömbvillámokat ereget, és puffog. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy másik tök ugyanilyen fúróm is, úgyhogy lehetőségem volt némi "differenciál diagnózisra". Ilyen esetben az ember nulladik gondolata, hogy az állórész, vagy a forgórész a hibás (pl. menetzárlat), és az esetek 99%-ában igaza is van, de a jó fúró kapcsolójával a szikrázás megszűnik, azzal minden olyan, amilyennek lennie kell, tehát a kapcsoló a probléma. A fellelt alkatrészek alapján a kapcsoló egy klasszikus fázishasításos teljesítményszabályozó, azzal a furcsasággal, hogy diakot azt nem találtam benne. Ami vagy azért van, mert a hiltis mérnökurak kispórolták belőle, vagy azért, mert a misztikus háromlábú félvezető komponens nem "csak" egy triak, hanem bele van építve a diak is. Utóbbi esetben ez egy olyan komponens, amit az angol quadrac-nak hív (magyarul pedig önjelölt Kazinczy módjára kvadraknak neveztünk el). Ezen volt itt némi elmélkedés, hogy hogy is működik, kell -e, vagy nem kell, stb. Gondolom olvastad. "- például a tolóellenállás mit csinál?": minden valószínűség szerint azt, ami a dolga egy ilyen áramkörben: azt szabályozza, hogy a kondi milyen gyorsan töltődjön fel. Amikor utóbbi eléri a diak nyitófelszültségét, ráengedi a töltést a triak kapujára, ami bekapcsol. Ha a kapcsolót elengeded, az áramkör nyílt, ha tökig behúzod, akkor a tolóellenállás rövidre van zárva, a kettő között meg szabályozod vele, hogy az AC hullámforma mekkora részét vágja le, ezáltal befolyásolva a fúró fordulatszámát, miegymást. Most fejből meg nem mondom neked, hogy mekkora ellenállást mértem rajta, de a potival nincs gond. Üdv.
Jobb híjján erre gondoltam én is, mert nem igazán van találat rá. De vajon?
Idézet: Ez szénkefe kopásra -forgórész zárlatra utal ne az elektronikát hibáztasd . Csiszold át a kommutátort (tuti hogy kráteres) és kapard ki a kommutátorok közti hézagokat , majd cseréld ki a szénkeféket . „A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál.”
Köszi a tippet, de ezeken az alapműveleteken már rég túl vagyok, ez volt az első, amit megcsináltam (ahogy szoktam). A kommutátort fényesre csiszoltam, a szeletek közötti retket egy fogászati szondával kikapirgáltam, lemértem az egymás melletti szeletek közötti ellenállást, ahogy az egymással szemközti szeletek közötti ellenállást is, ezekkel minden okés. Lemértem azt is, hogy nincs -e rövidzár valahol, az sincs. Ugyanezt elvégeztem az állórészre is, mértem a két tekercsen ellenállást, induktivitást, rövidzárat, minden fasza. Menetzárlat ezektől még akár lehetne is, DE!
Ezután jött az, hogy kicseréltem a kapcsolót a működő fúróéra, és csodák csodája, azzal nem szikrázik, ha visszaszerelem a saját kapcsolóját, azzal meg szikrázik. És mivel egyelemű minta nem minta, ezért ugyanezt megcsináltam még kétszer, ugyanezzel az eredménnyel (közben nagyító alatt végignéztem a nyomorult kapcsolót, hogy nincs -e valami kontakt elfeketedve, a réz alkatrészeken lévő korróziót lepucoltam, az egészet megdolgoztam kontakt spray-el). Tehát, valahol a kapcsoló környékén van a probléma. A kondit is lemértem LCR mérő műszerrel, az rendben van, ahogy a potméter is. Tehát így jutottunk el oda, hogy vélhetően a misztikus "35-285-4 H8" kódnévre hallgató háromlábú félvezető alkatrész lehet a hibás.
Talán ha mozdítható akkor kefetartó állítást kéne még megpróbálni . Előfordulhat hogy a szabályzó valamiért "fázistolást" idéz elő ezért megváltozik az állórész forgórész "virtuális" helyzete . A szikrázós elektronikát próbáltad a másik gépben ?
A hozzászólás módosítva: 16:47
A kefetartót nem lehet állítgatni, ilyen kis fogas műanyag rögzítő biszbaszok tartják helyben. Kiszedni is úgy lehet, hogy óvatosan négy kézzel meglazítod őket, hogy le ne törjön, aztán ki lehet húzni a helyéről. Úgy általában a Hilti cuccok olyanok, hogy minden csak a saját helyére fér be elég passzosan, ami nem hagy túl sok teret a kreatívkodásnak.
Nem, a rossz kapcsolót nem szereltem át a jó gépbe. Megelégedtem azzal bizonyítéknak, hogy rossz gép a jó kapcsolótól működik. Most, hogy így megrendeltem hozzá az alkatrészeket, már inkább nem rakom össze, hogy kipróbáljam, hogy a jó gép is szikrázik -e tőle. Kivárom, míg megjönnek az alkatrészek, amiket rendeltem, aztán építek egy kézműves kapcsolót hozzá. Mármint a kapcsoló elektronikája lesz csak kézműves... remélem. Igényel majd némi kísérletezést, de azt nem bánom, legalább tanulságos lesz.
Szia! Légyszíves nézd már meg, hogy a kód 47B vagy 478. Te közelebb vagy hozzá,én még felnagyítva sem vagyok biztos benne hogy melyik. Ennyit tegyél már meg a siker érdekében! Köszi!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |