Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   1194 / 1194
(#) Suba53 válasza passenger78 hozzászólására (») Kedd, 14:51 /
 
Ez a TRIAK talán jó lehetne.

Adatlapja:
A hozzászólás módosítva: Kedd, 14:53

Z04.PDF
    
(#) passenger78 válasza Suba53 hozzászólására (») Kedd, 15:43 /
 
Igen, nagyon köszi! Rendeltem belőle egy marékkal (10db-os kiszerelésben árulják).
Meglátjuk, mire lesz elég, először kipróbálom valami egyszerű áramkörrel egy kísérleti panelen.
(#) pipi válasza passenger78 hozzászólására (») Kedd, 18:30 /
 
(#) Gafly válasza passenger78 hozzászólására (») Kedd, 19:12 /
 
Azon gondolkozom, hogy a fényképek és állításod szerint három alkatrész van benne:
- egy kondenzátor,
- egy tolóellenállás
- egy félvezető.
Azt nem tudjuk, hogy a nem működés milyen tünetekkel jár:
- motor nem pörög
- motor pörög mint a fene
Mérések alapján:
- a félvezető egyik irányban vezet.
- például a tolóellenállás mit csinál?
(#) Tiano hozzászólása Sze, 9:25 /
 

SCHCD2S02P panel alkatrész kérdés

Sziasztok!
Kazán paneljén elszállt a csatolt képen éppen látható tranzisztor(?) Tisztítás után a felirata ugyanaz, mint amit fölötte pirossal bekarikáztam. Mi lehet ez? Új panelt rendedltem közben. Úgy tűnik típushiba, mert más is említette már ugyanazt a hibát, amit produkál ilyenkor a kazán, csak neki 4 év után, nálam 11 év után szállt el.
(#) lasertank válasza Tiano hozzászólására (») Sze, 10:46 / 1
 
Talán BC847B-AU=47B?

ds.pdf
    
(#) lóri válasza Tiano hozzászólására (») Sze, 11:05 / 1
 
Szia!
Alatta van egy kondi, ami eléggé szegényesen van forrasztva.
Feltölteném egy kis ónnal.

kondi.jpg
    
(#) passenger78 válasza pipi hozzászólására (») Sze, 13:19 /
 
Nem onnan rendeltem, hanem direktben Aliról. Köszi!
(#) passenger78 válasza Gafly hozzászólására (») Sze, 13:58 /
 
Szia!
A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál. Teljesen behúzva már gömbvillámokat ereget, és puffog. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy másik tök ugyanilyen fúróm is, úgyhogy lehetőségem volt némi "differenciál diagnózisra". Ilyen esetben az ember nulladik gondolata, hogy az állórész, vagy a forgórész a hibás (pl. menetzárlat), és az esetek 99%-ában igaza is van, de a jó fúró kapcsolójával a szikrázás megszűnik, azzal minden olyan, amilyennek lennie kell, tehát a kapcsoló a probléma.

A fellelt alkatrészek alapján a kapcsoló egy klasszikus fázishasításos teljesítményszabályozó, azzal a furcsasággal, hogy diakot azt nem találtam benne. Ami vagy azért van, mert a hiltis mérnökurak kispórolták belőle, vagy azért, mert a misztikus háromlábú félvezető komponens nem "csak" egy triak, hanem bele van építve a diak is. Utóbbi esetben ez egy olyan komponens, amit az angol quadrac-nak hív (magyarul pedig önjelölt Kazinczy módjára kvadraknak neveztünk el). Ezen volt itt némi elmélkedés, hogy hogy is működik, kell -e, vagy nem kell, stb. Gondolom olvastad.

"- például a tolóellenállás mit csinál?": minden valószínűség szerint azt, ami a dolga egy ilyen áramkörben: azt szabályozza, hogy a kondi milyen gyorsan töltődjön fel. Amikor utóbbi eléri a diak nyitófelszültségét, ráengedi a töltést a triak kapujára, ami bekapcsol. Ha a kapcsolót elengeded, az áramkör nyílt, ha tökig behúzod, akkor a tolóellenállás rövidre van zárva, a kettő között meg szabályozod vele, hogy az AC hullámforma mekkora részét vágja le, ezáltal befolyásolva a fúró fordulatszámát, miegymást. Most fejből meg nem mondom neked, hogy mekkora ellenállást mértem rajta, de a potival nincs gond.
Üdv.
(#) Tiano válasza lóri hozzászólására (») Sze, 14:36 /
 
Igen, sajna az egész panel ilyen gyér minőségű.
(#) Tiano válasza lasertank hozzászólására (») Sze, 14:43 /
 
Jobb híjján erre gondoltam én is, mert nem igazán van találat rá. De vajon?
(#) kaqkk válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 14:57 /
 
Idézet:
„A jelenség az, hogy ahogy a fúró kapcsolót egyre jobban húzod, úgy egyre jobban szikrázik kéken a kommutátornál.”
Ez szénkefe kopásra -forgórész zárlatra utal ne az elektronikát hibáztasd . Csiszold át a kommutátort (tuti hogy kráteres) és kapard ki a kommutátorok közti hézagokat , majd cseréld ki a szénkeféket .
(#) passenger78 válasza kaqkk hozzászólására (») Sze, 16:28 /
 
Köszi a tippet, de ezeken az alapműveleteken már rég túl vagyok, ez volt az első, amit megcsináltam (ahogy szoktam). A kommutátort fényesre csiszoltam, a szeletek közötti retket egy fogászati szondával kikapirgáltam, lemértem az egymás melletti szeletek közötti ellenállást, ahogy az egymással szemközti szeletek közötti ellenállást is, ezekkel minden okés. Lemértem azt is, hogy nincs -e rövidzár valahol, az sincs. Ugyanezt elvégeztem az állórészre is, mértem a két tekercsen ellenállást, induktivitást, rövidzárat, minden fasza. Menetzárlat ezektől még akár lehetne is, DE!

Ezután jött az, hogy kicseréltem a kapcsolót a működő fúróéra, és csodák csodája, azzal nem szikrázik, ha visszaszerelem a saját kapcsolóját, azzal meg szikrázik. És mivel egyelemű minta nem minta, ezért ugyanezt megcsináltam még kétszer, ugyanezzel az eredménnyel (közben nagyító alatt végignéztem a nyomorult kapcsolót, hogy nincs -e valami kontakt elfeketedve, a réz alkatrészeken lévő korróziót lepucoltam, az egészet megdolgoztam kontakt spray-el). Tehát, valahol a kapcsoló környékén van a probléma. A kondit is lemértem LCR mérő műszerrel, az rendben van, ahogy a potméter is. Tehát így jutottunk el oda, hogy vélhetően a misztikus "35-285-4 H8" kódnévre hallgató háromlábú félvezető alkatrész lehet a hibás.
(#) kaqkk válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 16:46 /
 
Talán ha mozdítható akkor kefetartó állítást kéne még megpróbálni . Előfordulhat hogy a szabályzó valamiért "fázistolást" idéz elő ezért megváltozik az állórész forgórész "virtuális" helyzete . A szikrázós elektronikát próbáltad a másik gépben ?
A hozzászólás módosítva: Sze, 16:47
(#) passenger78 válasza kaqkk hozzászólására (») Sze, 17:36 / 1
 
A kefetartót nem lehet állítgatni, ilyen kis fogas műanyag rögzítő biszbaszok tartják helyben. Kiszedni is úgy lehet, hogy óvatosan négy kézzel meglazítod őket, hogy le ne törjön, aztán ki lehet húzni a helyéről. Úgy általában a Hilti cuccok olyanok, hogy minden csak a saját helyére fér be elég passzosan, ami nem hagy túl sok teret a kreatívkodásnak.
Nem, a rossz kapcsolót nem szereltem át a jó gépbe. Megelégedtem azzal bizonyítéknak, hogy rossz gép a jó kapcsolótól működik. Most, hogy így megrendeltem hozzá az alkatrészeket, már inkább nem rakom össze, hogy kipróbáljam, hogy a jó gép is szikrázik -e tőle. Kivárom, míg megjönnek az alkatrészek, amiket rendeltem, aztán építek egy kézműves kapcsolót hozzá. Mármint a kapcsoló elektronikája lesz csak kézműves... remélem. Igényel majd némi kísérletezést, de azt nem bánom, legalább tanulságos lesz.
(#) Imi68 válasza Tiano hozzászólására (») Sze, 19:48 /
 
Szia! Légyszíves nézd már meg, hogy a kód 47B vagy 478. Te közelebb vagy hozzá,én még felnagyítva sem vagyok biztos benne hogy melyik. Ennyit tegyél már meg a siker érdekében! Köszi!
(#) moltam válasza kaqkk hozzászólására (») 0:41 /
 
Vagy egyenirányít, kihalt a triac fele.
Következő: »»   1194 / 1194
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem