Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ha megbízható forrásból származik a 2SA1962 akkor nincs ok aggodalomra.
Kb 15 percet járattam terhelés nélkül.A cserélt tranzisztor emitter ellenállása hideg a mellete levöé szintén hideg a harmadiké viszon langyos.Gondolom ez baj.
Köszönöm.
A paneltervet teljesen legyalultam, csak az STK404 alkatrészei vannak rajta, a Connections funkcióval összekötöttem az alkatrész lábakat, majd elrendeztem mindent a terven, feltöltöm LAY-ban. Hibáztam valahol? Az MX-1 hangfalszettnek meg rájöttem a hibájára amiért nekem adták. Üresjáraton van egy statikus sistergése, és úgy 5-10 percenként kiad egy hangot amit leginkább ahhoz tudnék hasonlítani amikor a régi MS-DOS játékokban felrobban valami.
Átnézem amint időm engedi. Csatolom kép formátumban, hogy minél többen bekapcsolódhassanak.
A hozzászólás módosítva: Vas, 20:04
Köszönöm.
Én meg keresek egy módot hogy nyákot gyártathassak, amit én készítek az egy bűntény.
Futólag rápillantva, ha a piros alkatrészek benne vannak, akkor a 12V-os táplálás már nem kell. Vagy esetleg az 12V-os kimenet lenne (aligha)?
Járattam egszerre a müködö oldalt meg a javitottat és mind a kettön ugyanaz az emitter ellenállás langyos,szóval szerintem annak olyannak kell lennie.Holnap berakom a biztit meg kiveszem az izzót és kiprobálom normál uzembe.Még olyan kérdésem lenne hogy a javitott oldal szólhat azért gyengébben mert benn vannak az ellenállások?A jó oldal 3 és fél hangerön szol úgy mind a javitott 7 és félen legalábbis a signal led villogásábol arra következtetek.
A biztosíték helyére berakott ellenállás nem függ össze a jelerősítéssel, csak a kivezérelhetőséget korlátozza.
Nem értem az R148 hogy lenne berakva. Ha két ellenállás van, akkor miért nincs mindkettő rendesen berajzolva két-két forrszemmel? Simán elférnének. Meg mit keres egymáson az L101, és az R166. Azok is elférnének simán egymás mellett. Meg az átkötés az R148 mellett, annak mi értelme van? Az IC101 alatti átkötés rendben, mert három vezetéket is átugrik, de az R148 mellett miért kellene egy átkötés az alkatrész oldalon?
Ezek csak a nyák rajz logikátlanságai, azt hogy mennyire fedi az elvi rajzot, azt nem néztem.
Gyors meghalgattam hangszóróval a jó oldalon sokkal jobb a basszus meg a hangerö a javitott oldalból hiányzik vagy legalábbis nem annyira halható a basszus vagyis a mélyhang.Esetleg lehet rosszul dugtam ossze a kábeleket mert amikor hozzám került már minden ki volt húzva holnap még átnézem azt is.Olyan a hang mindha nem kapna rendes jelet vagy forditott lenne a fázis a hangszoron.
A hozzászólás módosítva: Vas, 22:16
Az R148-hoz. Vannak 3 lábú ellenállások. Nekem a Sansuiba és a Maranzba is ilyenek vannak.
Szerintem az R166, benne van az L101-ben, valahogy. Én inkább a két 10µF-et cserélném fel és akkor nem kell elvinni a vezetéket alatta.
![]()
Ha már kondenzátort említesz, akkor annak lábai nem ott vannak ahol a terven, hanem sokkal közelebb egymáshoz. Valós lábtávolság esetén nem is férne közéjük egy ilyen vastag vezetősáv.
Lehet, hogy nem ülteti le teljesen.
Én sem szoktam mindig.
Üdv.
A Yamaha panelén az induktivitás tekercsben benne van az ellenállás, nem tudom miért, biztos volt oka rá a gyártónak, én csak lemásoltam. Az R148 ellenállás 3 lábú, a mellette levő átkötés pedig az előző paneltervről lett átmentve az R148-al együtt. Ott másoltam pár dolgot a yamaha paneléről, ahol van értelme az átkötésnek, itt pusztán nem vettem észre a hibát, este kijavítom. Alkotó, a +12V egy bemenet akart lenni, mivel a kapcsolási rajzon szerepelt automatikusan rátettem a paneltervre, este már fáradt voltam, nem gondoltam bele, majd ezt is javítom. A kondik pedig kicsik de a lábaik ki vannak hajtva a Yamaha panelén, úgy emlékszem egy elkot megmértem sublerral, a makrót pedig ahhoz állítottam.
Nemtudom mennyire rosz jel a toroid tetején van egy égésnyom.De a feszültségei rendben vannak.Mellékeltem a képet nemtudom ez okozhat e galibát.
Ha valóban égésnyom akkor az nem jó jel.
Inkább rozsdának néz ki., szedd ki a közepét ott meglátod mi az.
Körülményes az így beöntött trafók belső részét kivenni. Ha mégis muszáj, ki szoktam fúrni a nagyját, majd eltördelem a maradékot. De sokat kell vele babrálni mire a trafó megsértése nélkül kikerül onnan a "dugó".
Közepét nem igazán tudom kiszedni mert be van ragasztva meg se moccan.Kitekerni a csavart se nagyon bírom mert elforog az egész kézzel meg ellent tartani nem bírok meg persze a toroid sem kicsi.
A hozzászólás módosítva: 16:32
Hajtsd fel a szalagot, alatta is van égésnyom?
Mármint amivel a toroid be van tekerve?Vágjam el?
Enged annyit, hogy alánézhess. Ha a foltos rész alatt ép a szalag akkor csak felületi a szennyeződés. Ne használj éles eszközt ami drót szigetelését megsértené.
Hát előbb próbáltam hogy picit feljebb húzom a fóliát de nem enged nagyon feszes.Nem hinném hogy felületi szennyeződés lenne ez pont úgy néz ki mind amikor valahol összeér két vezeték és dob egy szikrát.De ha zárlatos lenne búgna meg nem lennének meg a feszültségei nem?Annyit még megpróbálok a javított felét átrakom a jó oldal helyére ha ott normálisan szól akkor a toroidnak annyi.
A hozzászólás módosítva: 17:21
Az égéstől lehet oxidáció a réz felületén ami idei-óráig szigetel. Ha nagy áram folyik rajta, majd ledörzsöli.
Ez van akkora probléma, hogy nyugodtan elvághasd a fóliát. Legyünk optimisták, a tövétől 10-15 mm-re vágd el, hogy vissza lehessen ragasztani. Kibontás után az égett lakk szagát fel fogod ismerni.
Ilyen zárlat okozhat olyan hibát hogy búg töle a végfok?Mert a tulaj a jó oldalát a mai napig használta és azt mondta hogy szokott neki búgni.
Zárlattól búg a transzformátor, de nem ez az egyetlen ok amiért búghat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |