Fórum témák
» Több friss téma |
Nem akarok beruházni új szerszámra, kölcsön ezközöket pedig nem kérek. Köszönöm a választ.
Anno én is a faterom nagy, szürke pisztolypákájával kezdtem, ami meg is látszott az akkori "munkáimon".
Használj folyasztó szert és minőségi ónt, hogy a lehető legrövidebb ideig kelljen csak nyomni a gombot. Szakaszosan működtesd, hogy ne hevüljön túl, ne füstöljön nagyon. Ha túlhevült pákával dolgozol, annak a nyáklemez és az alkatrészek láthatják kárát.
Hát elég nagy dobozban van, nem nagyon hiszem, hogy akármi akárhova is beleverne, meg hát a 100W TDA-val kopog, mert max kilengésig húzza, a 200W-al nem?
![]() Amúgy mint ahogy azt mondtam már, nem érdekes, hogy miért kopog vele a mély, mert nem az lesz hajtva róla ![]()
Eddig tartott a nagy öröm. A másiknál 69 volt van a kimeneten.Pedig tiszta új minden alkatrész,se szakadás,se rövidzár a panelen.
Szia meg csináltam a kapcsolást (linkeltem)
24 voltos váltóba 2 diódával (6A-es) 2 puffer kondi és a 24 váltóból. kondik: 2db 470Uf 63v (van még néhány darab ![]() 75,6V kapok egyenirányítva miért? dióda P600J (csak ezt kaptam) 6A
Ne a 2 diódán mérj,hanem a GND,és a 2 dióda közt. Az 1iken +,a másikon - feszültségnek kell lenni.
Hello!
Azért, hogy legközelebb ne kerülj ilyen hibába, ezért megrajzoltam neked Tinával, hogy hogyan kell mérned. A Voltmérő polarításaira figyelve, meg kell kapnod körülbelülre ezeket az értékeket. ![]()
Azthiszem kimondhatom a halálos ítéletet az egyik hídra.Még mindíg 69volt a kimeneten,pedig kicseréltem minden gyanus alkatrészt.
Ha a kimeneten DC van, akkor csak az IC-ket kell kicserélni, semmi mást
![]() A passzív alkatrészek nem szoktak elromlani, hacsak nem kap fordított tápot a modul.
Nemkapott fordított tápot az biztos.Azért ez érdekes,hogy újonan rossz valamelyik ic..netalán mind2!
Helló! Kérlek rajzolj bele egyenirányítót, esetleg kondenzátort is, mert így könnyen félrevezető lehet.
Az valóban érdekes... én még szerencsére nem találkoztam gyári hibással. Viszont olyannal már találkoztam, amelyiknek zárlatot okozó apró fémforgács volt két lába közé szorulva. Ha nem veszem észre, elszállt volna tutira.
Még jóhogy nem mindjárt akasztottam rá hangfalat.Biztos elfüstölt volna
![]()
bekötöttem csak bugás van ,be meneti jel is van.
és a bugáson kívül nem hallatszik semmi:S help a kondi mind 2 oldalon 2x470µF 63v tudom,hogy kevés,de szerintem atoll még hallatszani kelen a zenének!
Akkor is tápfeszültség mérhető a kimeneten, ha csak a híd első IC-je (amelyik a bemenetet kapja) körül van a hiba. Ha kiforrasztod azt az ellenállást amelyik az első IC kimenetéről megy a második 2-es lábára, behatárolható lesz a hiba. A két kimenetet mérd meg egyenként a testhez képest. Még én sem hallottam gyári hibás TDA7294-ről
![]()
Igazad, van teljes mértékben, javítottam a rajzot, nehogy félreérthető legyen bárki számára is
Érdemesebb párosával cserélni az ícéket :yes:
Ha netán mindkettő rossz, (kimérve őket, lehet hogy különböznek), akkor a rossz mellé egy jót berakva, nagy eséllyel az is elszáll.
Helló! Hogy áll a standby és a mute? Van rajtuk legalább 5V ?
![]() ![]()
A testhez képest,az első IC kimenetén -37volt,a másodikon +32 volt van.Ha kiveszem azt az ellenállást,akkor mitkellene mérjek? Kimeneti DC-t?
Az egyenfeszültség nem tett volna jót a hangszorónak, az biztos. Rosszabb esetben, akár vihetted volna javíttatni.
Olyasmire gyanakszom mint amit Te is írtál, hogy a gyanta alatt átvezet valahol, a 2-es és a 3-as lábak környékén. Az IC halál legtöbbször mérhető feszültséget produkál a visszacsatoló ellenálláson, egy kis méregetésből nagy baj nem lehet.
Köszönöm és kellemes délutánt kívánok!
Kiforrasztás után a voltmérő egyik mérőzsinórja csatlakozzon a testre, a másikat a hangszóró kimenet előbb egyik majd a másik ágához. Ezek az IC 14-es kimeneti lábai. Illetve pontosan úgy mint az előbb csináltad.
Kiforrasztottam az ellenállást.Így most csak az első IC kimenetén mértem DC-t. -37v. A másodikon csak -36mv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |