Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   291 / 342
(#) pucuka válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 8, 2020 /
 
Ha nagyon nagy a szlip, lehet ekkora eltérés is. Ez a "gyenge", vagy túlterhelt motornál fordul elő. De ez veszélyesen alacsony fordulatszám, közel van a billenő nyomatékhoz tartozó fordulatszámhoz.
(#) Tomi111 válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Feb 8, 2020 / 1
 
Ott valami nem passzol! Nem csökkenhet a fordulatszám, ennyit biztosan nem.
(#) Nagy Tamás hozzászólása Feb 9, 2020 /
 
A mérést megismételtem. Ugyanazok az értékek lettek! Azt még hozzátenném hogy ez terhelt állapot nem üresjárati.
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 10, 2020 /
 
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni!
Van egy villanymotorom amit nem tudom hogy hogyan kell bekötni. Adattáblája nincsen, valószínűleg 230 voltról üzemelt, mert ahonnan hoztam, nincs háromfazis.
Rákötöttem két a kivezetésre a 230v ot, kondenzator nélkül, elindul, de mindig más irányba.
Hogyan tudom úgy bekötni hogy a maximális teljesítményt hozzam ki belőle?
én sem tartom okos dolognak hogy zöldsárga vezetékek jönnek ki belőle.
(#) Bkrisz válasza csavarkulcs hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
4 kijövő vezetéket látok így 220 lesz. A kondik helye ott van 2 darab így ebből következik hogy állandó üzemű kondis. Tekert moci, gyári színnél a fekete lenne a segédtekercs. (gondolom itt is)
Közben látom hogy 2255 van bele ütve.
Eredetileg:
OZF 80b 2KD
750watt 2800as a fordulata, 2X16 µF üzemi kondi.
(#) VIM válasza csavarkulcs hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Szia! Ez úgy néz ki mint egy bajai Bácska 1 vagy 2 nevű szivattyú ami olyan 750W körüli teljesítményű. Állandó üzemi kondenzátoros motorként kellene bekötni és talán 2db 20µF kondenzátorral megpróbálni beindítani. A fekete színű vezetékek a főfázis tekercs kivezetései.
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Igaz, inkább 2X16µF lesz .... csak találgattam, nem volt kéznél a segédletem.
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 10, 2020 /
 
Jaj de jó nagyon köszönöm!
Akkor holnap meg is próbálom.
Egy 30 µF os kondim van is itthon, az is jó nem?
Hogyan kössem be? A feketékre rákötöm a kondit, a zöldsárgákra meg a fázist, és a nullát? Ha úgy közösítem ahogy valószínűleg be volt kötve, akkor nagyokat üt.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Asszem régen tekertél vil.motorokat. Régen volt valami "szabály" vezetékszínre tekercsléskor? Pl fekete a segédtekercs vagy bármi? Pont az állandókondis gépeknél vakarhatja az ember a fejét Saját mocimnál zöld-fekete, de láttam már sárga kéket is (állandó kondis ugyanolyan mocinál.)
(#) Bkrisz válasza csavarkulcs hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Elöször ezt gondoltam(kép), de ha vastagabb a fekete akkor csak az lesz a főtekercs
Akkor fordítva kötöd be, tehát a képen ahogy nézzük a felső kettő motorkivezetést megcseréled. (többi marad ugyanugy) (vagy bekötést variálod)
A bibi az hogy állandó kondis gép látszatra ugyan úgy működik "fordított bekötéssel"
(#) Atis57 hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Sziasztok !

Ez a bekötés milyen motoron fordulhat elő?
Adattábla nincs , a motoron egy Spain felirat látható.
(#) Bakman válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Első pillantásra Dahlandernek tűnik, csak sok a kivezetés. W4, U4 és V4 pontok is tekercs(vég)ekehez kapcsolódnak?
(#) Atis57 válasza Bakman hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Szia!
igen ahová vonalat tettem ott tekercsvég is van.
(#) Bakman válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Lehet, hogy megcsapolásos tekercsek vannak a motorban, így 230 és 110 V-os hálózatról is lehet használni, csak az átkötéseket kell átszerelni a felső pozícióba.

Üzem közben tudsz feszültséget mérni? Ha

U1, U4 = (U1, U2)+(U2, U4)

és

U1, U2 = 110 VAC (megközelítőleg)

akkor nagy valószínűséggel ez a helyzet.
(#) norbyyyy hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Sziasztok. Tudnátok segíteni a képen található motornak a bekötésében? Milyen kondik kellenek rá?
(#) Bakman válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Dahlander lesz az csak valamilyen oknál fogva a minden tekercsvég ki van vezetve. A W4, U4, V4 pontok normál esetben nincsenek kivezetve, azok fixre vannak kötve a motoron belül.

A kép szerinti bekötés a lassú fordulat. Ha U1, V1 és W1 pontokat rövidre zárod és W2, U2, v2 pontokra kapcsolod a három fázist, megkapod a gyorsabb fordulatot.
(#) erbe válasza norbyyyy hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Nemcsak kondenzátor kell hozzá, hanem egy autotrafó is. Esetedben egy 230 V/24 V-os normál trafó is megteszi, ha a 24 V-ot kivonod a 230 V-ból. Legalább 400 W-os teljesítményű legyen. Ekkora méretű motorhoz csökkentett feszültségen ~200µF-os indító kondenzátor kell.
(#) csavarkulcs válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Megcsináltam a bekötést, de nem lett jó. Nagyon üt a motor.Kondi nélkül is.
Ha csak a zoldsárga bemeneteket használom, akkor nem üt.
Csináltam róla videót, de nem tudtam feltölteni a YouTube és Indavideó rendszerhibák miatt.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2020
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Most megpróbáltam mindenféle kötési módot.
Az baj ha akkor is zörögve,de megy a motor ha egy zöld-sárgát és egy feketét nem is kötök be?
A fennmaradó másik kettőre meg 230 megy?
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2020
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Ha pedig egy fekete üresen marad, és a maradékot úgy kötöm be mintha három fázisú motor lenne, akkor szépen indul, és jár.

lehet hogy elfelejtettem vissza tolni a szivatót
Tehát leégett...gondolom.
Vagy “csak” menetzárlatos.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2020
(#) VIM válasza csavarkulcs hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Talán még megpróbálhatnál egy tekercs ellenállást mérni, hogy melyik tekercs a kisebb ellenállású, hacsak nem csináltál ezek után a segédfázisból is "kis" ellenállásút.
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 11, 2020 /
 
Elnézést kérek a sok hozzászólás miatt.
Közben sikerült feltölteni a videókat:
kondenzátor nélkül, egy tekercset használva.
rajz szerint
(#) Bkrisz válasza csavarkulcs hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Ha egy feketét kihagysz az olyan mintha mindkettőt kihagynád Fekete akkor bibis.
Közben eszembe jutott hogy ennek a motornak az öregebb testvére a műhelyben van. Akárhogy kötöd be ugyan úgy mennie kéne. Egyedül azt lehet észrevenni hogy fordított bekötésnél egy picit lomhában indul de ezt is csak akkor ha előtte kipróbáltad jó bekötés esetén.
(#) Bkrisz válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Pont az imi segédkönyvet nézem más okból.
Főfázisodnak 4,6 Ohmnak segédnek 6,2 ohm körül kéne lennie 20 fokon.
(#) gumibaba válasza erbe hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Helló olvasom a hozzászólást, hadd kérdezzem meg a 230/24V trafó minek kell hozzá ezt nem értem. Köszönöm előre is a választ!
(#) kadarist válasza gumibaba hozzászólására (») Feb 13, 2020 / 1
 
Szia! Az a baj, hogy adatlap szerint 50Hz-es frekvenciához 200V-os tápfeszültség tartozik. Ezért olyan autotrafó kellene hozzá, amelyik lecsökkenti a feszültséget 200V körülire. Az ilyen motorokat leginkább frekvenciaváltóról érdemes üzemeltetni.
(#) granpa válasza gumibaba hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Sorba kötöd a szekundert a primerrel, a két végére a 230 V, az eredeti primer két vége ~200 V.
(#) Chipmunk1960 válasza norbyyyy hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
Szia, A gond az, hogy Japán -ban 110V os hálózat van ez pedig egy 3 fázisú, motor fix delta bekötéssel, ezért van rajta a 200, és 220V. Otthon pedig a 2 fázis között 400V van. Ahhoz, hogy rendesen használni tudd, kell egy 400/200 vagy 220 V-os trafó, 2,2Kw-ra, + 3 fázis amiről működtetni tudod... Szerintem nem ér annyit az egész, 3 fázisú motort lehet venni bagóért.
(#) erbe válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 14, 2020 / 1
 
Egy fázisról szeretné használni.
(#) Chipmunk1960 válasza erbe hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
A tekercsek akkor is fele akkora feszültségre vannak méretezve. Különben mehetne 2 vezetékre a fázis-0 pld. barna sárga, a 3. végére a kondi, + valamelyikre az első kettő közül, forgásirány-függően /sárga-piros/. De szerintem így simán bekötve épp ezért le fog égni.
Következő: »»   291 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem