Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Szerintem még belefér a topicba a kérdésem: olyan forrasztópákát/állomást keresek, amivel ki lehet forrasztani a többrétegű, teliföldes panelból a furatszerelt alkatrészeket. A probléma ugye ott adódik, hogy hiába rakja oda az ember a bitang pákát, egyszerűen nem olvad meg az ón. Erre megoldás lehet(ne) a mezei hőlégfúvó, de én korrektebb megoldást keresek kb. 50ezer Ft-ig. Egy példa, csak nem tudom ez mennyire jó erre a feladatra. Ja igen, fontos, hogy a panel, illetve a kiforrasztandó alkatrész környezetében lévő alkatrészek ne sérüljenek. Előre is köszönöm a válaszokat!
Helló!
Vákuumos kiforrasztó páka + alámelegítő ami neked kell. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2015
Szia!
Szerintem érdemes! Legalábbis a beazonosíthatókat (és mérhetőket) mindenképpen. Előfordul, hogy a 2-3 Ft-os legapróbb ellenállásokat, kondikat is megmentem. Nem az ára a lényeg, hanem amikor sürgősen szükség van rá, nem kell a boltba rohanni, vagy várni egy hetet a megrendelt cuccra. Az utóbbi ráadásul, a postaköltséget is figyelembe véve már nem is 2-3 Ft lesz. Az meg nem mindig jön össze, hogy "elfér a többi között". A fiókban viszont nem kér enni...
Én ha lehet egyben tárolom. Így ha valahova kell, és nem fontos a pontos típus, a donor panelen való elhelyezkedése nagyban segít a paraméterei megállapításában. Amiket kiforrasztottam, csak egy doboz mélyén nyugszanak, macerás keresgélni mik is lehettek. A panelen meg jól áttekinthetők, látszik mennyi van belőle,nagyjából mire való. Max az ic-ket forrasztom ki.
Üdv! Ic-t kellene kiforrasztanom, de az ónszippantóm már elég régi.
DSX-80 az túl drága nekem, nem is használnám ki, de mégis jó lenne egy olcsóbb megoldás. >>>ERRE<<< gondoltam. Elektromos mégis kézi, egyszerű. Mi a véleményetek? Használt már valaki ilyet?
Használtam, de járj utána, hogy a hegye mekkora ennek, mert például az enyémen túl nagy volt a hegy, nem volt alkalmas IC-hez. Egyébként jó szerkezet, csak ha elkopik a vége, akkor nem a furatból szivja az ónt, hanem a kikopott résznél szelel.
Köszönöm! Megnézem a végét majd mielőtt megvenném. Közben nézegettem tartalék hegyeket is. Úgy látom ennél is cserélhető. Még egy kérdés. Milyen belső átmérőjű hely jó furat szerelt ic-k kiforrasztásához?
Ehhez meg kéne nézni egy IC adatlapját, ott általában megvannak a pontos méretek.
(szerintem 0,6-0,8mm belső átmérővel jó lehet)
Sokáig nem tudod használni, mert hamar bedöglik. A levegővel érintkezve elbomlik benne valami, és azután semmit se ér.
Annak éri meg, aki nagyon sok nyákot készít, és hamar elhasználja.
Akkor mivel lenne érdemes ónozni?
Néhány kémiai ónozott nyákot csináltam.
Tapasztalat: -Nagyon vékony réteg képződik csak. A forrasztás közelében a forrponthoz "fut" az ón így a forrasztás környékén előjön a réz. Csúnya lesz tőle a nyák. -Magasabb hőmérsékleten kell forrasztani, nekem nehezebbnek tűnt a forrasztás. -Inkább beónoztam pákával, időigényesebb de biztosabb. (néhány hiba is felfedezhető közben) Összességében, nekem nem jött be a kémiai ónozó. Az általad linkeltet próbáltam.
Talán pákával és ónnal?
![]() Nagyméretű (széles) pákahegy, néhány centi ón, és pár perc alatt kész egy közepes méretű nyák ónozása. Persze nem lesz olyan szép mint a gyári, de gondolom nem kiállításra csinálod.
Gondoltam a pákás ónozásra, próbáltam is már, de nem nagyon terült el rajta az ón.
Meg valahol vastag lett, van ahol meg nagyon vékony. Esetleg ,,rézharisnyával,, meg lehetne oldani a felesleges ón eltávolítását?
Ónozás előtt be kell kenni (izopropil)alkoholban feloldott fenyőgyantával a nyákot, különben nem terül szépen az ón!
Értem!
Köszi a válaszokat! Sokat segítettetek! ![]()
Két megoldás van. Vagy vigyázol a rézre hogy fényesen ragyogjon (leheletnyi oxidréteg se legyen rajta) amihez kerülöd a vízzel való érintkezést vagy utólag polírozod stb. stb. Ekkor szinte az ónban lévő gyantamennyiség is elég a terüléshez.
A másik megoldás (nekem ez vált be), hogy egy puha papírdarabbal vagy fültisztítóval finoman megkenem a nyákot RO-55-el (rozsdaoldó), ami után szinte eszi a réz az ónt, úgy terül mint semmi mással, nagyon vékony rétegben is. Amikor végeztem alkohollal (vagy nitrohigítóval) lemosom az egészet, hogy az el nem párolgott savmaradékot eltávolítsam.
Értem, köszönöm a választ!
![]() Akkor mondjuk SMD beforrasztáshoz is lehet használni rozsdaoldót? Vagy egy vezeték beónozásához?
Inkább tanulj meg nélküle forrasztani. A gőze nem túl egészséges, vezeték ónozásánál a rozsdaoldó befelé is szökik, onnan nem tudod eltávolítani.
Ha zsír- és oxidmentes a felület a panelen, a forrasztóónban lévő folyasztószer több is, mint elég. Előre lakkozott panelnél a szennyeződés elő sem fordulhat.
A beforrasztáshoz ne, csak az ónozáshoz. Ha már fel van ónozva a nyák, gyerekjáték ráforrasztani az SMD-t.
Ahol nem tudja rendesen lemosni a RO-55-öt ott bizony vezetni fog a nyáklapon.
Üdv: Forrasztáshoz készitettem nagyitó kamerát, de kicsit csillog a forrasztási labak.
Mit lehet tenni ellene. ![]() Itt kis kép róla. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2015
A megvilágítást kell átalakítanod, indirekt, szűrt fény lenne a legjobb becsillanás ellen. Gondolom ledes a fényforrás, próbálj elé egy mattított üveget, vagy plexit helyezni, ami szórja a fényt.
Arra gondoltam én is , de jobban kinti fényról van ez. Mert hát mühelyben ablak allatt van a aztalom és onnan világit ra.
Akkor oda rakj matt foliát ( legalább arra a részre ami a lapot világitja meg.).
És az ónozást fúrás előtt vagy után célszerű elvégezni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |