Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   6 / 33
(#) bfecu hozzászólása Dec 11, 2016 /
 
Üdv az Uraknak!
Egy kis problémám akadt egy futópad motorral! megállt mint a szög!Egy 180 v DC 2HP 4400Rpm
Frekvecia Hc Esetleg egy kapcsolási rajzzal ha ki tudnának segíteni,vagy ha valaki vállalja a
terhelést is bíró fordulatszabályzó megépitést nem horror áron megköszönném.
Előre is köszönet!
(#) Chipmunk1960 válasza bfecu hozzászólására (») Dec 15, 2016 /
 
Szia! Sima DC tápról elindul? 12-24V ?
(#) Chipmunk1960 válasza illes121 hozzászólására (») Dec 15, 2016 /
 
Szia, Bocsi de nem láttam a kérdésedet, ha még aktuális, tudnál képeket küldeni róla?
Gyakorlatilag rajzot szerezni lehetetlen, én le szoktam fényképezni az aktuális panelt, s egy működőről feliratozni az érdekes pontok jeleit, feszültségeit. Ha látom, talán be tudom azonosítani, mire hasonlít leginkább.
(#) bfecu válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Szevasz!
Ekkora tápom nincs Max 22V 3-4A tudnék prezentálni! Az az pontosítanék.Elsőnek a nyomaték
tünt el (a fordulatot lehetett szabályozni terhelés nélkül) De most már csak kis fordulaton
forgatja a szőnyeget terhelés nélkül!
(#) bfecu válasza bfecu hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Esetleg ez a panel nem lenne jo hozzá? Itt a kimenő DC 240V határa aggaszt és azt nem tudom hogy nyomaték lenne e az alacsony( lájtos futás) fordulaton:.
https://www.aliexpress.com/item/high-power-excitation-motor-drive-c...7e02b6
(#) Chipmunk1960 válasza bfecu hozzászólására (») Dec 21, 2016 /
 
Szia, 22V 3-4 A-ról simán el kell indulnia a motornak, azt már kézzel nem olyan könnyű lefogni.
Azt kellene eldönteni, hogy a motor rossz, vagy a kontroller? A "Frekvecia Hc" a típusa lenne? Mert ilyenről még nem hallottam, de a képen látható kontrollerhez hasonló, most van nálam 2 is, egyik E06-os teljesen felpörgei a motort, majd leáll , lehet csak a FET ment zárlatba, a másik communucatin error-os. A motoron van viszont 3, vagy 4 vezetékes seb jeladó, ami feltétlen kell hozzá. A mellékelt vezérlő viszont egy lebutított, nyilván, hogy univerzális legyen, mert a különböző gyártók más kommunikációt használnak a kijelző, s a kontroller között.
Viszont ezen is a külső fordulat poti felett van egy trimmer ami a torque, vagyis nyomaték szokott lenni, ha a Te paneleden is van nézd át a környékét, vagy próbálj állítani rajta.
A másik ok, ami miatt elmegy a nyomaték, fordulat, ha van rajta 24Cxxx, vagy atmel felíratú eeprom, behal a tartalma. Nem a uprocesszorban módosítják mindig a tartalmat, hanem ebben tárolják. Attól is függ, hogy 2, vagy 3 vezetékes -e a seb jeladó, mert más az impulzus sűrűség. Ezért enne jó, ha küldenél egy képet, látnám miről van szó.
(#) bfecu válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Szevasz!Az előélete a padnak kalandos.Kb 15éve horror összegért vettük,1évessen egy 12V stabkocka halál miatt használhatatlanná vált.Senki nem vállalta a javítást az az egy cég (Ők
voltak az egyetlenek akik ilyesmivel foglalkoztak)de szinte egy új futópad áráért javították volna.Találtam egy ifjú titánt a nagy keresgélésben aki elvállalta hogy csinál bele egy pwr es
szabályzást.És ezzel az összemokolt szabályzóval több mint 10évet kibírt. Hozzá teszem hogy
csúnya a látvány de legalább valaki elkészítette.Én csak egy autós elsősegély dobozba raktam
Egyszóval az ebay vagy az alibabárol szeretnék rendelni egy panelt hozzá mert a pad nagyon jó állapotban van Inkább ehhez kéne segítség Nincs szükség memoban tárolt dolgokra Csak a fordulatot szabályozza mechanikusan A pad dőlésszög vezérlése érintősről átépítettem kapcsolósra egy külön panelra!

DSCN9507.JPG
    
(#) Chipmunk1960 válasza bfecu hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Szia, S kellemes Karácsonyt! Hát ez tényleg érdekes összeállítás, még energia takarékos izzó panel is beépítésre került. Az általad kiválasztott panelen ott van az Incilne 2 reléje, úgy látom a jobb oldali 2 zöld csatira kel csak 1-1 nyomógombot rakni hozzá. A bal oldalon van az AC bemenet a most DC ki, s az Inc kimenete. Annak 3 vezetéke van mivel AC motor, s a segéd-fázis kondit köti át. Az alsó kettő biztosan a DC motor, felette a 4-ből 2 a 0-fázis, egyik közösítve a 2 a maradék 2 vezetékére.
(#) koziaki hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy Stamm Badyfit futópadom és megállt Error2 üzenettel. Állítólag kifutott típus, sehol nem javítják. Tud valaki segíteni!!!!!
Köszi Koziaki
(#) Chipmunk1960 válasza koziaki hozzászólására (») Jan 10, 2017 /
 
Szia, Rákerestem, tényleg nagyon hasonlít egy futópadhoz, de talán ha csinálnál pár fotót, hátha hasonlít valamelyikhez. Bekapcsol, start gombra elkezd számolni, s utána dobja ki a hibát, vagy rögtön bekapcsoláskor? A motor megmozdul?
(#) somys hozzászólása Jan 13, 2017 /
 
Sziasztok! Futópadom E04.-hibakodot jelez és le is áll. Használat közben csinálja amikor a dölésszög állitást bekapcsolom.Ujra inditás után jó.Fél éves a futó padom.Másik kérdésem az lenne , h. a szönyeg olajozást miként kell elvégezni?Hová és mennyit kell csepegtetni?Köszönöm a válaszokat !

Life Gear Traveler Pro futópad (model: 98840)
(#) Chipmunk1960 válasza somys hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Szia, Én ezt találtam E4 hibára, persze ez erősen lehet típusfüggő. De ez is az olajozást említi. Ha már olajozol, nem árt a burkolatot levenni s kiporszívózni, főleg a motor s környékét. Gyárilag sűrű szilikonolajat adnak hozzá, amit a szőnyeg alá kell valahogy bejuttatni, esetleg egy törlőkendővel eloszlatni, főleg középen, ahol a lépés miatt legnagyobb a súrlódás. Több fázisban, közben a tengelyt forgatva, hogy mindenhol kapjon. Érezni fogod, mikor már könnyebben jár.
(#) koziaki válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Elszámol 5 ig majd Error2. Egyszer úgy vettem észre mintha egy pillanatra el akarna indulni, de nem történt meg. Leszedtem az ékszíjat, nem szorun.
Köszi Ákos
(#) balzsi hozzászólása Jan 16, 2017 /
 
Sziasztok!
Munkatársam futópadja néhány perc használat után leáll és akkor indul újra, ha ellentétes irányban megmozdítja lábbal a futószőnyeget, gyakorlatilag a villanymotort.
Van-e valakinek ötlet?
Egyébként, az elmondása szerint sokat használt gépről van szó.
Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) koziaki válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Üdv!!!
Szétszedtem egy kicsit találtam vlmilyen elektronikát. A panelen világít néhány led. Az egyik elalszik 5 sípolás után és mintha egy relé behúzna, de változatlanul error2-őt ir ki!
Előre is köszi Ákos
(#) Chipmunk1960 válasza koziaki hozzászólására (») Jan 19, 2017 /
 
Szia, Jó lenne fénykép arról a panelről, valamire biztosan hasonlít.
(#) Chipmunk1960 válasza balzsi hozzászólására (») Jan 19, 2017 /
 
Szia, Ha használt, először egy szétszedést, takarítást, olajozást ajánlok. A mikéntjét leírtam már fentebb. Lehet a motor áramkorlát, vagy a sebesség jeladó kiesik a szinkronból, s leold. Megnézni,hogy a meghajtószíj nem csúszik-e, illetve a szőnyeg könnyen csúszik-e a lapon.
(#) Little hozzászólása Jan 22, 2017 /
 
Szisztok. Kettler Alpha XL futógépem van 2 napja (előtte 5 évet állt), és látszólag minden ok nélkül használat közben a motor leáll (relé is kattan), de a kijelzőn a távolság, kalória, és a beállított km/h érték továbbra is jelen van/számlálódik. Tegnap a szőnyegen állítottam, mert olyan info morzsám volt hogy ha nem fut parallel a szőnyeg akkor ezt érzékeli és leáll. De ma újrakezdte. Gyerekek mentek vele 10 percet kb 3-4 km/h sebességgel gond nélkül. Majd én álltam rá de 5 v 6km/h sebességnél 5 perc után leállt. Ki/bekapcsolás után megint működik. Üresen 16km/h-val is működik. Ez látszólag terhelés hiba (esetleg hogy nem 100% vízszintes a talaj és billegni tud a gép).. Kezdjek motorra gyűjteni, vagy mivel kezdjem a mérést? Amperszagot, túlmelegedést nem érzek (sem orral sem kézzel )
Köszönöm előre is!
(#) Little válasza Little hozzászólására (») Jan 22, 2017 /
 
Szétkaptam a gépet, mert voltak false információim. Sehol nem látok mágnest a szőnyegben, vagy hall szenzort (lehet az csak drága gépeken van, ha van egyáltalán).
Egy szem DC 220V / 1100W motor van benne, tengely végi lendkerékkel és enkóder tárcsával, optokapuval. 20 perce megy hajtószíj nélkül a motor jéghideg (mint a hahu-s nepper autójának klímája). A pwm kimeneti led világít, enkóder led világít. Ha az enkóder útját lezárom (szőnyeg megszorult), akkor rendre jön is Err 3 majd Err 4 hibaüzenet, de ez nem az ami nálam fennáll.
Az én hibámat nem tudom előhozni így szétszedve, az csakis terhelésen (felnőtt testsúllyal) jelentkezik.
A 680µF 400V elkó szoknyája szűknek bizonyult ez fel van hasadva, de maga a kondi nem púpos (mérni nem mértem).
Lehet hogy a hajtómotor szíj túlságosan vagy nem eléggé feszes? Illetve lehet ugyanez a szőnyegnél? Hogyan lehet meghatározni a megfelelő szíj/szőnyeg feszességet? Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2017
(#) Little válasza Little hozzászólására (») Jan 22, 2017 /
 
Kipróbáltam a motort labortáppal, 12-60VDC közötti feszültséggel, a gyorsítási szakaszban felugrik 1A körül az áramfelvétel, de rögtön utána be is áll 160mA körüli értékre. Egyik oldali szénkefénél látszik a kommutátoron apró szikrázás végig a felületen, de a másik oldalon (gyanítom) csak a szénkefe egyik sarkánál szikrázik. Ebből nem gondolnám hogy motor probléma van. Lehet ki kellene vezetékelnem a pwm és enkóder ledeket, összerakni a gépet és terhelésen kipróbálni...
(#) Chipmunk1960 válasza Little hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ott virít a seb érzékelő /OPTO/ a motor tárcsán, gondolom az a ventilátor, ha a másik oldalon van az ékszíjtárcsa. Az is lehet, hogy a szíj kemény, merev, s bármennyire meghúzod, megcsúszik, ekkor csak a csere segít. Az áramfelvétele nem sok a motornak, gondolom a kis szikra a kommutátor közé lerakódott por miatt van. A szőnyeg feszessége akkor jó kb ha a tenyered még befér a deszka s közé. 680mikrós kondit nagyobb gépekben szoktak használni, gondolom akkor kell is, azért mert nem púpos, még kiszáradhatott, ha kapacitásából nem is vesztett sokat, az ESR-e nem lesz már jó. Jó lenne cserélni. Ennek mindnek köze lehet, hogy nem egyezik a beállított s mért sebesség.
(#) Little válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
A lendkerék mellett van az enkóder tárcsa és az optokapu. A szíjtárcsa végén van egy hűtőventillátor.
A kis szikra megszűnt, a szénkeféket kiszedtem megcsiszoltam, a kommutátort kívülről amennyire hozzáfértem, IPA-val megtisztítottam.
Számomra érdekes (de lehet hogy ez normális), ha szíj nélkül üresen hajtom (akár 1 órát is) és megpróbálom a lendkeréknél megállítani sem esik ki szinkronból és megfogni sem bírom a motort.
Az is lehet túl feszes a szőnyeg, mert a kezem nem fér be (mondjuk mivel peremes a széle nem is lehet tőle felemelni a szőnyeget.
Mondjuk miután teszteltem az enkóder hibát, azóta minden indulásnál benne van az Err4 hiba, de ettől függetlenül indul a gép... Írtam a kettlernek is, de eddig nem jött válasz.
(#) Little válasza Little hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Plusz adalék, amikor megáll a gép akkor ugye a kijelzés megmarad, számlálók mennek tovább, sebességet lehet állítani, illetve a slope érték is állítható míg el nem éri a beállítást (tehát ha futás közben állítok emelkedést, akkor ha leáll a futószőnyeg, az emelkedés befejeződik), de utána már nem reagál. Ha a szőnyeg motort megforgatom akkor látszik az enkóder leden a jel, de pwm jel nem jön.
(#) mikado hozzászólása Jan 24, 2017 /
 
Sziasztok,

Kettler pacer futópad futólap csere után olyan statikus feltöltődést generál, hogy 5cm-es szikrák keletkeznek a fémrészek felé. (gyk: aki fut a padon az töltődik fel)
Esetleg van valami trükkje, hogy lehet levezetni?

Köszönettel...
(#) Chipmunk1960 válasza mikado hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Valószínű. hogy túl jól szigetel. Csavarozz egy darab vezetéket a testhez, a másik végél blankold meg nagy 5-10 cm -esre, s dugd be a szőnyeg alá, mint egy seprű úgy nézzen ki a vége. Egy csavarral fogasd a deszkához. A nyomtatókba is hasonló megoldást alkalmaznak, azok a kefék, amelyek a port lehúzzák, vezető gumiból vannak, s a töltést is levezetik egyben.
(#) koziaki válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Szia!
Szétszedtem, olajoztam, porszívóztam, meghajtószíj meghúzva.
Írtam a szervíznek, de már nem forgalmazzák, így alkatrészük sincs. Ezért fordultam a listához!
Segítségedet előre is köszi Ákos
(#) Chipmunk1960 válasza koziaki hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Szia, Próbáld meg terhelés nélkül. A motor piros vezeték feletti IC-nek mi a típusa? Úgy látom, ez még külső trafós, a jobb oldalon jönnek be a tápok, meg ott van a stabilizátor is. A proci feletti egy fekete vezeték, honnan jön? Sebesség jeladó? Az alkatrész, csak akkor problémás, ha a proci szállt el....
(#) koziaki válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Helló!
Leszedtem az ékszíjat úgy sem megy. Igen mellette van egy kis trafó ahonnan kapja a panel a tápot. Este megnézem a többit.
Előre köszi Ákos
(#) koziaki válasza koziaki hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Szia!
Egy beforrasztott kicsi 16 lábu ic TD3LOID ÉS EGY TOKBAN LÉVŐ HOSSZÚ IC AMIT NEHEZEN TUDOK LEOLVASNI T M vagy X vagy W 5966 BACY V100-166-12-10, de küldök róla egy képet is.
Köszi Ákos

IC.jpg
    
Következő: »»   6 / 33
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem